Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:18

Haha ik zat jaren geleden ook in een bewust kinderlozen topic op Bokt en daar kan ik me een paar herinneren die nu inderdaad zwanger zijn of kinderen hebben :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:19

laetitia schreef:
Haha ik zat jaren geleden ook in een bewust kinderlozen topic op Bokt en daar kan ik me een paar herinneren die nu inderdaad zwanger zijn of kinderen hebben :D

Ja maar daarom zeggen mensen ook "het kan nog steeds!" }:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:22

Desalniettemin zouden de keuzes van een ander niet geprojecteerd mogen worden op iemand. :)
Er zijn er ook zat die nog steeds geen kinderen hebben en willen.
Ik heb nu wel een nichtje dat ik leuk vind maar verder heb ik nog steeds liever geen kinderen in mijn buurt. :')
En ik heb mijn schoonbroer gezegd dat als ze irritant wordt ik haar in een bench zet als ze ze naar hier brengen. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 01-05-17 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:23

Jessix schreef:
bruintje123 schreef:
Zondagmiddag macDonalds doet dat ook prima :)

Lieveli, hoe kan jij nog zwanger zijn geraakt eigenlijk? Want de ballenbak van de ikea was ook wel echt een voorbeeld van dat je zeker ging weten nooit kinderen te willen :P :+ ;)

Ik was een keer bij de Macdonalds en toen had er een kind in de ballenbak gescheten.... Dat was pas een afknapper. Leuk voor het personeel ook! :r :')

Dat is geloof ik ook de reden dat de meeste ballenbakken er niet meer zijn.
Ze zaten vol kwijl, pis en poep.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:25

laetitia schreef:

Waarschijnlijk was ik daar 1 van :o

Dat huilen en drammen van andermans kinderen is nog rete irritant hoor ;)

Maar wat ik nog altijd als hele grote reden zie om de keuze te maken om kinderloos te blijven is de vrijheid om gewoon spontaan een nachtje te gaan zuipen of naar Londen te vliegen of een trainingsweek te boeken met je paard etc etc.
Nu valt dat nog steeds wel te doen, maar niet meer spontaan op de minuut.
Dat is echt een rijkdom die je goed overwogen wel of niet op wil geven :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:25

Gadver! Ik zwem daarom ook nooit in een zwembad. Al die kinderen die lekker in het water piesen, nee bedankt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:27

laetitia schreef:
Gadver! Ik zwem daarom ook nooit in een zwembad. Al die kinderen die lekker in het water piesen, nee bedankt.

En volwassenen niet te vergeten die geen zin hebben uit het bubbelbad te klimmen en plaatsje kwijt te zijn ;)

bruintje123

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:28

Ah gadver sizzle.

Ik zal denk ik een jaar of 12 zijn geweest toen er in het zwembad zo'n drijfplankje vol met stront voorbij kwam drijven.
Hoe dat daar aan kwam te zitten :r

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:29

Haha Sizzle, volgens mij zaten jij en Lieveli in het topic inderdaad. Ayasha ook kan ik me herinneren.

Indoor zwemparadijs! Ja paradijs voor bacteriën :D

Jessix

@ Ayasha, ik heb ze liever ook niet om me heen al zijn er inderdaad wel uitzonderingen die ik wel leuk vind voor een middagje. Af en toe heb ik ook wel eens kindjes aan de deur die mijn ponies willen verzorgen...
Ja, die treffen het dan gewoon echt niet, want daar moet ik dus niet aan denken! Ik probeer het altijd zo aardig mogelijk te brengen, maar wil gewoon niet elke woensdagmiddag kids op mijn erf. Dus aaien mag best, mits de ponies zelf komen naar de kant van de openbare weg.

Gelukkig zijn mijn ponies zet zo gek op kinderen als ik! :D

PrizTwir

bruintje123 schreef:
Ah gadver sizzle.

Ik zal denk ik een jaar of 12 zijn geweest toen er in het zwembad zo'n drijfplankje vol met stront voorbij kwam drijven.
Hoe dat daar aan kwam te zitten :r

Oh ieeeuwl |(

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:30

En dat filmpje met dat gekrijs. Ik krijg er de rillingen van.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:30

Gadver!! :r

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:35

Voor poep, pies en kots ervaringen hoef je het amper te laten.
Ga naar een disco en daar vind je soms ook de piep en de kots tot boven in het plafond. Idem met poep in portiekjes bij de voordeur. Dat zijn echt geen peuters :n

Al is uiteraard een spuitluier ook een hel -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:51

halve dubbele post oepsie!
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 01-05-17 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:55

bruintje123 schreef:
Zondagmiddag macDonalds doet dat ook prima :)

Lieveli, hoe kan jij nog zwanger zijn geraakt eigenlijk? Want de ballenbak van de ikea was ook wel echt een voorbeeld van dat je zeker ging weten nooit kinderen te willen :P :+ ;)

We gingen samen in bad en hij ejaculeerde per ongeluk |(

laetitia schreef:

Ik zal nooit vergeten dat mijn grote broer me uitlegde waarom het pierenbadje zo lekker warm was. Terwijl ik er in lag. Heb er een zwembadenfobie aan overgehouden.

Sizzle schreef:
Voor poep, pies en kots ervaringen hoef je het amper te laten.
Ga naar een disco en daar vind je soms ook de piep en de kots tot boven in het plafond. Idem met poep in portiekjes bij de voordeur. Dat zijn echt geen peuters :n

Al is uiteraard een spuitluier ook een hel -O-

De dixietoiletten op een festival waar mensen net een pilletje hebben geslikt is erger dan de ergste spuitluier ooit.

Ik heb nooit een kindvrij leven gewild, maar ik had ook nooit echt een overtuiging dat ik het per sé wilde. Dat is wel enorm veranderd toen ik mijn huidige vriend tegen het lijf liep, maar mijn beste vriendinnen zijn nog steeds de kindvrije. En dat zijn heerlijke nuchtere mensen die het niet hebben over 'dat wondertje in je buik' en het verheerlijken van maagzuur en in je broek piesen als je niest. En ook de fijnste mensen om bij je kind te hebben want die mensen hebben het over honden en niet over wafwafs en over auto's en niet over toettoet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:39

Die koetschi koetschi mensen ken ik ook niet echt. Denk dat dit ook erg gekoppeld is aan je leefomgeving en type werk.
Als je gewoon ook een gezonde ambitie hebt in het leven dan zijn kinderen niet de enige spil die leven in je leven brengen.

Ik had echter een buurmeisje die niet steeds zwanger werd en zei: maar wat moet ik nou doen zonder kinderen? Moet ik dan mijn hele leven blijven werken?
Ik stond daar behoorlijk met mijn bek vol tanden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:40

een kinderopvang beginnen? Werd ze nog betaald ook voor het oppassen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:42

Maar ook mensen die heel ambitieus zijn kunnen in het bijzijn van een baby veranderen in een soort brallende barbapapa. Vriendin van mij werkt 60 uur in de week, houdt 2 bedrijven draaiende maar zodra ze haar kind ziet zakt haar IQ tot niveau Zuidpool.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:49

Is dat niet eerder alle frustratie van het werk eruit brallen zonder een keer tegengesproken te worden :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:50

Haha nee, ik las laatst ergens dat het genetisch bepaald is of je dat gedrag vertoont. Ik heb er geen last van.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:52

Ik spreek altijd veel te moeilijke taal tegen de kindjes, maar denk dan: dan hebben ze dat alvast ook geleerd :+

Was trouwens niet de bedoeling een hele discussie rond geld op gang te brengen, ik wou gewoon zeggen dat ik rond mij zie dat jonge gezinnen het moeilijk hebben.
Ergens anders kan dat anders zijn, en ik ben ook van België dus dat kan ook anders zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:03

Bwoah, ik denk dat het ook een deel afhankelijk is van hoe moeilijk ze het zichzelf willen maken. Zoals eerder gezegd, er zijn er die absoluut 2 dure auto's moeten hebben (maar wel met OV gaan werken), die absoluut die ene dure crèche willen ipv de goedkopere om de hoek (terwijl de zorg daar beter is), minimaal een half open bebouwing met grote tuin en dure tuinset, elk weekend chique uit eten... Plof daar een kind bij en dan gaat het hard.

Mijn vriend verdient ook ruim boven modaal, maar die is juist daarom graag zuinig. Zijn ouders hebben voor hem en zijn jongere broer enkel de middelbare en nadien hogere studies betaald. De rest was bijeen sparen of via vakantiebaantjes. Die waardeert het ontzettend dat zijn ouders hen die kansen hebben gegeven en vindt geld buitengooien "omdat het kan" vreselijk.
Tuurlijk genieten we van een spontaan weekendje weg en van wat meer "luxe", maar we doen nog steeds zuinig aan in huis, we letten op de prijs aan de benzinepomp, we kijken uit naar promoties voor boodschappen etc...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:07

Moderatoropmerking:
Even in het groen voor extra duidelijkheid: dit topic wordt verplaatst naar [MWS] Mensenwelzijn en Sport.
Dit omdat er veel langlopende topics op [LZP] staan, en we die wat meer willen verdelen over verschillende subfora. Verder verandert er voor jullie niets. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:13

Sociale verdeling arm-rijk is nou eenmaal overal. Dat is met en zonder kinderen niet zo enorm veel anders.
Ik kan niet zeggen dat het er bij ons zo enorm hard inhakt. Eerder gingen we bijv. veel vaker uit eten wat ook niet echt goedkoop is.
Echter met het inkomen waarmee ik mijn eerste 10 jaar gedaan heb zou ik mezelf echt niet in de sociale nesten gewerkt hebben met een kind, dan had ook mijn paard weg gemoeten en dat was sowieso een no-go.