[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:53

1125 is echt te weinig :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:38

Ik had altijd geleerd dat je als je echt wil afvallen rond de 1000 cal moest zitten :=

Maar mss domme vraag, maar is toch ook wel afhankelijk van je lengte wat nodig hebt op een dag?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:41

Een gemiddeld mens heeft alleen al 1300 kcal nodig om te leven. Die verbrand je al met zitten/slapen/lopen/denken/tandenpoetsen en weet ik het wat.
Als je hiervan al te weinig eet denkt je lichaam dat het hongersnood is en zal het alle vetten opslaan voor de strenge winter. Alles wat je dan eet komt er meteen aan.

Uiteraard kan je wel afvallen als je maar 1000 kcal eet, maar als je daarna meer gaat eten komt het er net zo hard weer aan :) Dan is immers de hongersnood voorbij en kunnen we weer vet opbouwen voor de volgende winter. :))

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:43

Maar dit alles staat ook netjes uitgetypt in de OP. :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:54

Oh sorry hoor, zal me eens door dat stuk tekst gaan worstelen dan. Ben niet zo'n lezer O:)

Mja maar inmiddels heb ik wel begrepen dat ik dit ongeveer de rest van mn leven vol zou moeten houden, heb heel mn eet gewoonten omgegooid. En opzich ben ik ook wel gewend. Maar ik sta gewoon hartstikke stil, omdat mn lichaam er dus aan gewend is en ik niet goed weet wat ik nog kan/moet veranderen om t weer aan de gang te krijgen -O-
Maarja, als dr allerlei lekker dingen in de kast zijn blijft t toch lastig _O-
Gelukkig is dat meestal niet en is af en toe ook niet zo heel erg :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:04

Sport je Skessa ? Misschien kun je dat verhogen, de frequentie van het sporten of de intensiviteit. :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:26

Ik ga 2-3 keer per week op de fiets naar mn werk. Is ongeveer een half uur fietsen, enkele reis.
En nog 5 dagen per week paardrijden.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:44

Ik vraag me toch iets af... zou het, net zoals met eten, uitmaken welke sport je doet?

Hier rijden er een hoop mensen paard, zou je door het paardrijden te vervangen door een andere sport, je sneller kilo's kwijtraken? Of is het echt 100 kcal verbranden = 100 kcal verbranden?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:48

Het is wel beter om 'gevarieerd' te sporten. (Eigenlijk moet ik zeggen: het SCHIJNT beter te zijn, heb het van horen zeggen :D )
Ene dag zwemmen, andere dag hardlopen, dag daarna paardrijden etc
Preciese onderbouwing ken ik niet. :+

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:49

LynnDenise schreef:
Ik vraag me toch iets af... zou het, net zoals met eten, uitmaken welke sport je doet?

Hier rijden er een hoop mensen paard, zou je door het paardrijden te vervangen door een andere sport, je sneller kilo's kwijtraken? Of is het echt 100 kcal verbranden = 100 kcal verbranden?

Het is wel zo dat als je een cardio activiteit doet op een gematigde hartslag (zeg 140 a 150), dat je dan twee uur later op de bank nog steeds hogere calorieverbranding hebt dan dat je niet zou hebben gesport.

Daarbij heb je bij sommige sporten meer spieropbouw wat ook in rust natuurlijk weer veer verbranding van calorieen vraagt..

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:53

Nou met bv fitness train je wel andere spieren op een andere manier. En dat doe je ook veel intensiever, word je ook veel meer moe van.

Dus zal dr vast wel mee te maken hebben.

Paardrijden doe ik al wel 19 jaar hoor, dus of het nog zoveel effect heeft weet ik niet, maar je bent iig wel actief bezig.

Toen ik net begon met fietsen, was ik de eerste keren echt bek en bek af, nu doe ik het bijna fluitend zeg maar, dus kan wel merken dat mn conditie vooruit gaat.

Lijkt mij ook wel dat gevarieerd sporten beter is... maar eerlijk gezegd, geen flauw idee waar ik de tijd (en t geld) vandaan moet halen.
Als ik straks niet meer kan fietsen (slecht weer, vroeg donker etc) ga ik weer sporten op de Wii.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:16

na hier is de eerste afspraak sportschool inmiddels en feit 10 september om 8 uur en proef dag sportschool

dus ben benieuwd of ik het leuk vind en welke dingen ik wil gaan doen daar
met name de 3 bbb natuurlijk buik billen benen ;)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:48

Monique, nou dat is een goede stap toch! Hopelijk vind je er iets wat je leuk vindt en je kan blijven volhouden!

Bij mij gaat het al een weekje weer super. Ook alweer 0,8 kg kwijt. Weeg nu 72,5 en wil naar de 68-69 kg. Ik wil dit graag voor de herfstvakantie eraf hebben (17 okt) want dan ga ik altijd die-hard shoppen met mam en mag ik gewoon alles meenemen wat ik leuk vind, heerlijk!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:53

netjes hoor oehhh wil ook zo mam ;) hahaha

ja we gaan voor minimaal 3 keer per week fitnes en mischien groeps lesje spinning 1 keer per week sowieso

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:59

Spinning lijkt mij ook erg leuk, goed voor de beenspieren.

Ik ben ook een tijdje naar de sportschool geweest, maar dat verveelt me zo ontzettend snel. Is echt niet voor mij. M'n zus is ook bezig met afvallen, zij is dit jaar van 105 kg naar 88 kg gegaan en wil nu ook naar de sportschool. Ik moet nog even nadenken of ik met haar mee ga, haha. Wil wel graag m'n lichaam nog wat strakker. Na 35-40 kg afvallen is mn lichaam toch niet zo strak meer.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:10

Vanochtend weer mijn weegmoment gehad.. Ik woog dus 2 weken geleden precies 83.0 en vorige week ineens 84.0.. Wat erg demotiverend werkte, en ik deze week mezelf ook niet echt kon pushen om heeeeel strak te doen.. Bijna elke avond wel iets gegeten als een snack a jack o.i.d. en af en toe een keer een snoepje.. Niet heel ernstig, maar ik wil eigenlijk na mijn avondeten niks meer eten.. En ipv 2 a 3x sporten per week kon ik maar 1x. En tot overmaat van ramp gister chinees gegeten.. Wat me heeeeeeeel goed heeft gesmaakt haha.. En als klap op de vuurpijl (mag 1x pw wat lekkers) heb ik gisteravond een hele reep bros opgegeten. (Niet zo'n reepje maar zo'n blok zeg maar haha :o ) Maar vanmorgen gewogen en zag het dus erg negatief in.. Zou echt blij zijn als ik weer op 83.0 stond..
En ik stond op 82.9! :+
Dus ik hoop dat ik volgende week op 82.5 mag zitten! :)

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:31

ik meld me ook, ik ben 2 maanden geleden begonnen met herbelife en ben in die 2 maanden 4 kilo afgevallen,had een beetje het streven van 1 kg per maand,dus ziet er voor nu goed uit, ik ben nu begonnen met afvallen omdat ik nu een jaarling heb die 150-155 word ik ben zelf maar 160 maar weeg nu tog 102 (2 maanden geleden dus 106) en wil naar de 65-70 kg toe werken en 2 jaar.ik doe fysiek zwaar werk op de boerderij en rijd normaal 3 x pw paard, maar ik ben er zondag van af geklettert en zit met me poot in het gips,en straks na de operatie metaal in me been dus dan zullen de getallen ongetwijfeld wat negatiever zijn... desondanks zet ik het shaken gewoon door,het zijn eiwitten shakes dus voel me iedere x goed gevult. volgens de berekeningen die ik iedere 2weken laat doen zou ik op dit moment 1700 kcal mogen. ik kan me dus niet voorstellendat je op 1000 kcal goed kan afvallen en idd op de spaarstand gaat leven
@naamloos1 soms gaat het met ups en downs,heb ik ook hoor

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:24

ik moet me morgen weer wegen ( de eerste keer na de zomervakantie)

ben al bvan maatje 46 naar 42 gegaan, wat ik zelf al een hele prestatie vind.

nou op naar maatje 38.

weer 2 kledingmaten kleiner ( misschien wel hopelijk 36)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:51

oeh dat is heel netjes joh

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:04

Jeetje, vind het heel knap hoor, twee maten scheelt best veel vind ik.
Hoe lang heeft het je gekost?

Hier gaat het minder met dieëten... pff, heb het erg druk met school, ben ziek geweest, daardoor al anderhalve week niet gerend. Ga morgen iig weer boksen, en dan komende week ook maar weer beter op m'n eten letten.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:10

Safiera je moet niet diëten als je het rustig hebt en dan weer anders eten als je het druk hebt. Probeer er een leefstijl van te maken..... Gewoon elke dag gezond en niet teveel eten en iedere dag minstens een uurtje bewegen. Als dat je nieuwe leefstijl word kom je al een heel eind.

* Uurtje bewegen is wel achter elkaar, niet over de gehele dag....

Ik probeer me er nu ook aan te houden en je voelt je gewoon veel lekkerder en fitter en je krijgt energie van.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:29

Gister thuis en tijdens het werk had ik echt de hele dag honger!! constant zin om te wat te eten. Dus heb ik maar hele kleine hapjes genomen over de hele dag steeds....

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:13

Davina21 schreef:
Safiera je moet niet diëten als je het rustig hebt en dan weer anders eten als je het druk hebt. Probeer er een leefstijl van te maken..... Gewoon elke dag gezond en niet teveel eten en iedere dag minstens een uurtje bewegen. Als dat je nieuwe leefstijl word kom je al een heel eind.

Ik probeer me er nu ook aan te houden en je voelt je gewoon veel lekkerder en fitter en je krijgt energie van.

Ik ben me er van bewust :)

Het is alleen zo dat ik door de stress meer ga eten, sneller snoep/troep pak en dergelijke. Dat had ik beter kunnen zetten dan druk.
Daar komt nog eens bij dat ik de tijd niet heb om elke dag een uurtje te sporten. Ben letterlijk uren bezig met huiswerk, naast het volgen van lessen, de zorg voor onze pony's en het werk op stal.

Lastig, lastig. Ga er in ieder geval weer tegenaan. Blijft nog even zoeken naar een ritme. Ik moet de noodzakelijke dingen gedaan krijgen, maar daarnaast ook nog ontspanning inplannen. En dus sport, en op het gezonde eten blijven letten. Dat laatste is momenteel vooral niet te veel eten en van snoep af blijven.

Ik kan blijven eten met bijv. de lunch, dan eet ik geen ongezonde dingen, maar gewoon te veel. En snoep... gaat nou eenmaal sneller om drop of koek in je mond te steken dan groente schoon te maken of fruit te snijden. Zeer slecht excuus, wel de reden dat het misgaat.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:57

Safiera schreef:
Jeetje, vind het heel knap hoor, twee maten scheelt best veel vind ik.
Hoe lang heeft het je gekost?

Hier gaat het minder met dieëten... pff, heb het erg druk met school, ben ziek geweest, daardoor al anderhalve week niet gerend. Ga morgen iig weer boksen, en dan komende week ook maar weer beter op m'n eten letten.

ik ben in ongeveer 4 maand tijd 2 kledingmaten kleiner/smaller geworden.

wilde vandaag eens wegen, ( starten met afvallen) was de batterij leeg.

dus nou maar een weekje uitgesteld
aangezien ik elke zondag ochtend woog, en dan wil ik graag die dag ook aanhouden :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:22

Safiera schreef:
Davina21 schreef:

Ik ben me er van bewust :)

Het is alleen zo dat ik door de stress meer ga eten, sneller snoep/troep pak en dergelijke. Dat had ik beter kunnen zetten dan druk.
Daar komt nog eens bij dat ik de tijd niet heb om elke dag een uurtje te sporten. Ben letterlijk uren bezig met huiswerk, naast het volgen van lessen, de zorg voor onze pony's en het werk op stal.

Lastig, lastig. Ga er in ieder geval weer tegenaan. Blijft nog even zoeken naar een ritme. Ik moet de noodzakelijke dingen gedaan krijgen, maar daarnaast ook nog ontspanning inplannen. En dus sport, en op het gezonde eten blijven letten. Dat laatste is momenteel vooral niet te veel eten en van snoep af blijven.

Ik kan blijven eten met bijv. de lunch, dan eet ik geen ongezonde dingen, maar gewoon te veel. En snoep... gaat nou eenmaal sneller om drop of koek in je mond te steken dan groente schoon te maken of fruit te snijden. Zeer slecht excuus, wel de reden dat het misgaat.

Ik denk dat je dan vooral creatief moet zijn, hoe ga je naar school? Op de fiets? Zo nee kan je misschien wel op de fiets gaan, of misschien een treinhalte/bushalte verder nemen.
Wat je ook kan doen, tussen je huiswerk door is de paar minuten workout (velen lessen via youtube te vinden) Zo kan je af en toe lekker je ontspanning nemen van je huiswerk, maar wel een paar minuutjes tussendoor actief zijn.

Ik sport vooral op mijn werk (4 dagen in de week, 3 uren per dag) maar op de dagen dat ik niet werk pak ik de fiets. Naar een fotoshoot bijvoorbeeld, of naar de winkels. Ook zoek ik wel eens een winkel wat verder op. Ik heb een winkel op 3 minuten fietsen, 5 minuten fietsen en 15 minuten fietsen. Ik kies dus soms ook voor de laatste om lekker actief te zijn.

Eigenlijk moet je dus gewoon een beetje creatief zijn, helemaal als je druk bezig bent met je huiswerk. Dan snap ik dat een uur sporten niet kan, maar misschien wel 2x 15 minuten :)