Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 11:48

Zooo. Niet echt nesteldrang maar ben nu echt ALLES aan het oppakken en regelen hahaha. Proefdruk geboortekaartje, isofix in de auto (die we nog even gaan wassen), oud papier weg, thermometers gekocht (had er nog 1, maar die ligt bij m'n zoontje op de kamer, dus ff 2 nieuwe voor de kraamweek), nieuwe flesjes (hebben nog van m'n zoontje, maar toch wil ik het ineens nieuw), eten en drinken voor in de vluchtkoffer....

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 15:02

@S_imonee Ooh wat schrikken zeg! Wel fijn dat je het een plekje hebt kunnen geven. Ben je nu een paar uurtjes thuis?

@iirrssjjee haha heel herkenbaar hoor! Goed bezig :D

Hier een berichtje vanuit thuis ipv ziekenhuis én zonder ballonnetje :D
Vanochtend een heel fijn gesprek gehad met de verpleegkundige (die ook het goede inzicht had om me van de bloeddrukmeter af te halen tijdens het gesprek) en die heeft besloten dat we ook eerst met de dienstdoende verloskundige moesten praten voordat er überhaupt ook maar iets ging gebeuren. Die kwam al snel en was een hele aardige oudere vrouw. Ze heeft ons verhaal aangehoord en was het er helemaal mee eens dat de communicatie tot nu toe niet al te best is geweest en heeft ons echt alles tot in detail uitgelegd. Ook echt expliciet de keuze gekregen om het ballonnetje plaatsen en inleiden af te breken nu, maar wel met uitleg erbij waarom zij er wel voor zou kiezen. Een veel fijner gevoel daaraan over gehouden en ervoor gekozen om door te gaan. Dus op naar het ballonnetje plaatsen. Ook daar legde ze echt stap voor stap uit wat ze ging doen en hielp me heel goed met ademen. En toen zei ze 'je ballonnetje krijg je cadeau, die hoef je niet want je hebt 2 cm ontsluiting' *\o/* Echt zo'n opluchting :D Daarna de keuze gekregen om nu al in te gaan leiden of zoals plan morgenochtend, we hebben voor morgenochtend gekozen. Ze zei zelf ook meteen we kunnen nu gaan doorpakken, maar ik kan het me voor jou ook heel goed voorstellen als je je op deze planning ingesteld hebt, dat het fijner is om gewoon het plan van morgenochtend aan te houden. Ze is toen ook nog gaan kijken welke verloskundige me dan morgen in gaat leiden en of ik daar een goed gevoel bij had. Het is een verloskundige die door haar opgeleid is en ook op dezelfde manier als zij werkt (dus helpen met ademen etc), dat voelde ook goed. Dus we hebben voor morgenochtend gekozen.
Ik merk aan mezelf dat de gesprekken me vanochtend echt goed hebben gedaan en ook het feit dat m'n lichaam dus toch iets is gestart (zondag had ik met moeite een halve cm ontsluiting) geeft me veel meer vertrouwen.
Zo zie je maar dat communicatie echt zo'n groot verschil kan maken in hoe je je erbij voelt, zonde dan dat dat in eerste instantie zo verknald is.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 15:56

Wat een fijn bericht, Naomi. Super dat ze je vandaag zo goed hebben geholpen en je nu met een goed gevoel naar morgen kijkt. Klinkt alsof deze mensen goed snapten wat voor jou werkt en daar veel rekening mee houden. Zelfs dat ze op de planning kijken en je voorbereiden wie er morgen staat en of je daar potentieel een goede match mee bent.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 17:57

Wat onwijs fijn voor je zeg!!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 19:39

Wat fijn om te horen Naomi!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 21:54

Wat ontzettend fijn Naomi! <3

Eske: Als ze zo vroeg breken kan dat blijkbaar gewoon. Ik heb mijn er eerlijk gezegd nog niet echt in verdiept. Alhoewel ik daar nu alle tijd voor heb :+
Met 37 weken gaan ze sowieso inleiden, mocht het dan nog zitten. Als denk ik zelf niet dat wel dat gaan halen. Ik heb zelfs het gevoel dat we de maand maart niet gaan halen :+

Ik mocht vandaag een paar uurtjes naar huis. Dat was echt heeeeerlijk. Ik heb een hele poos buiten uit de wind, in de zon gezeten. Ik voelde mezelf gewoon weer opladen. Zo zie je maar hoe belangrijk buiten zijn eigenlijk is.
Vanochtend moest ik eerst naar de poli voor een herhaling van de groeiecho. Dat apparaat is nieuwer en nauwkeuriger dan het apparaat hier op de afdeling.
Mocht het deze week gaan beginnen, zal het rond de 2 kilo wegen. Niet heel groot dus. Nu bleek mijn vriend ook niet groot. 2500 gram bij de geboorte en ik was rond de 2400 dacht mijn moeder zich te herinneren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 22:05

Mn schoonmoeder woog 1800 gram met de geboorte.
Dus het kan.

Niet te druk maken, je bent onder goede controle. Het komt vast goed.

Van mij mag het wel komen... Ik loop echt op mn tenen..

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 08:06

Roulette_ schreef:
Wat een fijn bericht, Naomi. Super dat ze je vandaag zo goed hebben geholpen en je nu met een goed gevoel naar morgen kijkt. Klinkt alsof deze mensen goed snapten wat voor jou werkt en daar veel rekening mee houden. Zelfs dat ze op de planning kijken en je voorbereiden wie er morgen staat en of je daar potentieel een goede match mee bent.

Ik sluit mij helemaal aan bij dit bericht. Heel veel succes en geluk gewenst vandaag!

Simone, heerlijk dat je naar huis mocht en kon opladen in het zonnetje! Hopelijk blijft de baby tot week 37 zitten. Zet 'm op, wandelende couveuse! *\o/* :D

Iirriissjjee, haha, dat klinkt toch echt als nesteldrang! Voelt vast goed om straks goed voorbereid te zijn op de bevalling.

Gisteren hadden we onze wekelijkse controle bij de verloskundige en alles was weer goed. We konden een sterk kloppend hartje horen en de kleine meid is ingedaald en klaar voor de bevalling. Ik ben nog altijd druk in de weer met schilderen en klussen, al ben ik daar eind deze week/begin volgende week ook wel voorlopig klaar mee. Alles wordt nu voelbaar zwaarder, maar ik vind het wel heerlijk dat ik tot het einde zo druk bezig heb kunnen zijn. Het wordt nu alleen ook tijd om wat praktische zaken op te pakken, zoals het bed op klossen zetten, de vluchtkoffer inpakken, etc..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:23

Spannend Simone! Hopelijk kun je binnenkort een gezond kind in je armem sluiten. Fijn om even thuis te zijn :D

Goed om te horen dat alles goed gaat Adamootje! Hopelijk wacht ze even tot je helemaal klaar bent :D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:56

Nog even volhouden Jolliegirl! Je kan het! *\o/*
Dat is ook niet heel groot inderdaad. We gaan het meemaken. Ik maak mij er gelukkig ook niet druk om, de controles en mijn temperatuur zijn tot nu toe netjes elke keer.
Ik word wel veel verhuist.. Het is druk op de afdeling op dit moment. Inmiddels ben ik op de vierde kamer belandt. Nu op een kamer met nog iemand anders. Is ff wat anders dan alleen maar op een kamer in je eentje. Nog even en ik heb de gehele afdeling wel gezien hier :+

Succes met de laatste praktische zaken Adamootje! De kleine meid is er iig bijna klaar voor *\o/*

Ik deel graag nog even een fotootje van gister.
Deze geniet nog even van zijn tijd als 'enig kind' :+
Afbeelding

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 19:47

@Simone wat fijn dat je je thuis even opgeladen hebt! En wat een lieve foto! Deel je je kamer met een leuk iemand?

@Adamootje fijn dat het goed gaat! En ook fijn dat je voorlopig bijna klaar bent met klussen, kan me voorstellen dat dat zwaar wordt.

Ik moest vanochtend om 7 uur in het ziekenhuis zijn. Super lieve verpleegkundige en verloskundige aan het bed en om 9 uur gestart met de inleiding. Om 11.30 met 3 cm ontsluiting wist ik echt niet meer waar ik het moest zoeken met de weeën, dus om een ruggenprik gevraagd. Die zat er om 12.15 in en moest nog even bij de anesthesist blijven. Ik was er helemaal op ingesteld dat het minder pijn ging doen maar de weeën werden zó heftig en het ging alleen maar meer en meer pijn doen ipv minder. Na zo'n 45 min raakte ik in paniek daardoor. De anesthesist zei toen dat de ruggenprik wel goed zat maar dat ie het vermoeden had dat ik gewoon mega hard ging en het daarom niets deed. Verloskundige erbij en ik was in een uur naar 9 cm gegaan :+ Dus gas erop terug naar de kamer en toen mocht ik gaan persen. In 13 minuten persen is onze dochter Mila om 13.38 geboren <3 Ik heb haar zelf aan mogen pakken wat heel speciaal voelde. Alleen de placenta kwam pas na een uur en veel geduw op m'n buik, dus we moeten een nachtje blijven slapen omdat ik veel bloed verloren ben.
Al met al toch een hele positieve ervaring dankzij de superlieve verloskundige die me er echt doorheen geloodst heeft en de eerdere negatieve ervaring echt heeft laten vergeten.

Geen badbevalling, niet onder de douche geweest, niet op de baarkruk of op handen en knieën terwijl dat allemaal mijn voorkeur had boven op m'n rug bevallen. Maar het ging zo ontzettend snel dat op m'n rug helemaal prima was haha.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 19:49

Van harte gefeliciteerd!!
Wat fijn dat je dit zo hebt kunnen ervaren ( of accepteren ) en kunnen beleven. En fijn dat je zo rustig geholpen bent!

Als het zo rap gaat, tsja...dan lig je waar je ligt...dan heb je denk ik weinig keuze voor jezelf...je gaat mee in de flow denk ik?

Geen verdere complicaties?

Rust maar lekker uit!

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:05

Gefeliciteerd Naomi_jortje. Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:17

Gefeliciteerd Naomi! Wat fijn dat het zo'n fijne ervaring voor je is geweest. Ik had nog aan je gedacht vandaag <3
En ik heb een gezellige kamergenoot, dus dat is wel fijn.

Nu lekker gaan genieten van jullie dochter! <3

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:51

Van harte gefeliciteerd!!
Gelukkig toch nog een soort van goed gegaan voor je gevoel

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 21:15

Gefeliciteerd Naomi <3

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 21:16

Van harte gefeliciteerd Naomi!
Wat fijn dat je zo'n positieve ervaring hebt gehad!
Geniet van jullie Mila!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 21:19

Eind goed al goed <3 gefeliciteerd Naomi!

Hoe gaat het met de andere kersverse moeders?

Hier nog negen weken te gaan, scheelde in het begin veel en nu is het weer merkbaar. Ben erg jaloers haha. Al moet ik ook toegeven dat er nog niks klaar is voor de baby :o

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:01

Gefeliciteerd Naomi! Wat fijn dat ondanks dat het anders liep, jij een goede ervaring had.

Herkenbaar, Floko, zo rondom de geboortes loopt het nu merkbaar weer uit elkaar, maar ook super leuk dat er steeds meer gezonde babies bij komen.

Hier ben ik er nog niet klaar voor met verlof te gaan, dus best prima dat dat nog dik 4 weken duurt. Babykamer en spullen zijn we best ver mee, vandaag is het vloerkleed binnen gekomen wat al maanden in mijn hoofd zat en die is nog net zo leuk als ik me herinnerde.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:04

Gefeliciteerd Naomi

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:27

Gefeliciteerd Naomi!

Ik ben morgen 36 weken en bijna alles is klaar! Alleen nog bed op klossen en de vluchttas inpakken :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:51

Gefeliciteerd Naomi!! Geniet van jullie Mila!

Hier alles helemaal klaar! Alleen de box staat nog niet, maar daar staat nog allemaal piepschuim van de nieuwe oven (besloot 3wk geleden even kapot te gaan), die brengt m'n man maandag weg en dan kan de box daar! En in het ergste geval, even geen box. Vandaag kwam ook de proefdruk van het kaartje binnen en dat is ook helemaal zoals we willen. Staat ook leuk naast het kaartje van ons oudste zoontje, wat ook wel prettig is, aangezien die in het zicht staat en deze ernaast komt :)

Nu 37+2, dus kwestie van afwachten. Vrijdag weer een afspraak in het ziekenhuis, weer een echo en daarna met verloskundige. Gaan we afspreken hoe we het gaan aanpakken qua inleiding enz.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:52

Gefeliciteerd Naomi!

Hier ben ik bijna 37 weken en ben nu langzaam wat aan het bestellen voor de baby. Nu is het wel ons derde kindje dus mocht het eerder komen zullen we ons vast redden met de spullen die we hebben. Baby kamer is ook nog niet klaar, vloer komt pas over twee weken en de commode en ledikant komen ook pas over een paar weken. Dat had van mij wel eerder gemogen, maar het is niet anders :+

Spannend S_imonee! Wat fijn dat je er zo nuchter onder blijft :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 23:17

Gefeliciteerd Naomi! En vooral fijn dat het een positieve ervaring is geweest!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 23:49

Naomi gefeliciteerd!! Lekker genieten van Mila nu <3