Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Ik vind gewoon snotverkouden zijn al hinderlijk genoeg, ook al kan ik dan best 'op mijn eigen immuunsysteem vertrouwen'. Dat mensen liever ziek zijn (hoe mild ook) dan een prikje in je arm wat je niet eens voelt zal ik wel nooit snappen
Sunnda schreef:Avalanche81 schreef:Voortschrijdend inzicht is een ding. Denk dat we nieuwe inzichten ook serieus moeten nemen
Probleem is dat nu (politiek) bepaald wordt welke nieuwe inzichten wel en niet welkom zijn omdat ze moeten passen in de 'koers' die gevolgd worden..dat is een gevaarlijke ontwikkeling en daar zouden mensen zich meer bewust van moeten zijn.
truus1957 schreef:Met vaccineren krijgen we het de wereld blijkbaar ook niet uit. Ben netjes twee keer gevaccineerd, drie weken geleden de booster gehaald en nu toch positief getest.
Heb (nog) helemaal geen klachten. De reden dat ik me getest heb is omdat mijn kleinkinderen hier waren nieuwjaarsdag en zij positief testten. Zij ook geen klachten, maar in contact geweest met mensen die op hun beurt ook geen klachten hadden maar ook positief testten. Volgen jullie het nog?
Eigenlijk best naar, want ik was er 99% van overtuigd dat ik negatief zou zijn. Wie heb ik nu allemaal weer besmet? Heb me uiteraard wel aan alle regels gehouden, hoop er maar het beste van
janderegelaa schreef:Wat we nu wel zien is Omicron wel heel besmettelijk is maar mensen er niet heel ziek van worden. En dat is positief want als Omicron dan muteert dan is de nieuwe vorm weer minder ziekmakend. Als ik het goed begrepen heb.
sterregoud schreef:Zal dan in de lente de booster ook verplicht zijn bij buitenzwembaden en op het terras ?
janderegelaa schreef:Wat we nu wel zien is Omicron wel heel besmettelijk is maar mensen er niet heel ziek van worden. En dat is positief want als Omicron dan muteert dan is de nieuwe vorm weer minder ziekmakend. Als ik het goed begrepen heb.
gohya schreef:janderegelaa schreef:Wat we nu wel zien is Omicron wel heel besmettelijk is maar mensen er niet heel ziek van worden. En dat is positief want als Omicron dan muteert dan is de nieuwe vorm weer minder ziekmakend. Als ik het goed begrepen heb.
Dat heb ik idd. ook gelezen.
In Israël is alweer een nieuwe variant, de Flurona,een combi van Influenza/Covid, is zeer mild. Een vrouw was ermee besmet en is er niet ziek van geworden,had geen klachten.
Het lijkt mij ook wel,dat hoe vaker een virus muteerd,hoe zwakker die word.
Akires1 schreef:Zou het ook zo kunnen zijn dat een besmettelijker variant minder ziekmakend is, omdat het voor deze variant niet nodig is om de “gastheer” erger ziek te maken, omdat de besmetting naar de volgende veel sneller plaatsvindt?
Of is dit veel te simpel gedacht?
_Mir schreef:Waarom niet?
- het is een medisch experiment in proef fase
- er zijn (nog) geen lange termijn bijwerkingen bekend
- je het daarna alsnog kunt krijgen
- de kans dat je als gezond persoon ernstig ziek/sterft zeer klein is
- omdat er al vele meldingen zijn van (ernstige) bijwerkingen
- er bestaat ook nog zo iets als natuurlijke afweer
- omdat je moet vaccineren anders kom je nergens meer binnen, heeft niets met gezondheid te maken
Heb nog veel meer redenen, maar dit zijn de belangrijkste
_Mir schreef:Waarom niet?
- omdat je moet vaccineren anders kom je nergens meer binnen, heeft niets met gezondheid te maken
MISTRAL94 schreef:_Mir schreef:Waarom niet?
Ik lees geen reactie over ernstige klachten na besmetting? Hoeveel mensen kampen met Long Covid.
MISTRAL94 schreef:BeFunny schreef:Geen idee. Wel dat ook gevaccineerden langdurige klachten kunnen hebben, dus waar wil je heen?
Ben wel benieuwd naar het wetenschappelijk bewijs hiervan.
MISTRAL94 schreef:BeFunny schreef:Geen idee. Wel dat ook gevaccineerden langdurige klachten kunnen hebben, dus waar wil je heen?
Ben wel benieuwd naar het wetenschappelijk bewijs hiervan.