[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laar

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:57

Nuage schreef:
Laar schreef:
Ik slik nu ongeveer 3 jaar de pil. ik neem altijd op een dinsdag mijn laatste pil en word op zondag tussen 11 en 1 ongesteld.
Nu is dat ineens veranderd en word ik op maandag ongesteld. Het is echt een dag opgeschoven dus, hoe komt dat zo ineens?
Als je slecht in je vel zit, heeft dat ook invloed op je menstruatie terwijl je aan de pil bent?

Er zijn meedere redenen te bedenken waarom je menstruatie opeens op een ander moment komt. Maar stress en spanningen kunnen daar zeker mee te maken hebben. Als je slecht in je vel zit kun je zelf een menstruatie helemaal overslaan. Niets om je zorgen over te maken iig.

Bedankt voor je reactie! Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:44

Hoesten leidt af, maar je voelt ook minder pijn doordat je uitblaast. De meesten houden hun adem in en dat doet meer pijn.

Ik stond amper een uurtje later al op het werk en heb gewoon kunnen doen die dag niks last. Nu voel ik het niet meer maar dat bloeden irriteert wel... Maar goed, ik heb het er nog steeds voor over Lachen

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:13

ik slik de pil nu 2 maanden door, en nog 1 week van een nieuwe strip.
kan ik na deze ene week doorslikken een stopweek inlassen?
dus, kan je van 1 strip maar een week de pil gebruiken, dan een stopweek inlassen en dan met een nieuwe strip beginnen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:30

ja hoor, zolang je maar meer dan 21 dagen na elkaar de pil geslikt hebt minstens Lachen

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:06

LoreV schreef:
Ik neem de marvelonpil en moet morgen normaal mijn stopweek inlassen maar omdat ik met examens zit wil ik dus nog een weekje doorslikken en dan mijn stopweek doen. Mag ik na die stopweek dan de overschot van mijn pilstrip slikken (dus nog twee weken)?

Kan iemand deze vraag beantwoorden? Schijnheilig

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:10

LoreV schreef:
LoreV schreef:
Ik neem de marvelonpil en moet morgen normaal mijn stopweek inlassen maar omdat ik met examens zit wil ik dus nog een weekje doorslikken en dan mijn stopweek doen. Mag ik na die stopweek dan de overschot van mijn pilstrip slikken (dus nog twee weken)?

Kan iemand deze vraag beantwoorden? Schijnheilig

Ja dat mag wel! maar je moet wel minstens 3 weken de pil slikken, dus dan zit je weer met een aangebroken strip! Je kan geen twee weken slikken en dan weer een stopweek inlassen!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:09

Oh heel erg bedankt voor je reactie Izie.
Dat laatste wist ik namelijk niet. Lachen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:13

rosanne1988 schreef:
ik slik de pil nu 2 maanden door, en nog 1 week van een nieuwe strip.
kan ik na deze ene week doorslikken een stopweek inlassen?
dus, kan je van 1 strip maar een week de pil gebruiken, dan een stopweek inlassen en dan met een nieuwe strip beginnen?

Ja dat kan absoluut, totaal geen probleem.

Wel de aangebroken strip alleen gebruiken als extra. Dat je iig nooit verward bent en te vroeg een stopweek inlast.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:35

Bonjourrr,

Well. Ik wil aan de pilll. Want dat lijkt me wel handig. Ik heb een vriendje. Ik wil seks. Het lijkt me verder ook erg handig voor in de zomervakantie én ik ben meestal vrij poedersuiker ongesteld én mijn borsten mogen best iets groter én mijn huid best iets gaver.
Alleen, ik word een dezer dagen ongesteld en heb dinsdag pas een afspraak kunnen maken. Eigenlijk wil ik er zo snel mogelijk aan. Ik zat dus te denken om een recept online uit te printen, welke raden jullie me aan gezien de omstandigheden? Waarschijn ga ik alsnog maar langs die stomme huisarts, maar ach.. Ben gewoon benieuwd Lachen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:37

Je kunt straks nog 40 jaar hormonen in je lijf stouwen, het komt nu niet op die paar dagen zeker?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:22

ik ben nu al meer als een maand met een zwaardere pil bezig,
maar in die eerste maand is mijn vriendje nog wel hier geweest...
is die zwaardere pil ook meteen veilig?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:45

zeanine schreef:
Sonja_vR schreef:
even een vraagje voor mensen die ene mirena spiraaltje hebben (gehad)
hoe bevoel het op de langere termijn?
ik heb hem nu een jaar en 2 maanden, maar de afgelopen , nou ja, zeg twee maanden , heb ik erg vaak last van mijn onderrug
en niet op spiren of botniveau, maar dieper
en echt ook zo erg dat ik af en toe gewoon niet durf te bwegen
buikpijn aanvallen komen al een maandje of drie vaker voor ,
en ook geen bekende buikpijn
ik bedoel heb prikkelbare darm en wat voedsel overgevoeligheden
maar daar zit het ook niet in ,
dus inmiddels verdenk ik het spiraaltje

ik heb 'm nu anderhalve week en nog elke dag van last van mijn onderrug, meestal zo halverwege de middag. Het is niet heel erg hoor, gewoon dragelijk en ebt ook wel weer weg. Verder heb ik geen klachten

toen ik hem liet zetten , sja okay, was auw, maar wel te doen Clown
heb een weekje krampige buik gehad, maar nu na dik een jaar heb ik echt bijna continu lage rugpijn, niet spier of skelet, dieper
kan soms echt bijna niet lopen, dan hoest ik en schieten de tranen in mijn ogen , echt bagger
ik heb trouwens even rondgezocht en mijn klachten komen vaker voor, dus toch maar rondje HA en door naar de gyn, dan pulken ze hem der maar weer lekker Nors opkijken uit

ps iemand nog andere opties wat betreft anticonceptie?
de pil mag ik niet meer, implanon is ook geen optie , condooms daar wil ik het niets eens over hebben Knipoog spiraaltje was een beetje 1 van de laatste opties

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:02

Nuvaring? Lachen Die ga ik binnenkort proberen..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:06

Sonja_vR schreef:
ps iemand nog andere opties wat betreft anticonceptie?
de pil mag ik niet meer, implanon is ook geen optie , condooms daar wil ik het niets eens over hebben Knipoog spiraaltje was een beetje 1 van de laatste opties

Geen sex meer hebben ROFL

Ik zou eens vragen naar het vrouwencondoom. En bestaat het pressarium eigenlijk nog?

@Lies_Tijger: als je niet van piltype veranderd is de pil gewoon veilig als je wisselt. Met type bedoel ik dat je ook fase-pillen hebt. Als op zowel je oude als nieuwe pilstrip gewoon de dagen van de week staan vermeld is het hetzelfde type pil.

@ Genee: Zou eerst naar de dokter gaan want je hebt zelf geen idee wélke pil je dan moet nemen. Er zijn zoveel verschillende soorten en de dokter zal dat toch ook even met je bespreken. Begrijp dat je op de eerste dag van je ongesteldheid wilt beginnen maar zou toch even wachten. Volgens mij hoef je de pil dan maar 1 of 2 weken te slikken en dan is het al veilig. Maar vraag dit alsjeblieft even na bij je dokter Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:42

Sonja: er zijn idd meer mensen met zulke klachten, er is zelfs speciaal een forum opgericht (voor wie hem nog moet laten zetten: niet lezen Clown ).

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:59

Even een vraagje tussendoor Ja Hoeveel dagen zitten er gemiddeld tussen de laatste pil van de strip tot je weer ongesteld wordt? Ik heb maandag mijn laatste pil gehad, wanneer kan ik het ongeveer verwachten?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:08

MarloesRixt schreef:
Even een vraagje tussendoor Ja Hoeveel dagen zitten er gemiddeld tussen de laatste pil van de strip tot je weer ongesteld wordt? Ik heb maandag mijn laatste pil gehad, wanneer kan ik het ongeveer verwachten?

Ong 3 dagen. Ik denk dat je morgen of vrijdagochtend ongesteld wordt Ja .

Dit is mijn 2e maand dat ik ben gestopt met de pil. Grr, ben erg onregelmatig ongesteld. Zit nou al weer 4,5 week tussen Boos! .

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:17

Oke bedankt Maris!

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:13

@ Sonja_VR: misschien is het spiraaltje verschoven en heb je daarom nu last. Lijkt me inderdaad verstandig om een afspraak bij de dokter te maken. Kunnen ze kijken of er wat mis is en het er eventueel uithalen. Succes

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:58

Ik slik ook nu ongeveer 4 maanden de pil maar ik merk dat ik flink ben aangekomen sinds die tijd. Ligt ook daarnaast aan veel factoren, stress, e.d. Weet iemand hoe ik mijn dikker worden kan tegenhouden. Ga wel fitnessen binnenkort.

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:33

ik wil dus aan de pil, maar heb het lef niet me vader mee te vragen en me moeder woont niet bij ons, dus dat is een beetje kl.ote.
maar nu si mn vraag dus of je onder de 16/18 jaar toestemming moet hebben van je moeder/vader/verzorger weet iemand dat voor mij?

alvast bedankt Haha!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:35

Nee, je kan gewoon een afspraak maken en alleen gaan hoor Lachen Alleen hou in gedachten dat als je nog geen 16 bent en je ouders vragen bijv. je dossier op of vragen het dan moet de ha het gewoon vertellen. Na je 16de heeft hij zwijgplicht.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:48

En als je echt vind dat je ouders van niks mogen weten...Zul je de pil zelf moeten betalen. Anders kunnen ze dit zien omdat de verzekering het vergoed.

als je het zelf betaald zien ze dit niet.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:30

vraagje.. ik slik nu zo'n 4? maanden de pil. Na de eerste strip gewoon ongesteld geworden. Toen 2 strippen doorgeslikt en toen kreeg ik last van doorbraakbloedingen, mn pil was dus te licht. Nu ben ik weer een strip verder en in mn stopweek. Alleen, mn ongesteldheid mag eigenlijk geen naam hebben, het is nauwelijks iets!

Wat kan dit zijn? Is dit omdat het een kunstmatige ongesteldheid is, dat het slijmvlies te dun is? Of is het iets anders? Op internet hadden andere er alleen last van na een jaar slikken ofzo..

Btw, volgende strip wordt een iets zwaardere variant (van 20 naar 30) vanwege die doorbraakbloedingen..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:27

kan zijn door dat je hem door slikte. Ik zou me er niet te veel zorgen om maken Lachen