coldsummers schreef:Dankje Berdien!
Ik heb een redelijk goede dag gehad qua eten, heb ontbeten, gelunched (dan wel met een musli reep), en avond gegeeten en net nog een koekje op. Tevens heb ik een halfuurtje met de hond gewandeld.
Morgen heb ik mijn ontbijt verhoogd van 68 kcal, naar circa 185 kcal. Nu ik het zo typ vind ik het wel een grote stap, maar ik ben nu ook al een week over tijd met ongesteld worden (nu ben ik onregelmatig ongesteld, maar mijn moeder zegt dat het kan komen door mijn eetgewoontes). De gedachtes rondom het eten zijn er nog steeds, maar ik merk wel dat ik stapje voor stapje vooruit ga. Woensdag naar een lopend buffet met oud collega's en daar zie ik wel heel erg tegenop omdat ik niet precies de calorieen weet en dat benauwd me. Ik heb mezelf wel opgelegd om 1 bord te eten. Nu gaat het dus met het eten redelijk (nog steeds geen 600 kcal per dag) maar nu komen de andere nare gedachtes terug en zo had ik vorige week ook een soort paniek aanval in de auto over de dood, dat ik doodsbang ben voor de dood (raar, want ik heb wel een poging tot gedaan een jaar terug). Dit is dus altijd zo, het ene moment ben ik er niet bang voor en verlang ik ernaar, het andere moment ben ik echt doodsbang.
Het lijkt wel alsof het mij niet is gegund om een leven zonder nare gedachtes etc. te leven. -zucht-
Allereerst!!!! Wat sta ik van je te kijken zeg!!
Maar je hoeft geen grote stappen te nemen he?
Niemand zegt dat jij ineens grote borden eten weg moet werken. Neem je eigen tempo en je eigen initiatief. Zolang je zelfreflectie maar blijft.
Kleine stapjes... is meer dan voldoende.
Je moet het jezelf niet onnodig zwaar maken.
Die nare gedachtes zullen nog wel even blijven, maar zodra je lijf en je hersenen meer voeding krijgen zul je je iets beter voelen. Hersenen kunnen enkel alleen suiker opnemen uit je bloed.
Als jij weinig eet, voelen je hersenen zich ook niet goed.
Baby steps...
En toch maak JIJ mij voor vanavond blij!! Ben trots op je ontwikkelingen. Dikke knuffel!!
Doe je binnenkort weer een update?