Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:20

Onverwachts gaan barbecuen bij vrienden maar vanavond stond een hardlooprondje op de planning.
Dus daar na de barbecue een rondje gaan lopen.
Canicross geworden ipv gewoon lopen.
Vriend op de mountainbike mee en een vriendin op de fiets.
Had me voorgenomen een rustig rondje te doen maar dat werd een vlotte
Ging heerlijk ondanks dat ik vol zat van het eten.
6km in 31.46 en daarna nog lekker twee km uit gewandeld.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door horsii op 16-08-16 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:25

noisy
Fijn dat je zo fijn en gemakkelijk hebtgelopen en dat je geen last meer heb van je knie.

Roxanne
Ik heb ook een sport bh van primark.
Fijn ding.
Fijn dat je een deel van je schoenen krijgt, scheelt weer.

Suus
Met Drie keerper week lopen bouw je snel conditie op en heb je genoeg herstel dagen.
Doe ik ook, bevalt goed.

benangelique

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:51

Hoe t ook is, met oppervlakkig ademen gaat mijn steek wel weg en met diep ademen niet.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 00:42

Ja het hoeft niet snel mn doel is niet de marathon oid :)
Met een extreem druk leven is dit nog te doen hihi

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:56

Hyawatta top dat je de les helemaal hebt volgehouden, op naar de volgende! :D Beter een wat lager tempo lopen en met een fijn gevoel dan hoog tempo en het niet volhouden toch. Meer tempo komt vanzelf wel.

Anna fijn dat je bent geslaagd voor een goede bh, nu nog aan zien te krijgen :+

Vanspeijk welkom!

Roxanne lekker gelopen hoor. Leuk nieuwe schoenen :D

Horsii dat ziet er heerlijk uit! Mooi tempo gelopen ook.

Wat interessante dingen over steek/ademhaling. Ik heb er een enkele keer ook last van, zal eens meer op mijn ademhaling letten op die momenten.

Ik had gisteren een rustdag en vandaag weet ik nog niet. Mogelijk morgen wedstrijd lopen met mijn zus maar ze twijfelt nog vanwege de vakantie van haar kids of ze wel of niet zal gaan. Alleen die wedstrijd lopen heb ik geen zin in :P

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 09:29

TS meld zich weer eens, mag het nog? O:)

Het zat fysiek zo tegen, dat ik er echt even geen plezier in had. Heb echt weken rond lesje 7 van Evy blijven hangen, maar inmiddels weer aan het opbouwen en gister eindelijk weer eens met goed gevoel lesje 13 af kunnen ronden. Fijn, ik krijg er weer een beetje zin in :)

Betekent wel om fysiek zonder problemen rond te lopen dat ik grootste deel 8:30 min/ km slakkengangetje loop :')

Ik lees veel over fitbit, is dat wat? Ik heb nu een polar, niet omdat ik zo fanatiek ben. Maar vindt het toch ook wel een leuk hebbeding eerlijk gezegd. Vooral met kantoorbaan meten van activiteit op een dag vond ik best confronterend maar daarnaast juist ook wel weer motiverend :) Mits mijn fysieke gestel me niet laat zitten dan ;-)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:34

blugh, een lijf wat niet meewerken wil is niets. kan me voorstellen dat je dan de motivatie kwijtraakt. gewoon lekker blijven lopen nu, dan maar op tempo slak. je bent nog altijd sneller dan de mensen op de bank!

wij gisteren een coopertest gedaan met de groep. 12 minuten en dan kijken hoe ver je komt. ik wist niet dat je je het snot voor de ogen moest lopen, dus heb wel redelijk hard gerend maar niet volledig los gegaan zeg maar. Ik heb 2200 meter in 12 minuten afgelegd en dat vond ik voor mijn doen behoorlijk rap. ik loop normaal 6.20 per kilometer (als ik in goede doen ben, vorige week liep ik 6.45) en nu liep ik 2200 meter in 5.30. Heel wat sneller dus!

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:04

Daan even snel... Ik beantwoord vanavond je vraagover de Tom Tom
Ben nu aan t werk

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:49

Heb bijgelezen maar zit op de tablet. Sorry!

Vanochtend met moeite 26,5 minuut gelopen. was vanaf 18 minuten misselijk dus besloten te stoppen. Wou vanmiddag een uur gaan wandelen maar ben na ,5 minuten gebeten door een hond, precies achter bij mijn knie holte (heet dat zo?) Doet erg pijn dus hoop dat ik zaterdag weer kan gaan

Sorry voor de ego post maar ik baal ontzettend

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:53

Jeetje patatkraam wat balen! Waarom kreeg je die hond in je knieholte? En wat zei de eigenaar! :oo En dan ook nog misselijk! Ik snap dat je baalt! :(:)

Verder iedereen weer goed bezig! Gewoon je eigen tempo lopen!Het gaat erom dat je het leuk vindt! Ik heb het voor de zekerheid gecontroleerd, maar hier is geen gouden plak te winnen en er staat ook geen Audi klaar als prijs! Wat er wel te winnen is: genieten, en gezonde levensstijl en jezelf verbeteren als dat is wat je nastreeft! :j

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:51

Jemig, das rot zowel de misselijkheid als de beet! :(:)

Ik hwb een fitbit en vind t motiverend om mn doel te bereiken elke dag :)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:20

Patatkraam, balen van je misselijkheid maar helemaal van die hondenbeet! Hoe kwam het zo? Doorgemeten of dat niet? Hoop niet dat je er teveel last van hebt.

DAAN, nog gelopen vandaag? En morgen de wedstrijd nog lopen?
ik hou het idd op een laag tempo, komt als het goed is vanzelf wel. Gelukkig ook geen spierpijn gehad.

BENANGELIQUE, flink doorgelopen zeg!!

BIENOTJE, fijn dat je er weer meer zin in krijgt.

Vanavond lekker stukkie gefietst en morgenavond met m'n zus weer rondje hardlopen, hoop dat het dan net zo lekker gaat als gister.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:57

Zucchero schreef:
Verder iedereen weer goed bezig! Gewoon je eigen tempo lopen!Het gaat erom dat je het leuk vindt! Ik heb het voor de zekerheid gecontroleerd, maar hier is geen gouden plak te winnen en er staat ook geen Audi klaar als prijs! Wat er wel te winnen is: genieten, en gezonde levensstijl en jezelf verbeteren als dat is wat je nastreeft! :j

+:)+

Bienotje vervelend dat het fysiek tegen zat. Maar nu weer lekker aan het opbouwen, dat geeft vast een goed gevoel om weer mee verder te gaan :)

Benangelique haha back to school met de coopertest :D Zeker een heel stuk sneller dan je normale tempo, lekker!

Marall alvast bedankt, geen haast ;)

Patatkraam bah dat is balen zeg, helemaal van die beet. Wat gebeurde er?! Sterkte, hopelijk snel weer fit!

Hyawatta lekker gefietst gisteravond, ik ook :) Succes vanavond!

Ik heb gisteren niet gelopen maar aquafit gedaan (wel gejogd in het water dus ;) ) en daar was ik op de MTB heen dus totaal ook nog 19 km gefietst. Ben dan toch bijna 2 uur bij elkaar aan het sporten dus vandaag maar weer rustdag en morgen lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:40

Daan: geen wedstrijd vandaag? Dat was vandaag toch?

Bienotje: ik heb een Fitbit en super tevreden mee.

Benangelique: netjes die coopertest! Leuk voor de afwisseling.

Vandaag even niet lopen maar een lesje TRX in de sportschool :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:47

Jemig Patatkraam, hopelijk hou je er geen last van! Was hij achter je aan gekomen ofzo? En de eigenaar??

Daan, jij bent echt super sportief hè :D Fietsen, rennen, aquajoggen. Lekker bezig!

Zucchero, helemaal met je eens! Al is het soms wel eens lastig als je lekker hebt gerend en het eerste wat mensen vragen is, en hoe snel? Of hoe lang heb je erover gedaan?

Hyawatta lekker gerend vanmorgen?

Mochten jullie over de weg rennen wat saai vinden, ga trailen :D Het is echt zo leuk! Mijn verslag van afgelopen zaterdag.
https://poweredbylightning.net/2016/08/ ... -ardennen/

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:54

Vergeten te zeggen, geen wedstrijd nee. Mijn zus is van het mooie weer aan het genieten met haar kids. Misschien volgende week zaterdag een.

Roxanne wat is TRX? :+

Djilna leuk, ik ga even lezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:55

Even wat van internet:

TRX is een unieke vorm van bewegen geschikt voor iedereen. De intensiteit van de oefening wordt bepaalt door de lichaamspositie aan te passen. Hierdoor voegt u meer or minder weerstand toe en heeft u zelf de controle over hoe hoog u de lat legt met elke oefening. De oefeningen komen overeen met het natuurlijk bewegingspatroon en stimuleren daardoor een verbetering van de houding en het bewegingspatroon in het dagelijks leven.
Afbeelding

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:13

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:11

Djilna, ik ga straks ff rondje lopen, helaas wel weer alleen maar ja, dat zal ook wel niet veranderen vrees ik.
Dat ziet er zeker leuk uit, al zou het voor mij ook niks zijn haha.veel te bang dat ik zou vallen ofzo haha

DAAN,zo fanatiek bezig geweest gister.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:22

Pfff pittig rondje gelopen vandaag! :oo 5.5 km in 39 a 40 minuten. Niet heel hard dus, maar als je bedenkt dat zo'n 50 a 75% over behoorlijk zachte tot zeer zachte/losse ondergrond was wat ook nog eens voor 40% van die motorcross hobbels waren, dan heb ik nog niet zo verkeerd gelopen! +:)+ Oh en het was ook vreselijk warm! {:}
Daarna ook nog even paardgereden en dan is je avond alweer voorbij!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:03

Zo ik ben ook weer terug van het lopen.
En les 2 is me weer helemaal gelukt :D ondanks dat het nog vrij warm was vond ik viel het me niet tegen.

M'n zus heeft alleen mee gewandeld dus ben hardlopend naar haar gegaan en daarna nog stuk gewandeld, heerlijk met dit weer.

ZUCCHERO knap gedaan hoor +:)+

Deze was hardlopen les 2

Afbeelding

En deze wandelen

Afbeelding

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:08

Wat gebruiken jullie voor de schemer/donker om zichtbaar te zijn.
Wil nog een hesje halen maar niet 1 die zo wappert.
Verlichting heb ik wel, doen jullie nog armen en benen of alleen armen?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:16

Goed punt! Bij de Lidl is van alles in de aanbieding! Dit weekend (of morgen) even kijken! Bij de Hema zijn de sportbh's trouwens in de aanbieding!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:21

Oké zal eens ff kijken tot hoelaat die zaterdag open is. Moet nog werken tot 18.00 uur en zit er1 vlak bij m'n werk.

Ik moet denk ik toch een steviger sport bh hebben, heb er 1 van livera en zit in het begin mooi strak maar heb het idee dat ie met het lopen aardig begint te rekken, niet echt fijn hihi

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:33

Mag ik me melden?

Ik ben sinds maandag gestopt met roken en gisteren voor het eerst hard gelopen.. nouja poging gedaan haha. Mijn conditie is net zo slecht als die van een dood paard. 2,5 km waarvan ik hooguit 1,25 heb gerent. Vandaag rust en morgen weer proberen.
heb nu een app gedownload die een trainingschema heeft. Wil volgend jaar mee doen met de 4 mijl van Groningen.. mooi uitgangspunt