[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlies85

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:22

@ [***], mijn rare bultjes bij mijn inner conch en industrial zijn weggegaan door 2x per dag ff aan te stippen met 70% gedenatureerde alcohol

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:01

bij mijn neus is mijn vochtbultje weg gegaan door foundation en dan peder erop te doen :') ik vond het erg lelijk en wou het dus verbergen daarmee. Maar het bleek dat door die producten mijn bultje ging uitdrogen, in verschillende laagjes is het vochtbultje toen los gekomen en eraf gevallen :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:03

Ik heb de mijne er vorige week met een ontsmette pincet bij mijn rook weggekrabd. En hij is gelukkig ook weg gebleven.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:20

Bizzybijtje schreef:
yvonnedv schreef:
ok, planning omgooien en vanavond maar ff heen

Beste naar een andere piercingshop als ie je afwimpelt met "gewoon schoonhouden".

Ik heb vanmorgen bovenstaande foto naar de shop gemaild en toen mailde ze terug dat ik maar langs moest komen. We zijn net geweest en er zit nu een iets langere in met een groter bolletje. Over een maand of 4 krijgt ze haar eigen weer terug

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:30

Sterlion heeft bij mij altijd gewerkt als het aankomt op vochtbultjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:39

Blacky94 schreef:
Sterlion heeft bij mij altijd gewerkt als het aankomt op vochtbultjes..

Dat heb ik volgens mij nog wel, tenminste die kreeg ik bij mijn derde 'gaatje' zo'n klein flesje die heb ik nog wel ergens liggen. Doe je het dan op en maak je het daarna droog, of spoel je het daarna ook nog af met water o.i.d. ?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:16

Ik druppelde het er gewoon op aan beide kanten van mn oor. Evt piercing even op en neer bewegen maar verder liet ik het gewoon zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:02

Misschien heb ik er overheen gelezen dan mijn excuus. Ik heb ook een bolletje achter mn helix. Heb net dat zeezoutoplossing gedoe gedaan. Maar hoe moet ik mn piercing nu droog maken? En hoe vaak moet dit herhaald worden?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:11

Met een stukje keukenrol droog maken zoals de piercer dat zou zeggen. Ik doe t met wattenstaafjes. En droogmaken net zoals je als t goed is ook deed na t douchen toen je nog geen zoutoplossing gebruikte. :')
Hoe vaak je moet herhalen weet ik niet, ik gebruik het niet. Gaat vanzelf weg. Ik had twee hele lelijke vochtbultjes achter mn dubbele conch zitten, af en toe een drupje sterilon erop gedaan (1 a 2 x per week als t weer echt flink begon te bitchen), goed drooggemaakt en nu zijn ze bijna weg. :)

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:43

Hoi,

Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een navelpiercing, maar begin er de laatste tijd steeds meer spijt van te hebben. Weet iemand of het nog mogelijk is om hem dicht te laten groeien? En zo ja, blijft er een groot litteken over?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:17

Dat verschilt per persoon. De een kan m wel 5 jaar hebben en hij groeit nog dicht, de ander heeft 'm 1 jaar en groeit niet meer dicht. Gewoon proberen, en als t echt een litteken wordt en je vind het heel erg lelijk kan je 'm weer opnieuw laten piercen toch. Niks te verliezen. :j

En t litteken kan nooit groter worden dan die 2 (of 1, ligt er aan hoe je t bekijkt) gaatjes. Dus groot zal ie niet worden. ;-)

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:23

HoiIk heb gister ochtend mijn 6e piercing laten zetten in mijn onderlip, doet nog steeds helemaal geen pijn natuurlijk wel gezwollen maar het staafje kan er nog makkelijk uitsteken. Toch drukt ie door de zwelling een beetje naar binnen en komt er een soort vliesje overheen aan de zeikanten. Kan dit kwaad of gaat dit wel weg als de zwelling ook weggaat?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:37

Dit verdwijnt vanzelf.Dit heb je altijd met piercings die door slijmvlies gaan. Heb ik bij mijn tongpiercings ook gehad.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:57

Heyhoi,

Ik kom hier zomaar even binnenvallen, maar ik hoop dat een van jullie mij kan helpen, met misschien wel ervaringen.

Afbeelding

Ik zou graag een piercing willen zoals bovenstaande foto, de piercing boven het oor. Ik heb nu 1 gaatje aan mijn oorlellen zegmaar, aan beide oren. Maar zoiets leek mij dus wel mooi, maar dan wel een kleine oorbel. Wat ik mij afvroeg is dus of het pijn doet en of het wel 'netjes' staat, vooral bij sollicitatiegesprekken of de eerste indruk bij mensen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:04

Dat is een helix, staat genoeg over in dit topic. Wat bedoel je met een kleine oorbel? Deze worden standaard gepierct in 1.2 mm. Deze piercing is tegenwoordig zo normaal dat niemand 'm denk ik niet meer netjes/asociaal vind. Pijn is niet fijn, maar prima vol te houden. Duurt maar een seconde. De genezing is erger. Ik heb 5 kraakbeen piercings, waarvan 2 helix, en vervloek mij na elke piercing weer. Ze genezen niet zo makkelijk als de oorlel. :D

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:07

_Ekenna schreef:
Dat is een helix, staat genoeg over in dit topic. Wat bedoel je met een kleine oorbel? Deze worden standaard gepierct in 1.2 mm. Deze piercing is tegenwoordig zo normaal dat niemand 'm denk ik niet meer netjes/asociaal vind. Pijn is niet fijn, maar prima vol te houden. Duurt maar een seconde.

Bedankt voor de snelle reactie! Hoe bedoel je 1.2 mm, je bedoelt de dikte van dat staafje van de oorbel ? Weet niet zoveel op dit gebied :o Groeit het gaatje snel dicht, als je hem toch niet zo mooi vindt bijvoorbeeld?

Twijfel namelijk best wel .

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:11

Met 1.2 bedoel ik de dikte van het staafje inderdaad. Gewone oorbellen worden "geschoten" op 0.8 mm. Maar ik zou er geen gewone oorbel in laten schieten, want dan heb je een heel groot achterkantje wat ten eerste niet mooi staat en vervelend is omdat je haar er achter blijft hangen. In 1.2 heb je ook heel veel soorten sieraden.
Dichtgroeien verschilt per persoon.. De genezingsperiode van kraakbeen piercings is 6 tot 9 maanden. Haal je 'm er in die tijd uit zal ie vast snel dichtgroeien. Daarna verschilt het per persoon..

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:14

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:17

Piercen. En denk dat de rest dat ook zal zeggen. :')
Mijn reden voor niet schieten staat in mijn vorige post.
Gewoon, heel veel soorten sieraden. Kijk maar eens op crazyfactory.com of alloverpiercings.Com

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:24

Ik zou ze laten piercen. Mijne zijn nog ouderwets geschoten en daar heb ik mazzel mee gehad dat alles goed is gegaan, ook met wisselen naar een normaal piercing sieraad..
Mijn conch is wel echt gepierced maar die heb ik pas net 2 weken. Heeft een week geduurt voor ik weer op dat oor kon slapen maar anders dan dat heb ik er geen last meer van.

En volgens mijn valt niemand een helix piercing nog echt op. Veel mensen hebben het en zeker als het een subtiel leuk knopje is (en zeker als je lang haar hebt) zal het wel meevallen :)

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:31

Blacky94 schreef:
Ik zou ze laten piercen. Mijne zijn nog ouderwets geschoten en daar heb ik mazzel mee gehad dat alles goed is gegaan, ook met wisselen naar een normaal piercing sieraad..
Mijn conch is wel echt gepierced maar die heb ik pas net 2 weken. Heeft een week geduurt voor ik weer op dat oor kon slapen maar anders dan dat heb ik er geen last meer van.

En volgens mijn valt niemand een helix piercing nog echt op. Veel mensen hebben het en zeker als het een subtiel leuk knopje is (en zeker als je lang haar hebt) zal het wel meevallen :)

Ik zou inderdaad zo'n subtiel leuk knopje willen, maar dan heb je inderdaad wel een groot knopje achter zegmaar. Maar ik houd niet zo van ringetjes, dus dat wil ik dan sowieso niet.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:51

Groot knopje aan de achterkant valt wel mee en sowieso zie je dat normaal gesproken niet.
Het enige wat mij echt irriteerde toen ik er oorbellen in had zitten was dat de achterkant in mn huid prikte en mn huis dus kapot was op die plekken.
Maar zolang je er gewoon piercings in stopt zit je met een bolletje of platte achterkant aan de achterkant dus zou dat verder ook geen irritatie of wat dan ook moeten geven.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:03

Smileyy schreef:
Ik zou inderdaad zo'n subtiel leuk knopje willen, maar dan heb je inderdaad wel een groot knopje achter zegmaar. Maar ik houd niet zo van ringetjes, dus dat wil ik dan sowieso niet.

Je kan er een staafje doorheen laten doen. Dat is een piercing die gewoon recht is, als een oorbel als het ware, en dan zijn die er ook met platte achterkantjes. Dan valt dat niet zo op.

Ze groeien best snel dicht (iig in de genezingsperiode.) De mijne was binnen een dag of twee dicht toen ie er uit was gevallen :')

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:18

Ik zou ook voor piercen gaan, heb zelf mijn triple forward helix ook laten piercen en ja het doet wel pijn maarja, je kan ook niet verwachten dat je er niks van voelt en achteraf valt het mee.

Als je laat piercen heb je geen groot achterkantje hoor. Je kan dan gewoon een klein bolletje achterop draaien zoals dit:
https://www.alloverpiercings.nl/artikel ... arbell-bal

Of een labretje erin doen zoals dit:
https://www.alloverpiercings.nl/categor ... bret-studs

Als je laat 'schieten' kan dit dus niet omdat al die piercings op 1.2 mm zijn en schieten gebeurd met 0.8 mm dan moet je er dus een gewone oorbel in doen met zon lelijk achterkantje.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:56

Je kunt ook, als je nog subtieler wilt, na de genezingstijd een staafje van 1.0mm erin steken. :)
Doe ik tenminste altijd.