Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar fijn in de zin van dat je nu je weet wat het is, dan kan je misschien nu ook de goede informatie en hulp vinden die jou echt vooruit kunnen helpen met dingen waar je zoal tegenaan loopt. Zo kom je toch elke keer weer een stap verder
SilverLining schreef:Ik meld me hier ook weer een keer. Lang geleden wel wat gepost maar niet echt bijgehouden. Ga nog even wat teruglezen om jullie verhalen weer wat bij te benen.
Wilde wel even delen dat ik hier vorige week eindelijk na 2 jaar ziektebeeld een diagnose heb gekregen van Autisme en ADHD. 'Hopelijk' verklaart dat ook veel van mijn lichamelijke klachten waardoor ik nu niet kan werken en mijn leven normaal kan leiden. Dan zou die eindeloze zoektocht met 'wat is er toch met me aan de hand' misschien ook eindelijk eens ophouden.
Earth schreef:Ik vraag me af, waarom wil je per se de diagnoses vertellen? Dat klinkt namelijk nogal klinisch. Ga een gesprek aan dat je gewoon veel mankeert, daarbij kun je je diagnoses wel bespreken, maar ik denk niet dat dat de insteek van je gesprek moet zijn. De insteek zou 'moeten' zijn dat er meer begrip komt. Dan hoef je juist niet alles bloot te leggen, ik denk namelijk niet dat daar de crux zit. Het is namelijk ook een stukje lief zijn voor jezelf, dat anderen je serieus nemen en erop vertrouwen dat je de waarheid spreekt. Dat het niet uitmaakt waarom je even niet kunt, maar dat een paar woorden genoeg zijn voor begrip.
Femke_Tweety schreef:Earth schreef:Ik vraag me af, waarom wil je per se de diagnoses vertellen? Dat klinkt namelijk nogal klinisch. Ga een gesprek aan dat je gewoon veel mankeert, daarbij kun je je diagnoses wel bespreken, maar ik denk niet dat dat de insteek van je gesprek moet zijn. De insteek zou 'moeten' zijn dat er meer begrip komt. Dan hoef je juist niet alles bloot te leggen, ik denk namelijk niet dat daar de crux zit. Het is namelijk ook een stukje lief zijn voor jezelf, dat anderen je serieus nemen en erop vertrouwen dat je de waarheid spreekt. Dat het niet uitmaakt waarom je even niet kunt, maar dat een paar woorden genoeg zijn voor begrip.
Dat is het nu net.
Ik wil dat gesprek geen 40, 50 of 100x aan.
Ik wil eigenlijk in 1 klap veel mensen bereiken, snel ervan af en door.
Ik vind het heel naar, en voor mij ook écht niet positief om het er steeds over te hebben.
Maar het totaal is onderhand zoveel dat ik er langzaamaan niet onderuit kom om dingen een keer wel op te sommen.
Alleen wil ik dat gesprek gewoon écht niet met allemaal individueel aan. Dat kost mij veel te veel energie.
Met Facebook bereik ik er veel meer tegelijk.
Bij sommigen zal dan een gesprek ontstaan, anderen lezen het, weten het en dan hoeft er verder niet zo veel meer mee.
Daar hoop ik eigenlijk op
) kunnen er dan altijd nog naar vragen.
Want deze hoofdpijnen zijn echt zo gruwelijk, dat ik bijna met mn kop tegen de muur wil beuken. Ik ben dan ook echt ziekjes, moe, misselijk.