Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:38

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:39

Avalance81 waar reageer je nu op bij mij met de maanden vaccinatie. Ik benoem dat een kind onder de 13 maanden nog niet volledig is gevaccineerd.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:39

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:40

Jawel dat mag wel.
Als je een objectiveerbare grondslag hebt en dat kan onderbouwen mag je het gewoon vragen en (mits voldaan aan bepaalde voorwaarden) registreren.

Ik ben privacy officer (naast arbeidsrechtjurist) en met de AVG mag je nog net zoveel als voorheen, alleen moet je het meer onderbouwen.
Een kdv kan heeeeel goed onderbouwen waarom zij dit registreren en vragen.

Als ze weigeren antwoord te geven mag je daar overigens wel de conclusie aan verbinden dat ze niet gevaccineerd zijn. Waarom zou je anders niet antwoorden

Het Ou overigens ook onverstandig zijn hier niet eerlijk over te zijn in het geval idd een keer een uitbraak plaatsvind. Of stel dat de ouder van een kind ernstig ziek ia en geen weerstand heeft dan kunnen ze iig rekening houden met.
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 17-02-19 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:41

Maar ze mogen het dus vragen en registreren. Natuurlijk niet zeggen dat Pietje van de Bakker en Marietje de vries niet gevaccineerd zijn.
Maar ze overleggen bv met de GGD als ze veel ongevaccineerde kids hebben over eventuele maatregelen, en ook bij een uitbraak van iets.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:42

quera schreef:
Avalance81 waar reageer je nu op bij mij met de maanden vaccinatie. Ik benoem dat een kind onder de 13 maanden nog niet volledig is gevaccineerd.

Ah, ik snap je. Sorry, ik dacht dat je bedoelde dat een kind met 13 maanden nog helemaal geen prikken heeft gehad. Ik neem mijn woorden terug, excuses :)

quera

_lautje_ schreef:
Jawel dat mag wel.
Als je een objectiveerbare grondslag hebt en dat kan onderbouwen mag je het gewoon vragen en (mits voldaan aan bepaalde voorwaarden) registreren.

Ik ben privacy officer (naast arbeidsrechtjurist) en met de AVG mag je nog net zoveel als voorheen, alleen moet je het meer onderbouwen.

Als ze weigeren antwoord te geven mag je daar overigens wel de conclusie aan verbinden dat ze niet gevaccineerd zijn. Waarom zou je anders niet antwoorden

Omdat het medische gegevens zijn en ik als ouder niet wil dat dit geregistreerd wordt.
Ook bij mijn oudste dochter geen antwoord er op gegeven. Terwijl deze wel gedeeltelijk gevaccineerd is.
Zo ken ik meer mensen die hier geen antwoord op willen geven.

quera

Avalanche81 schreef:
quera schreef:

Ah, ik snap je. Sorry, ik dacht dat je bedoelde dat een kind met 13 maanden nog helemaal geen prikken heeft gehad. Ik neem mijn woorden terug, excuses :)

Geeft niet. :(:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:44

quera schreef:
Omdat het medische gegevens zijn en ik als ouder niet wil dat dit geregistreerd wordt.
Ook bij mijn oudste dochter geen antwoord er op gegeven. Terwijl deze wel gedeeltelijk gevaccineerd is.

Wil je dat geen enkele medische gegevens wordt geregistreerd?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:46

quera schreef:
_lautje_ schreef:
Jawel dat mag wel.

Dat vind ik dan wel bijzonder.
Medische gegevens lijken me essentieel voor een opvang die je kinderen een aantal dagen volledig in zorg heeft.
Hoe kan je goede zorg geven als je niet van alles op de hoogte bent...
zelfs voor de peuterspeelzaal waar mijn peuter 2x P/w heen gaat heb ik aangegeven hoe de boel in elkaar zit en waarom hij kan doen zoals hij doet.

En een kdv waar zoveel kids per dag zijn moeten mi gewoon weten hoeveel gaten er in de vaccinatiegraad zitten. Zeker bij een eventuele uitbraak.

_lautje_

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:51

Het lijkt mij ook vanzelfsprekend ja

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:52

Brainless schreef:
quera schreef:

Wil je dat geen enkele medische gegevens wordt geregistreerd?

Mijn kinderen gaan naar de Gastouder.
En de oudste gaat naar de psz.
Beide kinderen zijn gezond

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:53

PMarena, als een kind om medische redenen uitgesteld gevaccineerd moet worden vind ik dat dat met een medische verklaring prima verklaard kan worden. Mooie is dan dat dat specifieke kind beschermd wordt door de herd immunity.

Ik ken zelf eigenlijk geen kinderen bij wie uitgesteld gevaccineerd werd dus het zullen er geen 5 op de 10 zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:54

Als ze gezond zijn is er ook niks te melden natuurlijk :+
Maar dingen als astma, autisme, diabetes lijken me toch wel essentieel om te melden en te laten registreren zodat elke begeleider er vanaf weet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:55

quera schreef:
_lautje_ schreef:
Jawel dat mag wel.

Maar waarom wil je dat niet? Ben ik echt benieuwd naar.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:55

verootjoo schreef:
Als ze gezond zijn is er ook niks te melden natuurlijk :+
Maar dingen als astma, autisme, diabetes lijken me toch wel essentieel om te melden en te laten registreren zodat elke begeleider er vanaf weet.

Ja klopt maar daar heb ik gelukkig niet mee van doen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:42

BigBen schreef:
bigone schreef:
Maar los van alle gekheid, ik denk dat verplichten of hoge boetes niets helpt. En dat is discriminerend want dan krijg je onderscheid door inkomen.

Verplichten helpt wel degelijk, en forse boetes nog veel meer.
In tegenstelling tot iedereen hier die met Grote Principes zwaait, ben ik daar zeer realistisch in.
Als puntje bij paaltje komt is de portemonnee veel belangrijker dan principes.
Dat is niet denigrerend bedoeld, het is gewoon de realiteit.

En verder, ouders mogen niet verplicht worden om te vaccineren, want verplichten is slecht.
Wat dus automatisch betekent dat je kinderen verplicht om de keuze van hun ouders te volgen.
Dat je kinderen die niet gevaccineerd worden verplicht om een hoger risico te lopen op ziekte, complicaties en eventueel overlijden.
Hoezo, verplichten mag niet ?

Om wat gaat het hier ?
Om het welzijn van de kinderen, en niet om het welbevinden van de ouders.

Mag de gemeenschap kinderen beschermen tegen hun ouders ?
Jawel, in uitzonderlijke omstandigheden mag dat wel degelijk.

Ik ben het overigens wel met je eens dat hoge boetes discriminerend kunnen werken,
maar aan ieder voordeel zit een nadeel.

Zowel de mensen die ik ken die niet vaccineren als ik zelf zou me niet laten overhalen door een boete, dus ik betwijfel of het helpt. Jij noemt het principes, maar denk dat het dieper ligt bij de meeste ouders. Mijn kind was bijvoorbeeld die 1 op de zoveel die pech had en volgens de kinderarts hebben wij genetisch meer kans op een vervelende reactie. Echt niet dat ik me over laat halen dat risico nog eens te nemen.

Daarbij, als de kinderen de leeftijd hebben dat ze zelf mogen (mee)beslissen, kun je toch niet meer spreken over dat je kinderen tegen hun ouders moet beschermen. In Nederland is dat vanaf 12 en vanaf 16 is het geheel eigen keuze. Mijn kinderen staan achter de keuze die ik voor ze gemaakt heb, maar als kinderen dat niet staan dan kunnen ze zich alsnog laten vaccineren.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:49

Ik snap toch nog niet helemaal hoe een vervelende reactie opweegt tegen verlamming, vergroeiing, levenslange handicaps of dood. Mensen raken in paniek bij een rhino uitbraak, want het kan spontane abortussen veroorzaken, maar je bent dan wel oke met iets als rode hond? Ik volg dat niet helemaal.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:54

Avalanche81 schreef:
Ik snap toch nog niet helemaal hoe een vervelende reactie opweegt tegen verlamming, vergroeiing, levenslange handicaps of dood. Mensen raken in paniek bij een rhino uitbraak, want het kan spontane abortussen veroorzaken, maar je bent dan wel oke met iets als rode hond? Ik volg dat niet helemaal.

Die vervelende reacties kunnen ook heel vervelend worden zoals een aantal pagina`s al is verteld. Dan blijft het niet bij een rode plek of lichte koorts.
En dan heb ik het nog niet eens over de vaccinatieschade die nog niet als bijwerkingen onderschreven staan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:56

Avalanche81 schreef:

Wist je dat polio ook als een griep voorbij kan gaan. En dat er een minimale kans is dat je de ‘echte’ polio krijgt zoals iedereen hem kent ala ijzeren longen. Enz.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 15:22

Avalanche81 schreef:

En wat als de reactie de dingen zijn die jij noemt? Daarbij om bij je voorbeeld te blijven, bij mij werkt het rode hond vaccin niet en wie zegt dat ik in paniek raak van een rhino uitbraak?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 15:54

Bij de laatste polo-uitbraak in Nederland werden rond 70 mensen ziek waarvan er 2 overleden. Hoeveel er deels verlamd raakten, kan ik zo snel niet vinden. Voor mij reden genoeg om mijn kinderen destijds te laten vaccineren, want ik zie nergens wetenschappelijk bewijs dat ze, wat ook al weer allemaal (?) van de vaccinatie zelf zouden krijgen. En mij persoonlijk geeft het sterk te denken dat die groepen die paniek zaaien over vaccinaties, voor het overgrote deel bestaat uit bezorgde ouders (die het beste denken te doen, begrijp me niet verkeerd) en allerlei zweverige therapeuten, die uiteraard weer garen spinnen bij het behandelen van kinderen die 'vaccinatieschade'opgelopen hebben.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:03

https://www.rivm.nl/polio

71 ziek en 2 daarvan overleden.
Veel besmettingen maar geen ziekteverschijnselen.

Dat onbekende aantal mensen heeft dan wel antistoffen opgebouwd voor dat type polio.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:06

Hoeveel besmettingen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:10

mysa schreef:
Hoeveel besmettingen?

Zoals daar te lezen is is dat onbekend

Er staat vele.