2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:14

Nachocheese schreef:
EdkingEnzo schreef:
Sterkte Dieseltje!

Hier nog steeds hard bezig.. kost me wel echt veel moeite. Helemaal omdat ik nu ongeveer 3 weken bezig ben en nog maar 0.7 kg ben afgevallen.. Wel heb ik suoer last van mijn hormonen (wel/niet ongesteld). Maar zie dit niet perse als een excuus.
Ik laat alle lekkere dingen liggen, mèn zo lastig.. eet minder. Beweeg gemiddeld zo'n 10km per dag dankzij mijn werk. Maar het schiet niet op.

Ik weet niet of het bestaat/kan of dat ik het voor mezelf heb verzonnen :') .

Maar ik ik merk heel duidelijk dat als ik rond de 68 kilo (ik ben 1.74) weeg, dat ik kan doen wat ik wil. Maar ik bijna niets afval. Ik woog toen ik begon 72,5 en nu 70,3.
Terwijl als ik 68 weeg, dan ben ik na 3 weken nog steeds 68.

Kan er niet zoiets zijn, dat er een gewicht is waarop je lichaam zich het prettigst voelt?

Wellicht dat ik nu dikke onzin praat hoor.

Dat gevoel heb ik ook! Of, althans, dat er een bepaald gewicht is waarbij je lichaam het moeilijker gaat vinden om de kilo’s kwijt te raken.
Bij mij is dat rond de 72 kilo, dus ben beetje bang voor die periode. Dat ik dan niet meer ga doorzetten...

MilesNF

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:28

Dat plateau klinkt bekend, maar misschien ook niet heel gek als je meer richting een gezond gewicht gaat. Maar je hoort het vaker, blijft dan erg lastig om vol te houden.
Cravings naar suiker zijn bij mij de eerste twee weken het ergst. Daar ben ik nu gelukkig doorheen, dus ben benieuwd of de trek een beetje weg blijft.

Vanavond maak ik een curry met bloemkoolrijst, ben heel benieuwd hoe dat smaakt. Heb het in de vakantie voor het eerste gegeten bij een restaurant, toen was het iig goed geslaagd.
Iig de draad goed opgepakt na de vakantie. Gister teruggekomen en in avond direct een les bij de sportschool, dat was aan het einde wel even pittig. Vanavond paardrijden.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:50

ik kom alleen maar aan....vandaag in het ziekenhuis gewogen en ben totaal van de wap nu. Ik ben sinds ik bezig ben (vanaf eind oktober, nog wat strenger vanaf 11 december) enkel aangekomen....
En niet maar een beetje, ik weeg dus nu ruim 5 kilo meer dan toen en ik kan het maar niet begrijpen, snap er niks van. Stomme is dat ik er slanker uitzie, mijn kleren losser zitten en ik nu kledingmaat 36/38 heb, maar wel 75 -O- kilo weeg met mijn slechts 1.65 lengte....

Ik had zo gehoopt nu bv 65 of 68 te zien staan, dat had ook makkelijk gekunt, ik woog 70 kilo toen ik begon. Volgende week krijg ik uitslag van mijn bloed, het enige wat in mijn ogen nog zou kunnen is dat mijn schildkliervervangend hormoon niet goed meer is ingesteld (ik heb geen schildklier meer).

Ik drink alleen maar water en thee zonder iets erin, al jaren.

Ik eet:
ochtend
2 vezelrijkcrackers met pindakaas
1 rijstwafel met kaas of zonder iets

middag
1 snee fries roggebrood met kaas
1 rijstwafel met dun laagje pindakaas

of
1/3 bakje Skyr met wetabix

tussendoor:
stuk of 6/7 noten naturel

avond:
gewoon avond eten, geen vlees. Veel groenten en bewust weinig van de koolhydraten.

Nou, schiet mij maar lek! En hiermee kom ik dus aan! 8)7
Ik ben er echt verdrietig van, het doet me heel veel omdat ik zo mijn best heb gedaan al een week of 5/6 en nu dit als resultaat, dik 5 kilo eraan. Kan wel janken en heb enorm veel zin in een joekel van een zak paprikachips!
Laatst bijgewerkt door dieseltje op 19-01-18 18:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:56

Sport je veel dieseltje? Is het mogelijk dat het gewicht er aan spieren aan is gekomen, als je zegt dat je er wel slanker uit ziet?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:56

Wat gek dieseltje! Heb ik ook niet meteen een verklaring voor, helaas...
Ook niet gewoon stijging van spiermassa misschien? Gezien je kledijmaat wel 'kleiner' is geworden. Anders zou ik 't niet weten :=

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:00

Nou, ik ben eind oktober geopereerd en heb toen 8 weken zowat stil moeten zitten. Nu ben ik sinds half december samen met de fysio-therapie aan het opbouwen, ik mag nu mijn been voor 50% belasten en doe daarvoor ongeveer 2 tot 2.5 uur oefeningen....maar dat zijn echt maar milde oefeningen, steppen, loopoefeningen (met mijn krukken), wat fietsen op bed....dat soort dingen. Ik denk niet dat ik daar nou spieren van krijg....toch?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:18

dieseltje schreef:
ik kom alleen maar aan....vandaag in het ziekenhuis gewogen en ben totaal van de wap nu. Ik ben sinds ik bezig ben (vanaf eind oktober, nog wat strenger vanaf 11 december) enkel aangekomen....
En niet maar een beetje, ik weeg dus nu ruim 5 kilo meer dan toen en ik kan het maar niet begrijpen, snap er niks van. Stomme is dat ik er slanker uitzie, mijn kleren losser zitten en ik nu kledingmaat 36/38 heb, maar wel 75 -O- kilo weeg met mijn slechts 1.65 lengte....

Ik had zo gehoopt nu bv 65 of 68 te zien staan, dat had ook makkelijk gekunt, ik woog 70 kilo toen ik begon. Volgende week krijg ik uitslag van mijn bloed, het enige wat in mijn ogen nog zou kunnen is dat mijn schildkliervervangend hormoon niet goed meer is ingesteld (ik heb geen schildklier meer).

Ik drink alleen maar water en thee zonder iets erin, al jaren.

Ik eet:
ochtend
2 vezelrijkcrackers met pindakaas
1 rijstwafel met kaas of zonder iets

middag
1 snee fries roggebrood met kaas
1 rijstwafel met dun laagje pindakaas

of
1/3 bakje Skyr met wetabix

tussendoor:
stuk of 6/7 noten naturel

avond:
gewoon avond eten, geen vlees. Veel groenten en bewust weinig van de koolhydraten.

Nou, schiet mij maar lek! En hiermee kom ik dus aan! 8)7
Ik ben er echt verdrietig van, het doet me heel veel omdat ik zo mijn best heb gedaan al een week of 5/6 en nu dit als resultaat, dik 5 kilo eraan. Kan wel janken en heb enorm veel zin in een joekel van een zak paprikachips!

Wil jij eens kijken hoeveel Kcal er in een vezelrijk cracker zitten en hoeveel gram Weetabix je in je bakje gooit?
Als ik jouw eten invul op MFP zit ik zonder het avondeten al op ruim 1300 kcal en 67 gram vet namelijk. Met de crackers die 500 kcal zijn en Weetabix zijn 360 Kcal per 100 gram.
Ik ben 1.72 en weeg 75 kg en dit zit dus al ruim over mijn dagelijkse macros heen. Bij jou zou het nog lager moeten zijn.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:06

Dat is echt een rot resultaat als je zo je vest doet. Je zou toch zeggen dat je wel moet afvallen met zo'n eetschema. Is het geen idee om een dieetist raad te plegen?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:12

Ik kruip ff onder mn meeleessteen vandaan:
100 gram weetabix is bizar veel, ik geloof dat een normaal portie 20 gram is oid. En crackers van 500 kcal ben ik ook nog nooit tegen gekomen. Ik vind het lijstje van dieseltje juist vrij mager overkomen, maar ik heb niets nagerekend.

Wellicht dat de weegschaal in het ziekenhuis erg afwijkt van de weegschaal thuis?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:21

Laura82 schreef:
100 gram weetabix is bizar veel, ik geloof dat een normaal portie 20 gram is oid. En crackers van 500 kcal ben ik ook nog nooit tegen gekomen. Ik vind het lijstje van dieseltje juist vrij mager overkomen, maar ik heb niets nagerekend.

Wellicht dat de weegschaal in het ziekenhuis erg afwijkt van de weegschaal thuis?

Ik heb geen flauw idee wat Weetabix verder is, maar als het cereal is wordt je vaak flink verneukt door de verpakking. :+ Zo staat op de verpakking van Cruesle chocola dat 1 portie slechts 200 kcal bevat, maar daar staat niet bij dat 1 portie ongeveer 3 korreltjes is. Daarom vraag ik er even naar.
3x pindakaas is trouwens al 300 kcal en 24 gram vet dus dat is ook al best veel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:26

billionache schreef:
Wat gek dieseltje! Heb ik ook niet meteen een verklaring voor, helaas...
Ook niet gewoon stijging van spiermassa misschien? Gezien je kledijmaat wel 'kleiner' is geworden. Anders zou ik 't niet weten :=

Dit is vrij onwaarschijnlijk. Ik had na bijna een half jaar fitnessen (3 keer pw) 600 gram spiermassa extra. Voor 5 kilo moet je wel ontzettend hard trainen..

Denk eerder dat het aan je schildkliermedicijnen ligt.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:38

topsylover schreef:
Wil jij eens kijken hoeveel Kcal er in een vezelrijk cracker zitten en hoeveel gram Weetabix je in je bakje gooit?
Als ik jouw eten invul op MFP zit ik zonder het avondeten al op ruim 1300 kcal en 67 gram vet namelijk. Met de crackers die 500 kcal zijn en Weetabix zijn 360 Kcal per 100 gram.
Ik ben 1.72 en weeg 75 kg en dit zit dus al ruim over mijn dagelijkse macros heen. Bij jou zou het nog lager moeten zijn.

Ik heb de verpakkingen even erbij gepakt, de weetabix gebruik ik één of anderhalve per keer: er zitten er 24 in het pak van 430 gram, dus 18 gram per stuk. Ik eet maximaal 1.5 stuks (dus 27 gram) en dat geeft slechts 100 kcal.
De vezelrijk crackers zijn 33 kcal per stuk (en die eet ik maximaal 3 op een dag)

Ik eet 's middags ook niet alles wat er staat, dus niet het roggenbrood/rijstwafel én de skyr met weetabix. Het s 1 van de 2 wat ik eet.
Dat MFP heb ik nog nooit geraadpleegd, daar ga ik eens naar kijken.
Laatst bijgewerkt door dieseltje op 19-01-18 19:49, in het totaal 2 keer bewerkt

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:41

Laura82 schreef:

Helaas, die van thuis was ook niet lief...komt precies overeen met die van het ziekenhuis. Aangezien ik me wel goed voel en mijn lichaam wel positief leek te veranderen heb ik tussendoor geen behoefte gehad om me te wegen, nu moest ik wel in het ziekenhuis.

Als ik trouwens ergens pindakaas op doe is dat echt een dun laagje, puur voor de smaak.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:42

Je hebt medicijnen voor je schildklier?
Dan ligt het vast daar aan. Is een veel voorkomend bijverschijnsel.
Ik zou dit gewoon met je arts bespreken, bokt kan je hierin niet begeleiden.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:43

dieseltje schreef:
topsylover schreef:

Ik heb de verpakkingen even erbij gepakt, de weetabix gebruik ik één of anderhalve per keer:130 of 200 kcal ongeveer.
De vezelrijk crackers zijn 33 kcal per stuk (en die eet ik maximaal 3 op een dag)

Dan kan het dus niet daar aan liggen, en ligt het inderdaad waarschijnlijk aan je schildklier. Ik zou zeggen pak die zak chips, wacht het ziekenhuis af en probeer dan opnieuw! *\o/*

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:55

SdaphneS schreef:

Ik gebruik inderdaad al lang medicatie voor mijn schildklier, in 2013 is deze volledig verwijderd.
Ik gebruik dus chronisch medicatie dagelijks. Vandaag heb k bloed laten prikken, lees net dat ik pas 30 januari de uitslag krijg....blegh, en intussen weet ik net of ik de kracht nu heb om netjes te blijven eten als het averechts werkt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:50

Pfff hier een paar mindere dagen gehad.. In 2 dagen een maxi-zak M&M's met nootjes op, ik wil niet eens tellen hoeveel daarin zit! Maar goed, dit topic is wel een goede manier om toch gemotiveerd te blijven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:01

dieseltje schreef:
SdaphneS schreef:

Ik gebruik inderdaad al lang medicatie voor mijn schildklier, in 2013 is deze volledig verwijderd.
Ik gebruik dus chronisch medicatie dagelijks. Vandaag heb k bloed laten prikken, lees net dat ik pas 30 januari de uitslag krijg....blegh, en intussen weet ik net of ik de kracht nu heb om netjes te blijven eten als het averechts werkt.

Wellicht is het voor jou handig om een diëtiste die van jou aandoening afweet in te schakelen? Die kan je, waarschijnlijk ism je arts, dan begeleiden. Zou idd ook niet zo snel advies op Bokt opvolgen als je zelf iets medisch hebt zegmaar (over hoe je moet eten want ik geef nu natuurlijk ook advies haha :)) )

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:20

Nu 2,7 kg er af maar zo moeilijk nu! Nu komt het erop aan om het vol te houden. Ga zelfs zo maar van ellende alvast naar bed. Als ik slaap kan ik ook niet eten haha!

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:29

Even een (misschien domme) vraag...
Eten jullie ook meer als jullie gaan sporten/hebben gesport?
Bijvoorbeeld je BMR is 1500 en je verbrandt ongeveer 300, eet je die 300 er dan bij?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:35

Op dagen dat ik sport eet ik een bakje skyr extra, puur als energie voorafgaand aan het sporten. Verder eet ik niets extra of tel ik de calorieën die ik verbrand bij mijn dag op.

@Hafrocky: goed bezig! Lekker door gaan! :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:48

Ik heb 12km hardgelopen vanmiddag. Dat was 800kcal. Ik heb er vandaag 400 extra gegeten. 2200 ipv 1800. Boven de 10km heb ik ook echt trek na het lopen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:53

Ik werk sowieso niet met BMR, maar probeer elke dag op ongeveer hetzelfde aantal kcal te komen. Wel zorg ik dat ik na het sporten nog iets met eiwitten eet. Als ik daarna nog erg veel honger heb neem ik nog wel iets extra

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:43

Hm, niet zo'n topweek dit.
Gisteren etentje en borrel van het werk en vandaag verjaardag.
Heb zowel gisteren als vandaag overdag keurig gegeten. Dus bak yoghurt als ontbijt, tussendoor fruit en lunch met verse soep en speltbrood met mager beleg.
Maar dan dus 's avonds.. op zich valt het mee, gewoon 1 bordje eten bij het buffet, cola light en een cappuccino (met suiker..) na.
En vanavond bij de verjaardag soep met stokbroodjes en... een groot stuk monchou taart... :=

Maar.. wat ik wil is leren om gewoon een stuk taart te kunnen eten en dan de volgende dag weer te kunnen denken 'nieuwe dag, gezond eten' ipv 'Ik heb nou toch al taart gehad, dan maakt die reep chocola en zak chips ook niet meer uit'
En dat is me gisteren en vandaag wel gelukt dus ben ik al heel blij mee. Morgen weer gezond verder! Bakje bessen en mango staat al in de koelkast voor door de yoghurt morgenvroeg :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:50

Ik tel geen calorieën, maar ik eet wel meer als ik gesport heb. Simpelweg omdat ik dan echt meer honger heb.