Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:59

senna21 schreef:
Ik zou er nog een telefoontje aan wagen. Ruim 72 uur is wel erg lang.

Nou ik heb weer gebeld. Er is iets mis gegaan met de buisjes van de 8e. De uitslagen zijn er echt nog niet maar ik was zeker niet de eerste die belde dus ze gaan het nu hogerop spelen. Nog steeds afwachten dus

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:19

knabbelgirl schreef:
Wat fijn Karlijn! Hopelijk is die van mij er ook zo vlot! Gisteren om 15.00 uur getest
Was het nog een beetje te doen op de fiets?

Jawel, tot ik onder de spoortunnel moest, toen kreeg allemaal vlekken voor m'n ogen :')

Vervelend Daniëlle!

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:22

genja schreef:
Gebruik je de pil ? En rook je ?
Als dat zo is zou ik toch even met hap bellen voor overleg kan namelijk ook longembolie zijn . Kans daar op is niet heel groot maar bij pilgebruik en roken vehoogd de kans

Nee, beide niet.

Heb voor de rest ook nergens last van.
Normaal had ik er ook niets mee gedaan denk ik, maar in deze tijd ben ik er niet meer zo zeker van :o

Daarnaast heb ik nu wel wat personen in mijn directe omgeving die positief getest waren. Was bij de eerste golf niet zo.
Dus toch maar even voor de zekerheid laten testen. Als het een verkeerde ademhaling is kan ik er altijd nog mee aan de slag.
Het gekke alleen is dat het echt uit het niets is opgekomen. Ik was de hond aan het uitlaten en op de heenweg nergens last van maar op de terugweg ineens niet meer tot onder aan mijn longen komen :?

Het was niet eens een lange wandeling :D

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:31

__danielle__ schreef:
senna21 schreef:
Ik zou er nog een telefoontje aan wagen. Ruim 72 uur is wel erg lang.

Nou ik heb weer gebeld. Er is iets mis gegaan met de buisjes van de 8e. De uitslagen zijn er echt nog niet maar ik was zeker niet de eerste die belde dus ze gaan het nu hogerop spelen. Nog steeds afwachten dus

Jemig, dat is balen zeg.

Jessica_K

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:38

Uit nieuwsgierigheid: is iedereen hier die positief getest is ook zijn reuk- en smaakvermogen kwijtgeraakt?

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:50

Reukvermogen wel, smaakvermogen niet. Niet alles smaakt nog hetzelfde maar dat kan misschien ook komen omdat ik niets meer ruik.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:12

Reuk inderdaad weg. Het is nu een maand geleden en nog steeds niet volledig terug. Soms wel, soms niet

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:21

Ik ben ook positief getest 2 weken geleden en ik heb geen last gehad van reuk- of smaakverlies!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:26

Collega van mij is positief getest, nu afwachten of zij bewoners besmet heeft.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:29

Goedemiddag, ik meldt me ook maar, vanmorgen wakker geworden met verkoudheid. Voor de zekerheid mijn huisarts maar gebeld wat nu het beste was, of nog even afwachten of laten testen.
De regel is verkouden = testen. Dus ze heeft gelijk de aanvraag voor corona test gedaan.
Morgen tussen 9 en 13uur kan ik me laten testen in Emmen. Ik ben er vrij zeker van dat het een gewone verkoudheid is aangezien ik vorige week buiten heb gewerkt in de stromende regen.

Via de huisarts gaat alles dus ook sneller dan via de ggd zoals ik het hier lees.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:31

Dat is een ruim tijdvak. Ik kreeg een specifieke tijd. Een heeeele specifieke tijd, 14:21.
Was overigens geen drol te doen toen ik er was.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:33

Ja ik heb via de mail een barcode gekregen en kan gewoon vanaf 9 uur terecht in de test straat van huisartsenlab. Weet niet of dat een andere teststraat is als het via de ggd gaat.
Ik mag zelf kiezen tussen Emmen, Hoogeveen en Meppel.
Aangezien Emmen het dichtste bij is ga ik naar Emmen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:34

Jessica_K schreef:
Uit nieuwsgierigheid: is iedereen hier die positief getest is ook zijn reuk- en smaakvermogen kwijtgeraakt?

Alledrie last van. Nu na een week komt de smaak heel iets terug, maar het is wel heel raar hoor.
Je ruikt en proeft met vlagen :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:37

Shani_1984 schreef:
Ja ik heb via de mail een barcode gekregen en kan gewoon vanaf 9 uur terecht in de test straat van huisartsenlab. Weet niet of dat een andere teststraat is als het via de ggd gaat.

Dat is wat anders dan de teststraat bij de GGD inderdaad.
Wij werken ook wel met het huisartsenlab maar in eerste instantie en met milde klachten verwijzen we eerst naar de GGD

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:39

Polly schreef:
Shani_1984 schreef:

Dat is wat anders dan de teststraat bij de GGD inderdaad.
Wij werken ook wel met het huisartsenlab maar in eerste instantie en met milde klachten verwijzen we eerst naar de GGD

Ja ik vroeg ook wat de stappen waren. Of ik nu contact op moest nemen met de GGD. Toen zei ze nee hoor ik ga je nu gelijk aanmelden. Het is dat ik met vervoer zat anders had ik me vandaag nog kunnen laten testen.
Misschien is het hier anders omdat ik in een dorp woon?

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:45

Iemand ervaring met laten testen zonder dat je klachten hebt? De huisarts wilt dit voordat ik langs komt. Via werk geprobeerd, maar deze willen niet testen omdat de test dan niet betrouwbaar is. GGD geeft ook aan niet te willen testen zonder klachten. Uiteindelijk wilde ze wel een afspraak maken omdat ik anders niet naar de huisarts kan. Alleen dat lukte niet door een storing.
Kan er getest worden via de huisarts? Sowieso bel ik die morgen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:48

Shani_1984 schreef:
Misschien is het hier anders omdat ik in een dorp woon?

Nee hoor dat heeft er niks mee te maken, het Huisartsenlab heeft een aantal locaties en het is aan de huisartsen in de regio of ze met ze samenwerken. Wij doen eigenlijk al ons lab onderzoek via het ziekenhuis maar nu voor de covid hebben we een account waarmee we mensen kunnen aanmelden. Wij zijn alleen wel selectief, wij melden mensen aan die aan bepaalde criteria voldoen waardoor we ze sneller getest willen hebben dan bij de ggd nodig is maar waarvoor een spoedtest die we zelf beperkt voorradig hebben weer niet nodig is

Boterbloem90 schreef:
Kan er getest worden via de huisarts?

Bij ons wel maar alleen voor indicaties waar een spoed test nodig is. Heel bijzonder dat ze je zonder klachten eerst getest willen hebben..

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:35

Hier net terug van de test. Vond het echt weinig voorstellen zeg maar :o

Ik had ook een specifieke tijd opgekregen, 18:12.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:38

Dankjewel voor de uitleg Polly!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:05

Ik heb de uitslag al weer binnen, gelukkig negatief. Mijn vriend die voor mij was/zat heeft nog geen nieuws, helaas nog even binnen blijven dus.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:14

Fijn dat je negatief bent Cynthia :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:15

Echt de slogan van 2020 he? Negatief is het nieuwe positief :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:17

Ik had ook een spannende tijd: 11:56 :') Uiteindelijk zat ik om 11:50 alweer terug op de fiets :D Omdat ik vrij vroeg was en het heel een rustig was kon ik meteen door.

Haha Sheran!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:34

Het heeft 4 volle dagen geduurd, maar ik heb ook de uitslag hoor. Gelukkig ook negatief! Ik had ook een zeer specifieke tijd haha. 11:34.

Sterkte voor degenen die wel positief getest hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:42

__danielle__ schreef:
Het heeft 4 volle dagen geduurd, maar ik heb ook de uitslag hoor. Gelukkig ook negatief! Ik had ook een zeer specifieke tijd haha. 11:34.

Sterkte voor degenen die wel positief getest hebben.

Blij voor je! Fijn!