Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En lekker doen waar je je goed bij voelt... We willen allemaal zo graag alles tegelijk, terwijl het eigenlijk helemaal niet zo werkt. Helaas is het de maatschappij waar we in leven en waar we ons vooral niet te veel in moeten laten meeslepen. Goed dat je deze keuze hebt gemaakt!
Ik moet eerst mijn juf nog steeds appen voor een les
Maar dat kan toch pas volgende week, ik heb nu 24 uurs diensten. Het volgende doel is mijn CR juf appen voor een les
Ik film mezelf sinds een week en ik raak behoorlijk gefrustreerd door mijn benen 
Zodat je minder eetbuien krijgt...
... Mijn laatste relatie is al 11 jaar geleden en nadien heb ik eigenlijk vooral met hem lopen scharrelen. Tot ik er in november vorig jaar echt klaar mee was. Heb gezegd dat ik er geen zin meer in had. En pas toen realiseerde ik me dat ik eigenlijk helemaal niet zo bang meer ben om alleen over te blijven. Die angst is naar mijn idee pure onzekerheid en een gebrek aan zelfliefde. En dat is heel naar, maar ook heel gewoon en heel oké.
Want ik wil straks gaan paardrijden
Het kan opeens snel/anders lopen dan je denkt! Daarnaast is het al vaker gezegd, maar trek je vooral lekker niets aan van wat anderen vinden. Jij moet lekker doen waar jij op dit moment behoefte aan/zin in hebt. 
)

. Een rustdag af en toe is ook erg belangrijk. Je lamsstoof klinkt heerlijk.
. Ik zal ook eens naar die filmpjes gaan kijken. Bloed laten prikken vind ik sowieso een must als je bezig bent met afvallen/sport of als je je niet fit voelt. Ik probeer het zelf minimaal 1 keer per jaar te doen om te checken of er geen tekorten zijn of juist overschotten. Ik heb zelf een vitamine-D tekort gehad een aantal jaar terug, was daardoor wel echt heel depri, moe en veel pijntjes. Ik zou je ook aanraden om met iemand in gesprek te gaan die je kan helpen met je mentale gesteldheid. Het heeft mij heel erg geholpen! Als je daar tips voor wil, kun je me altijd een berichtje sturen.

Wat vervelend dat je iets negatiefs hebt meegemaakt en het zo'n impact heeft gehad.. Goed dat je therapeut gelijk doorpakt en je doorstuurt naar een diëtist, dat gaat je vast en zeker weer verder helpen! Juist ook omdat je zelf al veel kennis hebt.
)
Je hebt zelf het stuur van je leven in handen. Ik dacht ook dat een zonaanbidder als ik dat niet kon hebben, nou wel dus... En het is helemaal dramatisch geworden nadat ik Pfeiffer heb gehad.

Ik krijg nu 1150 netto voor een functie op de klantenservice en vind het eigenlijk al aan de lage kant 
Hoop dat je er beter uit gaat komen met wat hulp
Dilan93 schreef:Janine, damn, 1100 bruto voor een HBO functieIk krijg nu 1150 netto voor een functie op de klantenservice en vind het eigenlijk al aan de lage kant
Maanlicht, goed dat je naar een dietist gestuurd bentHoop dat je er beter uit gaat komen met wat hulp
![]()
Hier gaat het heel wisselend. Het ene moment voel ik me prima, maar helaas nog te veel momenten dat ik me heel ongelukkig voel en het allemaal niet zie zitten. En tegelijkertijd voel ik me dan ook een aansteller. Ik heb iig werk, ik heb onderdak, eten, mn paard en mn vriend en ik heb de mogelijkheid om (met levenlangleren krediet) een studie te volgen.
Dus vind ergens dat ik me niet rot mag voelen en dat ik juist blij moet zijn. Maar het lukt niet![]()
Eten gaat meestal redelijk, trainen gaat wel goed.
maar ik geloof niet dat ik er nog heel erg welkom ben.
gelukkig ten goede!
Door drukte vergeten te reageren. FitnessPall heb ik er op staan, en ben de afgelopen tijd alles bij gaan houden en met wat ik eet zou ik ongeveer 1 kilo per week af moeten vallen. Echter staat mijn teller nog steeds op 0 kilo eraf..
Ik snap niet wat ik verkeerd doe. Ik beweeg de laatste tijd ook meer dan voldoende maar afvallen lijkt maar niet te lukken.
Gek is dat haha.
Ik zat op +3kg na een week, maar had verwacht dit toch snel weer te compenseren omdat het veel vocht/buikvulling zou zijn. Ik zit nu helaas nog wel op +1kg ten opzichte van voor de vakantie, valt een beetje tegen dus.
Misschien dat het bij het warme eten wel mis gaat en dat ik daar dan toch nog te veel calorieën eet. Het is vooral frustrerend dat het de eerste keer zo goed lukte en nu ik het echt nodig heb het gewoon niet meer lukt
Ik eet overdag voornamelijk veel fruit en heel soms een mueslireep, maar die moet ik dan denk ik ook maar schrappen. Wel fijn om te horen dat jij nu in ieder geval de goede kant op gaat
Janine1990 schreef:Hou er wel rekening mee dat er in fruit veel suikers zitten. Als die niet meteen worden verbruikt worden ze eerst opgeslagen als vet en pas later gebruikt.
Hoe snel dit proces is weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat dit je afvalproces kan remmen. Ik zou in ieder geval een deel van het fruit vervangen. Neem liever komkommer, paprika of selderij als hapje. Weinig suikers, wel redelijk vezelrijk.
Goed dat je naar een diëtist wil gaan
Ik heb nu vakantie en mijn lijf geeft echt wel aan wanneer het te veel is. Ik moet voortaan een max inplannen met taken. Ik denk dat dat zeker een goed idee is, want dit was niet handig.