In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riverrr

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:28

Hahaha nee fout!
En ik ben een stukje ouder dan dat ;)
Zeg maar gerust tussen de 20 en 30.
Ik ben inmiddels al een aantal jaren uit huis.

Dat duiveltje zijn we nu mee aan het werk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:41

SwitchShadow schreef:
Hahaha nee fout!
En ik ben een stukje ouder dan dat ;)
Zeg maar gerust tussen de 20 en 30.
Ik ben inmiddels al een aantal jaren uit huis.

Dat duiveltje zijn we nu mee aan het werk ;)

Niet eens :')

Nou sterkte met het duiveltje, ik vecht er soms ook nog mee maar dan stop ik gewoon mn vingers in mn oren en zing ik heel hard 'LALALALALALALALALA' :D

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:42

Lol! zal ik ook eens proberen ;) Thanks!

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:45

Welkom SwitchShadow! Vervelend dat je het gevoel hebt dat je nog een lange weg te gaan hebt. Hoelang het duurt maakt eigenlijk niks uit, het gaat om het resultaat toch? Heb je al wel het idee dat je stappen gemaakt hebt? Ik heb ook een schaduwaccount hoor :D

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:14

niet iedereen in het noorden/oosten vind therapie stom trouwens wed dat in het westen of zuiden ook zat mensen zijn die therapie stom vinden.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:06

Bedankt jorine! Fjuuw ben niet de enige ;). Ik heb wel stappen gemaakt, maar loop op het moment erg vast door bovenstaande reden.
Je hebt helemaal gelijk, het gaat om het resultaat. Maar als je heel lang stil staat ziet het er soms zo somber uit. Maar we werken er gewoon verder aan!

Claudia: klopt helemaal... helaas! Overal komt dat wel voor denk ik.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:38

Welkom SwitchShadow!
Wat vervelend dat je geen steun ervaart vanuit je omgeving. Therapie is helemaal niet stom, het is juist sterk dat je aan de slag wil gaan in therapie en iets wil veranderen aan de situatie waarin je zit!
Dat je geen steun ervaart maakt het vast nog moeilijker om erover te praten. Helaas is praten net wat je eigenlijk zou moeten doen om het een plaatsje te kunnen geven. Maar doe dat op je eigen tempo, forceer het niet.
Ik heb het zelf ook nog heel moeilijk om te praten over wat ik meegemaakt heb, maar inmiddels weet ik wel bij wie ik terecht kan als ik er wel over wil/kan praten.
Ik kan goed begrijpen dat je bang bent voor herkenning als je je verhaal op internet plaatst. Het is inderdaad mogelijk dat anderen te weten komen wie je bent en dus ook wat je hebt meegemaakt. Ik denk dat het niet nodig is dat je je verhaal op internet gooit om het te kunnen verwerken. Maar als je het gevoel hebt dat het jou kan helpen, moet je er misschien toch eens over nadenken. Misschien kan je het ook gewoon allemaal opschrijven voor jezelf en het bewaren zodat je achteraf nog kan beslissen wat je ermee doet?
Ik heb voor mezelf besloten dat ik niet meer het hele verhaal op internet zet. Ik heb niet het gevoel dat het mij zou helpen om het te verwerken en ik zou niet willen dat het negatieve gevolgen heeft doordat mensen erachter komen dat ik dat geschreven heb. De mensen waarvan ik wil dat ze het weten, weten het inmiddels wel en als ik dat nodig heb kan ik ook wel bij hen terecht voor bv een babbel (al zal ik zelf niet snel de stap zetten om die hulp te vragen). Maar dit is een persoonlijke keuze. Sommige mensen hebben er juist wel veel aan om hun verhaal (anoniem) op internet te zetten en zo bv in contact te komen met lotgenoten.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:41

vind het altijd zo raar dat ze gelijk het noorden en oosten erbij pakken haha mama die vertelde wat moois
'maakt niet uit hoe anderen erover denken, als het jou maar helpt'

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:58

Ikkkke: Dankje! Ik heb inmiddels een post gemaakt en het in hele grove lijnen opgeschreven. Ik denk dat het zo niet word herkend en zo kan ik toch kijken of ik wat goede tips kan krijgen.
Ik heb zelf een boekje waarin ik van alles opschrijf. Hoorde ook bij de therapie ;). Vond het eerst heel naar om te schrijven, maar nu is het echt mijn ding geworden en schrijf zo graag iets van me af.

Was wel eng hoor om het te posten. Maar tot nu toe valt alles nog mee...

Claudia: Daar heeft jou moeder dan gelijk in ;) Toch is het moeilijk om los te laten.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:16

Ik ben soms ook wel een beetje bang dat iemand die mij kent mijn berichten leest, bokt is ook ZO bekend bij paardenvolk hé... Maar dan zeg ik tegen mezelf: als dat zo zou zijn en als ze die info ooit misbruiken, dan zegt dat héél véél over die ander en niet over mij.

Voor mij helpt het dat ik hier af en toe dingen kwijt kan en dat anderen dat herkennen en er iets nuttigs op kunnen zeggen, en dàt is voor mij belangrijker dan commentaar of weet ik veel wat van iemand die geen flauw idee/begrip heeft voor wat wij meemaken.

Veel sterkte trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:28

Ik heb zelf trouwens meer weerstand in t westen gekregen dan in t oosten hoor (kom uit t westen maar woon nu in t oosten, en heb daar ook therapie gehad), maar veel mensen in mijn therapiegroep hadden daar last van. Vooral van de ouders die al wat ouder waren, zo rond de 70. Die hadden zoiets van niet banketstaaf maar pellen.
In het westen waren vroegere beste vrienden van mijn broer niet echt begripvol, die kennen mij al heel lang maar snapte niet dat ik zo in de knoop had gezeten met mezelf, die deden er heel lacherig over en namen me niet echt serieus, ik was toch Jolientje die altijd vrolijk was!?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:26

haha precies jollien! over over de wereld zijn mensen die therapie onbenullig en niks vinden..
om 2 uur een afspraak ik het ggz gebouw grote stap voor mij om daarheen te gaan. zo mama maar even op pad sturen om die valdispert op te halen en dan kijken of dat helpt haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:33

claudiadvx schreef:
haha precies jollien! over over de wereld zijn mensen die therapie onbenullig en niks vinden..
om 2 uur een afspraak ik het ggz gebouw grote stap voor mij om daarheen te gaan. zo mama maar even op pad sturen om die valdispert op te halen en dan kijken of dat helpt haha

Dat gaat zeker wel helpen!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:11

Shanelle schreef:
Ik ben soms ook wel een beetje bang dat iemand die mij kent mijn berichten leest, bokt is ook ZO bekend bij paardenvolk hé... Maar dan zeg ik tegen mezelf: als dat zo zou zijn en als ze die info ooit misbruiken, dan zegt dat héél véél over die ander en niet over mij.

Voor mij helpt het dat ik hier af en toe dingen kwijt kan en dat anderen dat herkennen en er iets nuttigs op kunnen zeggen, en dàt is voor mij belangrijker dan commentaar of weet ik veel wat van iemand die geen flauw idee/begrip heeft voor wat wij meemaken.

Veel sterkte trouwens!

Helemaal gelijk in hoor. Alleen bij mij kan het hier flink in de soep lopen als mensen het herkennen.
Dat wil ik gewoon voorkomen.

@ joolien: Dat vrolijke kan natuurlijk maar al te goed een masker zijn. Ik lach ook altijd, maar voel me totaal niet blij.

@ Claudia: hoe ging het bij de ggz? Hoop dat de valdispert helpt!

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:54

Hoe is het gegaan Claudia?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:58

SwitchShadow hier ook iemand die altijd een masker op had behalve als ik naar mijn psychologe ging. Ik wilde andere niets laten merken. En als ik wel wat liet merken waren de reacties die je van mensen kreeg niet leuk. Ook waren het vaak de mensen die zelf nog nooit wat hadden meegemaakt, vonden dat je je aanstelde, je moest gewoon verder gaan met het leven. Op deze manier heb ik ook wel geleerd wie mijn echte vrienden waren en nog steeds zijn.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:08

ging hardstikke goed!! voel me echt trots nu. de rustgevende pilletjes hebben geholpen (denk ik) heb er niet veel van gemerkt namelijk kan ook een goed teken zijn omdat het zo goed ging haha. ik heb ook een fake glimlach op mn gezicht nja meestal dan soms is ie ook wel echt!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:33

claudiadvx schreef:
ging hardstikke goed!! voel me echt trots nu. de rustgevende pilletjes hebben geholpen (denk ik) heb er niet veel van gemerkt namelijk kan ook een goed teken zijn omdat het zo goed ging haha. ik heb ook een fake glimlach op mn gezicht nja meestal dan soms is ie ook wel echt!

Wat goed zeg! Fijn dat het zo goed ging!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:38

Fijn om te horen dat het goed is gegaan Claudia. Komt er nu ook nog een vervolg?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:59

afgelopen donderdag zoals jullie weten ook al een gesprek gehad. vandaag dan en donderdag heeft mama alleen een gesprek. volgende week weer en een 'diagnose' klinkt zo ernstig haha daarna beginnen de behandelingen:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:44

Goh claudia, ik heb ook een paniekstoornis icm agorafobie dus mocht je ervaringen willen weten van de behandelingen oid; schroom niet om een pb'tje te sturen. Ik heb vorig jaar een aantal maanden bij een psycholoog gelopen, dat ging erg goed maar ivm wat veranderingen in mijn leven had ik een paar maanden terug een flinke terugval waardoor ik besloot terug in therapie te gaan. Dat gaat nu weer erg goed gelukkig :)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:21

ik moest eerst alle afkortingen en woorden weer even opzoeken haha zoals icm en oid:P
in wat voor therapie ben je gegaan? ik krijg volgende week te horen wat ik nou precies heb dus is nog niet zeker dat ik agorafobie in combinatie met angststoornis heb maar de angststoornis is vrijwel zeker zei ze.
mooi dat het nu weer goed gaat *\o/*

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:42

met een rot gevoel gaan slapen. net ruzie gehad met 2 goede vriendinnen:( morgen vertel ik meer hierover

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:57

claudiadvx schreef:
met een rot gevoel gaan slapen. net ruzie gehad met 2 goede vriendinnen:( morgen vertel ik meer hierover

Hoe gaat het nu?

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:00

hoe gaat het nu claudia? :(