Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 06:30

Oooooh dat klopt ja! Toen was Elin nog niet eens van mij joh, daarna ben ik Fenna gaan verzorgen. Toen was ik 18 of 19 (en gisteren ben ik 32 geworden 8)7 )
De laatste keer was idd dat jij nog in NL woonde volgens mij.

Wickelkreutztrage is FWCC?

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:28

Nu moest ik toch even nakijken, want no way dat het al zolang geleden is :oo Ik ben op 4 september 2010 bij jullie geweest en heb foto's gemaakt (met de groene Ghost :)) ). Alsnog tien jaar geleden, maar iets minder extreem dan 14 jaar.

Wickelkreuztrage is inderdaad FWCC. Goed dat ik dat nu ook weet.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:48

Vraagje: afgelopen maandag heb ik een consult gehad, as dinsdag ga ik nog even terug maar misschien hebben jullie nog wat tips.

Tijdens het consult hebben we geoefend met de ergobaby embrace draagzak en de bykay stretch draagdoek, deze had ik beide zelf in bezit.
De zak ging, na wat aanpassingen goed, de doek vond hij niets, deze heb ik ook weer terug gebracht naar de winkel.
Nu 2 keer met de draagzak gewandeld. De eerste 5 minuten vind meneer het helemaal niets. Hij piept, kreunt en begon zelfs te jammeren. Maar viel na een minuutje of 5 in slaap ( al weet ik niet of hij het relaxed vond of zich maar gewoon over gaf :') )

Ik heb een katoenen doek meegekregen om het knopen te oefenen, en met een grote teddybeer gaat dat goed :P Echter, mn zoontje vind het het niks ;(
Op het moment dat ik hem tegen me aan houd om hem te laten zakken begint hij zich te verzetten en raakt “in paniek”.
Ik krijg de kans niet eens om door te pakken, ik vind het sneu voor hem en vraag me af of ik hem er echt een plezier mee doe.

Ik wil heel graag dragen. As dinsdag gaan we nog oefenen met de gewone doek en de ringsling.
Doel is om dan een goede doek te kopen om dagelijks mee te kunnen als we met de hondjes naar het bos gaan.

Zijn er inderdaad baby’s die het helemaal niks vinden? Of is het een kwestie van oefenen en doorzetten?
Ons zoontje is overigens 6 weken en weegt een kleine 5 kg.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:59

Wat vervelend dat even moeizaam gaat. :(

Is je kindje al eens nagekeken door een osteopaat? Ik lees daar vaak verbeteringen bij ook tov het dragen. Mijn dochter was ook meer ontspannen na de osteopaat.

Echter moest ze ook vaak even huilen, maar dat werd steeds minder. Ik denk eigenlijk niet dat het perse niet willen dragen is.

Dit was trouwens ook bij mijn oudste en daar Ben ik ook niet mee verder gegaan. Met 7 maanden toen wel weer gaan dragen en toen ging het soepel. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:20

MaritB schreef:
Wat vervelend dat even moeizaam gaat. :(

Is je kindje al eens nagekeken door een osteopaat? Ik lees daar vaak verbeteringen bij ook tov het dragen. Mijn dochter was ook meer ontspannen na de osteopaat.

Echter moest ze ook vaak even huilen, maar dat werd steeds minder. Ik denk eigenlijk niet dat het perse niet willen dragen is.

Dit was trouwens ook bij mijn oudste en daar Ben ik ook niet mee verder gegaan. Met 7 maanden toen wel weer gaan dragen en toen ging het soepel. :)

Dit :j

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:32

Yep :j
Precies 2 weken geleden zijn we geweest, volgende week vrijdag weer terug.
We hebben een vrij heftige bevalling gehad en hij is met de pomp gehaald.
De osteo heeft hem behandeld, hij had wat problemen in zn nekje.
Heb hem toen ook mijn “draagprobleem” voorgelegd en volgens hem heeft dat geen verband met elkaar...

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:16

Even een vraagje niet voor een vriend :D

Ik zoek een doek voor een wat oudere/zwaardere baby, maar die wel heerlijk zacht is. Mijn huidige is behoorlijk zacht, maar misschien net beter geschikt voor als ze nog iets ouder is.
Wat voor materiaal of merk vinden jullie fijn? Oh ja, hoe koeler en temperatuur regulerender hoe beter. Ik zeg niet dat mijn dochter de thermostaat van haar vader heeft, maar ze heeft de thermostaat van haar vader _O- ze is heeel snel warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 06:59

Als je luchtig en sterk zoekt zou ik eens kijken naar doeken met linnen :j Dat kan uiteraard van ieder merk, maar hier is linnen van Woven Wings favoriet!

Kennen jullie deze nog? _O-

Anoniem schreef:
Mijn pakket uit Italië is nu al binnen. Hij is echt geweldig. Zou ik dan nu een keer voor eventjes stashified zijn? := (vast niet)

Inmiddels 3 doeken verkocht en er weer 1 bij gekocht!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 07:20

:roll:

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 07:56

Ik vind mijn doeken met repreve erg fijn bij warmte :) maar dat is niet heel bekend in Nederland

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:12

Linnen, maar dat is niet perse of direct heel zacht! En ik draag nu gewoon met mijn wollen doeken. :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:35

Ik vond met warm weer dunne doeken met zijde heel fijn. Linnen snijdt sneller dan zijde. Maar eigenlijk bepaalt de dikte en dichtheid van de weving veel meer of een doek warm is dan de gebruikte garens. Een dikke dichtgeweven doek met linnen is warmer dan een dun en losgeweven wollen doek.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:20

Thanks! Ik zocht eigenlijk een iets minder stug (is dat hier een goed woord?) materiaal, iets wat ook lekker zacht en licht in de hand ligt.
Heb nu een katoen/hennep blend en die is heel mooi en fijn, maar ik vroeg me af of er ook doeken met ander materiaal zijn die nog wat zachter en soepeler zijn.
Ik hoop dat ik dit goed uitleg hoor, vind het zelf wat lastig omschrijven wat ik bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:21

Dan had mijn Yaro denk ik heel fijn voor je geweest! Van 100% Tencel. Heel luchtig en los geweven. Maar die heb ik gister verkocht :P

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:56

Anoniem schreef:
Dan had mijn Yaro denk ik heel fijn voor je geweest! Van 100% Tencel. Heel luchtig en los geweven. Maar die heb ik gister verkocht :P

Het begon zo goed, tot je laatste zin _O-
Welke Yaro was het?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:01

Bamboe, tencel, repreve, lyocell en linnen, allemaal toppertjes! Ook is mint is echt top. Maar ook zijde en wol. Tja eigenlijk het meeste wel haha.
Maar ik ga in de zomer het liefst voor easy care (ivm zweet, zonnebrandcreme, etc) en dan zit je met die eerste aantal goed.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:31

Bedankt voor de tips!
Maakt de GSM dan ook nog uit? Ik zie bijvoorbeeld een Yaro Petals Ultra Black White Grey Tencel met 70% katoen en 30% tencel, met een GSM van 330 post wash. Mij klinkt dat dik, maar ik wil me ook niet alleen maar blindstaren op het GSM getal.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:38

Mijn allerkoelste doek was 350 gsm. Die was loeidik, maar door de blend wel heel fijn met de hitte.

Te dun is ook niet fijn, dat gaat snijden. Maar 330 van Yaro lijkt mij vrij dik en stug voor de komende zomerperiode.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:41

Ja precies, het is dus meer het totaalplaatje en niet alleen de GSM. Ik had al zoiets verwacht, ik zie (tot nu toe) niet superveel blends met tencel/repreve etc die ver onder de 280/300 komen. Eerder er een stukje boven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:47

280/290 is een prima dikte vind ik zelf. Mijn doek was de Yaro Pussycat Ultra Purple Green All Tencel. Die is 295 grams volgens mij :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:30

Oh wat misschien nog wel een leuke is, is de lenpur bend van Maisaa. Ik heb een 100% lenpur en dat is zo’n bijzonder spul! Maar superfijn en heerlijk voor de zomer. Die ga je alleen nieuw niet vinden, dus dan moet je de FB pagina’s van Maisaa en draagliefde verkoopmerk in de gaten houden, of een iso plaatsen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:34

Anoniem schreef:
280/290 is een prima dikte vind ik zelf. Mijn doek was de Yaro Pussycat Ultra Purple Green All Tencel. Die is 295 grams volgens mij :)

Die zag ik net idd ook al op Slingomama idd, toen dacht ik al dat je die misschien bedoelde.

Britt, bedankt! Ik ga eens even sneupen. Dacht zelf ook al aan een iso plaatsen, vind het ook leuk om te zien waar mensen dan mee komen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:35

Ik moet echt even wennen aan al die afkortingen en namen die jullie gebruiken hoor! :+

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:17

-Namiro- schreef:
Ik moet echt even wennen aan al die afkortingen en namen die jullie gebruiken hoor! :+

Ik heb er al een hoop opgezocht op Google de afgelopen tijd :D ik kende ze ook niet en ben de laatste tijd wel lekker aan het sneupen op allerlei FB groepen enzo, dus vond ik het wel handig om de meeste te kennen haha.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:30

Op draagliefde staat een soort abc, meen ik!