[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liiszle

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:26

Ik lees even met jullie mee.. ik worstel al tijden met een beetje overgewicht en kan er meeste tijd goed mee leven. soms heb ik een goede dip en ben ik helemaal klaar er mee. zo nu dus ook, en besloten vanaf deze week weer gezonden, gebalanceerder en verantwoorder te eten.
mijn streven is op dit moment om 5 kg er af te krijgen. mocht dat goed gaan kan er eventueel nog 5 kg af.

ik ontbijt nu met kwark + muesli + lijnzaad en een beetje honing als ik behoefde heb aan zoet.
lunchen vind ik heel lastig. wat is verantwoord en makkelijk in huis te halen?

ik hoop dat dit topic mij een beetje blijft motiveren..

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:27

Rebbeca daar heb je wel gelijk dat een 13jarige meer mag eten en meer energie nodig heeft alleen al omdat het zoveel energie kost voor je lichaam om te veranderen hormonaal en te groeien. Maar een 13jarige moet zch bezig houden met een gezonde eet en leefstyl. Tegenwoordig hebben de kinderen geen overgewicht meer maar obesitas doordat ze met de bus naar school gaan ipv de fiets en ze gaan binnen gamen ipv buitenspelen dus ze verbruiken ook minder energie. Een kind moet gewoon goede begeleiding krijgen bij over of ondergewicht en leren hoe gezond te eten en te leven

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:30

Naath86 schreef:
Bonjoy schreef:
In twee weken tijd :)

Netjes hoor!

Jep! Ben er ook supersuper blij mee! :D

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:39

Onder de 25 bmi, wat goed!!
lees nog meer goede dingen, super!

hier gaat het de goede kant ook weer op. alleen nu heeft mn moeder pizza gehaald en dat wil ik eigenlijk wel heeel graag... vanavond dan geen hele maaltijd meer maar 2 crackers oid. helaas ook een verjaardag vanavond. maar ga maar een uurtje zodat het lukt niet te snoepen. (wel groenten vanmiddag hoor en fruit al op)

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:44

_joellover_ schreef:
Matsje schreef:
Van herbalife Joellover? En waar als ik vragen mag?

Nee ik sport bj victorie plaza en dat hadden ze organiseerd, en het is gratis!
Het is niet bij victorie plaza ergens n bergen geloof ik.

Ik ben 1 kg aangekomen {:)-:

Ha grappig daar werk ik. Je mag ook op dinsdagavond eens langskomen voor wegen en voedingsadvies, dan ben ik er namelijk.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:48

Liiszle schreef:
Ik lees even met jullie mee.. ik worstel al tijden met een beetje overgewicht en kan er meeste tijd goed mee leven. soms heb ik een goede dip en ben ik helemaal klaar er mee. zo nu dus ook, en besloten vanaf deze week weer gezonden, gebalanceerder en verantwoorder te eten.
mijn streven is op dit moment om 5 kg er af te krijgen. mocht dat goed gaan kan er eventueel nog 5 kg af.

ik ontbijt nu met kwark + muesli + lijnzaad en een beetje honing als ik behoefde heb aan zoet.
lunchen vind ik heel lastig. wat is verantwoord en makkelijk in huis te halen?

ik hoop dat dit topic mij een beetje blijft motiveren..

Lees anders mijn Posts even terug vanaf blz 88 geloof ik, daar staan veel tips over goede lunch gerechten enz. Je mag me ook pb-en.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:07

Vandaag eet ik:
O: 3 VitaLu volkoren crackers met kaas en groene thee ( en vitaminesupplementen)
T: niets helaas, had een 3 uur durend tentamen
L: 2 dubbele rijstwafels(zilvervlies van zonnatura) met een plakje bio kipfilet en een speltboterham met half gekookt ei.
T: 1 speltboterham met half gekookt ei, 1 mandarijn en appel.
A: volkorenpasta met gekruide tofureepjes (alpro soja) champignons, paprika, ui, rode peper, broccoli, peterselie, gezeefde tomaten uit pakje, knoflook en kruiden. Met wat gesneden komkommer.
T: fruit

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:12

Goed bezig bonjoy!!!

Ik mocht vandaag ook weer wegen..

3.9 eraf *\o/* zit nu op 7.2 in 2 weken thank god!

Nog 18 te gaan *\o/*

Wel leuk dat ze bij jou ook de taille omtrek meten.. dat doen ze bij mij niet:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:14

Davina21 schreef:
Rebbeca daar heb je wel gelijk dat een 13jarige meer mag eten en meer energie nodig heeft alleen al omdat het zoveel energie kost voor je lichaam om te veranderen hormonaal en te groeien. Maar een 13jarige moet zch bezig houden met een gezonde eet en leefstyl. Tegenwoordig hebben de kinderen geen overgewicht meer maar obesitas doordat ze met de bus naar school gaan ipv de fiets en ze gaan binnen gamen ipv buitenspelen dus ze verbruiken ook minder energie. Een kind moet gewoon goede begeleiding krijgen bij over of ondergewicht en leren hoe gezond te eten en te leven

Sorry, als ik rondkijk op mijn school zie ik nauwelijks kinderen met overgewicht. Een 13-jarige moet met vrienden afspreken en genieten van het leven, evt. een beetje bewust worden van wat het eet, maar een 13-jarige mag zéker wel snoepen of een keertje frisdrank of een boterhammetje pindakaas + hagelslag. Zolang ze een beetje sporten en een normaal leven hebben kan dat prima.

Ben zo blij dat ik op mijn 13e totaaaaal niet bezig was met bewust en gezond leven. Ja, ik moest 2x per dag fruit eten en gewoon brood en groenten e.d. maar ik dacht er echt niet bij na hoor, of dat ene glas cola nou wel of niet goed zou zijn.. kinderen mogen toch ook nog een beetje kind zijn?

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:16

hoi, mag ik me hier ook aanmelden. moet namelijk veel kilo'saf, :( ik sport 2 keer per week ,maar eht gaat het moeizaam, ben sinds za bezig met afslankpillen , of ht werkt?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:31

XxLiindsaYxX schreef:
Goed bezig bonjoy!!!

Nog 18 te gaan *\o/*

7 kilo eraf in 2 weken tijd? :oo Ben je aan het crashen?

Ik zit een dagje niet op Bokt en gelijk al pagina's leesvoer erbij. :')

Ochtend, 8 uur: twee grote boterhammen met appelstroop, water.
Rond 11 uur ong: een glas water en een koekje.
Middag, half 1: ik ging met mama naar een restaurant, we hebben besloten dat we daar elke woensdagmiddag naartoe gaan echt keileuk. Heb water besteld, en twee kroketten met brood waar ook nog mayonaise (ipv mosterd) en salade bij geserveerd werd. Die sla was echt lekker man, ik dacht dat 't vies was en vond maaltijdsalade's ook zo raar, maar dit was lekker. Ik denk door de dressing waardoor het minder gezond werd... Maar goed, rucola (als je het zo schrijft), tomaat, komkommerreepjes en ijsbergsla. Oh ja en heb een poffertje van me moeders bestelling ''gestolen''.
Vanavond: nog geen flauw idee, ik heb de smaak van die kroketten nog in me mond zitten. Me moeder heeft geen zin om te koken dus ik zal zelf iets moeten maken.
Toetje, rond 8 uur ong: een waterijsje.

Ik ben me ervan bewust dat ik vandaag niet gezond gegeten heb want er kan wel wat meer tussendoor. En niet te vergeten fruit en zuivel. Maar ik ben allang blij dat ik mijn chocoladereep heb kunnen laten liggen gisteren. *\o/*

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:41

hannahaapje schreef:
XxLiindsaYxX schreef:
Goed bezig bonjoy!!!

Nog 18 te gaan *\o/*

7 kilo eraf in 2 weken tijd? :oo Ben je aan het crashen?

Ik zit een dagje niet op Bokt en gelijk al pagina's leesvoer erbij. :')

Ochtend, 8 uur: twee grote boterhammen met appelstroop, water.
Rond 11 uur ong: een glas water en een koekje.
Middag, half 1: ik ging met mama naar een restaurant, we hebben besloten dat we daar elke woensdagmiddag naartoe gaan echt keileuk. Heb water besteld, en twee kroketten met brood waar ook nog mayonaise (ipv mosterd) en salade bij geserveerd werd. Die sla was echt lekker man, ik dacht dat 't vies was en vond maaltijdsalade's ook zo raar, maar dit was lekker. Ik denk door de dressing waardoor het minder gezond werd... Maar goed, rucola (als je het zo schrijft), tomaat, komkommerreepjes en ijsbergsla. Oh ja en heb een poffertje van me moeders bestelling ''gestolen''.
Vanavond: nog geen flauw idee, ik heb de smaak van die kroketten nog in me mond zitten. Me moeder heeft geen zin om te koken dus ik zal zelf iets moeten maken.
Toetje, rond 8 uur ong: een waterijsje.

Ik ben me ervan bewust dat ik vandaag niet gezond gegeten heb want er kan wel wat meer tussendoor. En niet te vergeten fruit en zuivel. Maar ik ben allang blij dat ik mijn chocoladereep heb kunnen laten liggen gisteren. *\o/*

Ik ben ook 6,1 kwijt in twee weken, Cambridge dieet ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:42

Ik heb dit boek alvast aangeschaft voor de tijd ná cambridge :)

Afbeelding

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:49

@Matsje het was wel herbalife;) En ik ben eigenlijk best wel geintreseerd, ik heb namelijk ee naangeboren hart afwijking en merk dat wat ik eet het er niet beter van word ookal doe ik me best! Ik mis bijvoorbeeld veel omega 3 wat juist goed voor hart en vaat is.

Heeft er iemand ervaring met herbalife?
De analyse was best heftig, ik heb een bmi van 28! 24%spier terwijl 28% gem is ik draag 40(!!!)kg vet met me mee. 43.2% vet(!!) dat is veelste hoog. Ben best wel geschrokken..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:06

Zooooo wat een superresultaten hier!! Gefeliciteerd allemaal!

En Rubyred onder de 25 BMI, topper!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:36

Sheran schreef:
Monnie_ schreef:
Onzin niet naar binnen krijgen, gewoon proppen dan wen je er vanzelf aan. Als je niets eet heb je ook geen honger, als je veel eet juist wel

Beeeetje kort door de bocht gezegd. Het klopt wel dat je steeds iets over je grens moet gaan eten, maar 'gewoon proppen' is ook echt niet goed voor je.

beter proppen dan te weinig eten

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:52

Joellover was je bij Erik of marrit?
Ik ben zelf destijds enorm aangekomen van herbalife en heb over de producten mijn twijfels. De vitaminetekorten die ze opsporen zijn wel handig want mensen komen ongemerkt veel tekort.

Nogmaals, heb je tijd om een keer op dinsdagavond even langs te komen bij VP? Kost je niks als klant en ik denk zelf dat het een stuk beter en makkelijker ( en goedkoper want herbalife is hartstikke duur) kan.
Proberen waard denk ik.

Ook kan ik dan meteen naar je trainingsschema kijken en aanpassen of nieuwe maken zodat je makkelijker gewicht kan verliezen.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:37

Bij marrit was dit. Ik heb ook heel veel te korten en zij zegt dat ze daarmee juist die producten dat evenwicht erin houden.

Ik wil best een keer op dinsdag afspreken! Werk je voor vp?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 00:12

Rebeccaa schreef:
Davina21 schreef:

Sorry, als ik rondkijk op mijn school zie ik nauwelijks kinderen met overgewicht. Een 13-jarige moet met vrienden afspreken en genieten van het leven, evt. een beetje bewust worden van wat het eet, maar een 13-jarige mag zéker wel snoepen of een keertje frisdrank of een boterhammetje pindakaas + hagelslag. Zolang ze een beetje sporten en een normaal leven hebben kan dat prima.

Ben zo blij dat ik op mijn 13e totaaaaal niet bezig was met bewust en gezond leven. Ja, ik moest 2x per dag fruit eten en gewoon brood en groenten e.d. maar ik dacht er echt niet bij na hoor, of dat ene glas cola nou wel of niet goed zou zijn.. kinderen mogen toch ook nog een beetje kind zijn?

Kan je het programma help mijn kind is te dik? Die is er niet gekomen omdat alle kinderen in Nederland zo slank zijn hoor.
Misschien overal bij jou om je heen wel, maar dat is niet overal....
En tuurlijk moet een kind lekker een snoepje kunnen eten en een colaatje drinken, wie zegt dat dat niet kan?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 00:29

larissa288 schreef:
hoi, mag ik me hier ook aanmelden. moet namelijk veel kilo'saf, :( ik sport 2 keer per week ,maar eht gaat het moeizaam, ben sinds za bezig met afslankpillen , of ht werkt?

.. daar wordt in ieder geval je portomonnee dunner van. :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 01:52

Afslankpillen werken niet. Er zijn maar drie die wel werken. Twee daarvan zijn alleen te verkrijgen op recept, die andere is Allai (of hoe je het schrijft).
Dit heb ik van een dietiste. De werkzame stoffen in de overige pillen werken alleen bij hoge dosering hiervan. Alleen hoge dosering is gevaarlijk voor je lichaam. De dosering in bestaande dieetpillen is dus te laag om goed te kunnen werken. Idd wordt je potomonnee er dunner van dan je lichaam.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 08:59

Brrr dat Cambridge gedoe zegt me ook niks hoor :n

Deze Belg heeft koolhydraten nodig :D

Ik woog afgelopen zaterdagochtend 94.8, deze ochtend 92.9 :oo

Minderen met brood en niet zwaar meer eten 's avonds of te laat eten doet het hem blijkbaar wel :D

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:07

Ik ben hier ook weer aan het meelezen, eindelijk de stap durven zetten om naar de dietiste te gaan.

Bij mij werkt niet zwaar eten ook 's svonds. Ook al zegt mn dietiste dat het bewezen is dt het niet kan.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:32

Goed dat je die stap hebt gezet lauraP!

En top Mi_Amore!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:33

Dit hangt vooral af van hoe laat je gaat slapen.
Ik kom thuis rond 19h en moet dan nog beginnen koken en lig al in mijn bed om 22h.

Als ik dus zo laat eet kan mijn lichaam het niet goed verteren.
Als je bvb eet om 20h en je kruipt pas in je bed op middernacht, dan is je lichaam nog 4 uur actief ipv 2.