4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travel_me

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:39

@Kimmie: wat vervelend dat je daarover piekert en doet. Ik kan je helaas niet echt advies geven, want iets zeggen is makkelijk, maar het dan ook doen is een stuk lastiger.
Qua gisteren. Ach een keer kan natuurlijk geen kwaad en als je je verjaardag viert, is het wel zo leuk dat je ook wat kan eten toch. De dag erna kun je wel weer opletten.

@Neverland: Welkom terug! Helaas kan ik je hierbij niet echt helpen, want heb niet echt eetbuien.
Krijg je gewoon gedurende de dag binnen, zodat je lichaam misschien geen tekort aangeeft?
Qua meepraten, natuurlijk. Ik zelf wil ook niet echt veel meer afvallen. Vooral gezonder eten, wat vetpercentage eraf en spieren opbouwen

---------------------------------
Vandaag is mijn enige vrij dag deze week. Oftewel afgezien van deze ochtend, doe ik de rest van de dag vrij weinig. Alvast opladen voor 6 dagen werken.
Qua gewicht gaat er de laatste tijd bij mij niks af. Wel zie ik dat mijn lijf iets veranderd. Vooral mijn buik is strakker en spieren worden iets meer zichtbaar. Ik blijf dus nog maar even op dit aantal calorieën, maar mocht het zo blijven, dan wil ik volgende week eens proberen met iets meer (2100 of 2150 denk ik)

Lijstje:
T: eiwitshake met amandelmelk onderweg naar training
T: mini stukje gebak (was er 1 jarig bij Crossfit en trakteerde)
O: 325 kwark met chocolade cruesli
L: Havermout met pindakaas en banaan
T: 2 knackebrod met philadelphia
A: pizza wraps met kaas, tomaat en kipfilet
T: 250 gr Skyr

B: 2x uur gewandeld en 1 uur Crossfit
Totaal 2054

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:14

Maanlicht, blij dat de pb goed is gevallen :) En lekker doen waar je je goed bij voelt... We willen allemaal zo graag alles tegelijk, terwijl het eigenlijk helemaal niet zo werkt. Helaas is het de maatschappij waar we in leven en waar we ons vooral niet te veel in moeten laten meeslepen. Goed dat je deze keuze hebt gemaakt!

M9ara, mijn volgende doel zit ik ook al bijna... Nog 4 ons :+ Ik moet eerst mijn juf nog steeds appen voor een les :') Maar dat kan toch pas volgende week, ik heb nu 24 uurs diensten. Het volgende doel is mijn CR juf appen voor een les :) Ik film mezelf sinds een week en ik raak behoorlijk gefrustreerd door mijn benen -O-

Travel_Me, goed dat je een besluit hebt genomen. Ik weet natuurlijk niet 100% wat je baan in de horeca inhoudt, maar als ik je berichten zo lees denk ik dat je zeker meer in je mars hebt!

Neverland, ik heb ook een hele slechte relatie met eten... En nu ik koolhydraatarm eet wordt het een stuk beter. Naast natuurlijk de verslavende werking van het afvallen, heb ik oprecht minder eetbehoefte. Wat maakt dat er tijd is om de emotie los te zien van het eten en dat proces is volgens mij heel belangrijk. Dus als ik jou was zou ik eens gaan kijken of je je macro's eens een poosje kan gaan tracken en daar wat meer op kan gaan sturen :) Zodat je minder eetbuien krijgt...

Kimmie, ik word volgende maand 30 en ik ben ook nog steeds alleen hoor, oke ik heb een crush en dat is gewoon leuk nu :') ... Mijn laatste relatie is al 11 jaar geleden en nadien heb ik eigenlijk vooral met hem lopen scharrelen. Tot ik er in november vorig jaar echt klaar mee was. Heb gezegd dat ik er geen zin meer in had. En pas toen realiseerde ik me dat ik eigenlijk helemaal niet zo bang meer ben om alleen over te blijven. Die angst is naar mijn idee pure onzekerheid en een gebrek aan zelfliefde. En dat is heel naar, maar ook heel gewoon en heel oké.
Ik woon nu bijna 3 jaar op mezelf, daarvoor altijd bij mijn ouders gewoond en dat vond ik ook lange tijd moeilijk. Maar elke situatie is oké zoals deze is. Leer ik ook nu. Waar vroegere vriendinnen kinderen hebben, ben ik nog steeds alleen. Maar ik heb ongetwijfeld iets wat zij ook zouden willen.
Het is zó belangrijk om jezelf als individu 'genoeg' en 'oke' te vinden, eerder is een vent geen aanvulling en dat is wat je wilt. Samen het leven nóg leuker maken.
Gewoon dingen doen die je leuk vind en in het moment leven.
En als je erg veel last hebt van gedachten die met je aan de loop gaan, zou ik eens op vitamine D laten prikken. Ik heb hier zelf veel last van en merk het meteen aan mezelf als ik te weinig heb. Mijn gedachten gaan dan met me aan de haal en ik kan het niet relativeren. Het maakt echt een enorm verschil in veel gevallen!

Oké en nu ga ik koken _O- Want ik wil straks gaan paardrijden :+

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:03

@Dilan, Ik stuur je vandaag even een pb wat betreft cv en motivatie! Pas je wel op wat betreft burn-out signalen! Op tijd even op de rem trappen hoor!

@Kimmie, Wat vervelend dat je er zo mee in je maag zit. Super cliche wat ik nu ga zeggen, maar alles komt op zijn tijd. Ook voor jou is er iemand die perfect bij je past en dat je diegene nu nog niet gevonden hebt betekent zeker niet dat je altijd alleen blijft. Volgens mij ben je een harstikke leuke meid! Ook ik ben zo'n geval waarbij mijn vriend opeens in beeld kwam, op een moment dat ik het totaal niet verwachtte en toen woonde we ook opeens binnen een jaar al samen :) Het kan opeens snel/anders lopen dan je denkt! Daarnaast is het al vaker gezegd, maar trek je vooral lekker niets aan van wat anderen vinden. Jij moet lekker doen waar jij op dit moment behoefte aan/zin in hebt.
Fijn dat je je verjaardag goed gevierd hebt, de touwtjes laten vieren qua eten hoort daar helemaal bij toch :D

@Maanlicht, Oeh heel sterk inderdaad om snackbar en chocolaatjes te weigeren. Goed bezig! Hoe gaat het verder met je? Lukt het je weer een fijn ritme te vinden qua eten etc?

@Travel_me, Fijn dat je de knoop hebt doorgehakt wat betreft werk! Ik kan me voorstellen dat dat mentaal erg veel rust geeft. Weet je al wat voor reis je wil gaan maken? Het lijkt alsof je een goede balans hebt gevonden als je niet verder afvalt maar je lichaam wel positief veranderd! Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je weer wat verder omhoog gaat in kcal!

@Neverland, Welkom terug! Ik denk dat hetgeen waar je tegen aan loopt juist heel goed in dit topic past. Voor mij is het in ieder geval erg herkenbaar. Voor mij is het toverwoord echt ' loslaten', en dat is wel echt makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb regelmatig het soort periodes dat jij nu omschrijft (mentaal ook echt killing). Ik moet op dat moment echt even af van dat gevoel dat je iets niet mag, anders blijf je maar vechten tegen jezelf. Vaak las ik dan inderdaad een flinke cheatdag of weekend in, waarin ik niets tel maar gewoon pak wat ik wil en ook mag van mezelf. Daarna ben ik het vreten meestal ook wel weer beu. Terwijl ik het eten niet beu raak wanneer ik wel vreetbuien heb, maar ondertussen met mezelf in de knoop zit omdat het eigenlijk niet mag.
Eet je daarnaast wel genoeg naast het sporten? Houd je een bepaald kcal aantal aan oid?

@Janine, Wauw wat leuk en goed dat je volgende doel ook weer zo dichtbij is! Je gaat echt lekker volgens mij? Leuke en nuttige beloning weer!

Hier gaat het ook prima. Een redelijk oke weekend gehad. Wel onverwacht uit eten geweest, maar alleen een hoofdgerecht op en de rest van de dag gewoon netjes gegeten. De afgelopen week wel echt dagelijks flink gesport. Iedere dag krachttraining of wielrennen en daarnaast mijn paard gewoon gereden, dus vandaag heb ik even een complete rustdag ingelast. Merk dat vooral mijn rugspieren protesteren :+

Ik ben nog een beetje zoekende qua kcal, omdat ik niet het idee heb dat ik mijn absurde eetvakanties al helemaal heb goedgemaakt, zowel qua gewicht als hoe mijn lichaam toont. Gisteren tussen 1600-1700 kcal gegeten en ik blijf vandaag ook rond die koers denk ik.

Gisteren:
O: 200gr Isey skyr stracciatella (ZO'N aanrader <3 )
T: Kellogg's coco pops reep en 100gr aardbeien
L: 2 bruine boterhammen met daartussen 1 plak jonge kaas, 1 plak beenham, 1/2 tomaat en spinazie
T: Appel-kaneel-kwarkkoek, body & fit pro bar, 50gr magere kwark met 40gr rode bessen
D: Lamsstoof met rozemarijn een aardappel, met spinazie en courgette
T: 150gr kvarg en 2 vitalu volkorencrackers met beenham
Totaal 1682 kcal

Vandaag:
O: 250gr optimel appel-kaneel met 15gr whey crispy
T: Appel-kaneel-kwarkkoek en een mix van abrikoos/aardbei/rode bes (150gr)
L: 2 bruine boterhammen met daartussen 1 plak jonge kaas, 1 plak beenham, 1/2 tomaat en spinazie
T: Smart bar crunchy + Kelloggs' coco pops reep
D: Pierogi met paddestoelen en magere spekjes en een salade
T: 200gr Isey skyr stracciatella
Totaal 1656 kcal

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:24

@m9ara Hoe bevalt het wielrennen nu je even bezig bent? Is het nog net zo eng als eerst, of valt het toch wel mee? Ik heb recent een beginnerstraining gedaan en was daar echt wel tevreden over. Heb wat leuke trainingsideeën gekregen, feedback over hoe ik op de fiets zit, tips en oefeningen voor fietsbeheersing (korte bochtjes, bijna stilstaan en weer opstarten zonder uit te klikken of om te vallen etc.), tips voor voeding als je langere ritten gaat maken. Er zijn vast wielerverenigingen bij je in de buurt, het kan lonen om eens rond te vragen...

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:40

Leonie, goed dat je een besluit hebt genomen.

Neverland, ik ben er ondertussen ook achter dat mijn relatie met eten steeds slechter wordt. Hoe dat komt, geen idee, maar ik ben wel zeker van plan er iets aan te gaan doen. Iemand raadde me via pb de filmpjes van Stephanie Buttermore aan, ik moet het nog uitgebreid bekijken, maar het lijkt me wel heel interessant om te kijken hoe zij dit probleem heeft opgelost.

Janine, wat jij zegt over pure onzekerheid en gebrek aan zelfliefde is denk ik echt zo waar bij mij. Alleen daaraan iets doen, lijkt me erg lastig. Het is naar de buitenwereld toe al veel minder geworden, maar binnenin voel ik het nog wel heel erg. Gewoon constant het gevoel dat ik dingen niet goed kan en niet goed genoeg ben voor anderen (vooral jongens). Ik heb vooral last van mijn gedachten 's avonds en 's nachts. Hoe staat dat in verband met vitamine D? Zou je dat uit kunnen leggen?
Wauw, wat leuk en goed dat je volgende doel ook alweer zo dichtbij is!

Jip, heel sterk van je om snackbar en chocolaatjes te weigeren!

Mara, ik ben ook wel benieuwd naar hoe het wielrennen nu bij je gaat!

Gisteren een beetje een gek lijstje, laat opgestaan. Bijna alleen maar gezonde keuzes gemaakt, behalve die honingdrop 's avonds. Ik moet er wel aan denken dat ik vaker mijn ademhalingsoefeningen ga doen, ik denk dat dit mij ook gaat helpen om me rustiger te voelen. Verder les gehad met mijn paard (ze was sterk, niet normaal, dus hard werken voor mij) en 's avonds Zumba gedaan.
O/L: twee boterhammen met zalm en Philadelphia en rode druiven. (290)
T: chocomel 0% suiker toegevoegd. (96)
A: tortilla wrap met Philadelphia classico en zalm, een boterham met 100% pindakaas. (591)
T: honingdrop. (278)
B: 7000 stappen, 120 minuten paard verzorgen, 40 minuten paardrijden, 60 minuten fietsen en 50 minuten Zumba fitness.
Totaal kcal: 1256.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:21

Kimmie, Google eens op vitamine d gebrek. Depressie/somberheid is daar een van de symptomen van. En dan niet het soort depressie waar je hele nare dingen van gaat doen hoor. Maar het is gewoon vervelend.

Op Bokt is ook een topic. :)

Zelf liefde, tsjah.. Iets met tijd denk ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:28

Bloed laten prikken is nooit een verkeerd idee denk ik Kimmie, maar ik denk dat het in jouw geval ook tijd is om eens met iemand te gaan praten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:17

Mara, flink gesport dus :D
Wel lekker om dan even een rustdag in te plannen.

Kimmie, kan idd best dat het een vitamine D tekort is. Even laten testen kan zeker geen kwaad

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:54

@Janine: Ja opzich kan dit best wel uitdagend zijn, maar wat ertegen over staat is gewoon het niet waard om daar alle energie in te steken.
Bijna je volgende doel zie ik.. Lekker bezig hoor!

@Mara: Nog niet helemaal precies, want hangt heel erg af van wanneer ik kan gaan. Op dit moment zit ik te denken aan 6 maanden midden en zuid amerika. Beginnen in Guatemala en dan richting Peru reizen. Maar 7 maanden of op een gegeven moment de oceaan nog eens oversteken en richting bijv Japan/Australië of Sri Lanka gaan ligt ook in de mogelijkheden. Ik heb bijna het geld voor 6 maanden gespaard. Mocht ik langer willen of extra vliegen, moet ik meer sparen. Maarja heb nog even. Plus ik heb nog extra geld op mijn spaarrekening, maar daar wil ik liever niet aankomen.
Jij bent ook lekker bezig qua sporten zeg! Wel slim dat je vandaag even een rustdagje hebt ingepland denk ik. Qua caloriëen zit je prima wel denk ik :)

@Kimmie:Lekker bezig met sporten! Let je er wel op dat je niet te weinig binnenkrijgt? Onder de 1300 klinkt voor mij echt als veelste weinig, vooral als je zoveel aan het bewegen bent geweest. Maar weet niet wat je normaal eet qua calorieën uit mijn hoofd

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:09

Janine, ik heb het even bekeken en ik denk dat dit bij mij niet van toepassing is. Ik heb er verder geen symptomen van en de depressieve gevoelens zijn niet wetenschappelijk bewezen dat die bij vitamine D gebrek kunnen horen. Verder val ik niet in een risicogroep en ben ik genoeg buiten om vitamine D van de zon te kunnen krijgen. Verder haal ik het ook genoeg uit mijn eten.

Emma, misschien wel, ik zal er nog eens over denken.

Mara, flink gesport dus!

Leonie, dat ben ik met je eens. Het was ook een beetje een stomme dag. Ik werd pas om 11 uur wakker en daardoor was mijn ontbijt meteen mijn lunch. Om 14 uur had ik les met mijn paard en ik was pas om 16 uur weer thuis. Toen moest ik om 17 uur al weer avondeten doordat ik ging sporten en daardoor heb ik te weinig binnen gekregen. Ik ben met je eens dat dit zeker niet vaker voor moet komen.

Gisteren bijna alleen maar gezonde keuzes gemaakt, behalve de chocola 's avonds, maar dat mocht nog van mezelf omdat ik vrij laag in kcal zat. Verder weer drukke dag gehad. 's Ochtends weer mijn oefeningen gedaan, geluncht in de stad en 's middags naar een museum geweest. 's Avonds een keer Sh' dance gedaan. Het was wel leuk, maar ik vind Zumba toch leuker.
O: twee boterhammen met Philadelphia en bosbessen fruitspread, rode druiven. (250)
L: cola zero en een tosti. (241)
T: banaan. (124)
A: ravioli met olijfolie extra vergine en Parmezaanse kaas, afbakbroodjes met zeezout roomboter (ook niet zo gezond trouwens), paprika en komkommer. (594)
T: bonbon, pindarotsje en thee met bloemenhoning. (304)
B: 10.000 stappen, 40 minuten rugoefeningen, 90 minuten fietsen en 45 minuten Sh' dance.
Totaal kcal: 1608.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:14

@Travel_me: Dat je qua gewicht niet zakt maar dat je lichaam verandert is juist goed. Dat betekend dat je bezig bent met body recomposition (waar ik het laatst over had). Je bent veel aan het sporten dus bouw je ook spieren op. Ik zou gewoon deze calorieën en macro's aanhouden. Waarom zou je hoger willen gaan?

@Janine: Fijn dat khd-arm zo goed voor je werkt en dat je ook minder eetbehoefte hebt. Dat is erg belangrijk. Hoe zie je het in de toekomst voor je? Ben je daar al mee bezig? Ga je de rest van je leven khd-arm eten?

@m9ara: Goed bezig jij! Goed dat je met uit eten gaan alleen een hoofdgerecht kunt nemen, ik heb daar altijd moeite mee, wil alles proeven :Y). Een rustdag af en toe is ook erg belangrijk. Je lamsstoof klinkt heerlijk.

@Kim: Wat vervelend dat jouw relatie met eten ook slechter aan het worden is -O-. Ik zal ook eens naar die filmpjes gaan kijken. Bloed laten prikken vind ik sowieso een must als je bezig bent met afvallen/sport of als je je niet fit voelt. Ik probeer het zelf minimaal 1 keer per jaar te doen om te checken of er geen tekorten zijn of juist overschotten. Ik heb zelf een vitamine-D tekort gehad een aantal jaar terug, was daardoor wel echt heel depri, moe en veel pijntjes. Ik zou je ook aanraden om met iemand in gesprek te gaan die je kan helpen met je mentale gesteldheid. Het heeft mij heel erg geholpen! Als je daar tips voor wil, kun je me altijd een berichtje sturen.

Ik ben weer even afwezig geweest hier, heb wel meegelezen. Heb iets vervelends meegemaakt en merk dat ik nog meer last van eetbuien heb daardoor. Ik heb het met mijn therapeut besproken en zij heeft me aangeraden om met een diëtist te gaan praten omdat ze het vermoeden heeft dat ik een eetstoornis heb. Dat denk ik zelf ook en het belemmerd me gigantisch. Ze verwijst me niet door naar een kliniek omdat ik ook heel veel dingen goed doe en veel kennis heb, en het daardoor niet heel ernstig is. Ik heb een mail gestuurd naar een diëtist met mijn verhaal, ik hoop dat ze me kunnen helpen.

Vanavond ga ik met een vriendin een hapje eten, ik ga wel voornamelijk voor gezonde dingen kiezen (zijn allemaal kleine gerechtjes) en 1 of 2 wat minder gezonde dingen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:09

@IMAY, Het bevalt me op zich goed! De eerste kilometer voelt steeds nog wat wiebelig, maar daarna niet meer! Ik merk wel dat ik vooral mentaal nog moet wennen/oefenen, vooral als ik met mijn vriend ga die veel sneller is. Dan ben ik bang dat ik het niet ga volhouden etc. en dat werkt juist negatief. Die trainingen klinken zeker nuttig! Bochtjes e.d. nemen vind ik ook moeilijk en dan verlies ik snelheid. Inderdaad goed om dus eens naar te kijken! Vanavond ga ik weer een rondje :D

@Kimmie, Het is in ieder geval goed dat je je zo bewust bent van je negatieve gevoelens en je verslechterde relatie met eten! Lopen je sessies met de psychosomatisch therapeut ook nog? Daar werd je mentaal ook wat verder geholpen toch! Trek in ieder geval op tijd aan de bel bij een professional als je daar behoefte aan hebt :)
Je dag gisteren klinkt super leuk, lekker en ook nog super qua kcal! :D

@Travel_me, Oh een reis door midden en zuid Amerika lijkt me zo gaaf!! Leuk om naar uit te kunnen gaan kijken ook. Alleen maar mooi meegenomen dat je nu nog even kan sparen, voordat je gaat.

@Maanlicht, Dat ik alleen een hoofdgerecht neem is ook meer een uitzondering dan de regel :') Wat vervelend dat je iets negatiefs hebt meegemaakt en het zo'n impact heeft gehad.. Goed dat je therapeut gelijk doorpakt en je doorstuurt naar een diëtist, dat gaat je vast en zeker weer verder helpen! Juist ook omdat je zelf al veel kennis hebt.
Wat laat jij altijd testen wanneer je (preventief) bloed laat prikken?

Ik heb gisteren genoten van mijn rustdag. Vanochtend lekker vroeg mijn bed uitgegaan en al voor werktijd paardgereden en een korte krachttraining van een half uurtje gedaan. Vanavond nog een rondje op de racefiets, voordat alle regen komt. Ik ben benieuwd hoe mijn benen dat trekken na mijn training van vanmorgen :D

Mijn eetplanning voor vandaag:
O: 40gr havermout met 40gr rode bessen en 5gr whey vanille
T: Body & fit pro bar en een pruim
L: Batbot gevuld met gehakt, een tomaat en 150gr magere kwark met 10gr whey crispy en 3gr whey cookies&cream
T: Stukje zelfgebakken gezonde nectarinecake (als hij lekker is, staat nu in de oven :Y) )
D: Aardappelsalade met o.a. avocado, venkel, gebakken ontbijtspek en gerookte zalm
T: 250gr Kvarg framboos
Totaal 1685 kcal

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:59

Travel_Me, dan is het inderdaad zonde om je energie erin te steken! Zo heb ik een paar jaar bij een bedrijf gewerkt, 32 uur maar wel de dubbele werklast daarvan, ik kreeg 1100 euro bruto... Met een HBO diploma. Echt zooo zonde! Nu werk ik 4 uurtjes per week meer en ontvang ik ruim 3 keer zoveel.
Je moet wel fatsoenlijk kunnen leven vind ik dan altijd maar...

Kimmie, je moet het zelf weten... Maar als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg ;) Je hebt zelf het stuur van je leven in handen. Ik dacht ook dat een zonaanbidder als ik dat niet kon hebben, nou wel dus... En het is helemaal dramatisch geworden nadat ik Pfeiffer heb gehad.
Vitamine D inname en ontwikkeling wordt in Nederland gigantisch onderschat door artsen. Verder ben ik het eens met Maanlicht wat betreft bloedprikken.

Maanlicht, wat rot zeg... Maar ik vind je een kanjer dat je er zo open over bent! En je verhaal komt gewoon heel positief over, ook al is het een rottige constatering. Het is heel duidelijk dat je open staat voor de situatie en vooral voor het verbeteren ervan!
Afvallen of bewust eten (wat het in jouw geval meer is, omdat je vooral bezig bent met het sporten er omheen volgens mij) is niet iets dat je puur op kennis kan doen. Als dat zo was, dan zou niemand nog te dik zijn tegenwoordig lijkt me...
Geniet wel van je etentje vanavond!

Mijn toekomst... Ik vind deze manier van eten al zo gewoon eigenlijk... Ik merk dat het allemaal wat vanzelf begint te gaan en ik heb totaal niet iets wat ik mis. Ik neem nog elke dag chocola, ik kan heel veel bakken. Dus in principe is er weinig veranderd voor mij... Ik kan me daarom wel indenken dat ik dit blijvend ga doen. Ik heb ook geen enkel probleem met een dagje naast de pot piesen en daarna weer terug te gaan. Geen hoofdpijn of niks... Dus ik kan ook met een gerust hart uit eten gaan. Dat ga ik vrijdag eerst weer doen. :P

Vandaag heb ik de 8 kilo gehaald... Heel erg blij mee en mijn volgende doel was al even in zicht vanochtend! (ik heb mijn 2 doelen terug nog niet eens ingelost) Weegschaal besloot er toch ff 2 onsjes bij te doen.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:11

@Kimmie: Keertje kan geen kwaad idd, maar goed dat je er zelf ook bewust van bent dat het wat te weinig was. Top :)
Klinkt als een goede dag!

@Jip: Ik wil hoger, omdat ik nog steeds wel een stuk onder onderhoud zit. Merk dat ik gewoon meer wil eten. Ik kan streng zijn voor mijzelf, maar mijn lichaam geeft nu aan dat het gewoon meer wil hebben. Eet al een stuk meer koolhydraten nu. Dat helpt wel, maar 2050 is naar mijn inziens nog wat te laag voor mij. En aangezien ik niet echt veel meer moet afvallen, wil ik toch hoger gaan proberen. Alleen mn onderbuik zit nog teveel, maar verder gaat t prima.
Echt heel naar dat er wat vervelends is gebeurd. Hoop dat de diëtist je goed kan helpen en je richting kan geven.

@Mara: Jaaa heb er nu ook al echt in zin! Ook al duurt het nog wel ff
Benieuwd naar hoe je cake smaakt!

@Janine: Ja precies. Ik vind dat ik zeker meer verdien. Nu zit ik serieus 5 cent boven het minimumloon terwijl ik heel veel verantwoordelijkheden en neventaken heb. Plus stagaires moet begeleiden.
Lekker bezig weer hoor!

------------------
Hier werkdag 2 van de 6 deze week. Heb vandaag geen training ingepland, want werk deze week echt veel en heb al 5 andere trainingen ingepland. Normaal 6, maar 1 extra rustdagje is deze week wel goed.

Lijstje:
O: Kwark met appel en granola
L: 3 boterhammen met pindakaas
T: van alles en nog wat. Ik had 2 knackebrod met philadelphia gepland, maar moest taarten bakken op het werk, dus heb paar kleine lepeltjes van beslag geproeft.
T: Eiwitshake
A: rijst met paprika kip schotel
T: 2 maiswafels met ontbijtspek
T: 250 gr Skyr

Totaal? In mijn origenele plan 2057, zal nu daar ook wel rond liggen
B: 8 uur horeca werk

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:14

Janine, damn, 1100 bruto voor een HBO functie :oo Ik krijg nu 1150 netto voor een functie op de klantenservice en vind het eigenlijk al aan de lage kant :o

Maanlicht, goed dat je naar een dietist gestuurd bent :j Hoop dat je er beter uit gaat komen met wat hulp :)

Hier gaat het heel wisselend. Het ene moment voel ik me prima, maar helaas nog te veel momenten dat ik me heel ongelukkig voel en het allemaal niet zie zitten. En tegelijkertijd voel ik me dan ook een aansteller. Ik heb iig werk, ik heb onderdak, eten, mn paard en mn vriend en ik heb de mogelijkheid om (met levenlangleren krediet) een studie te volgen.

Dus vind ergens dat ik me niet rot mag voelen en dat ik juist blij moet zijn. Maar het lukt niet :roll:

Eten gaat meestal redelijk, trainen gaat wel goed. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:18

Dilan93 schreef:
Janine, damn, 1100 bruto voor een HBO functie :oo Ik krijg nu 1150 netto voor een functie op de klantenservice en vind het eigenlijk al aan de lage kant :o

Maanlicht, goed dat je naar een dietist gestuurd bent :j Hoop dat je er beter uit gaat komen met wat hulp :)

Hier gaat het heel wisselend. Het ene moment voel ik me prima, maar helaas nog te veel momenten dat ik me heel ongelukkig voel en het allemaal niet zie zitten. En tegelijkertijd voel ik me dan ook een aansteller. Ik heb iig werk, ik heb onderdak, eten, mn paard en mn vriend en ik heb de mogelijkheid om (met levenlangleren krediet) een studie te volgen.

Dus vind ergens dat ik me niet rot mag voelen en dat ik juist blij moet zijn. Maar het lukt niet :roll:

Eten gaat meestal redelijk, trainen gaat wel goed. :)

Ik zal je de rest van het verhaal besparen. :') maar ik geloof niet dat ik er nog heel erg welkom ben. :') gelukkig ten goede!

Weet je, je kan je rot voelen... Omdat je vindt dat je je niet rot mag voelen.... Dat je het goed hebt, is geen reden dat je je niet rot kan of mag voelen...

Accepteer dat rotgevoel, sta er bij stil, kijk een hele zielige film en wacht rustig tot het gevoel weer over gaat :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:34

Ik lees nog steeds met jullie mee en ben dankbaar voor alle tips :D Door drukte vergeten te reageren. FitnessPall heb ik er op staan, en ben de afgelopen tijd alles bij gaan houden en met wat ik eet zou ik ongeveer 1 kilo per week af moeten vallen. Echter staat mijn teller nog steeds op 0 kilo eraf.. -O- Ik snap niet wat ik verkeerd doe. Ik beweeg de laatste tijd ook meer dan voldoende maar afvallen lijkt maar niet te lukken.

Ik heb over twee dagen vakantie dus dan wilde ik zelf eigenlijk nog kijken of ik een heel ander eetschema kan maken om mijn dagen door te komen, en mocht dat niet lukken dan ga ik denk ik naar een diëtiste. Volgend jaar is het de bedoeling dat we gaan trouwen en voor het allermooiste resultaat zou ik 9 kilo kwijt willen. Zijn er hier meer mensen die best wel goed bezig waren maar toch niet afvielen? Of doe ik dan nog steeds iets verkeerd?

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:47

@Janine, Netjes joh, -8kg! Leuk ook om te lezen dat deze manier van eten je zo goed bevalt, dat je zelfs overweegt dit altijd zo te blijven doen. Dat had je van te voren nooit verwacht denk ik?
Nu moet ik zeggen dat ik ook gewoon voor altijd dit eetpatroon wil gaan aanhouden, maar voor mijn gevoel heeft kha toch meer restricties ofzo. Dus dat lijkt me super knap!

@Travel_me, Ik denk dat je er goed aan doet je lichaam een extra rustdag te gunnen! Als ik jouw posts lees met dingen over je werk, mis ik af en toe echt mijn horecatijd, terwijl ik er destijds echt helemaal klaar mee was :+ Gek is dat haha.

@Dilan, Vervelend dat dat gevoel toch blijft hangen. Janine slaat de spijker op zijn kop: ondanks dat je het misschien goed hebt, mag je je net zo goed rot voelen als iemand anders. Probeer het gevoel te accepteren, in plaats van jezelf het gevoel te geven dat het niet 'mag'. Pas dan kun je er denk ik op een constructieve manier mee omgaan :)

@Ketly, Ik denk dat het belangrijk is om na te gaan of je echt alles wat je eet in de app invoert. Weeg je alles echt af, of doe je het op gevoel? Voer je ook bijv. boter of olie waarin je je eten klaarmaakt in? Dit laatste tikt namelijk qua kcal enorm aan. In principe zou het zo moeten zijn dat je af gaat vallen wanneer je minder binnenkrijgt dan je verbrand, tenzij er iets medisch o.i.d. meespeelt. Hoe lang ben je nu bezig? Als je relatief kort bezig bent kan het natuurlijk ook zo zijn dat die stap naar beneden straks gewoon ineens komt.

Mijn vakantiekilo's gaan er toch iets minder snel weer af dan ik had gedacht :o Ik zat op +3kg na een week, maar had verwacht dit toch snel weer te compenseren omdat het veel vocht/buikvulling zou zijn. Ik zit nu helaas nog wel op +1kg ten opzichte van voor de vakantie, valt een beetje tegen dus.

Aan de andere kant merk ik ook dat het me minder dwars zit dan voorheen, dat is juist weer positief gezien ik daar mentaal eerder vaak mee in de knoop zat! Ik zit er meer mee in mijn maag dat ik mezelf in de spiegel ook echt nog steeds minder strak vind. Maar dat is gewoon een kwestie van hard sporten :D

Vanavond misschien nog langs vrienden, dus heb nog iets ruimte over in mijn eetplanning:
O: 250gr Kvarg met 10gr whey crispy
T: 150gr ananas en een smart bar crunchy
L: Salade van erwten, tuinbonen, spelt en wat magere spekjes
T: Stukje gezonde nectarinecake
D: Sperziebonen, aardappeltjes en een nagemaakte snelle porchetta met een speklapje
T: 75gr optimel vanille met 100gr magere kwark
Totaal: 1515 kcal

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:05

Bedankt voor de tip m9ara, zulke dingen denk je niet bij na :D Misschien dat het bij het warme eten wel mis gaat en dat ik daar dan toch nog te veel calorieën eet. Het is vooral frustrerend dat het de eerste keer zo goed lukte en nu ik het echt nodig heb het gewoon niet meer lukt :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:31

Je kan ook te snel willen Ketly, ik heb de eerste 3 weken heel veel stil gestaan. Ik weeg elke dag en dat was best frustrerend om te zien. Betekent echter niet dat er in je lichaam niets gebeurd.

Sinds die drie weken ga ik gestaag naar beneden. Heus wel wat schommelingen, maar de lijn is omlaag.

Mara, ik at eigenlijk al best veel koolhydraatarme maaltijden, in de basis... Ik gebruikte wel sauzen die wat fout waren en ik at veel chocola :')
Dus heel veel verandert er niet. Ik had alleen niet verwacht dat dit zo makkelijk vol te houden is zonder de chocola en de sauzen...

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:35

Ja ik wil denk ik veel te snel! Ik weeg ook elke dag, ben dan zo benieuwd.. :+ Ik eet overdag voornamelijk veel fruit en heel soms een mueslireep, maar die moet ik dan denk ik ook maar schrappen. Wel fijn om te horen dat jij nu in ieder geval de goede kant op gaat :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:26

Hou er wel rekening mee dat er in fruit veel suikers zitten. Als die niet meteen worden verbruikt worden ze eerst opgeslagen als vet en pas later gebruikt.

Hoe snel dit proces is weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat dit je afvalproces kan remmen. Ik zou in ieder geval een deel van het fruit vervangen. Neem liever komkommer, paprika of selderij als hapje. Weinig suikers, wel redelijk vezelrijk.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:00

Janine1990 schreef:
Hou er wel rekening mee dat er in fruit veel suikers zitten. Als die niet meteen worden verbruikt worden ze eerst opgeslagen als vet en pas later gebruikt.

Hoe snel dit proces is weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat dit je afvalproces kan remmen. Ik zou in ieder geval een deel van het fruit vervangen. Neem liever komkommer, paprika of selderij als hapje. Weinig suikers, wel redelijk vezelrijk.

Zo werkt het niet helemaal gelukkig. Je slaat inderdaad op wat je niet gebruikt, maar niet direct als lichaamsvet. Anders zou je spontaan dikker worden als je een keer veel suiker eet op een dag. Het is om af te vallen nog altijd het belangrijkste dat je aantal calorieën lager zijn dan je onderhoud. Als je elke dag maar 1000 calorieën neemt, maar allemaal suikers, zul je nog steeds afvallen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:30

Ik bedoel ook niet dat je niet afvalt. Maar dat het met een vertraging gaat. Niet voor alle processen zijn suikers nodig toch?

Maar goed, jij bent daar wel een stuk kundiger in dan ik... :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:02

Emma, bedankt nog voor je virtuele schop onder de kont, gisteren reageerde ik een beetje lauw, maar vandaag heb ik toch maar even aan mijn psychosomatisch therapeut gevraagd of we het misschien ook over mijn zelfbeeld en alles wat daarbij hoort kunnen hebben. Ze reageerde daar gelukkig heel positief op en dat soort dingen zal ik daar ook mee gaan nemen. Ik hoop dat dit me gaat helpen.

Leonie, het is idd goed dat je lichaam verandert, maar je gewicht niet zakt. Wat vet trouwens, de reis die je beschrijft! Het is idd zonde om daar nog energie in te steken! Ik denk dat je er goed aan doet om je lichaam een extra rustdag te geven.

Janine, fijn dat koolhydraatarm zo goed voor je werkt en dat je ook minder de neiging hebt om veel te eten. Jeetje, 1100 euro per maand voor een HBO functie is wel erg weinig!

Mara, goed bezig!

Jip, hmm misschien dan toch goed om een keer bloed te laten prikken. Mag je daarvoor gewoon naar de huisarts stappen, ook als je verder niks erg vermoedt? Verder heb ik nu dus besloten er met mijn psychosomatisch therapeut verder over te hebben. Ik ben me ondertussen al heel bewust van mijn problemen, ik heb alleen geen idee wat ik eraan kan doen. Hopelijk kan zij me handvaten geven. Praten kan ik als de beste, maar voelen en onzekerheden loslaten ben ik helaas een stuk minder goed in.
Wat rot zeg :(:) Goed dat je naar een diëtist wil gaan :j

Dilan, als er iets is, wat ik ondertussen al heb geleerd bij de psychosomatische therapie, is dat je mag voelen, zoals Janine zegt. Je mág je rot voelen! En je hoeft er niet eens meteen iets mee te doen. Als het gevoel langer aanhoudt, is het natuurlijk belangrijk om te kijken waar dat rotgevoel vandaan komt. Maar rot voelen is echt geen schande. Er zijn natuurlijk altijd andere mensen die het erger hebben, maar het gaat niet om de andere mensen, het gaat om jou. Als je het er eens over wil hebben, mag je natuurlijk altijd pb'en! Vervelend overigens wel dat het gevoel langer blijft hangen dan je wil.

Ketly, ikke! Maar dat komt vooral omdat ik sommige dagen goed bezig ben, en andere dagen echt prut. Ga dat eens voor jezelf na. Eet je echt iedere dag gezond en goed? En eet je ook genoeg? Vul je alles in op de app? Dan kan het voorkomen dat je misschien wel veel meer of minder eet dan je denkt en dat je daardoor niet afvalt. En zoals Janine zegt, je kan natuurlijk ook te snel willen. Als je iedere dag weegt, val je echt niet iedere dag af. Sterker nog, dat geldt zelfs voor de weken. Je gewicht schommelt veel. Als je het zeker wil weten, zou je je bijvoorbeeld één keer per twee weken kunnen opmeten, zo zie je sneller of er ook iets verandert in je lijf. Ik vind dat je niet moet gaan bezuinigen op fruit. Het is gezond en belangrijk om minstens twee stuks van binnen te krijgen. Meer is ook echt geen probleem. Om nu ook gezonde dingen weg te gaan laten vanwege de suikers, vind ik geen goed plan. Ik denk dat veel fruit eten je afvalproces echt niet gaat remmen. Daarvoor moet je echt naar het aantal kcal dat je binnen krijgt kijken.

Gisteren was eigenlijk de bedoeling om zoveel mogelijk vrij te plannen, maar dat ging mis. 's Ochtends ging ik eerst naar de chiropractor, daarna gauw naar huis omdat mijn paardendekens voor het wassen werden opgehaald. Daarna ben ik met mijn moeder gaan lunchen bij de bakker, echt heerlijk overigens. Daarna gauw door naar stal. Daar stortte ik, nadat ik mijn paard had gelongeerd, echt totaal in. Ik heb een kwartier op een krukje gezeten, omdat ik zo moe was. Eigenlijk moest ik de paddock nog leegscheppen, maar dat heb ik maar even geskipt. Wel het water aangevuld. Toen ik thuis was, meteen in slaap gevallen. Hierbij dus ook meteen nieuw huiswerk van mijn therapie: mijn dagen niet zo vol plannen :') Ik heb nu vakantie en mijn lijf geeft echt wel aan wanneer het te veel is. Ik moet voortaan een max inplannen met taken. Ik denk dat dat zeker een goed idee is, want dit was niet handig.
O: twee boterhammen met 100% pindakaas naturel en halvarine met hagelslag. (350)
L: bonbon, broodjes bruin met olijfolie, rundercarpaccio met rode bietjes, een ei, Parmezaanse kaas en balsamicodressing, wentelteefjes met ijs. (1184)
T: peach cider. (60)
A: ei gekookt, twee boterhammen met zeezout roomboter met hagelslag en nutella. (557)
B: 9000 stappen, 20 minuten fietsen, 120 minuten paard verzorgen en 40 minuten rugoefeningen.
Totaal kcal: 2248.