Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 21:31

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is
Laatst bijgewerkt door xingridx op 21-10-23 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de Boktregels

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 09:47

Al sinds zaterdag voel ik me weer slechter…

Vrijdag antibiotica genomen voor de blaasontsteking en dan zou er antibiotica gestart worden adhv de kweek… kweek is mislukt want is gecontamineerd!!! Dus morgen kan ik alweer naar de huisarts -:(-

Ik heb het zo hard gehad! Ik dacht dat ik gehoord was maar alweer laten ze me aan men lot over…

Draaierig, hoesten, oorpijn, misselijk, buikpijn na t plassen,…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:57

Je doet me heel erg denken aan schoonzus. De kanker was over maar ze was zo strontziek want haar lichaam had geen weerstand meer. Die ving ook alles wat ze maar vangen kon. Gelukkig is dat nu aanmerkelijk minder.
Dus hou moed Britt. Het is echt balen dat je zo voor jezelf moet opkomen energie die je eigenlijk niet hebt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:03

He bah, kan gebeuren maar net bij jou valt het extra slecht natuurlijk. Hopelijk geven ze prio voor de nieuwe kweek en kunnen ze gericht behandelen.

Fijn dat het nieuws verder zo goed was! Nu hopen dat jij je zelf snel weer beter voelt.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:08

pien_2010 schreef:
Je doet me heel erg denken aan schoonzus. De kanker was over maar ze was zo strontziek want haar lichaam had geen weerstand meer. Die ving ook alles wat ze maar vangen kon. Gelukkig is dat nu aanmerkelijk minder.
Dus hou moed Britt. Het is echt balen dat je zo voor jezelf moet opkomen energie die je eigenlijk niet hebt.

Dat zou best wel eens zo kunnen zijn. Klinkt eigenlijk logisch. Maar het maakt het er natuurlijk niet gemakkelijker op. Ik hoop dat ze je snel kunnen voorthelpen. :(:)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 15:04

Vandaag naar de huisarts geweest! Bloeddruk van 10/5 dus veel te laag en waarschijnlijk de rede waarom in me zo slap voel…

Ik heb oordruppels gekregen want morfine voor oorpijn nemen vond ze geen goed idee! Waar ik ook achter sta!

Nieuw urinestaal binnen gedaan! Eerst gedouched, daarna een ‘midstream’ urinestaal genomen en in het labo binnen gedaan zodat de kans op besmetting nog kleiner is!

Volgens de huisarts kan het ook zijn dat de therapie mijn blaas aantast en er dus niet perse bacteriën aanwezig moeten zijn…

Mijn autootje is ook verkocht en gisteren weggebracht!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:09

10/5? Jeetje.. dat is voor er eerst dat ik dat hoor. Kan me goed voorstellen hoe beroerd dat moet voelen.
Bij een midstream moet je jezelf ook even met zo’n alcohol doekje schoon vegen dacht ik.
Benieuwd naar de uitslag.
Goed nieuws dat de auto eindelijk verkocht is!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:32

10/5 als in 100 over 50? Dat is laag, 10/5 is geen meetbare bloeddruk. Hoe dan ook, super rot dat het te laag is, kunnen ze daar nog wat aan doen?

Fijn dat je auto is verkocht en je weer een soort van check up hebt gehad. Hopelijk helpen de oordruppels!

Hmm, ergens hoop ik dat het bacterieen zijn (behandelbaar) ipv aantasting door de therapie. Wanneer krijg je uitslag?

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:03

Heel veel sterkte Britt, ik hoop ook voor jou dat ze een infectie vinden.
En erg fijn dat je auto is verkocht!

Mijn oma had na haar bestralingen(darm) helaas ook jaren lang blaasklachten, heel regelmatig blaasontstekingen maar ook zonder blaasontsteking vaak het idee hebben te moeten plassen en bloed in de urine. Is hiervoor dus ook nog regelmatig voor op controle geweest. Helaas heeft zij bijna 20 jaar later een nieuwe een tumor in haar blaas gekregen.

Ik kan je dus zeker aanbevelen om daar goed op te letten en voel je zeker geen zeur! Pas goed op jezelf en ga op tijd langs de dokter als iets niet vertrouwd voelt.
Bestraling blijft helaas toch nog steeds een behandeling die niet alleen de tumorcellen kapot maakt :(

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:14

Fijn dat het gedoe met je auto opgelost is! Is uiteindelijk toch allemaal maar bijzaak, al dat materiele gedoe. Mooi dat je er vanaf bent.

Wel heel vervelend dat je zoveel ongemak ondervindt. Het is ook best herkenbaar. Ik heb ook al langere tijd zware therapie en je blaas, darmen en slijmvliezen lijden daar echt onder. Ik heb ongeveer hetzelfde, soms blaasontsteking, maar soms ook het gevoel dat het er zit maar niet aan te tonen is. Da's echt heel vervelend. Hetzelfde met slijmvliezen in je neus/keel, dat is ook allemaal heel gevoelig.

Het is maar een idee hoor, maar zou je oorontsteking daar misschien ook mee verband kunnen houden? Dat hele KNO-gebied krijgt natuurlijk ook een opsodemieter en daar krijg je allerlei bijwerkingen van.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:29

Wijze woorden Oscar. Vanuit mij een knuffel Britt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:47

MarliesV schreef:
10/5 als in 100 over 50? Dat is laag, 10/5 is geen meetbare bloeddruk. Hoe dan ook, super rot dat het te laag is, kunnen ze daar nog wat aan doen?

Fijn dat je auto is verkocht en je weer een soort van check up hebt gehad. Hopelijk helpen de oordruppels!

Hmm, ergens hoop ik dat het bacterieen zijn (behandelbaar) ipv aantasting door de therapie. Wanneer krijg je uitslag?

TS woont in België, daar meten ze in een andere eenheid

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 17:46

Ja, ik denk dat alles wat met de therapie samen hangt, zo ook die blaas/darm door de bestraling van de eerste reeks behandelingen… maar ik zou gewoon willen dat ze het wat dragelijker zouden kunnen maken, vooral die oorpijn dan…

Ik voel me echt beroerd als het morgen nog zo is ga ik naar het ziekenhuis… wist daarnet geen blijf met mezelf… lage bloeddruk in combi met een hoge hartslag denk ik, die was ook 100-103 bij de huisarts… en dan nog buikpijn en oorpijn… geen goeie mix…

Lieve man heeft net een soepje gemaakt, daar zit weer wat zout in om de bloeddruk omhoog te krijgen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:48

Lieve man en slimme man.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:01

...lekkere kippesoep, dat troost.

Of mosterdsoep met aardappel, appel en een ei.

Hopelijk gaat het je snel weer wat beter! :(:)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 21:40

Knuff Brit

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:57

Het zou allemaal zeker te maken kunnen hebben met een verminderde weerstand als gevolg van de behandelingen.
Mijn baarmoederhalskanker was niet mijn eerste kankerdiagnose. Tien jaar eerder had ik ook al borstkanker. Ik had toen tijdens de behandelingen ook veel last van zweertjes in mijn mond, geïrriteerde ogen en blaasontsteking.
En nu was het ook weer raak, De afgelopen 4 dagen ben ik zo ziek geweest dat ik me er alleen flarden van herinner. Ik weet nog dat ik op de HAP ben geweest omdat mijn klachten overeenkwamen met meningitis, maar dat bleek het uiteindelijk niet te zijn. En ik kan nu nog steeds amper op mijn benen staan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:58

Jeetje Grote Beer, wat naar . Sterkte meid.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 10:07

Pfoe, dat had ik gisteren namiddag ook even, dacht echt weer enkeltje naar het ziekenhuis maar door het gevoel dat ze je toch niet helpen thuis gebleven en gelukkig krabbelde ik snel weer overeind! Sterkte Grote_Beer

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 01:32

BritHittepit schreef:
Pfoe, dat had ik gisteren namiddag ook even, dacht echt weer enkeltje naar het ziekenhuis maar door het gevoel dat ze je toch niet helpen thuis gebleven en gelukkig krabbelde ik snel weer overeind! Sterkte Grote_Beer

Het gaat gelukkig iets beter, maar doordat ik 4 dagen nauwelijks heb gegeten ben ik nu behoorlijk slapjes.
Ik probeer bezoekjes aan SEH of HAP ook altijd te voorkomen, maar mijn man was erg ongerust en heeft me ongeveer letterlijk meegesleept.

Fijn dat je snel weer opkrabbelde!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 07:51

Helaas was het gisteren namiddag, tijdens bezoek aan papa, weer goed mis, mama heeft me zelfs naar huis moeten doen, bij mijn ouders, huisarts opgebeld want kon niet meer op mijn benen staan…

Parameters goed, behalve bloeddruk… nu nuchtere bloedname om weer wat uit te sluiten.

Het urinestaal bevatte geen significante groei van bacteriën dus het zal toch van de therapie komen…

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 15:53

Stukje van facebook:

Afgelopen donderdag had ik terug mijn immunotherapie.

De weken ervoor voelde ik me geen 100%, van een blaasontsteking naar darmklachten en overgeven, daarna naar hoesten en constante oorpijn… maar ik kon tussendoor weer wat meer!

Met de therapie vorige week alles gemeld, helaas niet echt een oorzaak gevonden… bloed was goed en geruststellend, urine toonde wel weer tekens van ontsteking…

Urinestaal gaf geen uitsluitsel voor bacteriën en ook een 2de urinestaal gaf geen significante groei… waarschijnlijk is de blaas dus ook ontstoken door de therapie/bestraling… zo ook de darmlast…

Ik heb altijd een vrij lage bloeddruk en hier heb ik sinds zaterdag alweer veel last van… bloeddruk was dinsdag (toen ik me ‘goed’ voelde) 10/5… gisteren kreeg ik in de namiddag, tijdens een bezoekje aan papa, alweer dat slechte gevoel, ik geraakte niet eens thuis en was toch wat in paniek… waarom voel ik me nu toch zo slecht??? Waarschijnlijk een bloeddrukval… de dokter is in de vroege avond langsgekomen en mijn bloeddruk was 10/6 maar toen voelde ik me alweer ‘beter’ toch heeft mama en broer mij naar huis moeten doen…

Vandaag toch terug bloed genomen, gelukkig was dit wel geruststellend maar helaas was de booeddruk weer maar 10,5/6,5…

Net toch even Leuven op de hoogte gebracht…

Alles is geruststellend mevrouw maar u moet zich erbij neerleggen dat u zware therapie krijgt en naar uw lichaam moet luisteren… u gaf aan dat het beter ging en dat u terug ‘meer’ kon, misschien toch terug een tandje lager schakelen… want uw lichaam is duidelijk vermoeid…

Kopke wilt vooruit maar t lijfje roept stop…

Rust dan maar…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 16:03

Precies wijs advies van Leuven. Moeilijk zeker omdat je zo jong bent en dit al zo vreselijk lang duurt.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-23 23:03

BritHittepit schreef:
Vandaag hebben ze een echo genomen en er was toch een punctie nodig want ze waren toch flink gezwollen…

Eerst een kleine incisie gemaakt en dan 2 puncties genomen… de verdoving was erger dan de punctie maar ik ben er vanaf…

[ [url=m/rArsnN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had gevraagd of ze al iets konden zien van wat het was maar daar konden ze helaas niets van zeggen, afwachten tot maandag…

We zitten alweer een jaar in de rollercoaster…

Vandaag wel gaan kijken naar vriendin haar oefenwedstrijd en dat was fijn! Haar paard kent me nog altijd en heeft me even bij men kraag gepakt := hij is echt een prullerfruller en hij vond men kap wel interessant _O- ik heb genoten, ook al was het maar een uurtje

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 01:30

Vorige week op de Hap heeft mijn man gediscussieerd met die arts omdat die me gewoon naar huis stuurde. Mijn man vond dat ik opgenomen moest worden voor een infuus met vocht en antibiotica. De arts vond dat nergens voor nodig.
Donderdag moest ik voor controle naar de oncoloog. Ik mocht gelijk blijven. En nu hang ik alsnog aan een infuus met vocht en antibiotica.
Pijnmedicatie wel aangepast.
En binnen 1 dag een vaatchirurg aan mijn bed. Die kon niets vinden en verwees me terug naar de neuroloog die dezelfde dag nog naast mijn bed stond.
Die heeft de Amsterdamse scan gemaakt. En nu denken ze alsnog dat het een hernia is.