Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:32

KarinvdM schreef:
Traplopen is wel wat anders dan hardlopen Caro.

zo echt wel, geef mij maar de lift :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:46

Nee, die neem ik liever niet. Ik heb het niet zo op die kleine ruimtes waar ik niet direct uit kan als ik dat wil... Als ik alleen ben neem ik hem sowieso echt nooit. :o

chanelle14

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:26

Ik heb eindelijk weer een rondje gelopen na een week! Heb voor de zekerheid les 4 opnieuw gedaan, maar
ik kon makkelijk verder met les 5! Had elke keer het gevoel dat ik nog wel eventjes door kon lopen, maar heb me toch maar aan het schema gehouden.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:32

Heb even een beetje bijgelezen :)

Ik gebruik geen app voor het hardlopen. Ik heb alleen STR3006 op mijn ipod staan en ga zo aan de slag. Heb sinds gister wel de apps van runkeeper voor situps en squats op mijn iphone staan! Erg leuk en heel makkelijk. Vandaag al flinke spierpijn in mijn billen :+

Gister heb ik les zeven gelopen. Niet veel verschil met les 6, maar ik heb mezelf even flink gemarteld. Normaal ren ik de straat uit, een stukje over de hoofdweg en sla dan af op een andere drukke verbindingsstraat, die meteen naast een klein bosje ligt. Achter dat bos liggen allemaal velden, boerderijen en stallen (o.a. ook de stal waar mijn paard staat :+). Die weg ga ik helemaal af en onder kom ik dan op een rotonde uit, die rotonde ren ik een keer rond en terug de berg weer op (lange leve het heuvelland!). Gister bedacht ik me dat ik ook wel eens een andere route kon nemen, en ben niet de rotonde rond gegaan, maar trapjes naar beneden, richting het bos. Bosje ging eerst berg af, daarna weer berg op, berg af, berg op etc. Tegen het einde aan werd het wel wat zwaar omdat ik alleen nog maar berg op ging, maar ik heb toch de volle tijd uitgelopen! Vandaag nog een keer met mijn paard dezelfde route gereden haha. Morgen mag ik les 8 gaan doen. Vorig jaar vond ik dat erg zwaar (telkens 1 minuut wandelen met twee minuten hardlopen afwisselen als ik me niet vergis, zo'n 8x achter elkaar).

Ik probeer ook altijd zo veel mogelijk de trap te nemen. Goed voor de benen en billen haha.

Vandaag merkte ik ook voor de eerste keer (tijdens het fietsen) dat mijn conditie beter begint te worden. Ben voor het eerst zonder moeite naar huis gefiets vanuit stal, 3/4 van de terug weg gaat berg op..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:34

Mijn tempo is laag :oo Maar net wel weer les 2 gevolgd. Heb een week gesmokkeld. Maar ging erg goed :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:08

Droomster schreef:
@Yucca: Hoe span jij je buikspieren aan tijdens lopen, zijn daar tips en trucs voor? Ik heb Evy erover gehoord op de mp3, maar toen ging ik het proberen en voor mijn gevoel kon ik echt niet lopen en aanspannen :')

Het is vooral belangrijk dat je bovenlijf recht blijft en je niet met je schouders/bovenlijf 'mee gaat zwaaien'. Je moet je armen goed vanuit je schoudergewricht bewegen, zodat je bovenlichaam stil blijft. Als het goed is span je daarbij automatisch je buikspreken aan. Je kan je het beste richten op je armen: recht naar voren en achteren bewegen langs je lichaam (dus niet voor je lichaam), pols bij de heup en elleboog bij de heup, dat is de zwaai die je moet maken.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:15

Ariebombarie schreef:
KarinvdM schreef:
Traplopen is wel wat anders dan hardlopen Caro.

zo echt wel, geef mij maar de lift :')

ja, is wel anders natuurlijk maar ik had verwacht dat mijn uithoudingsvermogen zo langzaam aan wel wat beter zou worden. Straks in de zomer in de bergen hoop ik daar toch wel profijt van te hebben. Vandaag maar 4x op en af gelopen maar mijn collega's lachen erom. De lift is voor mij geen optie met claustrofobie :+
Net overigens erg fijn gelopen, alleen de laatste 8 minuten door pijn in mijn zij even extra wandelminuutje maar afgesloten met 3 extra minuten waarvan de laatste minuut met het gas open ;)
Heerlijk voldaan! Dus durf het volgende lesblok (22,23 en 24) aan!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:22

Gebruiken jullie ook een GPS ding in het bos? En hoe bevalt dat?
Ik heb gisteren geprobeerd te navigeren op mijn telefoon, maar ik werd daar zo geïrriteerd van, dat ik hardop geroepen heb "ik kan nog sneller een taxi bestellen zeg, tjeeeessus, wat langzaam'.

En wat is runkeeper eigenlijk? Ja, een APP maar wat doet die?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:23

Goed bezig hoor allemaal!!

Dagmar, ah wat balen. Goed uitzieken!!

Caro, in de sportschool hebben we ook een apparaat waar je op kan traplopen, maar dat vind ik echt zwaar ben na 5/10 minuten al moe dan haha.

_MG, goed bezig zo te lezen :D Fijn dat je merkt dat je conditie een stuk beter word, dat is natuurlijk ook de bedoeling.

Ik ben alweer een uurtje terug van mijn rondje van 10 km. Iets slomer gelopen dan zondag (10.01 km in 55:36 sec en zondag 10,2 km in 55:04 sec), maar ik ren nog niet echt om een tijd dus dat komt wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:33

Ik loop meer te joggen. Echt rennen is er ook nog niet bij

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:36

love_western schreef:
Ik loop meer te joggen. Echt rennen is er ook nog niet bij

Ik vind het heerlijk om ipv hard te lopen af en toe te joggen. Misschien kan je er een soort ''bootcamp'' van maken. Onderweg een paar oefeningen voor bijv, je benen, armen buik te doen. Dit kan op een makkelijke manier door bijvoorbeeld, onderweg te stoppen en een paar squats te doen en daarna weer verder te joggen, of bij bijvoorbeeld een bankje een paar keer op te drukken. Leuk voor de afwisseling :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:38

Nou, ik denk dat niemand hier letterlijk rent hoor. We lopen geen van allen een marathon in een toptijd. :D
Ik vind hardlopen dan ook een betere benaming.:)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:41

In woon in de buurt van Snowworld landgraaf (die grote indoor skihal), daar heb je dus een heeeeeeeeeeeele hoop trappen. Deze zomer ben ik van plan daar af en toe op te gaan joggen (of lopen/kruipen :')).

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:47

Ik vind het wel leuk om af en toe samen te lopen, ga morgen met de buuf. Ik loop sneller dan haar maar dat is niet erg, even een korter rustiger rondje en dan van het weekend weer 5 km. Ik ben eind deze week ook klaar met fysio, fijn!

Ik merk wel een wat vervelend bij-effect van het lopen: mijn kuiten worden dikker! -O- Op zich geen probleem, maar mijn rijlaarzen zitten niet lekker meer... Nog even en ze gaan gewoon echt pijn doen. Herkennen jullie dat?

@karin: hoe is het met je knie?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:56

Ik loop met nike +, dsensor op mn schoen en klein dingetje aan mn ipod. Toppie en ook erg nauwkeurig!

Tip voor buikspieren aanspannen; bol je rug als het ware, dan kantel je je bekken en span je je buik aan. Ik moet er tijdens het lopen altijd op letten, op een gegeven moment gaat het vanzelf en loop je stukken fijner!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:13

Dat had ik ook Kay, maar ik ben nu aardig wat afgevallen en nu passen mijn laarzen weer prima. :)

Ik ga mn knie morgen denk ik even testen. Donderdag moet ik naar de fysio en dan is het wel handig om te weten of en hoeveel last ik nog heb.
Ik heb er verder geen last van met de dagelijkse dingen. :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:34

Bij mij worden vooral mijn bovenbeenspieren dikker, kuiten ook wel iets, maar mijn rijlaarzen passen gelukkig nog :). Heb vandaag geprobeerd mijn maximale hartslag te bepalen, om de trainingen op een voor mij ideaal tempo te gaan lopen. Heb een mooi schema gevonden voor hersteltraining, intensieve en extensieve duurloop en intervaltraining. Maar daar heb ik dus mijn max. hartslag en die in rust voor nodig.
Mijn max. hartslag werd niet zo hoog (170) maar begreep dat dat ook met leeftijd te maken heeft.
Wel steeds in 20-30 seconden weer herstel naar 130 en dat is de hartslag die ik altijd heb na opwarmen.
Nu morgenochtend die in rust nog bepalen, dan kan ik aan het rekenen.
Lopen jullie ook met hartslagmeter?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:38

Ja, ik heb ook een hartslagmeter bij mijn Garmin horloge.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:43

Ik loop niet met hartslagmeter. Zou het wel willen, maar vind het nog wat duur.

Mijn bovenbeenspieren zijn ook flink ontwikkeld, maar daar heeft de krachttraining bij de fysio ook een bijdrage in geleverd. Dat vind ik ook niet erg, mag wel. :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:46

Is dat een speciaal horloge voor het hardlopen? (of voor meerdere sporten?)

@Kay, ik heb hem in de opruiming gekocht bij de Boerenbond, toen was ie maar € 15,00. Dus soms valt de aanschaf mee.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:48

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:50

Busymissy Wat is dat voor iets? *nieuwschierig*

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:52

KarinvdM, da's wel handig, zo alles in 1.

Bedoel je wat voor schema ik ga gebruiken Eline?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:03

Och zie net dat de app, maar de halve route heeft berekend. Vandaar het slome tempo