Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LynnDenise schreef:Ik vraag me toch iets af... zou het, net zoals met eten, uitmaken welke sport je doet?
Hier rijden er een hoop mensen paard, zou je door het paardrijden te vervangen door een andere sport, je sneller kilo's kwijtraken? Of is het echt 100 kcal verbranden = 100 kcal verbranden?
Davina21 schreef:Safiera je moet niet diëten als je het rustig hebt en dan weer anders eten als je het druk hebt. Probeer er een leefstijl van te maken..... Gewoon elke dag gezond en niet teveel eten en iedere dag minstens een uurtje bewegen. Als dat je nieuwe leefstijl word kom je al een heel eind.
* Uurtje bewegen is wel achter elkaar, niet over de gehele dag....
Ik probeer me er nu ook aan te houden en je voelt je gewoon veel lekkerder en fitter en je krijgt energie van.
Safiera schreef:Jeetje, vind het heel knap hoor, twee maten scheelt best veel vind ik.
Hoe lang heeft het je gekost?
Hier gaat het minder met dieëten... pff, heb het erg druk met school, ben ziek geweest, daardoor al anderhalve week niet gerend. Ga morgen iig weer boksen, en dan komende week ook maar weer beter op m'n eten letten.
Safiera schreef:Davina21 schreef:Safiera je moet niet diëten als je het rustig hebt en dan weer anders eten als je het druk hebt. Probeer er een leefstijl van te maken..... Gewoon elke dag gezond en niet teveel eten en iedere dag minstens een uurtje bewegen. Als dat je nieuwe leefstijl word kom je al een heel eind.
* Uurtje bewegen is wel achter elkaar, niet over de gehele dag....
Ik probeer me er nu ook aan te houden en je voelt je gewoon veel lekkerder en fitter en je krijgt energie van.
Ik ben me er van bewust
Het is alleen zo dat ik door de stress meer ga eten, sneller snoep/troep pak en dergelijke. Dat had ik beter kunnen zetten dan druk.
Daar komt nog eens bij dat ik de tijd niet heb om elke dag een uurtje te sporten. Ben letterlijk uren bezig met huiswerk, naast het volgen van lessen, de zorg voor onze pony's en het werk op stal.
Lastig, lastig. Ga er in ieder geval weer tegenaan. Blijft nog even zoeken naar een ritme. Ik moet de noodzakelijke dingen gedaan krijgen, maar daarnaast ook nog ontspanning inplannen. En dus sport, en op het gezonde eten blijven letten. Dat laatste is momenteel vooral niet te veel eten en van snoep af blijven.
Ik kan blijven eten met bijv. de lunch, dan eet ik geen ongezonde dingen, maar gewoon te veel. En snoep... gaat nou eenmaal sneller om drop of koek in je mond te steken dan groente schoon te maken of fruit te snijden. Zeer slecht excuus, wel de reden dat het misgaat.