Maar ik geloof niet dat dat de primaire reden is, wel dat er een berg onzekerheid deze kant op komt nu en dat ze niet nog een keer beticht willen worden van te laat ingrijpen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sureido schreef:Bagheera_206 schreef:
Planning van J&J is pas in Q3. Dus dat zal ons nog niet zo snel gaan helpen.Ik hoop toch dat die paar druppels op de gloeiende plaat van Pfizer zal gaan helpen in Q1 als ze hebben kunnen opschalen na de verbouwing van de fabriek.
En laat ze A-Z eerst maar een goedkeuren. Enerzijds moet het goed gekeurd worden en anderzijds moet A-Z wel kunnen leveren.
AZ wordt vrijdag goedgekeurd, ze zijn al overal daarmee aan het prikken dus kan me echt niet voorstellen dat ze hier dan zeggen, nee toch niet.
J&J in april toch al?
Jildau schreef:purny schreef:
Hoeveel strenger willen ze het nog maken dan?
Afstandsbeperking..
Bagheera_206 schreef:purny schreef:Oh ja... ze gaan het nog strenger maken. Kunnen ze in maart de stembureaus open gooien...
Laat ze dat lekker online doen...
SusanH schreef:Begreep dat er mensen interesse hadden om de webinars over vaccineren in de verstandelijk gehandicaptenzorg terug te kijken. Ze staan nu online: https://www.vgn.nl/nieuws/terugkijken-v ... vaccineren
SusanH schreef:Ik was vrij snel afgehaakt tijdens het kijken van de webinar![]()
Wat ik vooral bijzonder vind is dat ze de coordinatie van het vaccineren van mensen die onder de WLZ vallen (wet langdurige zorg) maar die onder een gewone huisarts vallen, dat ze dat onder de HAP laten vallen in plaats van de instellingsarts. Ik heb het idee dat alles heel versnipperd verloopt op deze manier. Gisteren op nieuwsuur iemand die destijds de vaccinatie van de Mexicaanse Griep had gecoordineerd. Die snapte niet waarom het nu zo geregeld werd. Destijds waren we de eerste van Europa. Nu bungelen we ergens onderaan.
purny schreef:Vayo schreef:Ik ook niet. Al mijn hoop gevestigd op de vaccins, maar het schiet niet op zo. Ik ben zo bang dat de cijfers niet gaan dalen en de maatregelen verlengd worden of nog scherper.
Hoeveel strenger willen ze het nog maken dan?
secricible schreef:SusanH schreef:Ik was vrij snel afgehaakt tijdens het kijken van de webinar![]()
Wat ik vooral bijzonder vind is dat ze de coordinatie van het vaccineren van mensen die onder de WLZ vallen (wet langdurige zorg) maar die onder een gewone huisarts vallen, dat ze dat onder de HAP laten vallen in plaats van de instellingsarts. Ik heb het idee dat alles heel versnipperd verloopt op deze manier. Gisteren op nieuwsuur iemand die destijds de vaccinatie van de Mexicaanse Griep had gecoordineerd. Die snapte niet waarom het nu zo geregeld werd. Destijds waren we de eerste van Europa. Nu bungelen we ergens onderaan.
Dit is in de verpleeghuiszorg hetzelfde (hoewel het wat minder voorkomt) dus ik denk dat daar bij beide dezelfde redenatie achter zit. Neem aan dat je niet de HAP bedoelt maar gewoon de eigen huisarts die komt vaccineren?
De reden is dat de regie-behandelaars de vaccinaties uitvoert omdat die de meeste kennis heeft van hoe de gezondheid is van de bewoner en dus de beste afweging maakt. Daarnaast heeft de instellingsarts ook niet de tijd om overal waar hij expert-behandelaar is wel de regie te voeren over de vaccinaties. Wij hebben zelfs klanten die vragen of we niet de volledige instelling kunnen doen, dus ook bewoners zonder WLZ die er tussendoor wonen, maar dat is gewoon een verantwoordelijkheid die we niet willen dragen, én een tijdsinvestering die we niet kwijt kunnen.
Ik denk dat het dus juist zoeken is naar 1 lijn en dat ze dus voor álle instellingen de lijn hebben ingezet “de regiebehandelaar is verantwoordelijk”.
In de ouderenzorg hebben we een hiccup met de ELV bedden. Dat zijn mensen die kortdurend vallen onder de SO, maar vaak na 3 (of nu 6)weken weer terug zijn naar de huisarts. Die mensen moeten hun tweede prik dus wel krijgen via de instelling, terwijl we hun medische situatie over die 6weken niet meer kennen.
Thioro schreef:Ik geloof dat België rustig zonder regering en uiteindelijk met een noodregering de crisis doorzwom.
Maargoed, in België is een functionele regering een bijkomstigheid.
In Frankrijk hebben ze in maart vorig jaar nog wel de verkiezingen laten doorgaan, vlak voor de eerste lockdown. Achteraf bleken die stembureaus supespreaders te zijn en worden er nu klachten ingediend voor het 'in gevaar brengen van mensen'. Er waren toen nog heel weinig maskers omdat die nutteloos werden geacht.
Sizzle schreef:Waar ze bij stemmen vooral op moeten letten is dat ze geen dichte hokjes maken. Al heb je nog zoveel afstand van de mensen zelf, als je na elkaar een kleine ruimte in gaat waar de lucht niet in beweging is dan neem je virus van je voorganger toch mee.
Dus alleen naast een open raam bijvoorbeeld.