[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:25

deksel schreef:
Even over dat stretchen, iemand die ik ken heeft in 1 middag of zo haar oren van oorbelgaatjes naar 6mm laten stretchen... Bij een 'proffesionele' piercingvent. Lijkt mij ontzettend veel pijn doen, echt niet normaal. Ze ging dus telkens gewoon een maat groter, kan nooit gezond zijn denk ik.

Ik zit nu weer op 3 mm of zo, zat op 6mm maar oren deden opeens nogal veel pijn. Stretchers uitgedaan en na een maand / 2 maanden weer opnieuw begonnen...

Dat is inderdaad echt slecht! En dan bij een piercer?! Nou, daar zou ik nooit naartoe gaan dat weet ik zeker. Het weefsel moet eerst weer helemaal genezen zijn, dan pas kan er weer 1-2 mm bij. Wanneer het stretchen pijn doet, doe je inderdaad wat verkeerd. Tuurlijk voel je er wel wat van, maar als het écht pijn doet moet je zo snel mogelijk stoppen!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:31

Enjoyx2 schreef:
deksel schreef:
Even over dat stretchen, iemand die ik ken heeft in 1 middag of zo haar oren van oorbelgaatjes naar 6mm laten stretchen... Bij een 'proffesionele' piercingvent. Lijkt mij ontzettend veel pijn doen, echt niet normaal. Ze ging dus telkens gewoon een maat groter, kan nooit gezond zijn denk ik.

Ik zit nu weer op 3 mm of zo, zat op 6mm maar oren deden opeens nogal veel pijn. Stretchers uitgedaan en na een maand / 2 maanden weer opnieuw begonnen...

Dat is inderdaad echt slecht! En dan bij een piercer?! Nou, daar zou ik nooit naartoe gaan dat weet ik zeker. Het weefsel moet eerst weer helemaal genezen zijn, dan pas kan er weer 1-2 mm bij. Wanneer het stretchen pijn doet, doe je inderdaad wat verkeerd. Tuurlijk voel je er wel wat van, maar als het écht pijn doet moet je zo snel mogelijk stoppen!

Precies, zoiets zei ik ook al tegen haar. Maar volgens haar deed hij dit wel vaker en wist hij echt wel wat hij deed.
Ik hoop van harte dat haar oor er niet random afvalt of zo :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:48

Kan ze altijd dit nog doen :')

Afbeelding

goldenarrow

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:00

Oh dat is freaky _O-

Ik zit ook nog steeds te twijfelen of ik mijn oren zal gaan stretchen. Hebben jullie het zelf gedaan of zijn jullie naar de piercer geweest ervoor? Ik heb al gewoon oorbelgaatjes.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:01

Alle slechte verhalen die ik hoor over stretchen zijn ook altijd van mensen die het door een piercer hebben laten doen.. Dus daar zou ik zelf al geen vertrouwen in hebben. Mijn oren zijn nu 5mm en volgende maand hopelijk 6, en dan stop ik voor een tijdje :j

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:00

deksel schreef:
Precies, zoiets zei ik ook al tegen haar. Maar volgens haar deed hij dit wel vaker en wist hij echt wel wat hij deed.
Ik hoop van harte dat haar oor er niet random afvalt of zo :')

Haha denk niet dat dat zal gebeuren :p Maar het weefsel kan wel kapot gaan en dan krijg je zo'n ''hangend oor''. En dan kan je er ook echt niks meer mee :(

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:03

goldenarrow schreef:
Oh dat is freaky _O-

Ik zit ook nog steeds te twijfelen of ik mijn oren zal gaan stretchen. Hebben jullie het zelf gedaan of zijn jullie naar de piercer geweest ervoor? Ik heb al gewoon oorbelgaatjes.

Ik heb het zelf gedaan (ondertussen weer dichtgegroeid omdat het niet mocht van mijn ouders, maar over n half jaartje ga ik ze weer stretchen). Bij veel piercers verkopen ze een pakketje met alcohol doekjes, een taper en glijmiddel. Even douchen, oor schoonmaken met het alcohol doekje, flink wat glijmiddel erop en de taper er héééél langzaam doorheen duwen! :)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:07

goldenarrow schreef:
Oh dat is freaky _O-

Zelf gedaan, voor nog geen euro op aliexpress zo'n pakketje gekocht met allerlei maten stretchers. Wel van te voren info opgezocht (waar ik me overigens niet aan heb gehouden, geen aanrader :+).

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 01:40

Enjoy, ik gebruik nu alleen een combi vN tea tree olie met water. Op mijn werk hebben we gewoon kant en klare zoutoplossing in kleine flesjes :)) (handig die eerste hulp! :D )

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:12

xZiva_ schreef:
Enjoy, ik gebruik nu alleen een combi vN tea tree olie met water. Op mijn werk hebben we gewoon kant en klare zoutoplossing in kleine flesjes :)) (handig die eerste hulp! :D )

Aah okee das wel handig, hoef je het niet zelf te maken :)

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:11

Ik kom ook even binnen vallen... Ik ben nu al bijna een jaar bezig met m'n oren stretchen. Links zit ik op 3.2 mm en rechts op 6. Nu is dus het "moment" dat ik naar 8mm kan op rechts. Ik heb al 2.5 maanden gewacht en de taper wil er prima door, maar de tunnel niet -O- . Ik kan proberen wat ik wil maar het lukt echt niet. Laatst een keer geprobeerd en toen ging het na een paar pogingen bloeden... Iemand tips?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:41

pien2010 schreef:
Ik kom ook even binnen vallen... Ik ben nu al bijna een jaar bezig met m'n oren stretchen. Links zit ik op 3.2 mm en rechts op 6. Nu is dus het "moment" dat ik naar 8mm kan op rechts. Ik heb al 2.5 maanden gewacht en de taper wil er prima door, maar de tunnel niet -O- . Ik kan proberen wat ik wil maar het lukt echt niet. Laatst een keer geprobeerd en toen ging het na een paar pogingen bloeden... Iemand tips?

Tunnels gaan inderdaad een stuk lastiger dan tapers. Ik las dat het bloedde. Ik zou eerst wachten totdat het helemaal genezen is, en dan pas de tunnel erdoorheen doe. Tot die tijd even de taper behouden. Wanneer hij genezen is na het douchen met glijmiddel proberen om hem erin te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:14

Gewoon zelf doen! Als het gaat bloeden inderdaad even laten genezen.
Ik zit nu na anderhalve maand al op 3 mm zonder ook maar enig probleem. Maar ik laat ze nu even zo zitten voor de zekerheid. Heb nu minitunneltjes :D Ziet er wel koddig uit :')

Ik deed in iedergeval 0.8-1.2-1.6-2.0-2.4-3 mm. Gewoon goed naar je oor luisteren (haha) en dan weet je wel of je goed bezig bent of niet, ieder lichaam is anders, ieder oor is anders. Bij mij gaat links ook makkelijker dan rechts. Geen moment last gehad van pijn of bloed. Grotere maat is eerste uren wat oncomfortabel maar daarna geen probleem.

Afbeelding

Foto zwaar na moeten bewerken, superkwaliteit hoor die Huawei :')

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:23

Afbeelding

ik ben gewoon voor m'n gevoel lekker naar de shop gegaan... en ze knikte al van toen ik de plaats zei van het zetten de eerste keer :+

ze hebben me netjes verder geholpen, advies gegeven etc, kon evt kiezen voor de spiral, maar dat vond ik maar niks _O- iets te opvallend haha!

nu een tijdelijke tunnel erin gedaan, omdat ik naar 8 wil, de goedkoopste die ze hadden. die hadden ze me ook aangeraden omdat je anders onnodig geld uit geeft als je die toch maar tijdelijk draagt.

al bij al, fijne shop, fijne mensen, en een tevreden klant erbij _/-\o_

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:21

Melewel94 schreef:
[ [url=m/j36jkt.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik ben gewoon voor m'n gevoel lekker naar de shop gegaan... en ze knikte al van toen ik de plaats zei van het zetten de eerste keer :+

ze hebben me netjes verder geholpen, advies gegeven etc, kon evt kiezen voor de spiral, maar dat vond ik maar niks _O- iets te opvallend haha!

nu een tijdelijke tunnel erin gedaan, omdat ik naar 8 wil, de goedkoopste die ze hadden. die hadden ze me ook aangeraden omdat je anders onnodig geld uit geeft als je die toch maar tijdelijk draagt.

al bij al, fijne shop, fijne mensen, en een tevreden klant erbij _/-\o_

Mooi hoor! Fijn dat je er zo tevreden mee bent! En ik moet nog een half jaar wachten.... Dan pas mag ik van mijn ouders stretchen :p Achja, half jaartje is zo voorbij :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:28

Omdat ik jullie oren ook al voorbij zag komen, hier een picca van mijn oor! In mijn andere oor heb ik gewoon 2 gaatjes in mijn oorlel, omdat daar verder haar overheen zit ben ik ook niet van plan om daar nog piercings in te laten zetten want dat zie je toch niet haha.

Je moet wel even je hoofd schuin houden, heb geen zin om foto recht te zetten haha :p

Afbeelding

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:15

Hee,

Ik heb een vraagje ik zit er namelijk over te denken om een tepelpiercing te nemen maar ben echt bang voor de pijn. Ik heb zelf al een tragus, helix, tong en navel piercing is de pijn met 1 van deze piercings te vergelijken?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:25

Nee ik heb alle piercungs die jij ook hebt en tepel is de enige die ik nooit meer over doe. En ik ben met piercen absoluut geen mietje.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:22

Mars schreef:
Nee ik heb alle piercungs die jij ook hebt en tepel is de enige die ik nooit meer over doe. En ik ben met piercen absoluut geen mietje.

+1 Hoewel ik de ander eigenlijk wel wil. Dilemma. :') Het is wel echt heel mooi!

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:49

Hola ladies!

Meer mensen die de afgelopen week bij crazy factory hebben besteld en waarvan het pakje nog niet verzonden is?

Normaal is het altijd wel binnen 2 dagen verzonden. Nu (5 dagen later) is hij nog steeds ik verwerking..

IK WIL MN PLUUUUGS -O-

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:01

youaremystar schreef:
Hola ladies!

Meer mensen die de afgelopen week bij crazy factory hebben besteld en waarvan het pakje nog niet verzonden is?

Normaal is het altijd wel binnen 2 dagen verzonden. Nu (5 dagen later) is hij nog steeds ik verwerking..

IK WIL MN PLUUUUGS -O-

Bekijk even de leveringstijd. Het is wel normaal!

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:53

Leveringstijd is vaak tussen 4 en 8 werkdagen. En na betaling binnen 2/3 dagen verzonden. Hy is nu alleen na de betaling (5 dagen later) nog niet verzonden.. |(

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:46

Hoi! Ik kom even binnenvallen met een vraagje.
Ik heb 4 maanden terug een helix laten zetten en heb hem nu verwisseld naar een klein ringetje (met handschoentjes etc). Het staafje was namelijk erg lang, mijn haar bleef er steeds achter hangen en ik kon er niet echt goed op liggen. Hij heeft nooit raar gedaan, nooit ontstoken of pijn en hij was rustig.
Het verwisselen was alleen een beetje priegelwerk (voor de eerste keer :+) en er kwam toen wat bloed/vocht uit. Sindsdien zit er aan de voor en achterkant een klein bultje die zegmaar met korstjes aan mijn ringetje groeit. Als ik onder de douche ofzo ben geweest kan ik hem wel gewoon bewegen, hij zit niet 'vast'. Ik hou het nu gewoon schoon en probeer er niet aan te zitten maar het JEUKT. Ik dacht dat het even irritatie was van het wisselen, maar het zit er nu dus al 2 weken.
Is dit normaal, of heeft iemand dit ook gehad? Ik heb echt consequent elke dag schoongemaakt met het spulletje van de shop en heb alles steriel gehouden/verwisseld dus ik snap niet hoe het kan. ;( Ik hoop dat het gewoon nog wegtrekt want het ziet er niet echt mooi uit.

Edit, ik zal ff een foto maken:
http://i64.tinypic.com/4ky8v5.jpg
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 22-01-17 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:54

Een helix heeft 9-12 maanden nodig om te genezen dus met 4 maanden wisselen is een beetje vragen om problemen. Ringetjes zijn ook nog eens beweeglijker dan staafjes dus dat kan ook extra irritatie geven.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:07

O, ik heb nog wel gezocht, maar er staan zo veel verschillende dingen... Shop zei 4 tot 9 maanden! Ik merkte juist dat ik dus last had van dat staafje omdat die zo kon bewegen. Hij is ook vanaf dat hij gezet is eigenlijk rustig geweest. Heb er nooit pijn of last van gehad. Een paar vriendinnen van mij hebben hem in een mindere shop laten zetten en die hebben hem veel eerder verwisseld.
Dacht dat het wel kon dus... Stom. :(
Enig idee wat ik nu het beste kan doen? Gewoon afblijven en afwachten?