[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

E_J

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:54

Ik doe zelf een make-up & hair opleiding en moet af en toe ook een knip model meenemen en de docent moet het inderdaad naderhand nakijken en werkt het bij als het niet goed is, en als de student er écht een zooitje van maakt neemt de docent de schaar van diegene af- dat is in ieder geval wat mijn docent zei.

Je moet inderdaad vooral heel veel geduld hebben want het duurt wel lang ja. Ik weet niet hoe het zit met andere scholen, maar wij krijgen standaard 2 uur om haar te wassen, te knippen en in model te föhnen en die hebben we ook wel echt nodig

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:58

Mag ik hier even iets neergooien?
Ik had een leuk Snapchat filter:
Afbeelding
En toen dacht ik: dat is gaaf!
Dus ik naar de plaatselijke kapper voor info.
Ze zouden er zo’n 4 uur mee bezig zijn, omdat get ook ontkleurd moet worden, en zou zo’n €130 gaan kosten...
Is dat een normale prijs en tijd? Ik vind het nogal wat voor m’n gevoel >;)

En dan nog de vraag of het überhaupt mooi blijft....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:01

Ik was hetzelfde tijd qua tijd (en €160) voor m'n haar in 3 felle kleuren (dezelfde roze, en dan met blauw en paars) inc ontkleuren enz.
Dus ik vind het wel wat overdreven klinken eerlijk...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:05

Als je mijn laatste berichten opzoekt kun je mijn laatste kleur zien (ook rood). Ik was daar €165 voor kwijt exclusief ontkleuren (ik ben blond van mezelf). 130 met ontkleuren lijkt me een hele nette prijs :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:06

Wat is je huidige haarkleur?

Rood moet op een licht gekleurd canvas, dus als je donkerblond of bruin haar hebt, moet het inderdaad ontkleurd worden. En dat kost inderdaad best veel tijd en dan is 4u niet gek. De prijs vind ik ook niet vreemd als er effectief ontkleurd moet worden. Ik heb voor mijn ontkleuring 5u gezeten.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:00

Ik ben zelf kapster maar je kunt echt natuurlijk haar (dus daar mag geen verf of spoeling onder zitten... Ook niet van 3 jaar geleden in de punten) wel degelijk 2 tot 3 tinten lichter maken met gewone haarverf

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:11

LadyMadonna schreef:
Mag ik hier even iets neergooien?
Ik had een leuk Snapchat filter:
[ [url=m/JYjGGt.png]Afbeelding[/url] ]
En toen dacht ik: dat is gaaf!
Dus ik naar de plaatselijke kapper voor info.
Ze zouden er zo’n 4 uur mee bezig zijn, omdat get ook ontkleurd moet worden, en zou zo’n €130 gaan kosten...
Is dat een normale prijs en tijd? Ik vind het nogal wat voor m’n gevoel >;)

En dan nog de vraag of het überhaupt mooi blijft....

Ik vind dat zelfs aan de goedkope kant :=

Maar die kleur zal er snel uit gaan ja.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:02

@Ladymadonna: als het eenmaal is gekleurd kan je het wel zelf bijhouden met verf. Kreeg van Kinky ook verf van La Riche Directions mee, als je dan elke 2 a 3 weken kleurt dan blijft het wel mooi!

Prijs lijkt me heel netjes. Toen ik van bordeaux rood naar rose-gold ging kostte het me zo'n 180-200 euro....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:55

Tnx, ik heb echt geen idee van prijzen, de laatste jaren m’n haar altijd op de kappersschool laten doen, dus altijd gratis ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:33

Ja die Directions zou ik in bulk op ebay kopen en eis ontkleuren met Olaplex.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:14

Nou, mijn haar is gedaan. En best tevreden eigk. Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:23

ik schrik ook niet van de prijs...
En idd bijhouden met directions. Je hebt ook shampoo met roodpigmenten :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:34

Hoi jongens!

Ik wil al tijden graag mijn haar óf strawberry-blonde verven of chocoladebruin. Van mezelf ben ik (donker-ish)blond en wil graag haarverf gebruiken die niet slecht is voor mijn haar. Heb al gekeken naar bijvoorbeeld henna, maar dat kan op blond bijvoorbeeld groen uitvallen, of knaloranje. Niet echt een subtiele kleur meestal.

Wie heeft hier ideeën over, of ervaring mee?

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:18

Ik heb bij de kapper mijn haar donkerbruin laten verven gewoon met de verf die ze daar hadden (durf alleen geen merk te noemen). Dit heeft tot nu toe mijn haar niet aangetast, het is zelfs gezonder als het was toen ik het nog mijn eigen kleur had. Misschien eens je kapper raadplegen wat die zegt.

Ik heb ook een vraag, eigenlijk een beetje omdat ik niet zo happy was met het antwoord wat mijn kapper gaf :') Ik heb momenteel heel erg de itch om iets nieuws te doen met mijn haar. Ik wil echter geen andere coupe, dus wordt het een andere kleur. Nu kijk ik altijd met veel jaloezie naar mensen die roze/paars/blauw haar hebben. Nu wil ik niet heel mijn haar in een gekke kleur hebben, maar ik wil dr onderste punten van mijn haar het liefste paars hebben (beetje balayage effect).

Het probleem is, mijn haar is donkerbruin geverft. Hierom wil mijn kapper er niet aan beginnen. Volgens haar kan het niet. Nu vraag ik me af, is het echt onmogelijk? Ik snap dat het absoluut niet gezond zal zijn voor mijn haar (vandaar het balayage idee, dan groeit het eruit en kan ik het afknippen als het echt niet te doen is), maar onmogelijk?. Is er iemand hier die zo'n overgang gedaan heeft en me er meer over kan vertellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:33

Ik ben zelf van donkerbruin haar (richting zwart) naar paars, blauw, groen, geel en roze gegaan. Hiervoor verfde ik mijn haar al jaren een cherry kleur. Inmiddels weer volledig blauw. Onmogelijk? Nee, absoluut niet. In mijn geval in ieder geval niet. Moet er wel bij zeggen dat ik mijn haar zelf doe en dus niet hiervoor naar een kapper ga. Ik durf te wedden dat mijn kapper nee had gezegd want echt gezond is het niet voor mijn haar. :+ :')

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:55

Hoi allen ik heb een lichtelijk probleem.

Gister heeft mijn kapper rode high lights gezet (zo lelijk) nu is er een spoeling overheen gegaan.

Maar hoe kan ik deze het mooist laten vervagen terug naar mijn oude kleur? *let op roodheid alert* :+

http://i65.tinypic.com/2ew2v14.jpg

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:56

Shizzel schreef:
Ik ben zelf van donkerbruin haar (richting zwart) naar paars, blauw, groen, geel en roze gegaan. Hiervoor verfde ik mijn haar al jaren een cherry kleur. Inmiddels weer volledig blauw. Onmogelijk? Nee, absoluut niet. In mijn geval in ieder geval niet. Moet er wel bij zeggen dat ik mijn haar zelf doe en dus niet hiervoor naar een kapper ga. Ik durf te wedden dat mijn kapper nee had gezegd want echt gezond is het niet voor mijn haar. :+ :')

Dat is het grote probleem, ik durf het dus niet zelf te doen :') zeker omdat het eerst ontkleurt, dan gebleekt en nog geverfd moet worden. Dat zijn veel te veel stappen die ik kan verknallen. Vind het alleen lastig om naar een andere kapper te gaan, ben veel te loyaal wat dat soort dingen betreft. Daarnaast betwijfel ik of een andere kapper zich er wel aan gaat wagen. Ik ga sowieso wel stoppen met de hele lengte van mijn haar laten verven, dan gaan de punten al oplichten (mijn haar houd verf heel slecht vast). Misschien dat het dan iets makkelijker word.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:24

Pluisje1998 schreef:
Ik heb bij de kapper mijn haar donkerbruin laten verven gewoon met de verf die ze daar hadden (durf alleen geen merk te noemen). Dit heeft tot nu toe mijn haar niet aangetast, het is zelfs gezonder als het was toen ik het nog mijn eigen kleur had. Misschien eens je kapper raadplegen wat die zegt.

Ik heb ook een vraag, eigenlijk een beetje omdat ik niet zo happy was met het antwoord wat mijn kapper gaf :') Ik heb momenteel heel erg de itch om iets nieuws te doen met mijn haar. Ik wil echter geen andere coupe, dus wordt het een andere kleur. Nu kijk ik altijd met veel jaloezie naar mensen die roze/paars/blauw haar hebben. Nu wil ik niet heel mijn haar in een gekke kleur hebben, maar ik wil dr onderste punten van mijn haar het liefste paars hebben (beetje balayage effect).

Het probleem is, mijn haar is donkerbruin geverft. Hierom wil mijn kapper er niet aan beginnen. Volgens haar kan het niet. Nu vraag ik me af, is het echt onmogelijk? Ik snap dat het absoluut niet gezond zal zijn voor mijn haar (vandaar het balayage idee, dan groeit het eruit en kan ik het afknippen als het echt niet te doen is), maar onmogelijk?. Is er iemand hier die zo'n overgang gedaan heeft en me er meer over kan vertellen?

Kan zeker wel dan moet er eerst ontkleurd worden en dan de felle kleur er op. Dat ontkleuren is natuurlijk niet zo goed maar het kan zeker

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:16

ik zeg voor nu weer even gedag tegen mijn ‘oranje’ haar. kijken of mijn haar mooier wilt vallen als ik het niet meer gebruik. dag dag t was gezellig ‘oranje’ haar! maar nu ga ik weer blond!

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:00

Trui: Ga je het laten blonderen?

Ik ben weer genezen van rood. Het is nu een soort kastanje bruin met een rode gloed en een verdwaalde paarsige/aubergine pluk hier en daar, en ik ben echt te lui om elke 3 a 4 weken mn haar te verven. Zit nu even in dubio of ik er midden as bruin overheen mieter of highlights ga proberen.. Wat zouden jullie doen? De kleur is nu zo:

Afbeelding

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:14

nee gewoon uitwassen :’) t was kleurshampoo

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:17

Frunmels ik zou 't eerst een egale assige kleur maken. En dan eventueel van 't voorjaar ofzo highlights laten zetten. Denk dat highlights mooier uitpakt op een egale bruine kleur.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:40

Ik heb een vraagje aan de olaplex gebruikers onder ons. Ik heb vorige week een behandeling ondergaan en de nummer 3 voor thuis gebruik meegenomen. Maar het bizarre is, dat mijn haar ineens stijl wordt i.p.v. mijn slag/krul?? Ik was dit in de revieuws niet tegengekomen en ook niet bij voorgelicht. Herkennen jullie dit of heb ik iets over het hoofd gezien? |(

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:59

Sorry Elise ik heb echt stijler dan stijl haar dus kan je niet helpen haha. Maar ik gok dat olaplex je haar ietsjes zwaarder maakt waardoor t stijler hangt, misschien?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:07

Ik heb het met mijn kapper gehad over Olaplex (over keratine behandelingen, is hetzelfde denk ik?)
En hij zei me dat het werd gedaan om je haar stijler te maken, dus niet als een verzorging...