[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:39

Hoezo Suus ?

Ik doe het nu zelf met een dikke krultang (inch) maar het houd nog geen 10min, echt niet gelogen !
Ik gebruik ze op de warmste stand 200° (babyliss) en ik gebruik elnette maar het helpt niets.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:43

Kijk naar tutorials op Youtube.. How to get loose beachy curls, en dat soort dergelijke titels. Heb ik altijd erg veel aan! :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:44

JamieShanin schreef:
JamieShanin schreef:
Ik heb ook een leukertje gehad :P

Mijn haar was inmiddels weer een redelijke kleur na al het gedoe, het zat tussen donkerbruin lichtbruin in een beetje een mengseltje. Maar ik wilde het al een tijdje rossig hebben een beetje oranje rood.

http://www.google.nl/imgres?q=nutrisse+ ... ,s:0,i:115

deze kreeg ik aangeraden door meerdere mensen , dat zou uitstekend pakken :')
ehh niet dus... het is nu paars rood hahaha het misstaat me niet echt niet maar
ik wil het echt lichter hebben echt meer die rossige kleur op, wat raadde jullie mij aan?

zo is het nu , iets lichter op de foto
http://oi49.tinypic.com/2dlkghi.jpg

zou zilver shampoo of head and shouders dan ook bij mij helpen?

Zilver shampoo kun je vergeten, dat werk echt alleen bij blond haar met een gele gloed.
Head and shoulders kun je proberen maar ik denk dat t dan alleen lelijker wordt. Weet niet of t daar mooi lichter van wordt. Zal vooral valer worden denk ik. Maarja je kan t proberen.
Raar trouwens , best een groot verschil tussen de kleur op t pakje en de kleur van je haar nu :s

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:45

elkee schreef:
Hoi dames,

Ik heb een vraag over mijn magenta rode haar..
Een paar weken terug heb ik het magenta rood geverfd, en dit heeft gewoon goed gepakt (highlight spul was het, van kapperswinkel PAK!). Het is nu dus echt fel rood.

Dit was leuk en aardig voor even, maar ik ben het nu alweer zat (haar verven, super verslavend).
Nu wil ik graag een lichtere, zachtere, vriendelijkere kleur.. maar niet te normaal. Het hoeft er niet 'natuurlijk' uit te zien.. De rode gloed gaat er niet makkelijk af, dat weet ik. Dat hoeft ook niet.

Wie heeft ideeën / tips / advies etc? Hoe gaat het als volgt? (ontkleuren of gewoon overheen verven?)

(het is dus vrij donker fel rood, waardoor het erg hard en nors aankomt)

[ Afbeelding ]
Zoiets is het nu, wel iets lichter/feller (dit ben ik niet uiteraard)

en richting deze kant zit ik te denken:
[ Afbeelding ][ Afbeelding ][ Afbeelding ][ Afbeelding ]

Dat wil ik ook weten, heb precies hetzelfde. (Was eerst mahonie en wilde ook dat koper hebben, zou 80 euro kosten bij de kapper aii) dus gisteren heb ik er zelf maar knalrood in gegooid. Maar ik wil ook weten of ik geleidelijk naar die koper/rossige kleur kan gaan.. Maar omdat rood natuurlijk een hele andere toon is dan koper ben ik bang dat het moeilijk zal gaan zonder dat je haar knaloranje wordt als je het gaat bleken. Dit denk ik hoor, ik ben geen kleur-expert maar heb wel genoeg praktijkervaring :+

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:46

elkee schreef:
Kijk naar tutorials op Youtube.. How to get loose beachy curls, en dat soort dergelijke titels. Heb ik altijd erg veel aan! :j

Bedankt !

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:08

Unoo schreef:
elkee schreef:

Dat wil ik ook weten, heb precies hetzelfde. (Was eerst mahonie en wilde ook dat koper hebben, zou 80 euro kosten bij de kapper aii) dus gisteren heb ik er zelf maar knalrood in gegooid. Maar ik wil ook weten of ik geleidelijk naar die koper/rossige kleur kan gaan.. Maar omdat rood natuurlijk een hele andere toon is dan koper ben ik bang dat het moeilijk zal gaan zonder dat je haar knaloranje wordt als je het gaat bleken. Dit denk ik hoor, ik ben geen kleur-expert maar heb wel genoeg praktijkervaring :+

Het liefste wil ik niet bleken. Aangezien rood al niet fantastisch gezond is voor je haar.. ik denk dat ik er een naturel tint overheen gooi. Lichtbruin ofzo of donkerblond. Dat er dan roodtint doorheen komt, dat vind ik geen probleem.

WAAROM is met haren bezig zijn zo verslavend? -O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:55

Iemand ervaring met producten van Redken? :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:18

Mijn donker chocobruin is echt goed gelukt trouwens :D
Krijg t alleen niet mooi op de foto helaas.
Maar t is echt mooi donkerbruin geworden, ben er blij mee :D

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:21

ik heb een vraagje aan jullie, mijn haren zijn tamelijk kort, en ik heb een pony, nu doe ik mijn pony (die nu wat langer is geworden) steeds vaker naar achter of gewoon in een schuine scheiding...

mijn haren ga ik sowieso laten aangroeien, zal ik mij pony mee laten groeien of toch op normale lengte houden. in mijn profielfoto kun je een beetje bij hoofd en haren zien, maar het is nu iets van 3-5 cm langer

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:44

Morrow_Less schreef:
elkee schreef:

Bedankt !

Zelf verdeel ik mijn haar door het vanaf boven mijn oren eerste met een clip op mijn hoofd te zetten en eerst het onderste deel te krullen.

Krullen naast het gezicht van je gezicht af draaien maar in de rest van mn haar wissel ik de draairichting dan gaan ze minder in elkaar hangen. Onderste 2 a 3 cm neem ik niet mee in de krultang want dan ziet het er minder stijfjes uit.
Kijk goed waar je de scheiding wilt hebben als je aan het bovenste deel gaat werken.

(Eventueel kun je nadat je de tang er voorzichtig af laat glijden de krul rond je vinger draaien en met een speldje vastzetten, als een rolletje op je hoofd, om af te laten koelen)

Krullen goed laten afkoelen voordat je er verder iets mee doet (haarspray kan wel), alleen een hele grove kam of je vingers gebruiken (als kam om beetje mee schudden) als je het wat losser wilt.

Zelf ga ik nog per krul met een fijne (everzwijnhaar) borstel doorheen en wikkel dan de krul weer rond mijn vinger zodat hij er niet uitgaat maar wel wat zachter oogt.

en inderdaad haarspray & youtube is je vriend, niet van te dichtbij sprayen (30cm) anders gaat het erg plakken.

Zelf ben ik erg schuldig aan het niet gebruiken van heat protector *schaam*
Wie weet een goede optie die niet al te duur is?

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:08

Nou, heb mijn haar toch donkerder blond laten verven bij de kapper, ben erg blij met het resultaat :D

Het was in de punten wat groen, maar ze heeft dit met een mix van blondeer/conditioner en water er uit gehaald :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:37

@lovelynutia, ik gebruik zelf deze : Fantasia Hair Polisher.

Afbeelding

Hij kostte toen der tijd €6,95 en je kunt ze krijgen bij de Surinaamse haar winkeltjes.
Ik heb mijne nu sinds 2005 en hij is pas op de helft. (Je hebt maar 1 drupje nodig, natuurlijk wel afhankelijk van je haarlengte. Bij mij is het tot net boven mijn borst). :)

Ik heb ook de variant voor geverfd en chemisch behandeld haar, die werkt als anti pluis en als repair serum. (Die gebruik je na het stijlen, fohnen etc.)

Afbeelding

JLLN_ Ben benieuwd! Heb je een foto? :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:55

Bij de kruidvat hebben ze van ieder merk wel een Heat Protecter, die moet ik eigenlijk ook nog 1 halen.. Dus qua prijs zijn ze enorm verschillend aangezien alle merken / eigen merken ze wel hebben!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:14

Oei heatprotecter moet ik ook nog halen. Had er en van syoss maar die stonk verschrikkelijk. Iemand tips?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:39

@Blond_D Twee posts hierboven

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:50

Ik heb een heatprotector + stijlmaakgevalletje + keratineding in een van lisap milano!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:23

Die roze heb ik ook Kym!
Die is super fijn en ruikt heeeeeel lekker.
Gaat idd heel lang mee.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:50

Haha ja Micha die is fijn he! En hij ruikt inderdaad heerlijk, die blauwe ook trouwens!
En voor die 7 euro.. Doe er al 8 jaar mee inmiddels haha. :D

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:29

elkee schreef:
Hoi dames,

Ik heb een vraag over mijn magenta rode haar..
Een paar weken terug heb ik het magenta rood geverfd, en dit heeft gewoon goed gepakt (highlight spul was het, van kapperswinkel PAK!). Het is nu dus echt fel rood.

Dit was leuk en aardig voor even, maar ik ben het nu alweer zat (haar verven, super verslavend).
Nu wil ik graag een lichtere, zachtere, vriendelijkere kleur.. maar niet te normaal. Het hoeft er niet 'natuurlijk' uit te zien.. De rode gloed gaat er niet makkelijk af, dat weet ik. Dat hoeft ook niet.

Wie heeft ideeën / tips / advies etc? Hoe gaat het als volgt? (ontkleuren of gewoon overheen verven?)

(het is dus vrij donker fel rood, waardoor het erg hard en nors aankomt)

[ Afbeelding ]
Zoiets is het nu, wel iets lichter/feller (dit ben ik niet uiteraard)

en richting deze kant zit ik te denken:
[ Afbeelding ][ Afbeelding ][ Afbeelding ][ Afbeelding ]

zou ik mogen vragen welke haarkleur het op de laatste 4 foto's is.. hoe nnoem je die haarkleur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:55

Koperrood is dat. :D

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:58

Boself schreef:

hoi, bedankt, ik wil me haar met spoeling doen, dus dat het er een paar dagen in blijft..
alleen, ik heb zelf bruin haar, kan ik deze kleur er dan in doen?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:27

ilse011 schreef:
Boself schreef:

hoi, bedankt, ik wil me haar met spoeling doen, dus dat het er een paar dagen in blijft..
alleen, ik heb zelf bruin haar, kan ik deze kleur er dan in doen?

Spoeling voor een paar dagen kan niet, dit blijft er een langere tijd inzitten. Ook zitten in deze kleur roodpigmenten die heel lastig uit je haar gaan. En als je bruin haar hebt zal je het eerst moeten bleken wil je de goede kleur krijgen of een bleekspoeling gebruiken en het daarna in de goede kleur te verven. Mijn kapper raadde het me aan dit echt niet zelf te doen omdat je grote kans hebt dat je haar knaloranje wordt als je dit zelf gaat verven.

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:30

wie weet waar je de haarkleur (speoling van ariana grande koopt)
Laatst bijgewerkt door ilse011 op 22-01-13 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:30

Frummels schreef:
@Blond_D Twee posts hierboven

Ik heb geen toko in de buurt ;( Ik ga wel over een week of 2 naar een echte ''stad'' en daar zitten ze geloof ik wel dus dan ga ik zoeken :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:40

hihi een echte stad :D
Ja hier in Den Haag word je er mee doodgegooid! Wel fijn voor dit soort spulletjes. :)