De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:45

Suzanne F. schreef:
Gorinchem? Hm dat is minder leuk, dat is dichtbij. Ik kom daar regelmatig in het ziekenhuis.

Nu even niet ;)

Mijn God wat een aanfluiting wat betreft geluid. De vrouw was totaal onverstaanbaar.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:45

Het is inderdaad afwachten waar die mensen dan wel besmet zijn geraakt, maar als je een (voorbarige!!) 1+1 doet dan zou ik toch m'n geld op Tilburg zetten. Met een beetje geluk is het dom toeval dat ze alledrie daar zijn geweest/vandaan komen.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:46

Nikass schreef:
Mee eens dat het goed is om zelf te kunnen kiezen, dan moet ik het eigenlijk meer bij de Gemeente leggen, omdat ik vind dat je zo'n feest beter kan aflassen.

Rustaaaahg, de bekende besmettingen van het hele land kan je op 2 handen tellen. Niet iedereen hoeft z'n sociale leven plat te leggen en voor zover ik weet wordt niemand gedwongen om mee te doen aan carnaval.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:47

Bubblewrap schreef:
Patiënten worden genoemd met bijzonderheden. Bijvoorbeeld mogelijke besmettingsplaats en of ze thuis en in het ziekenhuis zijn.

Kans dat tilburg/carnaval een probleem is geweest is klein. Gegevens van testen/controles bij huisartsen en ziekenhuizen in die buurt geven aan dat er momenteel niet meer corona-patiënten in die omgeving zijn.

Dat vond ik een dubbel verhaal. Omdat de man uit Coevorden? Ook in Tilburg carnaval gevierd zou hebben.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:47

MizzMontana schreef:
tienus63 schreef:
Man uit Coevorden, volgens persconferentie had hij 3 dagen carnaval in Tilburg gevierd.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/157737 ... -Coevorden

Misschien moeten ze nog eens terug komen op het nieuwsbericht dat de man uit Tilburg tijdens carnaval niet besmettelijk was :=

Misschien moeten we ook niet te voorbarige conclusies trekken, beide kanten op. Ze zijn nog aan het uitzoeken of hij daar besmet is of toch ergens anders.

Ik ben vooral benieuwd waar/wanneer die persoon in Rotterdam besmet is geraakt. Anders mogen ze nog veel verder terug gaan zoeken qua contacten en besmettingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:49

Conclusie persconferentie: wat een paniekzaaierij .. dit gaat zo het tegenovergestelde effect hebben als dat ze waarschijnlijk voor ogen hebben _O-

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:50

Wat een ontzettend slechte persconferentie zeg := Via Facebook is het geluid nog enigszins okay, maar ik vind niet dat ze een heel duidelijk/sterk verhaal hebben.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:50

Echt, deze mensen moeten training krijgen over hoe ze op een simpele, maar volledige manier dit soort dingen moeten uitleggen.

De minister die geen definitie kan geven van "Luchtwegklachten"... kom op. Je wil dat mensen thuisblijven als ze luchtwegklachten hebben, leg dan uit wát daaronder valt als dat wordt gevraagd. Net zoals "Social distancing". Ik volg het allemaal wel, maar IMO zouden ze veel minder jargon moeten gebruiken, of het in ieder geval op een makkelijk te begrijpen manier kunnen samenvatten.

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:51

Luchtwegklachten

Ik hoest al 2,5 week longen uit mn lijf. Nu mag ik niet meer naar buiten? Ik heb zoveel vragen nu :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:52

idinn schreef:
Conclusie persconferentie: wat een paniekzaaierij .. dit gaat zo het tegenovergestelde effect hebben als dat ze waarschijnlijk voor ogen hebben _O-

Wat hadden ze dan moeten zeggen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:52

Ladybird schreef:
Luchtwegklachten

Ik hoest al 2,5 week longen uit mn lijf. Nu mag ik niet meer naar buiten? Ik heb zoveel vragen nu :')

Hier hetzelfde. Ik ben vorige week echt een paar dagen ziek geweest. Hoestte als een zeehond en snotterde alles bij elkaar. Nu gelukkig weer over maar goed. Je zou niet meer durven hoesten in de supermarkt nu.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:53

Ladybird schreef:
Luchtwegklachten

Dit dus :+

Blacky94

Ladybird schreef:
Luchtwegklachten

De liveblog van de NOS zegt het volgende:

''Minister Bruins voor Medische Zorg adviseert mensen die in China, Zuid-Korea, Iran en Singapore zijn geweest, uit voorzorg thuis te blijven bij luchtwegklachten.''

Maar ik kon ook niet alles goed verstaan en heb het begin gemist dus wellicht dat ik zelf ook niet alles goed meegekregen heb...
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 01-03-20 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

NOS heeft nu dit in hun live ticker staan:
"Minister Bruins voor medische zorg adviseert mensen die in China, Zuid-Korea, Iran en Singapore zijn geweest, uit voorzorg thuis te blijven bij luchtwegklachten."

Toch fijn dat zij er wel iets van snappen :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:54

Nou, iedereen die carnaval in Tilburg hebben gevierd verplicht thuisblijven! Waar kan ik tekenen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:54

sureido schreef:
Nou, iedereen die carnaval in Tilburg hebben gevierd verplicht thuisblijven! Waar kan ik tekenen?

Huh, dat is toch helemaal niet gezegd? Of heb ik iets gemist :=

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:55

Shae schreef:
Nikass schreef:
Mee eens dat het goed is om zelf te kunnen kiezen, dan moet ik het eigenlijk meer bij de Gemeente leggen, omdat ik vind dat je zo'n feest beter kan aflassen.

Rustaaaahg, de bekende besmettingen van het hele land kan je op 2 handen tellen. Niet iedereen hoeft z'n sociale leven plat te leggen en voor zover ik weet wordt niemand gedwongen om mee te doen aan carnaval.

Kan je niet normaal reageren?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:56

Destination schreef:
"Minister Bruins voor medische zorg adviseert mensen die in China, Zuid-Korea, Iran en Singapore zijn geweest, uit voorzorg thuis te blijven bij luchtwegklachten."

Volgens mij had hij het zelf ook niet duidelijk inderdaad, want op het begin zij hij dat iedereen die dat heeft thuis moet blijven. Lekker handig, als je minister het verkeerd zegt. :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:56

Destination schreef:

Kijk, dat stukj van China-Zuid-Korea, Iran en Singapore heb ik niet gehoord. Werd volgens mij ook niet gezegd

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:57

Destination schreef:
Nikass schreef:
Volgens mij gaf ik aan ONDER ANDERE de Bild, die misschien een wat Telegraaf achtige inslag heeft maar daarmee niet meteen onbetrouwbaar. Maar zoals ik al zei: ook de Duitse voorlichting van de overheid. Ook onbetrouwbaar?
Nederland heeft nog al eens een calvinistische instelling en zoeken in alles de middenweg. Dat is lang niet altijd slecht, maar soms ontbreekt het dan wel eens aan duidelijkheid en logica.

Grappig ook dat steeds gezegd wordt dat het nèt de gewone griep is, maar als het op besmetting aankomt werkt het ineens heel anders. ;)

Heb je linkjes waarin beweerd wordt dat je het ook kan overdragen zonder symptomen te hebben? Ik zie dat nergens, ook niet bij het Robert Koch Institut en zij zijn leidend hier in Duitsland. Ik heb al helemaal geen bericht van de overheid gezien die het beweert.

Nikass, had je nog linkjes? :)

Urbiezira schreef:
Destination schreef:

Volgens mij had hij het zelf ook niet duidelijk inderdaad, want op het begin zij hij dat iedereen die dat heeft thuis moet blijven. Lekker handig, als je minister het verkeerd zegt. :+

Ja, hij is niet helemaal duidelijk in zijn berichtgeving, gemiste kans.

Babootje

sureido

Destination schreef:
sureido schreef:

Huh, dat is toch helemaal niet gezegd? Of heb ik iets gemist :=

Nee :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:58

Ladybird schreef:
Destination schreef:

Kijk, dat stukj van China-Zuid-Korea, Iran en Singapore heb ik niet gehoord. Werd volgens mij ook niet gezegd

Volgens mij heeft NOS dat in de vragensessie nog nagevraagd, maar ik ben niet 100% zeker.

Urbiezira

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:59

Ik geloof dat ze het nagevraagd hebben, de minister het wéér verkeerd zei en toen de man van het RIVM ingreep, inderdaad.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:59

Destination, nee sorry, die heb ik niet, want ik lees zelf het Duitse nieuws niet. Mijn vriend leest en kijkt altijd het Duitse nieuws. Ik weet ook niet of hij nog precies weet wat hij waar gelezen heeft.