[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:57

Nja, ligt eraan. Niet altijd hoor. Maar het is idd wel precies langs het 'uitsteeksel' wat nog na de beugel komt.. Scheve mond Heb laatst al 2 van die sportbh's gekocht die te slap waren voor paardrijden maar prima voor overdag. Maar ook dan voel ik ze de hele dag jeuken en pijn doen. Ik heb echt ook al kilo's calendulan gesmeerd maar t heeft niet echt effect gehad Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:59

Dan toch maar even naar laten kijken idd!

Ik heb nog scarban voor je liggen als je wil Knipoog

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:00

Scarban? Zijn dat van die pleisters ofzo Clown Ik ben er nog niet helemaal in thuis, haha Tong uitsteken Maar ik hoop dat ik snel langs kan komen!! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:02

Scarban is voor dikke rode littekens Lachen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:42

Ik hou echt van mijn kliniek haha Huilen van het lachen Kan woensdag al terecht! Haha!

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:13

Jeetje Petulan, wat vervelend voor je. Jullie zijn allemaal al een hele stap verder dan ik.
Tussen de zenuwen door , probeer ik rustig te blijven en me voor te bereiden. Op mijn werk alles organiseren. Thuis opvang voor mijn paarden en de rest van de veestapel.
Maar helaas word ik gebeld. De operatie wordt voor de tweede keer verplaats ivm met een spoedje. Ik begrijp dat er ernsterige dingen zijn dan een BVK maar wat een domper. Alles weer over de kop en weer opnieuw naar die spanning toe. Nou ja in januari zal ik er allemaal wel om lachen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:19

Oei, dat is inderdaad wel een domper hoor! Helemaal als je al vanalles aan het regelen bent! Toen ik geopereerd was woonde ik nog thuis, maar nu ik op mezelf woon vind ik het knap dat mensen alles geregeld krijgen hoor! Lachen

Duurt het dan weer zó lang voor je aan de beurt bent Nagelbijten / Gniffelen Kun je geen wachtlijstbemiddeling aanvragen? Ik werd binnen 2 maanden (van 1e consult tot operatie!) geholpen in een privékliniek. Qua afhandeling van de kosten is dat exact gelijk als in een ziekenhuis. Al moet ik er als extra even bij vermelden dat ze, ivm kans op complicaties bij grotere borsten, opereren tot cup F waar ik geholpen ben! (Kliniek Klein Rosendael, bij Velp_

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:20

Nee erg veel later wordt het niet. 2 weken later maar. Alleen ik moet nu alles omgooien. Op de vrijwilligers waar ik een beroep op doe en dat vind ik vervelend. Mijn ouders gaan in mijn huis, maar zij hadden net alle afspraken verplaats die zij in ziekenhuis hadden etc. Mijn vriendinnen en vriend die mijn 8 paarden gaan verzorgen .Ook op mijn werk moeten er mensen in dienst genomen worden om mijn taken op te vangen. Die moeten allemaal schuiven met de eigen taken en ga zo maar door.
Mar ja niets aan te doen, ben er nu al weer aangewend. Ik heb overwogen om in een kliniek te laten doen, mijn keuze voor het ziekenhuis is dat de IC binnenhuis is en anders moet ik vervoerd worden bij calimiteiten.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:38

Jup, dat is waar. Veel calamiteiten (nabloedingen enzo) kunnen ze wel opvangen hoor, maar idd IC is wel een goed idee. Bij mijn kliniek was het ziekenhuis 5 minuten verderop, dus dat scheelde Knipoog

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:31

Zit niet vaak meer op dit forum, ben 1.5 jaar geleden (tijdelijk) gestopt met paardrijden.
Ben afgelopen donderdag geopereerd. Rechts 300 gram weggehaald en links 100 gram. Voel me hartstikke goed en het resultaat is nu al mooi!

Wanneer zijn jullie weer begonnen met paardrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:41

Ik na 3/4 maanden pas weer, maar dat kwam ook door complicaties, en doordat ik extra voorzichtig was na een mislukte 1e operatie!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:41

Ik ook pas na een lange tijd, 4 maanden geloof ik!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:20

Ik al vrij snel weer. Maar mijn paard was herstellend van een kreupelheid en dus mochten we alleen maar stappen. En ik heb een doodmak paardje. Ik kreeg wel hulp met het zadel er op leggen enz. Maar na een paar dagen was ik dat ook zat en deed ik het zelf. Ik legde het zadel eerst op de staldeur en daarna klom ik op een krukje en dan legde ik het zadel op mijn paardje, dan hoefde ik niet zo boven mijn macht te tillen.
De eerste keer dat ik weer ging draven, heb ik echt zitten janken van geluk op mijn paard. Wat voelde dat als een bevrijding zeg, draven zonder pijn!

Ik ben nu goed een jaar geleden geopereerd, ben er ook nog steeds heeeel blij mee (ik ben van een G naar een C/D gegaan, aan 1 kant 910 en aan de andere kant 960 gram weggehaald) Mijn littekens zie je echt niets van. Het enige waar ik spijt van heb, is dat ik het niet eerder heb laten doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:33

Mijn 1e keren draven deden nog best pijn eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben over 2 weken een jaar geleden geopereerd, en mijn littekens zie je nog wel Nagelbijten / Gniffelen

maarja, kan ook niet echt anders verwachten...

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:41

Jeetje Jennifer dat klinkt goed. Hoop dat ik dat ook kan zeggen.
Ik hoop dat ik tot in de kerstvakantie weer kan gaan rijden. Ik rij nu al vanaf juni niet meer, omdat ik een ongeluk heb gehad en mijn herstel heeft 2 maanden geduurt. Ik wil mijn paarden dan maar liever na mijn operatie weer oppakken dan dat ik weer bezig ben en dan weer 6 weken eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:15

Ik zou echt op minimaal 2 maanden rekenen hoor, 6 weken is errug kort!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:22

Jennifer schreef:
Zit niet vaak meer op dit forum, ben 1.5 jaar geleden (tijdelijk) gestopt met paardrijden.
Ben afgelopen donderdag geopereerd. Rechts 300 gram weggehaald en links 100 gram. Voel me hartstikke goed en het resultaat is nu al mooi!

Wanneer zijn jullie weer begonnen met paardrijden?

Pas na 5 maanden, maar dat was omdat een deel van mijn hechtingen vroegtijdig losgelaten had en er een wondinfectie op die plek ontstaan is. Ik heb zeg maar een wat langer nazorgtraject gehad. En daarna was ik ook als de dood dat ik zou vallen en alles zou verpesten Bloos Clown

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:42

Nou daar ben ik dat weer!

De dokter was, vanuit zijn rol als pc, erg ontevreden over de littekens. Ze zijn inderdaad hypertroof, en ik zal de komende 3 maanden scarbanpleisters gaan gebruiken over het hele litteken onder mijn borst, maar ook om mijn tepel. Het was me nog niet echt opgevallen, maar daar zit eigenlijk ook een vet lelijke rand omheen!

Over 2 maanden (half dec) moet ik even op tussencontrole. Mocht het resultaat niet zo zijn als gehoopt (plattere littekens die geen pijn meer doen of jeuken!) dan krijg ik operatief een littekencorrectie. Dokter dacht dat ik misschien niet goed tegen het hechtmateriaal heb gekunnen onderhuids, en dat hierdoor de vorming van een hypertroof litteken is ontstaan.. *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:58

Ik kan nog wel een pakketje scarban naar je opsturen Liset? Heb er nog 2 liggen Clown

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:34

Ik krijg er morgen vier voor de hele onderkant, en 4 voor om de tepel. Maar als je toch nog hebt.. Ik ben wel het type van kwijtraken/slopen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:15

ik kan je wel aanraden om echt op te bouwen, zoals ook beschreven wordt, anders krijg je best last Nagelbijten / Gniffelen

En met sporten (als je gaat zweten), ze even af doen!

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:32

jeetje Petulan wat een tegenslag voor je. Hoop dat de pleisters gaan helpen.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:36

Hallo,

Ik heb de laaste tijd iets raars Nors opkijken
Op de litekens onder mijn borst vaak aan het einde van de dag ontstaan er bulten groter als muggenbulten meestal aan het einde van mijn liteken bij mijn oksel en op het kruispunt...
Deze bulten jeuken enorm !! het zijn ZEER zeker geen muggenbulten !!!
Ik leg er dan koud washandje op voor s'nachts en sóchtends is alles weg...
Dus kan er niet mee naar de dokter want dan zijn ze al foetsiej... weg...
Heb er wel foto van...

Wat denken jullie ?
ze zitten egt alleen op het litteken

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:42

Mmmm, apart. Op die punten die jij beschrijft zaten bij mij hechtingen, ook knoopjes onderhuids zeg maar. Ik heb daar ook wat verdikking gehad, maar geen jeuk. En die bultjes zaten er constant, niet op bepaalde tijden zoals bij jou.

Ik zou voor de zekerheid even de dokter bellen, of het ziekenhuis/kliniek waar je geholpen bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:32

Aan jou dezelfde vraag als aan Lisette: Draag je beugel BH's?

Ik kan sommige BH's niet meer aan om de reden die jij beschrijft!

Die prikken daar ofzo, en dan krijg ik ook een bult, en die JEUKT Bloos!