Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:52

ijssnuiver schreef:
Dilan93 schreef:
Een aardappel bevat toch niet zoveel kcal?

Ik heb geen flauw idee.
Maar ik ben een enorme aardappel eter en normaal kom ik veel hoger uit met mijn kcal en het enige wat ik nu "mis" ten opzichte van andere dagen is een aardappelgerecht.

Ah oke. Dan kan t wel schelen idd. Als ik gekookte aardappel eet, dan eet ik er hooguit eentje. Vind ze gebakken lekkerder maar dat is ook weer ongezonder

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:53

Vandaag is bij mij beetje anders geworden;

O: 2 wasa vezelrijk met humus
L: 2 wasa vezelrijk en 1 boterham met tonijnsalade
T: ijsje van de Hema
À: grote Turkse pizza (zonder kaas)
T: 2 oreo koekjes, 100 gr skyr, 1 granola koekje

B: 28 km in totaal gefietst en verder gewinkeld en met paard gewandeld, gevoerd en geveegd

Soms heb je van die dagen :)

JuliaKamm

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:59

Ongeveer planning alvast gemaakt voor morgen
O: skyr met ontbijtpap (had nog wat skyr over van vanavond, weet niet hoeveel dat is :P)
T: nakd cacao delight + mineola
L: 2 meegranen bh met smeerkaas
T: een peer + plakje ontbijtkoek
A: nog geen idee

B: fietsen en 3 uurtjes werken

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:02

Mijn planning voor morgen:
O: -
L: salade van romaine sla, borlottibonen, mais, gerookte kip, koriander en taco sauce hot met een tortilla
T: appel
A: luxe met mijn vriend uit eten voor valentijnsdag <3
B: half uur intensief dressuur privéles

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:04

O: 3 crackers met kipfilet, 2 crackers met 30+ kaas, flesje yakult
T: 3 rijstwafels met kipfilet, mini babybel kaasje
L: appel, 2 crackers met 30+ kaas, 4 crackers met kipfilet
T: 2 rijstwafels met kipfilet, 1 rijstwafel met 30+ kaas, mini babybel light
A: 250 gr aardappels, 150 gr sperciebonen, 140 gr kipfiletschnitzel
T: perfection bar

B: rustdag, 20 min wandelen, stal mesten

1772 cal - 128 gr eiw - 203 gr kh - 45 gr vet

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:15

Imandra, leuk, crossfit! Bij welke box ga je trainen?

Hier staat het stil en ik vind het prima. Ik denk dat het niet lukt doordat ik in de weekenden te los ben, maar ik wil nu eerst herstellen van blessure en dan een paar maanden volle bak voor het sporten gaan. Voorlopige plan is een paar weken lekker niks tracken maar op gevoel stabiel, zo rond april weer starten met tracken op 1900 en dan rond augustus/september weer afbouwen voor die laatste 5kg die niet wil tot nu toe. Eind januari klaar hoop ik en dan weer een ronde volle bak spieren bouwen.
Dat is het plan althans :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:47

Box haha? Ik begin met de beginnerscursus om te kijken of het wat voor me is! Die is sowieso verplicht :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:48

Goed bezig allemaal. Komen mooie lijstjes voorbij!

Dat skyr is nieuw voor mij. Waar halen jullie dat? Ik heb meestal optifit magere kwark van de aldi.

Aardappels zijn toch best rijk aan calorieën? Wij eten ze eigenlijk amper. Maar komt ook omdat we er niet zo dol op zijn :D.

Zo. Toch maar mn rondje gefietst ondanks dat ik geen zin had.
Zijn er hier meer idioten die zo op de fiets zitten? :o

Afbeelding
Toch jammer eigenlijk dat de hoeveelheid calorieën niet klopt :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:57

Ik eet eigenlijk te weinig aardappels. Vanaf volgende week komt het zeker vaker op mijn menu, het vult bij mij namelijk super, dus hoef er maar weinig van te eten.

Tyrcanol, ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers. Lijkt me heerlijk zo thuis!
Ik heb ook besloten dat ik echt weer buikspieroefeningen moet gaan doen, dus daar ga ik nu mee beginnen, daarna mag ik weer een serie kijken.

Hebben jullie nog gezonde drankjes?
Ik drink de afgelopen dagen graag gunpowder thee van de toko met wat plakjes gember en een beetje citroensap.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:59

Ik vind het Inderdaad ook heerlijk! En zo met eenserie op is het ook echt motiverend.
Dan is het spannend en denk je ach nog ff doorfietsen haha.
Heb nu bijna 9 seizoenen "uitgefietst" :=

Qua drinken. Pfoe lastig.
Ik drink eigenlijk alleen water en thee.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:06

Dilan93 schreef:
Een aardappel bevat toch niet zoveel kcal?

Ik heb net een klein puntje (63 gram) pudding kruimel vlaai genomen. Vriendlief was jarig en vind het wel heel erg banketstaaf om dan nee te zeggen, hij had t speciaal gehaald. Ben net binnen mn caloriedoel gebleven :=

Ah zoiets moet toch kunnen een keer, gefeliciteerd!

Tyrcanol schreef:
Ik vind het Inderdaad ook heerlijk! En zo met eenserie op is het ook echt motiverend.
Dan is het spannend en denk je ach nog ff doorfietsen haha.
Heb nu bijna 9 seizoenen "uitgefietst" :=

Qua drinken. Pfoe lastig.
Ik drink eigenlijk alleen water en thee.

Wow dat lijkt me echt chill. Ik heb wel een hoepel en deed dat eerder tijdens series, maar heb nu te weinig ruimte. Motiveert inderdaad wel, je bent toch achteloos bezig dan :D

Heb hier net scones gebakken, amper suiker nodig, ook vrij weinig roomboter dus daar even van gesmuld. Zit wel een beetje boven mn calorieendoel maar morgen weer werken van 12.00 tot 20.00 met 1 pauze dus kan ik weer balansen.
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 11-02-16 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:07

Tyrcanol schreef:
Goed bezig allemaal. Komen mooie lijstjes voorbij!

Dat skyr is nieuw voor mij. Waar halen jullie dat? Ik heb meestal optifit magere kwark van de aldi.

Aardappels zijn toch best rijk aan calorieën? Wij eten ze eigenlijk amper. Maar komt ook omdat we er niet zo dol op zijn :D.

Zo. Toch maar mn rondje gefietst ondanks dat ik geen zin had.
Zijn er hier meer idioten die zo op de fiets zitten? :o

[ [url=m/a1rSK6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toch jammer eigenlijk dat de hoeveelheid calorieën niet klopt :D

Op je eerste vraag: ik haal skyr gewoon bij de appie of jumbo :) hebben alledrie de smaken

Tweede vraag: nee ik zit niet zo op een fiets. Sta wel op de crosstrainer met MTV aan :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:12

IMANDRA schreef:
Box haha? Ik begin met de beginnerscursus om te kijken of het wat voor me is! Die is sowieso verplicht :)

Een box is een "sportschool" waar crossfit gegeven wordt ;) dus bij welke crossfitruimte je gaat crossfitten?

Ik fiets nu bij de buurvrouw ter revalidatie van knieblessure, idd ook voor de tv bij haar haha.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:18

secricible schreef:
IMANDRA schreef:

Een box is een "sportschool" waar crossfit gegeven wordt ;) dus bij welke crossfitruimte je gaat crossfitten?

Ik fiets nu bij de buurvrouw ter revalidatie van knieblessure, idd ook voor de tv bij haar haha.

Oh zo! Primal in Weert :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:23

Ken de box niet, maar ziet er goed uit. Ik doe nu een jaar CF en ben echt verslingerd, ben benieuwd hoe je het vindt!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:34

Maanlicht schreef:
Hebben jullie nog gezonde drankjes?
Ik drink de afgelopen dagen graag gunpowder thee van de toko met wat plakjes gember en een beetje citroensap.

Yogi tea! Vooral die met Chili! Superlekker!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:10

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 100 gram magere kwark, 100 gram skyr (had te weinig magere kwark), 2 protibricks, wat honing, danone actimel
T: rijstwafel met chocolade en kokos
L: 2 gekookte eieren, 1 bruine bam met kalkoenfilet
T: proteïnereep
A: 150 gram aardappelpartjes, 200 gram broccoli met een beetje kaassaus, lekkerbekje in bierbeslag
T: stukje vezelrijke kwarktaart die ik straks ga bouwen :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:43

Nou ik kom hier toch maar weer eens serieus melden... er moet echt een kilo of 15 af...

O: Kellogs Special K cornflakes met melk, beker optimel
T: 2 mandarijnen
L: 3 crackers met smeerkaas, opkikker
T: 1 sinaasappel
A: Snijbonen met snitzel en krieltjes, of preischotel met aardappelpuree

Verder drink ik alleen thee en water overdag, savonds ranja

Ik zal me vanavond even fatsoenlijk voorstellen, zit nu op mn werk...

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:27

Ik meld me ook maar weer eens, na enige tijd afwezig te zijn geweest :)
Ben sinds kort met een personal trainer bezig, en heb naast m'n trainingsschema (kracht) ook een voedingsschema gekregen.

M'n lijstje voor vandaag:
Maaltijd 1: 350gr magere yoghurt, 20gr whey, 30gr havermout, 100gr mango, 5ml MCT
Maaltijd 2: 25gr rijstwafels, 1 plakje kaas, 3gr walnoten, 200gr groenten
Maaltijd 3: 150gr Griekse yoghurt (0% vet), 200gr groenten
Maaltijd 4: 100gr kabeljauw, 300gr groentemix, 5ml kokosolie
Maaltijd 5: 250gr magere kwark, 5ml MCT

Moet zeggen dat door de krachttraining ik relatief weinig verschil zie op de weegschaal, maar uiteindelijk wegen spieren meer dan vet (maar toch wil ik graag verschil zien op de weegschaal O:) )

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:42

Strak eetschema :j wat is MCT? :o?

Ik heb voor het eerst een keer geen gezicht vol puistjes tijdens mn menstruatie :D normaal gesproken is mn huid in mn gezicht altijd een zooitje in de feestweek, maar heb nu nog geen puistje gespot. Hopelijk een gevolg van het gezondere eetpatroon en meer water drinken

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 11:18

Het duurt 3 dagen zoeken, maar toch een artikel gevonden waarin duidelijke cijfers worden gegeven over spieropbouw.

Citaat:
Een gemiddelde vrouw kan 0,05 tot 0,10 kg spieren per week aanmaken (0,20 tot 0,40 kg per maand)

http://www.fitfoodfitness.nl/fitness/ho ... e-er-over/

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:34

Oef... das weinig en demotiverend :(
Staat helaas niet bij hoeveel vet je per week kan verliezen ten opzichte van die spieren...

Ben inmiddels al twee weken niet naar de sportschool geweest, dat is al vet balen. Maar ik heb door slecht (heel erg weinig) eten en bijna niets doen ook gewoon al mijn spierkracht verloren heb ik het idee. Gisteren voor het eerst een stal uitgemest (echt een smerige stal), nou dat kwam nogal op de spieren aan... Al mijn werk leek al wel voor niets geweest. En als ik in de spiegel kijk is het dat ook.

Goed anderhalf jaar geleden heb ik een poos helemaal niet/nauwelijks paardgereden. Ik viel supersnel af (nouja, zeg een kilo of 8 in 12 weken) Ging weer paardrijden en ben geen grammetje meer afgevallen na die tijd :? Terwijl ik verder niets veranderde. En zeg nu zelf, zo'n inspannende sport is paardrijden niet.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:35

Dilan93 schreef:
Ik wil die voedingsapp ee straks wel bijnemen. Is het de moeite waard? :)

Ik vind hem makkelijker in gebruik dan myfitnesspal. Hij zit bij de basic fit app waardoor hij ook bijhoud hoeveel calorieën je verbrand bij je workout. Kost wel 4,-

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:39

gribaldi schreef:
Adin schreef:
mmm jullie lijstjes krijg ik trek van :)
valt niet mee met shakes en andere maaltijdvervangers. Heb geen honger gevoel maar wel continue trek

Wat eet je zoal op een dag dan?

@ Mies, was je vetpercentage niet gezakt?

Jaaa hij is zelfs 1,4 % gezakt in 3 weken tijd. :D Echt blij mee, dan weet ik in ieder geval dat wat ik eet en doe goed is. De weegschaal geeft namelijk nog steeds hetzelfde aan.

Inmiddels ben ik dan nu ook niet meer echt bezig met afvallen maar meer met gezond eten en sporten. Maar vind het een leuk topic om te volgen. :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:40

Hier nog iemand die niet afvalt -O- ik denk door gebrek aan beweging.. in de lente/zomer heb ik soms dagen dat ik 4 paarden reed en 10km liep. Nu is het alweer 2 weken geleden dat ik beide heb gedaan.. maar ik heb geen nachtshiften meer voor even dus weer wat meer moed (ik slaap heel slecht en daardoor geen zin en te moe om te lopen, en paardrijdenligt even stil door de natte bak en vele regen) Gelukkig wel dagelijks een wandeling gemaakt met de hond en gisteren met paard aan de hand hele stukken gedraafd :+

O: 150 gr skyr met honing en halve granenkoek, thee, glas fruitsap met roosvicee ferro
L: 60 gr (ongekookt gemeten) bruine rijst met vegetarische linzenburger en warme groenten mengeling
T: 200 gr skyr met honing en halve granenkoek
A: 3 sneden liefde en passie roggebrood met kaas

ik zit nog maar steeds aan 1387 kcal met dit lijstje.. moet ik even nog wat op verzinnen >;) want ik vrees dat ik al een overvol gevoel zal hebben met dit