Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muffin_Mmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:21

Eerste dag "letten op wat ik eet" zit er op :D

Mijn lijstje:
O: 1 kopje havermoutpap met melk 1 boterham met kaas en 1 beschuitje
T: Komkommer
L: 3 boterhammen: 1 met salami en 2 met kipfilet
T: kerstomaatjes
A: wat de pot schaft :Y) kervel met aardappeltjes (niet zo heel veel) en anderhalve visstick
T: 1 banaan en 10 aardbeien (normaal eet ik dan maar 1 stuk fruit maar nu was het even een uitzondering)

Water: 1,8 liter
6 km gefietst
Nog een vraagje: is dit goed of eet ik te veel/te weinig?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:28

hoi dames, vinden jullie het goed als ik meepraat? :) Ik lees al vanaf het begin mee maar ik denk dat meeposten me helpt nog wat extra motivatie te vinden. :D

Ik ben al 8.5 kg. kwijt sinds eind februari dus al eventjes op weg. Voor een gezond BMI moet ik nog zo'n 10 kg afvallen dus heb ook nog even te gaan... Zet mijn gewicht liever niet op internet :=

Muffin_Mmm

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:39

Welkom!
Hoelang heb je er over gedaan om 8,5 kg kwijt te spelen? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe lang dat ongeveer duurt :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:42

Bedankt!
Om precies te zijn ben ik 23 februari begonnen dus in 8 weken 8.5kg. kwijt. :) Donderdag weer wegen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:45

Ik heb ook een erg slechte dag vandaag. Was tot aan vanmiddag eigenlijk wel gewoon goed bezig, tot ik op Utrecht Centraal was en me bedacht dat ik nog een bon had van de Starbucks waarmee ik gratis drinken kon krijgen wat ik wilde en daar had ik eigenlijk wel zin in dus toen heb ik een grote strawberry & cream frappucino op met slagroom, erg slecht en zat bijna direct aan mijn kcal voor die dag terwijl ik ook nog avond moest eten. Had ook echt de hele week al zin in een blikje energy en dacht toen ik in de winkel stond: ach vandaag toch al slechte dag, ik geef er vandaag aan toe.
Zat voorgaande dagen elke keer onder mijn kcal volgens myfitnesspal en ga morgen weer veel lopen dus 1 dagje wat minder maakt dan niet zo gek veel uit, morgen weer een nieuwe dag.

Muffin_Mmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:49

@Samiyah, Wow dat is behoorlijk snel! Ik hoop dat dat bij mij ook zo snel zal gaan :P Eet je dan zo veel minder dan mij? (zie lijstje bovenaan)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:24

Ladybird schreef:
Haaaa Veerl :D

Haaaaaai <3 Jij ook hier? :P

Ik eet deze week waldkornbollen (moest volgens schema mueslibollen zijn, maar die lust ik niet), volgende week mag ik geloof ik volkoren broodjes <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:31

Muffin_Mmm schreef:
Welkom!
Hoelang heb je er over gedaan om 8,5 kg kwijt te spelen? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe lang dat ongeveer duurt :)

Wanneer je op een gezond gewicht zit, zal het niet zo snel gaan als bij iemand met overgewicht. Ga er dus niet vanuit dat alles voor iedereen hetzelfde werkt, dan kom je van een koude kermis thuis...

Muffin_Mmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:47

Kayleigh_ schreef:
Muffin_Mmm schreef:
Welkom!

Wanneer je op een gezond gewicht zit, zal het niet zo snel gaan als bij iemand met overgewicht. Ga er dus niet vanuit dat alles voor iedereen hetzelfde werkt, dan kom je van een koude kermis thuis...

Dat weet ik maar vroeg het mij gwn eens af. Zelf heb ik geen overgewicht maar wil toch een paar kilotjes kwijt :o

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:53

Muffin_Mmm schreef:
Kayleigh_ schreef:

Dat weet ik maar vroeg het mij gwn eens af. Zelf heb ik geen overgewicht maar wil toch een paar kilotjes kwijt :o

Meid, je bent 12, eet gewoon lekker wat je wilt en maak je echt nog niet druk om je gewicht, vooral niet als je gewoon een goed gewicht hebt! Vooral als je zulke stukken fietst heeft je lichaam gewoon veel voeding nodig, dus probeer daar niet op te minderen..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:58

Brood eet ik niet.
Alleen volkoren crackers, brood krijg ikner niet in....

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 21:03

Muffin_Mmm schreef:
Welkom!

Ik vind om eerlijk te zijn dat je als 12-jarige niet in dit topic thuis hoort.

Je bent nog volop in de groei

Muffin_Mmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:09

Citaat:
Meid, je bent 12, eet gewoon lekker wat je wilt en maak je echt nog niet druk om je gewicht, vooral niet als je gewoon een goed gewicht hebt!

@Steef, Ik weet het ik heb jong maar blijf toch liever voortdoen (ik zal niet meer in het topic komen :( ) Ik ben 166 cm (groei niet meer) en weeg 58 kilo en heb er dus toch graag een paar kilotjes vanaf, en zo krijg ik gelijk wat meer energie bij :) (ik heb geen overgewicht maar ben wel aan de zware kant, vind ik toch)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:10

Eens met Sharon. Je hoort je met hele andere dingen bezig te houden dan met afvallen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:11

Ook eens. Met 12 jaar groei je absoluut nog wel, je zal iig nog vrouwelijke vormen krijgen. Lekker gezond gaan eten en zorgen dat je gewicht stabiel blijft, maar zeker nu ik je gewicht zie is afvallen niet gezond in jou geval.

En nu ga ik knutselen aan mijn weekmenu voor volgende week. Tot dinsdag nog controle, volgende week woensdag eet ik bij mijn schoonouders en donderdag in het vliegtuig en dan 2 weken weg! Gaat nog wennen zijn om niet vooraf te kunnen plannen, pfff

Muffin_Mmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:17

Ok, dankjewel zal stoppen.
Nog veel succes!! Doei :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:36

Vandaag 3 sneetjes speltbrood gegeten, 3 plakjes ontbijtkoek met Becel en ongeveer 1 liter water.
En minder goed. 3 pannenkoeken. Waren nog over van gister
Laatst bijgewerkt door purny op 21-04-15 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:36

secricible schreef:
Ook eens. Met 12 jaar groei je absoluut nog wel, je zal iig nog vrouwelijke vormen krijgen. Lekker gezond gaan eten en zorgen dat je gewicht stabiel blijft, maar zeker nu ik je gewicht zie is afvallen niet gezond in jou geval.

En nu ga ik knutselen aan mijn weekmenu voor volgende week. Tot dinsdag nog controle, volgende week woensdag eet ik bij mijn schoonouders en donderdag in het vliegtuig en dan 2 weken weg! Gaat nog wennen zijn om niet vooraf te kunnen plannen, pfff

Waar ga je heen? {:}

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:38

Aruba {:} {:} {:}
Toe aan de zon en hoewel ik nog meer vetjes heb als ik had gepland ben ik nog nooit zo bikiniproof geweest {:}
Heb een paar regeltjes met mezelf en de rest laat ik vieren, ga er vanuit dat ik mijn eiwitten niet ga halen dus daar ga ik me ook niet druk om maken. Wel de kcal beetje in de gaten houden, maar verder vind ik het wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:51

Oeh, lekker secricible!

Ik heb alvast een planning voor morgen gemaakt:

O: Plakje bananenbrood (vandaag gemaakt) met pindapasta, 250 gram Franse magere kwark
L: Whey delicious shake, aangemaakt met 250 ml magere melk en 250 ml water
T: Delicious protein bar coconut & chocolate
A: Wraps met avocado, gebakken kipfilet, tomaat en komkommer
T: Verse aardbeien

1778 kcal
153 gram koolhydraten
65 gram vet
138 gram eiwitten

Beweging: hele dag klussen in mijn nieuwe appartementje! *\o/* En heen en weer fietsen naar winkel etc.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 22:26

Klinkt goed zeg, Aruba!

Ik denk dat je met klussen ook wel wat verbrand!

Pfoe ik heb gewandeld, een uur stevig op met een hartslagmeter, 445 calorieen verbrand, wow!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:29

Wauw, heerlijk Aruba! Geniet er van secricible! :)

Mijn plan voor morgen:
O: 3 rijstewafels; 1x gekookt ei, 1x bio pindakaas, 1x kipfilet
T: /
L: havermout met kaneel & banaan
T: appel met 1 eetlepel pindakaas
A: Salade oid.
T: magere kwark

Tip voor mensen die houden van voorgekauwde menu's. http://darebee.com/

Neila Rey gebruik ik altijd voor mijn workouts, elke avond doe ik een willekeurige workout van haar door op "I'm feeling lucky" te klikken. Leuk, afwisselend en je kunt het zo zwaar maken als je zelf wilt. 3 tot max 7 sets. Tot mijn verbazing :+ kom ik er na 6 maanden achter dat ze ook menu's op haar website heeft staan. Dus voor de liefhebber die inspiratie nodig heeft.. Bij elk gerecht staan foto's en de recepten, super handig :)! Ook tips qua gezonde snacks etc.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:32

Heerlijk secricible, klinkt goed :)

Leuk Kayleigh! Wanneer ga je verhuizen?

Lekker Sharon, sportief bezig geweest!

Ik heb net in de sportschool 410 calorieën verbrand, zo'n fijn gevoel :D
Is er eigenlijk een alternatief voor pindakaas? Ik zie dat heel veel voorbij komen in lijstjes maar ik lust het echt niet. Ik weet niet of er iets vergelijkbaars is?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:36

Yaralisa schreef:
Heerlijk secricible, klinkt goed :)

Leuk Kayleigh! Wanneer ga je verhuizen?

Lekker Sharon, sportief bezig geweest!

Ik heb net in de sportschool 410 calorieën verbrand, zo'n fijn gevoel :D
Is er eigenlijk een alternatief voor pindakaas? Ik zie dat heel veel voorbij komen in lijstjes maar ik lust het echt niet. Ik weet niet of er iets vergelijkbaars is?

Handje noten :) of avocado

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:37

Oke dankje :)