Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:18

Moderatoropmerking:
Het topic gaat weer open in overleg met TS. Ik zou willen vragen om het gehak op elkaar te laten, dat hoeft echt niet en steunt de TS ook niet.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:26

Vandaag ben je toch bij de neuroloog geweest?
Hoe ging het?
Snap het hoor als je nu geen update geeft.
Je bent vast gesloopt, zulke "uitjes" kosten veel energie

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:51

Ik hoop dat er bij de neuroloog een behandelplan of nog iets kan word gedaan onderzocht?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:27

Benieuwd? Is je vit D al gecontroleerd? Dat wou je begin januari doen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 00:58

Jammer dat het weer mis liep. Hoop dat het verder weer gewoon met een beetje respect voor elkaar kan hier. Vind het echt naar als mensen elkaar in de haren vliegen en ik/mijn topic/situatie daar de oorzaak van is :=

Verder weer bedankt voor de reacties, heb alles gewoon gelezen! Ik ga even verder kijken naar die Garmin, heb al wel een horloge die het en ander kan, maar herstel zegt me zo niks.. Denk niet dat die daar iets mee kan.

Denk dat een beetje hulp geen kwaad kan. Al is het maar om het eens kwijt te kunnen aan iemand die echt tegenover me zit ipv geschreven.

------

Vandaag idd bij de Neuroloog geweest :j Mri en EMG voor nu, morgenmiddag kan de EMG al. MRI krijg ik nog bericht van, is ook weer gedoe met m'n neurostimulator, maargoed dat zoeken zij uit dus daar hoef ik me niet druk om te maken gelukkig :+
Afbeelding
Ja, helaas is "niet meer kunnen plassen" niet meer m'n enige probleem. Reden om het soms zat te zijn.

Euhm.. Verder nog niet zoveel te melden. Ben momenteel ook echt moe en wil geen dingen zeggen die niet kloppen, dus wie het interessant vind, zie screenshot hierboven :+

Vitamine D was 21. Nogsteeds veel te laag dus, heb een hogere dosering voorgeschreven gekregen.

Oja, ik wou nog even reageren op hoe actief ik voor dit topic was. Halverwege 2023 ging ik nog gewoon naar school, mijn docent (hoefsmid) was hartstikke tevreden, zat niet uit m'n neus te eten. Ik bekapte paarden, ook veulens en jonkies in de opfok.. Ook nog gewoon vlak voor ik dit topic opende. In Juni/Juli heb ik nog 3 keuringen bezocht met 3 zelf klaargemaakte pony's. Was meer bij de paarden te vinden, dan in huis.. Als er gewoon domme kracht nodig was, dan was ik daar. Ik wou juist in Augustus weer naar de sportschool, maargoed toen begon dit topic.

Ik in "betere" tijden.
Afbeelding

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 04:01

Wel fijn dat de neuroloog fijn doorpakt. En dat het zwaar poedersuiker is, dat mag duidelijk zijn. Ik vind het al knap dat je je nog staande houdt (ook letterlijk :+ ).
Als er bij de neuroloog nu een duidelijke diagnose uitrolt als de onderzoeken klaar zijn, dan zou ik daar ook bespreken hoe nu verder qua revalidatie enzo. Als ik het zo lees is de krachtsverlies namelijk niet meer zozeer een gevolg van niet eten en verzwakt zijn, maar speelt er ergens een beschadiging (kan natuurlijk komen doordat je toen lang niet kon eten, maar bij jou kijk ik er ook niet meer van op als je gewoon ff 3 dingen tegelijk/achter elkaar krijgt :o ). Gewoon omdat dat kan en wat moet je anders in 2024 beleven :+. Volgens mij ben je nog nooit gewoon ongecompliceerd ziek geweest :knuffel:

Een neurloog heeft best vaak te maken met revalidatie, dus hij/zij heeft vaker contact met de revalidatie arts bijv en weet vaak prima wat er wel en niet mogelijk is. Maar goed eerst moeten ze er maar eens fatsoenlijk achter komen wat er nu loos is. Dan hoop ik dat dat ook weer houvast gaat geven voor dit jaar. En dat je snel weer een beetje normaal kunt leven ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 09:44

Ik hoop dat je nu capsules vit D krijgt, bvb vit D cura van 25.000 . De mijne was jaren geleden 20, doodmoe, spieren die niet goed werkten enz. Na vier weken al stuk beter. Gewone pillen hielpen niet. 21 is echt super laag .

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 11:04

Och Daphne, wat ga je er sterk mee om!
Mijn enige advies, en dat doe je volgens mij al: Blijf je uitspreken!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 11:42

Ik vind het zo sneu voor je dat de ellende maar niet op wil houden. Blijf hier vooral alles opschrijven wat je wilt zeggen. Het is aan de anderen om daar normaal mee om te gaan, het is jouw topic en moet gewoon jouw uitlaatklep kunnen zijn.

Misschien een tip voor je waar je nu nog niets aan hebt. Mijn vitamine D was anderhalf jaar geleden extreem laag en wilde in eerste instantie maar heel moeizaam omhoog gaan. Ik las toen ergens dat vitamine D het makkelijkste omhoog gaat door opname via de huid en heb toen een paar keer onder de zonnebank gelegen. Heeft ook weer nadelen maar het heeft er bij mij wel voor gezorgd dat het weer snel op peil kwam en sindsdien kan ik het met tabletten de waardes gewoon goed houden. Kan me voorstellen dat je daar op dit moment total de energie niet voor hebt maar wilde het toch even delen.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:16

Ik heb vorig jaar dezelfde waarde voor Vit D gehad en kan je aanraden om even regelmatig(er) te laten prikken of het daadwerkelijk omhoog gaat. Ik heb toen capsules gekregen 25000IE) en daarna dagelijks 3000 IE. Na een paar maanden voelde alles wat beter en ben ik naar dagelijks 1000 IE gegaan (in de zomer) als onderhoud. Maar vervolgens ging het weer flink omlaag in september, dus nu weer dagelijks 3000IE en binnenkort weer prikken om te kijken of het op peil blijft. Daarnaast kreeg ik ook de tips: probeer het altijd met eten in te nemen voor betere opname en probeer ook vitamine D-rijk voedsel te eten. Het is soms even puzzelen hoe je het goed omhoog krijgt (en houdt..) maar het maakte voor mij bijna zwart/wit verschil voor sommige klachten die ik hieraan overhield.

Heel veel sterkte en ik hoop gewoon zo voor je dat je je binnenkort écht een stuk beter gaat voelen!

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 14:25

dat is ook een beetje mijn ervaring met vit. D. Nadat die bij mij ook veel te laag was, kreeg ik ook een kuur van 1x per week 25000IE. Daarna moest ik het zelf maar bijvullen, maar kreeg geen "instructies" mee welke vit. D supplementen ik dan moest nemen met welke hoeveelheid. Dus eerst ben zelf maar gaan proberen met 1000 IE per dag (niet consequent helaas) wat hielp en ik heb heel lang rond de 70 nmol/L gezeten, wat voor de huisarts prima is (want zit boven de ondergrens). Ik voelde echter geen verbetering en ben toen in de winter 2000 IE per dag gaan slikken en in de zomer 1000 IE per dag. Nu zat ik de laatste controle op 110 nmol/L en dat verschil voel ik wel, de extreme vermoeidheid die ik voelde is er nu wel af.

Dit is mijn persoonlijke ervaring, kan zijn dat dit voor jou anders werkt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 15:18

Ja, tot nu toe heb ik altijd dat als ik eenmaal ziek ben, het van het een naar het ander gaat.. Altijd leuk als ik dan bij een arts kom en die vraagt hoe m'n klachten begonnen. Gisteren bij de Neuroloog ook, probeer dan een beetje duidelijk te vertellen hoe het de afgelopen tijd gegaan is, maargoed het is gewoon een beetje onsamenhangend.. En dan nog de vraag hoe plassen gaat, dat maakt het echt niet beter als ik dan kom met dat ik niet meer kon plassen nadat m'n galblaas is verwijderd :')

Bedankt voor de tips wbt vitamine D! Ga daar straks nog eens naar kijken. Volgens mij woon ik echt om de hoek van iets waar je onder de zonnebank kunt, dus dat moet wel eens te doen zijn denk ik.

Moet om 10 over 3 in het ziekenhuis zijn en ben me zenuwachtig joh :+ Neuroloog heeft me al een beetje voorbereid op dat het gevoelig kan zijn.. En het duurt een uur. Zin in }:0

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 15:23

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 15:38

Ik heb jaren terug op 48 gezeten, zes weken op 5600 per dag en kwam op 73.

Daarna zelf gaan doseren. 3000 per dag en elke week 25000. Zal weer eens prikken, maar voel me daar wel goed bij.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 15:42

Ik heb 2 keer een emg gehad, 1 keer van mijn benen en 1 keer van mijn armen. Het is soms een rotgevoel, maar niet vreselijk pijnlijk hoor. Ik denk dat in vergelijking met wat je allemaal hebt meegemaakt dat het je mee zal vallen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 18:45

Nou, dat was de zenuwen idd niet waard _O- Hele aardige man die het onderzoek deed, over vanalles gekletst en toen was het ook zo voorbij. Toen ik op m'n buik moest liggen, had ik zo kunnen slapen :+

Weet al dat er iets uit het onderzoek gekomen is, maargoed wat dat verder inhoud, geen idee. Eerst nog de MRI en dan heb ik weer een afspraak met de Neuroloog.

Welke Vitamine D ik nu gebruik.. Goede vraag. Rode capsules, verder geen idee. Dat ga ik vanavond even nakijken :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:20

Fijn dat je goed geholpen bent door de neuroloog en dat er door wordt gepakt.

Wij adviseren dit vitamine D supplement aan patienten die op korte termijn richting normale range moeten voor bariatrische chirurgie https://www.pharmamarket.nl/d-cure-25-0 ... ullen.html

1x/week een ampul en daarna door met onderhoud van de drogist 1dd 800 IE, eventueel na die maand nog een keer bloed laten prikken of je waarde voldoende gestegen is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:35

Gomir, welke waarde zien jullie het liefst? Ik zat op 49 na een zesweekse kuur, vond mijn huisarts voldoende. Ik niet dus zelf besteld en eens per week door blijven slikken. Na 15 weken zat ik op 75 en toen voelde ik me pas echt beter.
Huisartsen gaan van de ondergrens van 50 uit maar hoor dat het beter tegen de 80 kan zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 22:56

BigOne schreef:
Gomir, welke waarde zien jullie het liefst? Ik zat op 49 na een zesweekse kuur, vond mijn huisarts voldoende. Ik niet dus zelf besteld en eens per week door blijven slikken. Na 15 weken zat ik op 75 en toen voelde ik me pas echt beter.
Huisartsen gaan van de ondergrens van 50 uit maar hoor dat het beter tegen de 80 kan zijn.

Ik begreep hier op Bokt toendertijd dat er in Limburg zelfs een ziekenhuis of huisarts is die 100-120 aanhoudt...

Mijn huisarts vond 48 ook prima bij een ondergrens van 50 :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 22:59

Mij arts vond 23 ook niet zo erg, paar pilletjes bij drogist halen zou voldoende zijn

Ik liep toen ik in Duitsland en die hielden inderdaad 100-120 aan.

Klein verschilletje.
Zal per persoon ook wel wat uitmaken. De één heeft wellicht meer nodig dan de ander

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 23:20

Als je bij je vit d magnesium slikt wordt deze beter opgenomen, misschien een tip.
Verder hoop ik dat je opknapt en je weer de oude gaat voelen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 23:35

Denk dat het vooral om vit D in olie gaat. Heel vroeger kregen we eens per week een lepel levertraan, bleh. Maar ik heb na de stootkuur gewoon tabletten met 4000 geslikt, per dag en weer laten testen na een half jaar, was weer onder de 50 gezakt. Ondanks dat ik dagelijks veel buitenkom neem ik dus geen vit d meer op via de huid. Zeer veel ouderen hebben daar last van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 23:41

BigOne schreef:
Denk dat het vooral om vit D in olie gaat. Heel vroeger kregen we eens per week een lepel levertraan, bleh. Maar ik heb na de stootkuur gewoon tabletten met 4000 geslikt, per dag en weer laten testen na een half jaar, was weer onder de 50 gezakt. Ondanks dat ik dagelijks veel buitenkom neem ik dus geen vit d meer op via de huid. Zeer veel ouderen hebben daar last van.

Ik weet niet hoe oud je bent...
Maar ook mensen die donkerder zijn, nemen slechter vitamine D op. Nu wil ik niet beweren dat ik donker ben, maar voor een kaaskop kleur ik in de zomer wel heel erg donker :7 Dat is in principe ook een natuurlijke beschermlaag, waardoor je vitamine D minder goed opneemt.

Ik meende dat je kan stellen dat hoe minder snel je verbrand, hoe slechter je vitamine D uit zonlicht opneemt? Dus het positieve heeft ook een keerzijde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 00:09

Ik verbrand al na 15 minuten felle zon :D m’n hele leven al. Maar het klopt dat een donkere huid minder D opneemt en een oudere huid ook, vandaar dat er geadviseerd wordt vanaf een bepaalde leeftijd bij te slikken .
Het vervelende van een tekort is dat het over de jaren gewoon heel langzaam gaat, heeft drie jaar geduurd voor ik eens ging zoeken waar de toenemende klachten vandaan kwamen. Een van de eerste symptomen was lage rugpijn bij het wakker worden. Strakke hamstrings dacht ik dus eerst rekken en dan opstaan.
Na de eerste vier pillen met hoge dosering nooit weer pijn in m’n rug gehad. Zo zullen er nog meer verschillende symptomen zijn.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 07:53

Zijn die Vit D-waarden niet afhankelijk van het labo waar mee gewerkt wordt?
Ik heb zelf 30 maar volgens het labo zit ik qua gehalte goed

Afbeelding