Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:31

Maar waarom omdat er geen tijd meer is ? Als ze niet werken maakt het allemaal toch niks uit en gaat het gewoon door. Ik denk echt
Blijven hameren op de 1,5 meter stoppen met 10 uur dicht van cafés en horeca zodat de jeugd niet samen gaat scholen waar je geen zicht op hebt (ook volwassen uiteraard)

nynke55

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:33

Nog maar een keer: Waarom voel jij je er rot onder als je zo'n ding draagt? Je bent geen uitzondering als je hem draagt, een heleboel doen het.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:35

nynke55 schreef:
Nog maar een keer: Waarom voel jij je er rot onder als je zo'n ding draagt? Je bent geen uitzondering als je hem draagt, een heleboel doen het.

Dat weet ik ook, maar dat is het hem juist iedereen draagt een kapje en hoe mensen eruit zien maakt me echt super nerveus. Je ziet gewoon bijna niks meer van een bepaalde uit drukking.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:36

Karl66 schreef:
Zo, zijn ze in Australië al zo ver dat ze mensen die geen mondkapje dragen neerknuppelen? Bijzonder...

Ik dacht ook al, hallo, hoe leg je nog meer druk op de gezondheidszorg :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:37

Janinevv schreef:
Maar waarom omdat er geen tijd meer is ? Als ze niet werken maakt het allemaal toch niks uit en gaat het gewoon door. Ik denk echt
Blijven hameren op de 1,5 meter stoppen met 10 uur dicht van cafés en horeca zodat de jeugd niet samen gaat scholen waar je geen zicht op hebt (ook volwassen uiteraard)

Nee, maar als het wel blijkt te werken is het toch juist goed?

Kijk dat is een hele andere insteek, dat je er nerveus van wordt dat je mensen hun uitdrukking niet kunt zien. Dat is ook lastig ja, dat vind ik ook. Dat ik dan naar iemand lach maar dat ze dat niet zien.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:38

nynke55 schreef:

Ik vind het oncomfortabel en weinig tot niets toevoegen, als je je aan de echte grondregels houdt (1,5 m afstand en thuisblijven bij klachten). Ik zie geen substantieel effect in omringende landen en dat gecombineerd met de beperkte bewijslast uit de literatuur, zorgt dat ik het een schijnmaatregel vind die is ingevoerd door maatschappelijke druk, nog eens opgevoerd door de Kamer, en vergelijkbaar met scholen dicht in het voorjaar.

ik draag het braaf waar het me gevraagd wordt, en verder denk ik er het mijne van.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:38

De OMT-voorzitter verwacht dat het dragen van mondkapjes weinig effect heeft in een ruimte waar de coronamaatregelen worden nageleefd en mensen onderling voldoende afstand kunnen houden. In andere situaties zouden mondkapjes een toegevoegde waarde kunnen hebben. Daarom geldt in het openbaar vervoer wel een mondkapjesplicht.

Hij 'verwacht' dat het dragen van een mondkapje weinig effect heeft wanneer mensen voldoende afstand kunnen houden

En in andere situaties zou het een toegevoegde waarde kunnen hebben.

Ik weet niet wat jij leest, maar ik lees dus totaal iets anders dan jij Janinevv

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:42

Janinevv schreef:
nynke55 schreef:

Dat weet ik ook, maar dat is het hem juist iedereen draagt een kapje en hoe mensen eruit zien maakt me echt super nerveus. Je ziet gewoon bijna niks meer van een bepaalde uit drukking.

Dan moet je nooit in de voedselverwerkende industrie gaan werken, daar draagt iedereen (voor jouw veiligheid) een mondkapje 8 u p/d 40 uur per week.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:42

Janinevv schreef:
nynke55 schreef:

Nou ja, daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen. maar hoe vaak kom je in een situatie waarbij het belangrijk is een bepaalde gezichtsuitdrukking belangrijk is? Als je bang bent iets verkeerd te begrijpen, vraag je het toch even na? Bij de meeste situaties in openbare gebouwen heb je niks met anderen te maken, die gaan allemaal hun eigen gang.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:43

Zou het een toegevoegde waarde KUNNEN hebben dus hij weet het ook niet.

Zolang ik het niet op hoef doe ik het niet. Ik houd netjes afstand waar we denk ik het meeste aan
Hebben.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:44

Dat blijft het belangrijkste. Maar dan moeten de anderen die jij tegenkomt dat ook doen en in sommige gevallen is dat erg lastig.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:45

Maar als hun een werkend mondkapje hebben en ik niet een minuut lang in hun gezicht sta te kijken zie ik weinig problemen.

Ik ga sowieso niet naar drukke plekken in die zin.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:47

jij grijpt volgens mij alles maar aan om niet zo'n ding te hoeven dragen.
Maar goed, stel dat wij dat allemaal wel doen, dan ben jij ook veilig. Net als met anti-vaccin mensen die kunnen meeliften op de veiligheid van diegenen die wel enten.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:49

Nouja als ik naar de dokter moet ben ik verplicht dus dan moet het. Over het enten (vaccin) zou ik never zo snel doen. Normaal heeft het 15/20 jaar wel nodig. Dan ga ik niet zomaar iets in mijn gezonde lichaam spuiten..

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:49

Janinevv schreef:
Electra63 schreef:
De BN-ers die nu protesteren, zijn allemaal getroffen door de Corona-maatregelen.
Zij hebben een persoonlijk belang. Ik begrijp dat wel, maar zij hebben amper medische kennis of kunnen niet de gevolgen overzien van het nemen van wel of geen maatregelen.

Ik neem hun daarom echt niet serieus.

Ik snap dan ook totaal niet waarom we dan de overheid of de wereld moeten volgen.

In Australië is het drama een man had op een strand geen mondkapje op en werd gewoon door een aantal boaz gegrepen.

Kleine baby’s in ziekenhuizen met hoofd maskers op.
_/-\o_ +

Niemand het wedboek ingezien?...
https://www.facebook.com/raymond.felix. ... 4030438691
(hoop dat het linkje het doet overigens....)..
Hier mooie cijfers...
https://www.rivm.nl/documenten/recenteviruitslagen27w
En hier nog wat voor de o.a mondkapjes;

Afbeelding

Maar nu kan iedereen die wil gelukkig worden met de Corona-app!
Sucses zou ik zeggen...
Het mooie...meer mensen dragen een mondkapje en er zijn vandaag meer besmettingen als gister..
Er wordt duidelijk gezegt; heeft geen nut die niet medische mondkapjes....

Citaat:
Waarom!!?? Wat willen ze daar mee bereiken. Ik vind het echt schandalig dat er zo met kwetsbare baby’s word omgegaan. Net op de wereld en dan al zo behandeld worden.

En mensen maar zeggen dat alles normaal is? Alsjeblieft open jullie ogen toch, het is totaal niet normaal en het word na mijn idee alleen maar raarder!
Laatst bijgewerkt door vivana op 06-10-20 15:54, in het totaal 3 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:50

Nou word hij mooi, anderen dragen een mondkapje, dus jij hoeft niet? Wat bijzonder egoistisch! En je zegt net dat een mondkapje niet helpt. 8)7
Laatst bijgewerkt door Mondy op 06-10-20 21:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Edit.... sorry foutje

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:52

Het helpt ook niet in die mate ?
Dus waarom ben ik het dan verplicht te doen? Omdat de rest het doet ?

Ik bedoel als ik werk met kwetsbare doelgroep snap ik dat heel goed. Maar als ik op afstand sta in supermarkt snap ik het niet zo meer
Laatst bijgewerkt door Mondy op 06-10-20 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:55

Ik word hier een beetje moe van, ik geef het op. Ik wens de volgende veel succes...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:56

vivana schreef:
Kleine baby’s in ziekenhuizen met hoofd maskers op.

Als het scheelt met huilen...

Citaat:
Niemand het wedboek ingezien?...
Heb je ergens een slechte vertaling vandaan gehaald? Ik durf te wedden van wel :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:59

nynke55 schreef:
Ik word hier een beetje moe van, ik geef het op. Ik wens de volgende veel succes...

Ik was ook al gestopt :')

Brainless

Janinevv schreef:
Ik bedoel als ik werk met kwetsbare doelgroep snap ik dat heel goed. Maar als ik op afstand sta in supermarkt snap ik het niet zo meer

Ok.. Stel jij bent besmet maar hebt dat nog niet door.
Jij hoest in de supermarkt een keertje, dan gaan je besmette spetters ruim 3 meter ver.
Heb je een mondkapje op, dan minder dan 1 meter.
Afbeelding

Kinke

ik heb het niet over specifiek corona enten maar over alle andere vaccins in Nederland

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:02

Brainless schreef:
Janinevv schreef:

Ok.. Stel jij bent besmet maar hebt dat nog niet door.
Jij hoest in de supermarkt een keertje, dan gaan je besmette spetters ruim 3 meter ver.
Heb je een mondkapje op, dan minder dan 1 meter.
[ Afbeelding ]

Maar als ik kuch en iemand is geen 1,5 meter bij mij vandaan kan die alsnog besmet worden

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:03

Janinevv schreef:
Maar als ik kuch en iemand is geen 1,5 meter bij mij vandaan kan die alsnog besmet worden

Daarom is het van belang dat beide een mondkapje dragen!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:04

Nja en gezien men dat ook niet helemaal zeker weet heb ik liever dat je mét mondkap een stukje verderop staat, al helemaal als je moet hoesten... :j alsjeblieftdankjewel :) ik heb er ook 1 op, dus dan is het een heel stuk minder risicovol..
Laatst bijgewerkt door Cer op 06-10-20 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt