30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:19

phormicola schreef:
Libera schreef:
Zo, heb er 3 dagen opzitten! Morgen een rustdag om te herstellen, en dan weer 3 dagen :)
Heb besloten om het niet 30 dagen achter elkaar te doen, vind dat mijn spieren de tijd moeten krijgen om op te bouwen, dus elke 3 dagen een rustdag. (Wel cardio, geen shred)
Zijn er meer mensen die het zo doen?

Nee, het is maar 20 minuutjes :) Na de 30 dagen pak ik wel een rustweek voordat ik aan een nieuw programma begin.

Da's waar, maar toch krijg je van 20 minuten ook miniscule scheurtjes in je spieren, die toch moeten helen om sterker te worden :)

Heb hier overigens een boek van Jillian liggen, Making the Cut, net ziets als 30 day shred maar dan andere oefeningen en er zit een compleet eetplan en workout schema bij. Aan de hand van dit boek heb ik besloten om mijn rustdagen in te lassen, JM zegt daar ook, dat je minimaal 1 dag in de week moet rusten, liefst 2.....
Op rustdag doe je dan gewoon lichte cardio :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:55

RoseK schreef:
Ik lees en doe al een week mee, alleen schiet het niet zo op omdat het een paar dagen niet lukte (iets met huisgenoten die anders mee kunnen genieten := ).

Maar ik vraag me iets af, ik ben al vrij slank van mezelf en wil vooral mijn buik/billen strakker. Alleen als ik buikspier oefeningen doe komt het middendeel van mijn buik heel erg naar boven/steekt uit, hierdoor heb ik het idee dat mijn buik alleen maar meer zal uitsteken door die spieren.
Snapt iemand wat ik bedoel of heeft iemand hetzelfde? Het is alsof ik alleen spieren in het midden heb en die er echt op liggen. Wel zo'n 5 centimeter als ik squats doe :?

Ik ben trouwens 1,71 en weeg zo'n 54/55 kilo maar dat wil dus niet zoveel zeggen. Heb ook wel een laagje vet daar en ik denk dat ik daarvoor eigenlijk cardio erbij zou moeten doen.

Hier een plaatje waar je een beetje ziet wat ik bedoel, de rest komt totaal niet overeen hoor :D
http://www.google.nl/url?source=imgland ... L7Yn8ho7eA

Ik snap wat je bedoelt, als ik lig en de oefeningen doe, dan heb ik dat ook :j
En heb ook een klein laagje vet bij mijn navel, maar als ik nu kijk naar de cm's die ik kwijt ben, zonder af te vallen dan denk ik echt dat ik wel spieren opgebouwd heb en er vet weg is :j

MoonWencke

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:10

Zo, en dat was dag 3! Met muziek op de achtergrond gaat het inderdaad een stukje sneller (toch nog even zelf wat leuke muziek bij elkaar zetten, want op de radio kwam er van alles tussendoor, en televisie is ook niet super). Ik geloof dat ik morgen wel iets makkelijker uit mijn bed ga komen. Vanmorgen dacht ik even dat ik helemaal niet meer kon lopen :+ Nu trouwens weer op blote voeten gedaan (gisteren met schoenen), dat werkt bij mij toch fijner.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:24

Zo, dag 7 gedaan :) Niet zo handig om het meteen na het paardrijden te doen, was toch wel een stuk zwaarder :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:43

Libera schreef:
Da's waar, maar toch krijg je van 20 minuten ook miniscule scheurtjes in je spieren, die toch moeten helen om sterker te worden :)

Heb hier overigens een boek van Jillian liggen, Making the Cut, net ziets als 30 day shred maar dan andere oefeningen en er zit een compleet eetplan en workout schema bij. Aan de hand van dit boek heb ik besloten om mijn rustdagen in te lassen, JM zegt daar ook, dat je minimaal 1 dag in de week moet rusten, liefst 2.....
Op rustdag doe je dan gewoon lichte cardio :)

Ik kan je vertellen uit ervaring dat rusten met de 30 Day Shred helemaal niets voor je lijf doet, dat deed ik namelijk in de zomer :)
Eén of twee dagen rust is alleen als je echt anderhalf uur keihard traint, dan heeft je lijf dat nodig. Dit programma is er juist op gemaakt dat je geen rustdagen hoeft te nemen :)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:54

MoonWencke schreef:
Destino schreef:
Ik ben niet zo groot, 1.70 maar :)
1.70m en dan 57 kilo? Zou willen dat ik 57 woog, en ik ben 1.58 ;)
Maar wel goed bezig zeg, met die maten binnen een week tijd!

Neroo schreef:
Ik ben al lang blij dat ik weer onder de 100 kilo zit :))
Ik vind het ook behoorlijk knap wat jij al gepresteerd hebt! Al is het inmiddels al wel weer een hele tijd geleden geweest dat ik voor het laatst een topic heb gezien van jou en Nero.

Die Lunges heb ik ook als opdracht gehad bij de sportschool, maar dan met het achterste been ook nog op zo'n step-verhoging. Niet te doen -O- Dit lukt dan gelukkig een stuk beter :j Bij gebrek aan gewichten gebruik ik trouwens Driehoek-zeep-flessen van ieder 725ml. Werkt ook redelijk!

Zometeen dagje 3 shredden. Ik merk trouwens wel dat ik er een apart soort buikpijn/spierpijn van krijg, en heb meer honger. Nog iemand die dit aparte gevoel heeft (gehad)?

Klopt, Nero staat al vanaf april met een blessure. En daarnaast ook niet meer zo de behoefte aan de mening van bokt over Nero en mij haha!

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:01

Aranel schreef:
Zo, dag 7 gedaan :) Niet zo handig om het meteen na het paardrijden te doen, was toch wel een stuk zwaarder :=

Haha, ik had het vandaag ook meteen na het paardrijden gedaan. Maar ik was al super moe dus ik heb me niet optimaal kunnen inzetten.
Ik viel ook een paar keer bijna om :') :o Dag 4 zit er bij mij weer op :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:03

Ik moet mij er nog toe zetten vandaag... mega koppijn al 1.5 dag, maar dat is alshet goed is morgen weer over!
Ik heb net al ontbijt klaar gezet voor de hele week, refridgerator oatmeal :9

Ik heb op de site van jillian ingevuld hoeveel ik wil afvallen, maar kreeg daar toch wat rare waarden uit. Ik eet nu al vrij veeo eiwittrn, maar kom meestal op 55% carbs, 25% vet en 25% eiwit (eet met name rijst, pasta en aardappelen afgewogen en gelimiteerd). Volgens jillian moet ik naar 50% eiwit, 30% vet en 20% koolhydraat.... klinkt mij wat scheef eerlijk gezegd.

Wacht nogsteeds op revolution incl voedingsplannen, maar kan eerlijk gezegd niet wachten tot ik daar mee aan de slag kan.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:06

klinkt mij niet scheef, als je veel wil afvallen en niet als een dolle sport zijn die khds niet nodig.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:08

Nou, ik sport 6 dagen in de week (en dan heb ik het niet over shredden of paardrijden :+ ) en had dat ook ingevuld....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:24

Monnie_ schreef:
klinkt mij niet scheef, als je veel wil afvallen en niet als een dolle sport zijn die khds niet nodig.

Hangt van je lichaamsvet af. Toen ik meer vet had ging dat idd prima. Nu zou ik na 10 minuten fietsen al omvallen, weet ik uit ervaring :+

50% eiwitten vind ik altijd teveel. Ik functioneer beter op veel minder eiwitten.
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 12-01-13 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:24

Zo dag 6 is gedaan! Had vanmorgen vrij intensieve les paard gereden, maar merkte daar net tijdens shredden weinig van. Merk dat de oefeningen nu echt veel makkelijker gaan, kon zelfs tussendoor beetje met vriendje kletsen :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:29

Ik vraag me af hoe ik ooit zoveel eiwitten naar binnen zou moeten krijgen := ik eet volgens mij meer koolhydraten... denk ook niet dat ik me zo goed zou voelen bij veel eiwitten...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:31

Fiffill schreef:
Ik vraag me af hoe ik ooit zoveel eiwitten naar binnen zou moeten krijgen := ik eet volgens mij meer koolhydraten... denk ook niet dat ik me zo goed zou voelen bij veel eiwitten...

Ik heb die verhoudingen geprobeerd, ik voelde me 2 maanden lang vreselijk, om maar niet over m'n darmen te spreken :')

Ik heb net 4 kiwi's met citroensap naar binnen gewerkt en over drie kwartier ga ik dag 12 afronden. Ik heb helemaal geen spierpijn van gisteren :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:32

Goedzo phor *\o/*

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:35

Ik vraag me ook af hoe je zoveel eiwitten naar binnen krijgt, eet je dan de hele dag alleen maar kwark/yoghurt en eieren ofzo := ?

Veel succes Phor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:37

Ja en veel kip :')

Thanks ladies :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:41

Dag 4 hier ook achter de rug

Gaat me steeds makkerlijker af
(Behalve de push ups, wat een drama)

Loose schreef:
Wow wat een goeie resultaten! Heb geen meetlint (en weegschaal) maar verleidelijk om er 1 te kopen en even op te meten. := Ik ga zo na het eten aan dag 9 beginnen. :D
Mikkie: Ik weet niet of de cardio dan nog hetzelfde effect heeft, maar kan je niet ipv dat touwtjespringen dat boksen doen? Volgensmij komt de rest van de cardiooefeningen allemaal op je kuiten aan trouwens. Maar zoveel dikker worden ze denk ik niet hoor, als ze gespierder worden. :)

Ik heb toevallig bij de Ikea van de week 2 van die meetlinten meegenomen (die papieren)
en aan elkaar geplakt
Had ze voor wat anders nodig, maar heb ze nu gebruikt om mijn maten op te meten :')
Werkt als een trein!

Had alleen dag 1 en 2 gemeten
maar daar kwamen hele verschillende dingen uit
dus of ik heb niet goed gemeten
of ik heb bij de ene meer en bij de andere minder cm gekregen binnen 1 dag :')

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:44

Dag 5 ook weer klaar, m'n lunges gaan veel beter en spierpijn veel minder,

Iedereen die vandaag nog moet succes *\o/*

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:56

Vandaag m'n broer geholpen met klussen, dus mijn armen voelen al als lood. Ook net gegeten, dus ik ga rond half 9 shredden.

Vraagje trouwens. Morgen is dag 10 voor mij. Moet ik dan nog level 1 of al level 2?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:56

Dag 10 nog level 1 :)
Vanaf 11 level 2!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:57

1 :j 10 volle dagen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:02

Ik meld me hier ook even :)
Aangezien ik op 1 maart trouw en net voor de feestdagen mijn jurk op maar heb laten maken maar met de feestdagen 7 dagen op de 10 bij familie heb moeten eten. Moeten er nu toch nog 2,5 kg terug af en wat strakker in mijn vel zitten zou toch wel mogen.
Ik ben overigens 1.60m en weeg nu ongeveer 55,5kg. Ook de conditie mag opgeschroefd worden :D

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:08

Zo, ik ben klaar met level 1!! Als beloning voor mezelf vanavond frietjes gegeten.
Morgen wegen en meten, ben benieuwd! En dan op naar level 2!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:14

Mooi doel Yontheke! :D