GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:06

Lekker Setteli! Ik zit op ee BMI 27.3 dus ik kom ook steeds meer richting een gezond gewicht.
Ik merk veel verschil tussen de 0.25 en de 05. Ik moet nu echt opletten dat ik wel genoeg eet :D Ik heb met dit warme weer lekker veel fruit gehaald *\o/*

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:13

Fijn!

Ik zit nu na 9 weken nog steeds op 2,5mg en inmiddels bijna -15 kilo.
Ik kon vanmorgen zonder ontbijt een stevige wandeling van een paar uur maken, zonder hongergevoel. Deze lage dosis werkt wat dat betreft voor mij dus zeker nog voldoende.
Normaliter ontbijt ik overigens natuurlijk gewoon.
De grafiek oogt wel steeds wat grilliger?

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:14

Wat een resultaat!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:15

opisop_shop schreef:
Fijn!

Ik zit nu na 9 weken nog steeds op 2,5mg en inmiddels bijna -15 kilo.
Ik kon vanmorgen zonder ontbijt een stevige wandeling van een paar uur maken, zonder hongergevoel. Deze lage dosis werkt wat dat betreft voor mij dus zeker nog voldoende.
Normaliter ontbijt ik overigens natuurlijk gewoon.
De grafiek oogt wel steeds wat grilliger?

[ Afbeelding ]

grappig, zo ziet mijn grafiek er ook ongeveer uit :D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:17

Dat gaat toch supersnel, opisop-shop! Mooi hoor.
Setteli boekt ook mooi resultaat - zo fijn!
Sterkte Rien10, wel fijn dat je gewicht weer van de stilstand af is gekomen.

Bij mij gaat het wat langzamer maar ook mooi gestaag. Ik ben dik tevreden :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:19

Ach, ik maak me niet dik _O- Net als jij. :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:34

Mooie resultaten allemaal.

Kan me verbeelden, maar ik zie steeds meer gebruik van Ozempic/Mounjaro e.d. in de media. En ook altijd de negatieve reacties van toetsenbordhelden. Maar misschien ook wel dat het nu in mijn algoritme zit, hahaha
Ik ben nog steeds heel blij dat ik de stap heb genomen en baal er ook nog steeds van dat mijn huisarts niet mee wilde werken. Kosten blijft een rib uit m'n lijf, maar ik kan het missen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:45

Misschien als je je streefgewicht en/of gezond BMI hebt bereikt een keer een afspraak maken bij je huisarts om hem met de neus op de feiten te drukken? "Kijk, knakker, zie ik er nu gezonder uit, of denk je van niet?"

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 16:56

Wat een mooie resultaten dames! *\o/*

Ik krijg ook altijd jeuk van die simpele zielen met een mening op social media. Alsof je voor de lol 200€+ per maand uitgeeft. Ben blij dat er steeds meer erkenning komt voor overgewicht als ziekte ipv simpelweg een gebrek aan kennis en/of doorzettingsvermogen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 17:23

Ik zit inmiddels op -8,5 kg en sinds deze week lijkt het net of de mounjaro weer hetzelfde werkt als in de eerste week. Kon gisteren maar 1 boterham eten bij het ontbijt, echt totaal geen honger. En vanmorgen heb ik wat gegeten, salade en dat is het enige wat ik heb gegeten vandaag, nog steeds geen honger. Wil dalijk friet bakken maar kan nou niet echt zeggen goh ik heb trek. Blijf het maar gek vinden hoe dat steeds veranderd. Maar uiteraard wel heel blij mee. En ik merk ook sinds ik sport mijn conditie is verbeterd, hou dingen veel langer vol.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 18:21

Ik ben er nu 13 of 14 kwijt. Weet t niet precies.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 18:25

Wauw wat gaan jullie goed allemaal!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 19:08

Nou als ik zo al die verhalen hoor... Staat vast al ergens eerder, maar hoe hebben jullie de arts kunnen overtuigen om Ozempec te geven?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 19:29

Xyris schreef:
Nou als ik zo al die verhalen hoor... Staat vast al ergens eerder, maar hoe hebben jullie de arts kunnen overtuigen om Ozempec te geven?

Niet. :')
De meesten hier kopen het zelf. Sommige hebben een meewerkende arts zoals Zonnetje maar de meeste huisartsen moeten er nog niks van hebben.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 19:55

Ik ben bij een obesitas kliniek. Dus het is hun business.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 20:12

Overigens gaat het bij mij niet hard hoor qua kilo's maar ik ben zeer tevreden; in 4 weken tijd -3.6 kg

@Xyris niet. Mijn huisarts nam me al niet serieus met een bizar hoge bloeddruk en klachten. Ozempic vond hij helemaal onzin. Heb het ook meteen afgekapt en ga vanaf volgende maand naar de andere huisarts in dezelfde praktijk. Maar ook die wil geen Ozempic voorschijven. Dus ik koop het via GetWellis.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 20:27

Wat mijn huisarts zei:
Saxenda is ervoor gemaakt. Dat schreef mn huisarts voor aan patiënten en de apotheker heeft hem geattendeerd beter mounjaro voor te schrijven omdat het effectiever is. Dus apart dat het overal zo anders is.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:03

Ik krijg Mounjaro via mijn huisarts voorgeschreven, maar moet het wel zelf betalen. Als je dit overweegt zou ik altijd eerst in gesprek gaan met je eigen huisarts. Goedkoper dan via zo’n online tussenpartij en mocht er iets zijn dan heb je hulp in de buurt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:12

Even een updatetje vanuit mijn kant (al jaren op gewicht maar enorm veel moeite om niet weer aan te komen). :D

Morgen gaat de derde prik erin.
Niks afgevallen, hoeft ook niet perse al zou een aantal kg voor de vakantie wel fijn zijn. En heb over all inderdaad ook niet minder calorieen gegeten, dus het was ook niet te verwachten. En dat zal met deze dosering ook niet lukken, want ik moet me nog steeds inhouden om al niet teveel te eten laat staan nog minder :+
Maaaar het kost me wél wat minder moeite dan normaal, om me dus aan m'n op gewicht blijven caloriedoel (~1800kcal) te houden. (Die verschillend is per dag, aangepast aan de eet-omstandigheden, zo doe ik het al jaren)
En dat voelt al fijn! Alle gevoelens zijn over het algemeen gewoon wat minder extreem, zowel de trek als het hongergevoel, als hoe lekker het eten smaakt en hoe onverzadigbaar ik ben. Dat maakt het echt wel beter te doen waardoor ik al een aantal dagen geen 'ik wil zo niet verder leven' jankbui heb gehad. Heb ook wat minder angst voor m'n vakantie gekregen (kwa eten) dus dat is ook heel fijn.

Ik had ook letterlijk nooit dorst (ja m'n lichaam is echt heel fiets up in de war.. :o ik denk dat ik dat als honger voel). Tot ik sinds vorige week (soms) dorst voel :wow:

Ik merk wel dat ik me soms flauw voel waardoor ik het gevoel krijg dat ik suiker moet eten (natuurlijk :')). Ook enorm moe geweest, dat heb ik lang niet gevoeld terwijl ik wel te weinig slaap. Dus ben wel een beetje huiverig voor de volgende prik. Maar het is het waard. Het lijkt alsof m'n lichaam dingen meer voelt zoals het hoort te voelen en niet alleen in eetlust.

Hoe wij (ik heb de overgebleven pennen van stiefvader) aan ozempic kwamen is niet boktproof dus zonder huisarts :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:23

Is voor jou mounjaro niet effectiever?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:25

Pff, wat zijn de meeste van jullie al veel afgevallen. _/-\o_
Dat zal echt ook een positieve invloed hebben op jullie leven, kan ik me zo voorstellen.

Geryon, op welke dosering zit je nu?
Die vermoeidheid is overigens erg herkenbaar.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 23:47

Ik ben donderdag gestart met Mounjaro. En ik merk ook zeker dat de echte eet-drang (vooral die naar snelle suikers) verdwenen is. Zo gek, want verder voel ik er weinig van. Vanavond had ik wel enorme trek en kreeg mijn hele bord ook leeg (ik eet al maanden afgewogen porties, had nu ook 100 gram pasta dus hoeveelheid valt mee, wel veel groente en een portie vis erbij)… bedacht me toen pas dat mijn dag bestond uit enkel een banaan met yoghurt, 2 kopjes (groente)soep, een waterijsje en een perzik. En dat gecombineerd met een uur flink sporten… Oeps, veel te weinig dus. Morgen beter op letten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 23:59

Zonnetje81 schreef:
Is voor jou mounjaro niet effectiever?

Doordat we nog twee pennen ozempic hadden, heb ik eigenlijk helemaal niet over iets anders nagedacht. Maar nu je het zegt, mounjaro met de dubbele werking (als ik het goed gelezen heb hier) lijkt dan inderdaad wel beter voor mij! Iets om over na te denken, dankjewel :)

Polar schreef:
Pff, wat zijn de meeste van jullie al veel afgevallen. _/-\o_
Dat zal echt ook een positieve invloed hebben op jullie leven, kan ik me zo voorstellen.

Geryon, op welke dosering zit je nu?
Die vermoeidheid is overigens erg herkenbaar.

Zit nog op de 0.25mg (morgen begint week 3)! Heb de 1mg pen dus ik doe 18 klikjes.
Jij spuit al een tijdje zie ik, wat jammer dat je vermoeidheid niet weg is gegaan..

Het schijnt dat lage dosissen bij iemand die al een gezond BMI heeft en geen insuline resistentie etc. al effectief kan zijn om de eetlust in toom te houden.
Microdosing zelfs al maar daar is ook (nog) geen bewijs voor.

Ik hoop dat deze dosering nog ietsje beter gaat werken vanwege de spiegel (probeer mezelf ook te placeboen sinds ik weet van die microdosing :')). Zeker voor de kosten omdat het toch langdurig zou zijn (als het uberhaupt lang blijft werken). Maar zit nu al steeds te twijfelen. Het is in ieder geval beter dan niets maar nog wat minder moeite zou natuurlijk fijner zijn. Of om zelfs niet altijd en eeuwig alleen maar volumerijk en eiwitrijk te moeten eten, kcal te tellen, af te wegen etc. Pff

Mega goede resultaten trouwens iedereen, super fijn! En die mensen met een mening hebben gewoon geen idee hoe moeilijk het voor sommige mensen kan zijn.. ene oor in andere uit!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:22

Geryon heb geduld. Het komt allemaal goed. Ik viel ook niet gelijk heel veel af. Eigenlijk nooit. Maar toen het begon was het 0.4 tot 1 kg per week. Soms stond ik een paar weken stil. Uiteindelijk in 6 maanden 15 kilo afgevallen. Ik zit bij Yazen en daar is mij dit wel allemaal goed uitgelegd. Het hoort er gewoon bij. Soms gaat het niet zo snel. Ik heb overigens lang op de 0,25 gezeten. Toen op 0,5 en de laatste 3 weken 0,75. Nu weer terug op 0,5 en over een paar weken naar 0,25.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:50

Geryon, dat flauwe gevoel kan ook zijn dat je zouten mist. Geen suiker. Suiker kan eigenlijk ook niet met Ozempic. Ik zou eens wat electrolyten proberen.