Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:46

Ik meld me ook weer actief. In de vakantie toch behoorlijk teveel gegeten en ook wat kilo's gratis erbij gekregen. Vanaf vandaag weer back on track. Vanochtend al 1,5 uur fiks gesport, en licht gegeten. Voor de kerst dagen wil ik graag op streef gewicht zijn, nu nog/weer ongeveer 15 kilo te gaan :(

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:28

Oh heerlijk deze updates +:)+

Fijn relaxed!

Itsme kleine stapjes en één doel tegelijk, volgens mij is dat de manier om iets vol te houden.
geen frisdrank is denk ik echt een hele goede stap.

Ik heb het makkelijk, ik lust geen frisdrank en geen snoep :r blegh, zoete zooi, ieuw, maar chips en dat soort snaai :~
Bij mij is het gewoon een kwestie van net teveel opscheppen dus makkelijker op te lossen.

ik hoor ook niet thuis in dit topic maar ik vind het hier zo fijn, dus blijf ik stiekem toch :o

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:39

Hier ook niet echt een zoetekauw / frisdrankliefhebber maar ik mis kaas :o

Verder merk ik zo met overlijden van mijn opa dat ik echt een stress eter ben. Even een aandachtspuntje dus. Challenge start wordt hier dinsdag, dag iets te vol verder vandaag.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:56

Hier wel een dip, ik voelde me aangesproken door je bericht TS :\ :'). Ik heb ook niet bij kunnen lezen, sorry! Afgelopen week heel druk gehad en slecht gegeten. Maar je berichtje spoorde me wel aan om hier weer even van me te laten horen. Dat is wel heel fijn, en hopelijk halen meer mensen er motivatie uit.
Nu weer goed eten en er vol voor gaan. Daarnaast komt Steptember er weer aan, waarin je probeert om elke dag 10.000 stappen te zetten. Nu met die hitte lukte dat absoluut niet, maar oom het thuiswerken draagt daar niet positief aan bij...

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:06

Hier ook eerst heel positief druk gehad en nu dus even in een fysieke en mentale dip... Maar ipv emotie eten heb ik nu echt moeite met überhaupt eten.. bang om misselijk te worden (heb emetofobie). Moet even uit het cirkeltje.. want van niet eten word ik juist niet lekker.. Gelukkig een paar huisgenoten die mij er wel streng op wijzen dat ik toch moet eten.

Ook mis ik het sporten.. was toch echt wel uitlaat klep. Dus hoop als ik woensdag in het ziekenhuis een afspraak heb een brace te krijgen zodat ik weer kan fietsen en in de sportschool wat kracht training kan doen. Bovenlichaam kan ik nog wel meepakken.

@gaucho.. geef jezelf de tijd om te rouwen! Het blijft heftig een verlies ervaring

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 15:31

Jaaa, jullie zijn er weer *\o/*

Roos, jij gaat je buikspieren elektrocuteren? :D Hopelijk werkt het, heb er zelf geen ervaring mee. Maar om even in de TellSell mood te blijven: show us your amaaaaazing results *\o/*

ItsMe, ik denk dat het juist goed is om rustig aan te veranderen. Het is wel iets wat je meer dan een week moet gaan volhouden, dus dan kun je het (in mijn ogen, maar daar is iedereen vrij in natuurlijk) beter geleidelijk omgooien. Goed bezig!

Vulina, welcome back :j goed bezig al! Mooi doel om voor de kerstdagen op je streefgewicht te zijn. Je kunt het!

Justkid, oooohhhhh! Vooruit, je mag blijven :D , teveel opscheppen kan ook wel een serieuze valkuil zijn. Ben je bang dat je anders niet genoeg hebt, of gewoon te lekker? Dan is er een hele simpele oplossing: minder lekker koken _O-

Gaucho, maar kaas is ook heel lekker :j en meer eten bij stress is bekend :(:) rustig aan, first things first. Dit is gewoon ook een heftige tijd.

Eloya, emetofobie lijkt me heel vervelend! Niet dat ik het leuk vind hoor, maar het is geen fobie gelukkig. Lastig als je dan niet alles kunt doen wat je wil... hopelijk woensdag in het ziekenhuis goed nieuws! Sterkte iig.

Nou, ik heb zojuist mijn tussendoortje gehad. Vanavond zo'n bloemkoolbodempizza, scheelt iets in vetten enzo, maar het blijft pizza natuurlijk. Dus daar vanmiddag al rekening mee gehouden :j
Ik begin nu te merken dat ik wat energie terugkrijg, dat maakt dat ik momenteel alles wat gemotiveerder kan volhouden. Hopelijk blijft het zo!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:09

Mijn vakantie weer voorbij. Vandaag weer gewerkt zo de bbq maar weer aan :7 :roll: niet goed maar ach.. het is voor de rest nog vakantie. Voordeel van werken dat ik tussendoor niets eet. Sochtends braaf mijn bakkie yoghurt tussen de middag mijn kipwrappie..en veel beweging en vooral veel zweten... nu bbq dus valt nog mee zo. Als kids weer naar school gaan kan ik echt weer mijn best gaan doen.. Wil zo graag naar beneden in gewicht.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:10

Gaucho: mag ik vragen hoe lang je er over gedaan hebt om van de 88kg naar de 74 kg te gaan? Sowieso super knap dat je dit al gered hebt. +:)+

Roosch: wat goed dat je die challenge gaat starten. Succes! +:)+

Pivione: welkom :wave:, ben zelf ook net nieuw hier :)

Dustinlover: heb je een idee hoe het komt dat het momenteel wat slechter gaat?
Ik ken het heel goed dat het met ups and downs gaat, maar vaak kan ik het voor mijzelf wel herleiden waardoor het niet lekker gaat.

Justkid: wat leuk dat je zo'n positief bericht plaatst om iedereen toch weer moed te geven, of het nu slecht of goed gaat. Topper! +:)+
En kleine stapjes zijn inderdaad beter, en voor mij geldt ook dat ik hier en daar nog mentaal wel wat beter in mijn vel mag komen te zitten. Hier wordt ook aan gewerkt! Maar zolang dat niet op orde is, wil ik geen hele grote, tijdelijke stappen gaan zetten om natijd weer keihard terug te vallen. Ik moet vooral leren om van mijzelf te houden :o

Butterfly: ik herken het heel goed dat het lastig is om die knop dan weer om te krijgen. Ik vind het knap hoe je hier mee omgaat, daar kan (moet) ik een voorbeeld aannemen. Ik begrijp dat ik het langer dan een week vol moet houden om er echt een gewoonte van te maken. Maar ik wil geen frisdrank drinken een week volhouden, en dan het volgende kleine stapje toevoegen. Bijvoorbeeld ook het middagtussendoortje gezond houden, en het zo steeds langzamer gaan uitbreiden naar een in de basis gezond eet- en beweegpatroon.

Relaxed: fijn dat het nu weer beter gaat! Het eten uit verveling/emotie ken ik ook. (PS: ik ben nog opzoek naar een leuke boeken-serie voor de winter, tips zijn welkom!)

Vulina: goed dat je de draad weer oppakt! Niet verkeerd opvatten hoor, maar is 15 kg voor de kerst nog afvallen niet erg veel? Ik ben hier oprecht nieuwsgierig na, absoluut niet als aanval of gemeen bedoeld!

Amy: goed dat je het meld dat het even niet lekker ging! De challenge Steptember wil ik wel met je
aan gaan. Het zou voor mij wel een uitdaging zijn, elke dag 10.000 stappen zetten. Sinds kort heb ik een fitbit en ik kom gemiddeld aan 6500 stappen, dus verbetering is er zeker mogelijk bij mij. Doe je mee?
Andere bokkers mogen natuurlijk ook mee doen! :)

Eloya: Fijn dat de huisgenoten ook goed op je letten. Hoe gaat het inmiddels?

Otti1977: af en toe genieten moet ook kunnen ;).

Zoals ik al aangaf in mijn vorige post is het gisteren gelukt om geen frisdrank te drinken. Vandaag is dat ook weer gelukt! :).
Ik zit nu ook netjes weer met een glas water. Sommige zoetigheid (zoals frisdrank haha) vind ik wel erg lekker. Maar als ik verder moet kiezen tussen zoet of hartig, ga ik ook voor hartig.
En zoals ik ook al eerder in deze bijleespost aangaf, ik moet ook echt leren van mezelf te houden maar daar wordt aan gewerkt. Ik merk wel, mede door dat ik aan mijzelf werk en dingen uit het verleden kan loslaten, ik al een stuk positiever in het leven sta. Dat in combinatie met mijn energielevel die naar jaren van extreme vermoeidheid weer redelijk op peil is, merk ik dat ik mij over het algemeen vrij goed voel, met zo af en toe zeker nog wel een dip. Maar hé, dat hoort bij het leven.

Samen kunnen we de strijd tegen de overtollige kilo's aan *\o/*

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:20

Leuk berichtje @itsme2!ik ben ook weer een beetje op de hoogte van alles. Ik heb de app ook echt, maar hij werkt niet zo heel fijn. Met mijn werk doen we iig elk jaar mee en het werkt heel motiverend! Je kunt ook de app laden, misschien zijn er blokkers die met je een team willen maken :):)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:36

@itsme sinds februari, dus ruim 6 maanden. Globaal 2 kilo per maand steeds eigenlijk. Dat is voor mij ook heel prima, want met dat tempo qua afvallen past het ook prima om een keer een wijntje te drinken of uit eten te gaan.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 06:55

Poe, mijn 1e dag Chloe Tsing Challenge zit er op. Was te doen maar wel pittig, flink zweten. Ik dacht eerst ik doe de 2 video's van vandaag achter elkaar maar toch maar 10 minuten pauze tussendoor genomen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:28

Grote bijleespost itsme! Ik had stukje terug al beetje uitleg gegeven. Einde van de maand en door verhuizing beetje krap bij kas dus minder gezonde dingen zijn goedkoper(en liggen ook in de vriezer).
Snel pakken naar Magnums met dat hete weer(neem geen genoegen met water ijs dat vind ik niet lekker :P ).
Geen zin of te warm om te koken en ik ben geen sla eter. Allemaal mijn eigen dikke schuld.

Gaucho fanatiek zo vroeg!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:04

Itsme, gewoonlijk zou 15 kilo voor de kerst inderdaad teveel zijn. Maar ik ben in die 2,5 week vakantie bet wat aangekomen. Ik ga er vanuit dat dat er snel weer af is, dus dan zou dat moeten kunnen. We zullen het zien :)

Spierpijn van gisteren is er.. 2 nieuwe apparaten in de fitness gedaan, die voel ik heel duidelijk.

Qua gezond eten en kosten, ik ben nu veel goedkoper uit..

Itsme, is Crystal Clear niks voor je?

Ik ga Roosch even opzoeken voor die sport challenge :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:22

Ik heb nu nog spierpijn van hip thrusths zaterdag :')

Ik ben over het algemeen ook goedkoper uit met gezond eten. Ik eet veel meer groente en fruit (wat in het seizoen is of diepvries) en gebruik vrijwel geen pakjes / zakjes. En die magnums en andere snacks koop ik dus ook niet. Kvarg kwark is wel wat duurder, die wissel ik af met jumbo of zaanse hoeve magere kwark naturel. Daarnaast zijn goede vega producten soms duurder dan vlees (raar eigenlijk) en heb ik een relatief duur eiwit poeder. Die koop ik dan wel in de aanbieding.

Daarnaast maak ik goed gebruik van de personeelskorting van de Makro. Gisteren verse zalmfilet (9.99 per kilo), Dorade (6.99/kilo), diepvries smoothie mix en diepvries bosvruchten ingeslagen. Daar kan ik voorlopig weer even mee vooruit. Morgen iig roerbak teriyaki met zalm, van het weekend Dorade op de BBQ met wat gegrilde groente er bij.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:38

Net gewogen, de eerste 2 kilo zijn er al af :') Kun je nagaan wat voor rotzooi ik heb gegeten in de vakantie. Ik denk dat ik daardoor, icm de hitte, ook vocht vast hield. Ik heb trombose in mijn voet/enkel gehad, die werd ook weer dik...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:46

Nou ik at eerst geen fruit/groente dus dat is veel goedkoper leven hoor :P Vis vind ik ook lekker, maar vind het zo ontzettend duur. Ik koop het vaak als er 30% op zit ofzo. Dus dan wordt het allemaal al gauw wat duurder.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:51

Maar je kunt voor 1 pak koeken ook wel 1 tros bananen kopen. Of appels en peren ipv een pak Magnums ;)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:00

Vulina schreef:
Maar je kunt voor 1 pak koeken ook wel 1 tros bananen kopen. Of appels en peren ipv een pak Magnums ;)

Maar dat zijn allemaal keuzes waar je in de winkel bij stil moet staan voordat je iets in je wagentje/mandje legt. En als ik goed was geweest in keuzes maken dan zat ik niet in dit topic :')

Ik voelde me ook aangesproken door het bericht van TS :+ ik heb me iets te laten gaan in het weekend, dus nu weer in het gareel en netjes eten.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:04

Wat voor mij echt een goede omslag is geweest is 1x per week boodschappen doen met een lijstje. En dan gaat alleen wat op het lijstje staat mee. Kun je ook nog een beetje gunstig plannen met acties. En dan niet boodschappen doen net voor het eten als je trek hebt.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:11

Je kan ook boodschappen bestellen en dan ophalen, kun je rustig thuis uitzoeken wat je wil/moet hebben en hoef je niet de winkel in. Zo kun je ook niet in de verleiding komen magnums of andere slechte zooi mee naar huis te nemen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:10

Ik lees nog altijd mee en nog geen kilo kwijt. Maar dat boodschappen doen is best een ding als het een groot deel van het leven beslaat als ondernemer van 2 supermarkten. Alles is er altijd en dan is het best lastig om de juiste keuzes te maken... Als ik na een dag werken van 7 tot 17 thuis kom en er staan nog 3 paarden en 2 honden op me te wachten, dan weet ik ook niet waar ik nog energie vandaan moet halen om iets van sport te gaan doen :o

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:02

Klopt zeker allemaal, maar meestal gebeurd dat in een opwelling dat ik dan langs de benzine pomp rij. Bananen liggen hier ook standaard, maar heb er ook 2 weg kunnen gooien. Ik ben gewoon echt geen groente/fruit eter daarom gooi ik het in de smoothie's dan proef ik het allemaal niet haha.

Ik moet echt streng voor mezelf zijn, maar als ik daar inderdaad zo goed in zou zijn dan zou ik hier niet mee praten. Het gaat nog niet super slecht, maar ook niet goed genoeg. Sowieso ga ik nu straks vakantie houden/verhuizen en dan hoop ik niet al te slecht te eten.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:30

Haha gooi het eruit!
Hoe meer je erover zegt hoe duidelijker de valkuilen worden volgens mij. En op een dag kun/wil je die keuzes wel maken.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:15

Ik heb alles bij gelezen en herken veel valkuilen.
Ik heb vanavond moeite om geen glas ranja te pakken. Gelukkig lukt het tot nu toe om het netjes bij water te houden.
Vanavond lekker een driekwartier wezen squashen. Dus beweging genoeg :)

Ik ben nu echt moe, druk, het is afgekoeld en behoorlijk fanatiek gesquasht. Zo lekker vroeg naar bed.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:44

Ranja gaat het niet beter maken...

Hier ook weer een goede dag. Moet nog wel wat wennen weer, maar dat komt goed.