Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renee1991 schreef:Oh wat mij trouwens wel heel goed helpt bij lekkere dingen, is er een cijfer aan geven. Als ik bijvoorbeeld op een verjaardag ben en er staan allemaal lekkere dingen op tafel, ja, ik kan die allemaal opeten. Geen probleem.
Maar sinds ik met mezelf heb afgesproken dat ik het alleen opeet als het een 9 of een 10 is (dus echt heeeeeeel lekker), kan ik een hoop laten staan. Veel is dan toch een 8 of lager, of gewoon maar eten omdat het er staat. Dus uit gewoonte.
Zerena schreef:Wederom welkom aan alle nieuwe mensen.
Ik heb er wel een beetje last van dat als ik calorieën ga tellen of iets anders dat ik dan juist meer ga eten.
Meer mensen?
Zerena schreef:Wederom welkom aan alle nieuwe mensen.
Ik heb er wel een beetje last van dat als ik calorieën ga tellen of iets anders dat ik dan juist meer ga eten.
Meer mensen?
Zonnetje81 schreef:Zerena schreef:Wederom welkom aan alle nieuwe mensen.
Meer mensen?
Dat niet wel heb ik al heel wat strenge maaltijdvervangende dieten gedaan en dan verval ik wel in steeds van die vreetdagen onder het mom nu mag het even en morgen begin ik weer. Dus ik ga proberen om het toch weer met een soort van 'tellen' te doen.
Je moet toch bijhouden of je niet stiekem teveel eet, hoe wil jij dit dan anders aanpakken?
Zerena schreef:Zonnetje81 schreef:
Dat niet wel heb ik al heel wat strenge maaltijdvervangende dieten gedaan en dan verval ik wel in steeds van die vreetdagen onder het mom nu mag het even en morgen begin ik weer. Dus ik ga proberen om het toch weer met een soort van 'tellen' te doen.
Je moet toch bijhouden of je niet stiekem teveel eet, hoe wil jij dit dan anders aanpakken?
In het verleden ook wel shake dieeten gedaan.
Helaas daar echt mijn darmen mee om zeep geholpen.
Mijn controlefreak kant wil ook graag alles tot op de puntjes bijhouden, maar toch sla ik dan door en heeft het juist een averechts effect.
Dus eerst maar 2 veranderingen doorvoeren.
1 is MEER drinken (water of thee)
2 is minder of niet snoepen.