Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pocca_Locca schreef:Iemandra dat is jouw mening. Ik ga mij niet laten vertellen wat ik wèl en niet mag inbrengen hier.
P.s wat vind je van de link die ik gedeeld heb ( geen YouTube ) over de belangenverstrengeling w.b. de griepprik?
Pocca_Locca schreef:verootjoo schreef:Maar wat heeft de griepprik met het rvp voor kinderen te maken
Dat is een heel ander soort vaccinatie met een ander doel.
Ik vind dat een nieuwsbericht waarin staat dat 75% van zorgpersoneel niet de griepprik haalt, heel erg veel te maken heeft en dus ook thuishoort in dit topic.
Wat is er dan volgens jou zo fundamenteel anders aan de griepprik?
Pocca_Locca schreef:
goeroe schreef:Ik vind dat je complotdenkers gewoon niet het genoegen moet gunnen om te kunnen zeggen: "Zie je wel, ze proberen me de mond te snoeren." Dat is nou net dé manier om ze in de kaart te spelen. Gewoon laten praten en af en toe wat zinnigs terugzeggen werkt veel beter. En anders is negeren ook altijd nog een optie.
Pocca_Locca schreef:
goeroe schreef:Ik vind dat je complotdenkers gewoon niet het genoegen moet gunnen om te kunnen zeggen: "Zie je wel, ze proberen me de mond te snoeren." Dat is nou net dé manier om ze in de kaart te spelen. Gewoon laten praten en af en toe wat zinnigs terugzeggen werkt veel beter. En anders is negeren ook altijd nog een optie.
Pocca_Locca schreef:Iemandra dat is jouw mening. Ik ga mij niet laten vertellen wat ik wèl en niet mag inbrengen hier.
P.s wat vind je van de link die ik gedeeld heb ( geen YouTube ) over de belangenverstrengeling w.b. de griepprik?
Karl66 schreef:Er zitten alleen twee problemen in jouw redenering. De eerste is dat heel veel complottheorieën helemaal niet gevaarlijk zijn voor ons als samenleving, maar het antivax-verhaal is dat wel. En als je ze geen podium geeft, dan kunnen ze heel hard roepen dat ze de mond gesnoerd wordt, maar zolang ze daar niemand mee bereiken is dat niet relevant en de diehard antivaxxers zijn toch al "verloren".
Het tweede probleem is dat de antivaxxers helemaal geen discussie aan willen gaan. Als ze diep in hun hart kijken, weten ze toch wel dat ze die op feiten verliezen. Het enige wat ze willen is twijfel zaaien en daarmee is het een hele ongelijke discussie.