Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_joellover_ schreef:Matsje schreef:Van herbalife Joellover? En waar als ik vragen mag?
Nee ik sport bj victorie plaza en dat hadden ze organiseerd, en het is gratis!
Het is niet bij victorie plaza ergens n bergen geloof ik.
Ik ben 1 kg aangekomen
Liiszle schreef:Ik lees even met jullie mee.. ik worstel al tijden met een beetje overgewicht en kan er meeste tijd goed mee leven. soms heb ik een goede dip en ben ik helemaal klaar er mee. zo nu dus ook, en besloten vanaf deze week weer gezonden, gebalanceerder en verantwoorder te eten.
mijn streven is op dit moment om 5 kg er af te krijgen. mocht dat goed gaan kan er eventueel nog 5 kg af.
ik ontbijt nu met kwark + muesli + lijnzaad en een beetje honing als ik behoefde heb aan zoet.
lunchen vind ik heel lastig. wat is verantwoord en makkelijk in huis te halen?
ik hoop dat dit topic mij een beetje blijft motiveren..
Davina21 schreef:Rebbeca daar heb je wel gelijk dat een 13jarige meer mag eten en meer energie nodig heeft alleen al omdat het zoveel energie kost voor je lichaam om te veranderen hormonaal en te groeien. Maar een 13jarige moet zch bezig houden met een gezonde eet en leefstyl. Tegenwoordig hebben de kinderen geen overgewicht meer maar obesitas doordat ze met de bus naar school gaan ipv de fiets en ze gaan binnen gamen ipv buitenspelen dus ze verbruiken ook minder energie. Een kind moet gewoon goede begeleiding krijgen bij over of ondergewicht en leren hoe gezond te eten en te leven
XxLiindsaYxX schreef:Goed bezig bonjoy!!!
Ik mocht vandaag ook weer wegen..
3.9 erafzit nu op 7.2 in 2 weken thank god!
Nog 18 te gaan![]()
Wel leuk dat ze bij jou ook de taille omtrek meten.. dat doen ze bij mij niet:)
hannahaapje schreef:XxLiindsaYxX schreef:Goed bezig bonjoy!!!
Ik mocht vandaag ook weer wegen..
3.9 erafzit nu op 7.2 in 2 weken thank god!
Nog 18 te gaan![]()
Wel leuk dat ze bij jou ook de taille omtrek meten.. dat doen ze bij mij niet:)
7 kilo eraf in 2 weken tijd?Ben je aan het crashen?
Ik zit een dagje niet op Bokt en gelijk al pagina's leesvoer erbij.![]()
Ochtend, 8 uur: twee grote boterhammen met appelstroop, water.
Rond 11 uur ong: een glas water en een koekje.
Middag, half 1: ik ging met mama naar een restaurant, we hebben besloten dat we daar elke woensdagmiddag naartoe gaan echt keileuk. Heb water besteld, en twee kroketten met brood waar ook nog mayonaise (ipv mosterd) en salade bij geserveerd werd. Die sla was echt lekker man, ik dacht dat 't vies was en vond maaltijdsalade's ook zo raar, maar dit was lekker. Ik denk door de dressing waardoor het minder gezond werd... Maar goed, rucola (als je het zo schrijft), tomaat, komkommerreepjes en ijsbergsla. Oh ja en heb een poffertje van me moeders bestelling ''gestolen''.
Vanavond: nog geen flauw idee, ik heb de smaak van die kroketten nog in me mond zitten. Me moeder heeft geen zin om te koken dus ik zal zelf iets moeten maken.
Toetje, rond 8 uur ong: een waterijsje.
Ik ben me ervan bewust dat ik vandaag niet gezond gegeten heb want er kan wel wat meer tussendoor. En niet te vergeten fruit en zuivel. Maar ik ben allang blij dat ik mijn chocoladereep heb kunnen laten liggen gisteren.
Sheran schreef:Monnie_ schreef:Onzin niet naar binnen krijgen, gewoon proppen dan wen je er vanzelf aan. Als je niets eet heb je ook geen honger, als je veel eet juist wel
Beeeetje kort door de bocht gezegd. Het klopt wel dat je steeds iets over je grens moet gaan eten, maar 'gewoon proppen' is ook echt niet goed voor je.
Rebeccaa schreef:Davina21 schreef:Rebbeca daar heb je wel gelijk dat een 13jarige meer mag eten en meer energie nodig heeft alleen al omdat het zoveel energie kost voor je lichaam om te veranderen hormonaal en te groeien. Maar een 13jarige moet zch bezig houden met een gezonde eet en leefstyl. Tegenwoordig hebben de kinderen geen overgewicht meer maar obesitas doordat ze met de bus naar school gaan ipv de fiets en ze gaan binnen gamen ipv buitenspelen dus ze verbruiken ook minder energie. Een kind moet gewoon goede begeleiding krijgen bij over of ondergewicht en leren hoe gezond te eten en te leven
Sorry, als ik rondkijk op mijn school zie ik nauwelijks kinderen met overgewicht. Een 13-jarige moet met vrienden afspreken en genieten van het leven, evt. een beetje bewust worden van wat het eet, maar een 13-jarige mag zéker wel snoepen of een keertje frisdrank of een boterhammetje pindakaas + hagelslag. Zolang ze een beetje sporten en een normaal leven hebben kan dat prima.
Ben zo blij dat ik op mijn 13e totaaaaal niet bezig was met bewust en gezond leven. Ja, ik moest 2x per dag fruit eten en gewoon brood en groenten e.d. maar ik dacht er echt niet bij na hoor, of dat ene glas cola nou wel of niet goed zou zijn.. kinderen mogen toch ook nog een beetje kind zijn?