[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:17

Iemand hier ervaring mee?
Ik heb sinds ik vriend heb heel erg vaak last van blaas ontsteking.

Het is sinds dit jaar al bijna 4 keer voorgekomen, zijn er meerdere mensen die hier gevoelig voor zijn?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:04

jup, had ik ook... Altijd van voor naar achter afvegen en na het vrijen even naar de wc gaan, voorkomt al een hele hoop.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:20

in belgie moet je voor alles naar de HA...

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:33

Hee,
Ik heb gister sex gehad met me vriend maar de dag erna was ik erg ziek en aan de diaree, zal ik nu de morning after pil halen of is die nu nog wel veilig?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:46

hmmm... is er een reden dat je misschien zwanger kan zijn (condoom geknapt, zonder condoom gevreeen, pil vergeten)? In deze voorgaande gevallen zou ik het zeker doen. En als je het niet vertrouwd kan het volgens mij ook geen kwaad om er een te nemen voor de zekerheid.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:54

sweetheart schreef:
hmmm... is er een reden dat je misschien zwanger kan zijn (condoom geknapt, zonder condoom gevreeen, pil vergeten)? In deze voorgaande gevallen zou ik het zeker doen. En als je het niet vertrouwd kan het volgens mij ook geen kwaad om er een te nemen voor de zekerheid.

Wij doen het altijd zonder condoom maar hij is niet in mij gekomen laat ik het zo maar zeggen. maar de pil ben ik niet vergenten of iets.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:01

ik heb sinds mijn bevalling 1999 erg last van schimmelinfecties bijna maandelijks ook een periode van half jaar niets,mijn hormoonstelsel is flink in de war geraakt,en eenmaal gevoelig ervoor kom je er niet vanaf.
Er is een speciaal dieet voor geen suikers koffie en zuurarm brood geloof ik,het is een nieuwe ziekte zeggen ze.
En het blijkt in je hele lichaam te zitten,niet alleen op de plek waar je last hebt,ik heb vanalles geprobeert allemaal testen maar niks te vinden..........hoop toch nog op de oplossing!!!!!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:49

Ik zelf wil ook wel aan de pil. Maar ik hoor van heel veel ja je word er dik van bla bla.. En die hormonen troep.. Maar ik wil het wel graag. Maar wil er dan niet dikker van worden.. Welke pil bevalt jullie het beste?

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:59

Dat is voor een ieder verschillend,ook lang niet iedereen komt een paar kilo aan,gewoon even overleggen met je huisarts~!~!!!komt het wel goed succes!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:07

Bij mij zei de huisarts dat je van Desorelle20 niet aankomt, maar op de bijsluiter stond dat je zeer vaak gewichtstoename hebt van die pil Boos! Ik ben er dus door verzwaard en nu neem ik een andere de Yasmin. Van die pil zeggen ze dat je niet verdikt. Ik neem het nog maar 4 dagen de Yasmin, dus ik heb nog geen effect Knipoog

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:47

Ik heb ontzettend veel last van doorbraakbloedingen, sterker nog, ik bloed 1 week niet (week na menstruatie) en dan 3 week achter elkaar (niet extreem veel, maar ik gebruik er wel een kleine tampon voor). Ik wordt wel gewoon ongesteld.

Ik ben met dit probleem naar de huisarts gegaan en heb een nieuwe pil gekregen met een andere samenstelling in de hoop dat het over zou gaan. Het tegendeel is echter waar, het wordt alleen maar erger. Ben nu zelfs een week eerder ongesteld geworden, althans, het bloeden nam enorm toe in de derde week.
Weer naar de dokter dus en ben nu een maand zonder aan het proberen.

Ben benieuwd naar mensen die dit herkennen, waar lag het bij jullie aan?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 08:59

Help, wat nu?

Ik denk dat ik woensdag 25 oktober een pil ben vergeten van mijn strip. Ik ben ddie vrijdag ervoor begonnen met diezelfde strip. Een week lang condoom gebruikt...

Maar nu ben ik die van de woensdag erop (gisteren) ook vergeten...! (Donderdagochtend 8 uur ingenomen, meestal neem ik rond 5 uur 's avonds)

Is het nu wel veilig of niet veillig sex te hebben zonder andere middelen...??

Edit: zit nu dus in week 2.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:21

Ligt eraan welke pil, waarschijnlijk kan je in de bijsluiter meer lezen of het veilig is of niet. Bij twijfel kan je altijd je huisarts even bellen!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:22

Phoe balen Cynthy.

Ik zou het niet echt veillig vinden om nu sex te hebben ...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:23

Nou ik ben weer van mijn blaasontsteking af.
Morgen maar even plas inleveren ter controle, maar weet zeker dat het over is.
Zal mij benieuwen hoe lang het weer gaat duren voordat ik het weer heb Boos!
Dan gaan ze een blaascontrole uitvoeren ofzo, met een slangetje naar binnen en zien wat het is....

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:13

Zijn hier mensen die hoge bloeddruk hebben? En wat voor een anticonceptie gebruiken jullie?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:39

Als je een maand een nieuwe pil hebt geslikt, netjes een condoom hebt gebruikt en de pil niet vergeten bent, stopweek en daarna gewoon weer netjes de pil slikt, is de pil nu toch gewoon veilig?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:52

En het is hele strip afmaken, dan stopweek hè? Nagelbijten / Gniffelen
Zit enorm te twijfelen. En dat boekje erbij staat het zo omslachtig in omschreven.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:42

Nuvaringers: wel eens last van (een) doorbraakbloeding(en)? Zonder doorgeringd te hebben dan, ik zit nog maar in mijn eerste maand. Ik hou het op opstartproblemen maar ik vind het wel irritant. Dat heb ik tijdens al mijn piljaren toch nog nooit meegemaakt. Boos!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:07

Zijn hier mensen met een mirena-spiraal (en die nog geen kinderen hebben gehad)? Ik wil zelf nl graag overstappen van pil naar spiraal, maar zou ook wel graag wat ervaringen van anderen willen horen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 17:09

Rukaro schreef:
Ik heb ontzettend veel last van doorbraakbloedingen, sterker nog, ik bloed 1 week niet (week na menstruatie) en dan 3 week achter elkaar (niet extreem veel, maar ik gebruik er wel een kleine tampon voor). Ik wordt wel gewoon ongesteld.

Ik ben met dit probleem naar de huisarts gegaan en heb een nieuwe pil gekregen met een andere samenstelling in de hoop dat het over zou gaan. Het tegendeel is echter waar, het wordt alleen maar erger. Ben nu zelfs een week eerder ongesteld geworden, althans, het bloeden nam enorm toe in de derde week.
Weer naar de dokter dus en ben nu een maand zonder aan het proberen.

Ben benieuwd naar mensen die dit herkennen, waar lag het bij jullie aan?

Implanon Clown
Volgens mij heb je dan een zwaardere pil nodig - maar dat zal een HA beter weten dan ik.

@Enny: zijn meerdere mensen die in dit topic over hun ervaringen hebben geschreven. Misschien eens wat bladzijden doorbladeren als je tijd over hebt?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:14

Wat zijn jullie ervaringen met implanon? Even op een rijtje zodat ik niet tig paginas door hoef namelijk Knipoog

Reden: Ik slik nu de mycrogynon. Door de yasmin heen was ik zwanger geraakt en dat resulteerde in een miskraam. Ik heb hoe dan ook genoeg van de pil. Er is een spiraaltje aangeraden alleen.. We willen eerder kinderen dan over 5 jaar. Is het spiraaltje moeiteloos te verwijderen over zo'n 2, 3 jaar? Of blijft dat hormoon gewoon 5 jaar?
Dan de implanon. Dat valt qua planning beter, 3 jaar (jaja ik weet het dan is t nog de vraag OF we uberhaubt wel kinderen kunnen krijgen)
Maar na 3 jaar is dat zo enorm ingekapseld? Oew dat lijkt me zo eng met verwijderen.. En verdere ervaringen mee?
En zijn er mensen die na het spiraaltje of de implanon zwanger raakten? Hoe ging dat?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:31

odetteke schreef:
Ligt eraan welke pil, waarschijnlijk kan je in de bijsluiter meer lezen of het veilig is of niet. Bij twijfel kan je altijd je huisarts even bellen!

Het staat niet in de bijsluiter. Niet heel gebruikelijk dat je er 2 per strip vergeet denk ik Haha! Maar het dus zo:

Ik weet niet zeker of ik die woensdag vergeten was, omdat ik meende er donderdag 2 ingenomen te hebben. Voor de zekerheid dus een condoom gebruikt... Maar nu zie ik net dat het ook kan zijn dat ik met vergist heb, en 2 keer een pil van de donderdag heb genomen? (Gezien ik op vrijdag ben begonnen, en niet goed heb gekeken welke ik moest nemen, en de pil die eigenlijk de laatste van de strip is heb genomen) Dan zou het dus wel veilig zijn, want een pil vergeten in week 2 is niet ernstig?

Pff, lastig dit Ziek Hoop dat julie het snappen en een antwoord voor me hebben.. Lachen

Ik heb trouwens stediril 30

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:27

Ik ga morgen beginnen met de Nuvaring!
Ben benieuwd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:20

Bealy schreef:
Nuvaringers: wel eens last van (een) doorbraakbloeding(en)? Zonder doorgeringd te hebben dan, ik zit nog maar in mijn eerste maand. Ik hou het op opstartproblemen maar ik vind het wel irritant. Dat heb ik tijdens al mijn piljaren toch nog nooit meegemaakt. Boos!

Nooit last van gehad, ik kan er net zoals met de pil, mee doorringen tot maximum 3 ringen, dan krijg ik wel doorbraakbloedingen. Mijn ongesteldheid duurt wel een hald dagje langer, maar verder absoluut geen last.

Nu Bealy, voor zover ik begreep was jij al even hormoonloos, en ben je dus niet zoals ik, gelijk van pil naar ring gegaan? Mss moet je lichaam nog even weer aanpassen aan de hormonen?