Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:56

Dat is even pittig Smee! Maar gaat zeker goedkomen! Gefeliciteerd!!

Hier gaat het wel goed. Bezig met opruimen en ding doen.
Gister voor het eerst een broekje genaaid! Samen met mn schoonmoeder. Lastig maar wel erg leuk om te doen.

Gister heb ik der eigenlijk niet echt gevoeld. Meestal als ik overdags veel doe, merk ik t amper en dan wordt het savonds een feestje. Alleen gister avond was het 2 x minimaal iets. Dus maakte mii wat zorgen. Maar aan de ene kant, ik ben ook niet altijd druk.

Maar vanmorgen ook niet zoals ik gewend ben. Afgelopen weken was het echt pittig. En nu heel licht. Dus ga straks even voor de zekerheid bellen of het gewoon oké is dat er een dagje is dat ik t amper voel.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:07

Smee, he verdorie dat soort negatieve berichten komen toch altijd onverwachts. Maar gelukkig is het goed behandelbaar, dus dat gaat vast helemaal goed komen :j

Azmay schreef:
Daarom durf ik niet echt meer op de pil te vertrouwen, of eigenlijk op mezelf met de pil :+

Meubels zijn geleverd, maar ze hebben duidelijk niet dezelfde handigheid als bij Ikea betreft het in elkaar zetten, man wat een geklooi. Mijn vriend is 5 uur bezig geweest met de kledingkast alleen al :')

Haha precies dat met die pil! :')
Wel fijne bezigheidstherapie voor je vriend :+

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:09

Oh dat vergeet ik nog. Azmay, hoe is t met jou verder afgelopen en Nemo voelen? Nog moeten bellen

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:20

Gnome gelukkig dat de babydump het wel terug neemt als het toch niet is wat je gehoopt had. Welke babyfoon heb je? Wij zoeken er ook nog steeds eentje, willen er wel een met camera.
Fijn dat je nog meer echo's krijgt! Hopelijk werkt die kleine van jullie beter mee bij de 3D echo dan die van ons ;)

HappyBuddha wat jammer dat die Mamaloes winkel tegen viel. Online zien hun spullen er wel tof uit. Gelukkig wel goed geslaagd bij Prenatal. Schrikken van je nieren, dat ze daar nu pas achter komen joh. Gelukkig dat met de kleine alles goed is. Hoe is het nu met je?

Smee welkon en gefeliciteerd met de kleine meid! <3 Wat een verhaal van jullie, maar top dat jullie er samen voor gaan. Kan me wel voorstellen dat er nu ineens heel veel op je afkomt!
Snap dat je schrikt van het klompvoetje. Maar zoals de anderen ook al zeiden is het goed te verhelpen gelukkig. :)

Cabelona, misschien heb in het gemist, maar waarom krijg je sowieso een keizersnede?
Wat grappig dat je al kon zien dat de baby een dikke haarbos heeft.

Ballard, hier geen jeuk, dus helaas ook geen tips. Maar lijkt mij wel enorm vervelend! Ik vind jeuk soms erger dan pijn... Als die olie niet werkt zou ik sowieso de verloskundige bellen? Die hebben vast wel een tip voor je.
Weet niet of je het doet, maar volgens mij zorgt heet douchen ook voor een droge huid en dus jeuk.
Ook nog kramp gekregen in het zwembad, auw!

Sting ook last van jeuk dus, vervelend! Gelukkig dat die zalf goed werkt.

Azmay oh jeej 5 uur bezig geweest met een kast... Is 'ie inmiddels in elkaar gezet?
Bij minder beweging altijd bellen inderdaad. Beter een keer te veel dan een keer te weinig. Hoe gaat het nu met het voelen?

Freekieee fijn dat alles goed gaat. Lekker creatief bezig geweest dus. Heb je een foto? Vind dat altijd knap als mensen hun eigen (baby) kleren kunnen maken.
Ook minder de baby gevoeld dus, kan mij je zorgen wel voorstellen. Wat zei de verloskundige? Moet je langskomen?

Nicje, kan mij voorstellen dat je iets anders aan je hoofd hebt maar hoe is het met jou?

Hier de eerste dag verplicht thuis. Ik vroeg gister aan mijn teamleider of hij nog wat administratie werk voor mij had, anders voel ik mij zo nutteloos. Zegt 'ie: "Nee, jij gaat ontspannen en niet stressen. Hup naar huis!" Echt wat een teamleider+
Ted is lekker druk, is flink aan het voetballen in mijn buik.

Hopelijk heeft iedereen ondanks de zorgen en kwalen toch een fijne dag vandaag! <3

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:53

Ze wisten wel al dat ik t al voelde, en zeggen dat het opzich vroeg is. Dus zou niet gek zijn dat ik er gister en nu weinig voelde. Maar al zo’n 3 weken voel ik haar echt heel erg elke x. Als ik even zit en savonds is het een feestje. Gaat echt van links naar rechts. Dus toen ik dat vertelde snapte ze wel dat ik mij nu beetje zorgen maakte. Dus kan vanmiddag langs komen om hartje te luisteren. Als het echt niet lekker zat mag ik terug bellen en vragen of ik eerder kan komen. Maar ben al blij dat het vanmiddag kan.

Ohja foto die vergat ik nog.
Nog niet perfect. Genoeg hulp gekregen nog hoof _O- maar voor de eerste keer erg
Blij mee

Afbeelding

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:03

mriek1990 schreef:
Cabelona, misschien heb in het gemist, maar waarom krijg je sowieso een keizersnede?
Wat grappig dat je al kon zien dat de baby een dikke haarbos heeft.

Hier de eerste dag verplicht thuis. Ik vroeg gister aan mijn teamleider of hij nog wat administratie werk voor mij had, anders voel ik mij zo nutteloos. Zegt 'ie: "Nee, jij gaat ontspannen en niet stressen. Hup naar huis!" Echt wat een teamleider+
Ted is lekker druk, is flink aan het voetballen in mijn buik.

Hopelijk heeft iedereen ondanks de zorgen en kwalen toch een fijne dag vandaag! <3

Je had niet gemist, ik had het nog niet verteld.
De geboorte van de 1e ging niet goed. Erg lange zware bevalling en zelfs met wee-opwekkers geen volledige ontsluiting bereikt na bijna 30 uur weeën. Dus dat is een spoedkeizersnede geworden. Zoon is stil geboren en direct gereanimeerd, hij heeft meconium in zijn luchtpijp gekregen en dat moest verwijderd worden voor hij beademd kon worden. We zijn diezelfde nacht naar de NICU gebracht in een ander ziekenhuis. Daar hebben ze scans gemaakt van o.a. zijn hersenen, iets zuurstof tekort gehad maar meest positieve scenario in zijn situatie. Na 2 dagen mochten we weer terug naar ons eigen ziekenhuis en met 7 dagen weer naar huis. Veel controles gehad bij kinderarts en fysio (om zijn motorische ontwikkeling te monitoren). Dit deed hij allemaal goed. Inmiddels een ondernemende peuter van 2.5 jaar. Kinderarts is zeer tevreden en is afgesloten. Fysio is nu alleen nog monitoren bij grote ontwikkelings sprongen, rond 3 jaar waarschijnlijk laatste afspraak. Hij heeft aan zijn slechte start niets overgehouden.
Maar door dit gebeuren zijn we erg huiverig voor een natuurlijke bevalling en ging onze voorkeur al uit naar een geplande keizersnede.
Daarbij komt dat de placenta van onze zoon veel ingekapseld weefsel liet zien en dus de laatste weken niet meer optimaal werkte (vandaar nu de ascal/kinder asperine). Dat icm met geen volledig bereikte ontsluiting gaf de gynaecoloog aan dat een natuurlijke bevalling eigenlijk geen optie is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:07

Freekieee schreef:
Oh dat vergeet ik nog. Azmay, hoe is t met jou verder afgelopen en Nemo voelen? Nog moeten bellen

Nemo heeft gisteravond enorm gefeest een paar uur lang, dus ik hoef niet te bellen :')

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:19

Azmay schreef:
Freekieee schreef:

Nemo heeft gisteravond enorm gefeest een paar uur lang, dus ik hoef niet te bellen :')

Oh haha dat scheelt weer! Fijn.!!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:26

Wat fijn dat je gelijk vanmiddag terecht kan Freekieee. Beter even het zekere voor het onzekere nemen inderdaad. :)
Ben je inmiddels geweest?
Nou dat broekje ziet er toch prima uit! Ik doe het je niet na haha.

Cabelona jeetje wat een heftige gebeurtenis. Begrijpelijk dat je een natuurlijke bevalling niet nogmaals zou willen. Gelukkig zijn ze het wel met je eens dus.

Azmay fijn dat Nemo weer van zich heeft laten horen! Lijkt me toch wel een opluchting. :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:49

Alles was goed gelukkig. Stress om niks :o

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:50

Freekieee schreef:

Gelukkig maar♡
Beter stress om niks dan dat er wel iets was! ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 19:49

Azmay schreef:
Hij is vooral het type wat merkt dat de gaatjes zoals hij bezig is niet gaan passen met de pinnetjes maar gewoon rustig 2 uur exact hetzelfde blijft proberen om dat op te lossen. Hij is er lekker zoet mee zeg maar :')

Nemo schopt me normaal elke avond bijna blauw en gisteren was het maar heel subtiel. Heb haar nog wel gevoeld vandaag maar ook niet overtuigend. Maak me niet direct druk maar moest eerder bellen dus dan zullen ze het krijgen ook :Y)

En staat er inmiddels wat haha? Fijn dat alles goed was met de kleine!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 19:52

mriek1990 schreef:
Gnome gelukkig dat de babydump het wel terug neemt als het toch niet is wat je gehoopt had. Welke babyfoon heb je? Wij zoeken er ook nog steeds eentje, willen er wel een met camera.
Fijn dat je nog meer echo's krijgt! Hopelijk werkt die kleine van jullie beter mee bij de 3D echo dan die van ons ;)

Wij hebben deze. Nog niet uit de doos geweest dus durf nog niets te zeggen over de beeldkwaliteit maar mag er voor dit geld aardig wat van verwachten vind ik zelf.

https://www.baby-dump.nl/product/babyfo ... VMEALw_wcB

Ben echt zo jaloers op jouw bijleesposts.. Heerlijk. Mij lukt dat echt niet op m'n telefoon.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 19:53

Freekieee schreef:
Ze wisten wel al dat ik t al voelde, en zeggen dat het opzich vroeg is. Dus zou niet gek zijn dat ik er gister en nu weinig voelde. Maar al zo’n 3 weken voel ik haar echt heel erg elke x. Als ik even zit en savonds is het een feestje. Gaat echt van links naar rechts. Dus toen ik dat vertelde snapte ze wel dat ik mij nu beetje zorgen maakte. Dus kan vanmiddag langs komen om hartje te luisteren. Als het echt niet lekker zat mag ik terug bellen en vragen of ik eerder kan komen. Maar ben al blij dat het vanmiddag kan.

Ohja foto die vergat ik nog.
Nog niet perfect. Genoeg hulp gekregen nog hoof _O- maar voor de eerste keer erg
Blij mee

[ [url=m/2Vh9KR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heeeel cute!!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:09

Lukt op mn telefoon ook lastig om echt alles terug te lezen en op alles te reageren.

Ik had de hele dag zin in kroketten. Dus gehaald. Blijkbaar niet de goeie.
Kwam ik achter toen ik ze uit de oven haalde. En toen moest ik huilen :+ zo stom :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:15

Freekieee schreef:
Lukt op mn telefoon ook lastig om echt alles terug te lezen en op alles te reageren.

Kwam ik achter toen ik ze uit de oven haalde. En toen moest ik huilen :+ zo stom :=

Ik voel je pijn :+

Zelf heb ik een vreselijke dag, moe wakker geworden. Mijn buik voelt anders, kan constant wel janken. Morgen hopelijk wat beter :o

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:33

Freekieee schreef:

Heerlijk die hormonen :')

Fijn dat het goed gaat met de baby’s :)

Hier vandaag ook erg moe, wat niet zo gek is, want het was de eerste dag echt vrij na een week. Dus ik heb vandaag naast wat dingen in huis, paard longeren en boodschappen doen gewoon op de bank gelegen met een boek. Morgen ga ik proberen een klein buitenritje te maken, hopelijk vinden mijn bekkenbodemspieren dat ook leuk :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 21:38

Oh die ziet er mooi uit Gnome. Handig ook dat 'ie te bewegen is.
Haha ik typ altijd in notities op mijn telefoon. Te vaak gehad dat ik een heel verhaal had en dan per ongeluk de pagina afsloot. :=

Freekieee lekker hé hormonen? Ben je uiteindelijk nog de goede gaan halen?

Azmay hé jakkes een mindere dag dus. Hoop inderdaad dat je je morgen beter voelt.

Ballard lekker een chill dagje gehad! Fijn. Veel plezier alvast met je buitenrit. Zal fijn zijn als je bekkenbodemspieren zich koest houden. :D

Heb vandaag weer een buik foto gemaakt. Morgen alweer 32 weken, volgens de app is Ted nu 43cm groot. :wow:
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 22:23

Wij kunnen trouwens weer op zoek naar een andere kinderwagen. Degene die ik op het oog had is ineens overal uit het assortiment gehaald omdat ze een nieuwe versie op de markt gebracht hebben. Die is alleen 600 euro duurder. Ik vertik echt 1600 euro te betalen voor alleen een kinderwagen. Dus kak. Wordt toch veel proberen straks ;(

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 22:25

Gnome schreef:
Wij kunnen trouwens weer op zoek naar een andere kinderwagen. Degene die ik op het oog had is ineens overal uit het assortiment gehaald omdat ze een nieuwe versie op de markt gebracht hebben. Die is alleen 600 euro duurder. Ik vertik echt 1600 euro te betalen voor alleen een kinderwagen. Dus kak. Wordt toch veel proberen straks ;(

Wat sonde, welke hadden jullie op het oog?
Hier staat hij in de gang klaar om in elkaar gezet te worden :Y)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 22:25

Azmay schreef:
Gnome schreef:

Wat sonde, welke hadden jullie op het oog?
Hier staat hij in de gang klaar om in elkaar gezet te worden :Y)

Cybex priam 3.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 22:31

Gnome schreef:

Nee joh wat balen!
En wat een prijsstijging ineens, niet normaal. €1600 heb ik er ook niet voor over! Dan mag je haast wel gouden wielen erbij krijgen...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 22:35

mriek1990 schreef:
Oh die ziet er mooi uit Gnome. Handig ook dat 'ie te bewegen is.
Haha ik typ altijd in notities op mijn telefoon. Te vaak gehad dat ik een heel verhaal had en dan per ongeluk de pagina afsloot. :=

Freekieee lekker hé hormonen? Ben je uiteindelijk nog de goede gaan halen?

Azmay hé jakkes een mindere dag dus. Hoop inderdaad dat je je morgen beter voelt.

Ballard lekker een chill dagje gehad! Fijn. Veel plezier alvast met je buitenrit. Zal fijn zijn als je bekkenbodemspieren zich koest houden. :D

Heb vandaag weer een buik foto gemaakt. Morgen alweer 32 weken, volgens de app is Ted nu 43cm groot. :wow:
[ [url=m/8DSu37.jpg]Afbeelding[/url] ]

32 weken, dat begint op te schieten zeg.
Die apps geloof ik allemaal niet meer, er zit zo een kwart verschil tussen hoe groot of zwaar die kleine zou moeten zijn _O-

Nemo houd vandaag niet op met schoppen, ze heeft me gehoord gisteren denk ik en wil laten weten dat ze er gewoon nog is :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 22:49

Freekieee schreef:
Fijn dat alles in orde was!

mriek1990 schreef:
Wat gaat het snel! Gaat het voor je gevoel nu ook sneller? Ben ik wel benieuwd naar.

Gnome schreef:
Wat een geld! Wij hebben een heel nette gevonden op Marktplaats. Je gebruikt zo’n ding relatief kort (we willen een Thule die ook als fiets kar kan voor als de kleine groter is) dus kon het niet over m’n hart verkrijgen er zo veel aan uit te geven.

Azmay schreef:
Nemo houd vandaag niet op met schoppen, ze heeft me gehoord gisteren denk ik en wil laten weten dat ze er gewoon nog is :')
Wel een hele geruststelling zo kan ik me voorstellen :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 23:00

mriek1990 schreef:
Gnome schreef:

Nee joh wat balen!
En wat een prijsstijging ineens, niet normaal. €1600 heb ik er ook niet voor over! Dan mag je haast wel gouden wielen erbij krijgen...

Vergeet ik helemaal op je foto te reageren. Zo leuk! Ik ga 'm maandag weer maken. Dan zijn we weer 2 weken verder. Zie jij al een kleine bij jullie? Ik zit nog steeds in een ontkenningsfase :Y)