Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:24

Auw! Van alles 3 setjes gedaan, geen idee hoe ze allemaal heten hoor...
En dan 3x een minuut traplopen
Voel vooral m’n armen ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:26

Hoe ging het annikeee19? :)

Kom net terug uit de sportschool :)
Had niet heel veel tijd dus 35 min cardio gedaan en kracht.
Bij het uitloggen krijg je in het systeem altijd te zien hoeveel kg je getild hebt met krachttraining.
Zit op bijna het dubbele dan 4 weken geleden :o

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:41

@Romeo2007 Het zijn ook altijd de trainers die snel meer willen hoor := Meteen resultaat boeken zegt ie telkens :) nou ik heb t geweten hoor, deze spierpijn heb ik lang niet meer gehad :')

@loez bij mijn sportschool maak je samen met een trainer de schema's en dan kan je er zelf mee aan de slag, als je dan weer uitdaging wilt dan pas je hem samen met de trainer weer aan.
Bij mij gaat t anders doordat ik 2x per week 30 min met PT train, dus bij mij veranderd het veel sneller.

Zelf vind ik het echt leuk om te lezen hoe iedereen vooruitgang boekt! Ga zo door <<) <<)
Ik kan vandaag even amper lopen van de spierpijn, maar dat nemen we voor lief :') :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:15

Vandaar ook mijn vraag/nieuwsgierigheid wat jullie vooral aan oefeningen doen ;) En dan vooral degene die veel massa op willen bouwen.
Bij welke PT zit je? :)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:56

loez schreef:
Vandaar ook mijn vraag/nieuwsgierigheid wat jullie vooral aan oefeningen doen ;) En dan vooral degene die veel massa op willen bouwen.
Bij welke PT zit je? :)

Zelf ben ik niet bezig met veel massa op bouwen, ik doe het puur om van mijn pijn/klachten af te komen. ook heb ik scoliose dus daar moet ik ook mee bezig blijven. En tuurlijk wil ik een strakker lichaam maar dat komt vanzelf, merk wel dat dat bij mij vrij snel gaat.

Ik zit bij Sport studio de Boer in Obdam, daar heb je 3 PT die kijken naar jouw wensen.

Qua massa opbouw oefeningen kan ik je dus niet helpen :(
sorry

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:42

Ok! Geeft niks hoor!

Goed bezig! Wel fijn dat je op deze manier minder pijnklachten hebt :)

Ik ben nieuwsgierig waarom de dames hier die massa op bouwen nou bepaalde oefeningen juist wel doen of juist niet, om meer variatie te krijgen :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:49

Loez, ik wil niet perse massa opbouwen op dit moment maar vooral mijn vetpercentage verlagen. Ik weet dus niet of je er veel aan hebt wat ik nu ga delen, maar niet geschoten is altijd mis :+

Ik train momenteel met een splitschema upper en lower, waarbij ik op de eerste training van een spiergroep mij richt op kracht (dus setjes van 5 herhalingen bijvoorbeeld) en de tweede training op meer herhalingen (bijv. 12), ik train daarbij dus vier keer per week. Ik doe vooral compoundoefeningen (daar begin ik de trainingen mee) gevolgd door maar een paar isolatie oefeningen. Ik heb mij laten vertellen dat dit een goede manier van trainen kan zijn, waarbij je het beste massa op zou kunnen bouwen door iedere spiergroep minstens twee keer per week aan te spreken. Of het echt zo is kan ik je (nog) niet meegeven. Maar mocht je - ondanks mijn andere doelstelling - alsnog interesse hebben in welke specifieke oefeningen ik uitvoer, give me a call. :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:04

Thanks cocodox!
Volgende vraag idd, welke specifieke oefeningen voor je vooral uit? :)
Ik zal dalijk mijn schema wat ik nu heb even uploaden. Maar vind het fijn om deze elke 2 weken ongeveer aan te passen met andere manieren van uitvoeren. Zo blijf ik meer gemotiveerd en mijn spieren ook merk ik :D

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:25

Voor mn lowerday hoofdzakelijk de normale squats (+ ik gebruik weerstandsbanden), hipthrusts, romanian deadlift (barbell en dumbbell), walking lunges, leg press, hamstring curls/leg extension en calve raises (seated, standing of in de legpress) en enkele buikspieroefeningen zoals lying leg lifts, rope crunch etc.

Voor mn upperday voornamelijk T-bar rows, (close grip) pulldown, bench press, (seated of incline) dumbbell press, overhead press, lateral raises, french press, tricep pushdown, barbell curl.

Welke ik exact uitvoer is afhankelijk van de soort training (strength/uithouding). De squat en de T-bar row bijvoorbeeld pak ik wel beide trainingen mee, alleen de ene dag dus strength based en de andere dag meer herhalingen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:35

Loez, zo werk ik ook (grotendeels)!
Ik heb een split schema in push en pull. Abs worden meegetraind bij push, benen en billen bij pull. In essentie heb ik basisoefeningen die ik aanpas in zwaarte, tempo, moeilijkheidsgraad.
Voorbeeld: de pushup. De ene keer zijn dat normale, daarna decline (maar minder vaak), incline (en hoger tempo), soms explosief (clap pushups), soms moeilijker (1 hand of 1 voet oid).

Push-dagje: pushups in twee varianten, dips, twee soorten abs-oefeningen.
Pull-dagje: pullups/chinups (gewone en australian), soms rows, elbow levers, een of twee beenoefeningen.

Qua herhalingen zit ik ergens tussen 5 en 12 herhalingen, altijd 3 sets. Heb een tijdje volgens Starting Strength getraind (5x5), maar dat kostte teveel tijd :+

Ik verveel me en heb energie teveel. Ga zometeen nog maar eens trainen *\%/*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:12

T is voor mij echt Chinees wat jullie schrijven _O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:46

Ik heb mijn schema opgesteld met een hardlooptrainer, als toevoeging aan het hardlopen. Ik ga drie keer per week. Ik train mijn bovenlijf en één keer per week pak ik ook mijn benen mee, anders is het te belastend omdat ik nu train voor een halve marathon en dus drie keer per week hardloop.
Ik doe voornamelijk de apparaten.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:08

Meelezer meldt zich weer eens. Iedereen is lekker bezig zeg! Ik ben zelf ook nog steeds fanatiek aan ‘t trainen, wordt alleen maar fanatieker naarmate het zwaarder wordt HHH

Ts, hoe is het eigenlijk met jou? Ik lees al een tijdje niks meer. :)

En waar ik ook altijd benieuwd naar ben… Waarom gaan jullie naar de sportschool? Wat zijn jullie doelen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:16

Mijn primaire doel is in z’n algeheel fitter worden, dan afvallen en zwemband weg werken

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:02

Ja zou de ts al gestopt zijn?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:22

Ik ben in oktober begonnen bij mijn sportschool, voornamelijk om in de winter te blijven fietsen (spinnen). Vandaag had ik zin om te sporten, maar spinning begon om 19:00u en dat ging ik niet redden helaas..

Wel had ik gezien dat er ook jumping fitness was vanavond, om 20:00u. Dat wilde ik eigenlijk al eens proberen, dus nu toch maar eens gegaan. En hoe tof was dat **\O/** echt genoten! Superzwaar. Benen helemaal verzuurd. Hard werken dus, maar echt leuk gehad! :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:13

Push en pull schema wilden ze voor mij maken idd! Alleen nog niet gezien! Thanks!

Dit schema is voor komende weken :)
Wil zondag of maandag starten met dit schema. Kijken of ik het vind. De meeste oefeningen die voorkomen vind ik fijn. Miss dat ik sommige nog extra uitbreid.

Afbeelding

Cocodox, ook een flink schema! Nice!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 07:19

Mijn doel is vooral fitter worden (maanden energiegebrek gehad) en werken voor een lichaam waar ik me beter in voel.

Ik ben hiervoor met koolhydraatbeperkt al zo'n 18 kg afgevallen maar de laatste maanden ging er niets meer vanaf..
Ondanks dat ik blij ben dat ik al zoveel kwijt ben (en inmiddels op gezond BMI zit) merk ik toch dat ik nog niet happy met mijn lichaam ben.
En daarnaast voelt het heerlijk om sporten als uitlaatklep te gebruiken <3

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:31

Knap Lieszje!

Ik had vroeger helemaal niets met fitness. Maar het is idd heerlijk!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:03

Joysieee schreef:
Meelezer meldt zich weer eens. Iedereen is lekker bezig zeg! Ik ben zelf ook nog steeds fanatiek aan ‘t trainen, wordt alleen maar fanatieker naarmate het zwaarder wordt HHH

Ts, hoe is het eigenlijk met jou? Ik lees al een tijdje niks meer. :)

En waar ik ook altijd benieuwd naar ben… Waarom gaan jullie naar de sportschool? Wat zijn jullie doelen?

Ik begon met het doel pijn vrij worden., Dat is ondertussen goed gelukt!
en heb ik er 2/3 doelen aan vast gezet.

1e Fitter worden
2e Weer mn paard op kunnen en rijden
3e over 5/6 maanden weer wedstrijden kunnen rijden/daar naar toe trainen!

wat zijn jouw doelen ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:54

Zo, al m'n apparaten gedaan en afgesloten met 20 min op de crosstrainer om m'n uurtje vol te maken :j

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:50

Goed bezig LadyMadonna!

Ben vandaag rechtstreeks uit werk gegaan.
En wat was het lekker rustig zeg :')
Heb in totaal 50 min cardio gedaan en kracht.
Mijn onderlichaam ging prima, maar bovenlichaam was snel verzuurd.
Heb woensdag ook kracht gedaan dus misschien was het iets te snel..
Verder toch lekker getraind :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:30

Wat goed om te lezen dat iedereen zo lekker bezig is, dat houdt mijn motivatie ook hoog!
Gisteren heb ik een persoonlijk schema gekregen:

- 20 tot 30 minuten cardio vrije keuze in welk apparaat.
- Virtuele groepsles 'power' van 30 minuten.
- Abdominal aparaat 3 x 15
- 2 beenspier apparaten 3 x 15
- lunge met dumbell 2 x 4 kilo 3 x 15 herhalingen
- lat pulldown 3 x 15
- shoulder press 3 x 15
- battle rope 5 x 30 seconden

Alle apparaten moet ik doen met een gewicht zodanig zwaar dat ik het precies 15 keer kan volhouden. Ik moet nog even volhouden hoeveel dat precies is. Gisteren voor het eerst het hele schema gedaan en vandaag spierpijn in alle spieren die ik kan bedenken :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:32

Val even binnen hoevelheid trainen in dit jaar. 1 keer na de vakantie. Dag erop hersenschudding opgelopen dus even niks doen. Eerst die laten genezen. Ben nu een week verder maar hoofdpijn blijft komen na ietsje doen. Balen maar die moet echt over zijn voor ik weer wat kan gaan doen

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:11

Dat is stom Karuna :(:) Neem je tijd maar, een hersenschudding is geen lachertje.

EllaBellaah, ziet eruit als een pittig schema! Elke keer de cardio, groepsles en al die oefeningen? Dan ben je een goede twee uur bezig per keer. Ik doe het je niet na!

Vandaag heb ik eens met een timer gewerkt, om de pauze tussen de sets te timen. Heb nogal de neiging lange pauzes te pakken :') Maar oef, dat maakt de oefeningen toch wel een stuk zwaarder! Al begin ik weer wat progressie te merken met de chin ups (8-7-6) *\o/*