[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:10

En hoe lang slik je de pil al?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:14

Euh heb hem in augustus ergens 3 weken geslikt, na een week weer 2 weken (toen vergeten...) en erna niet meer tot 1december ongeveer. Klinkt eigg niet erg gezond hè, als ik erover denk...

edit: slik m al 2 jaar af en toe een strip (moest er veel van overgeven dus gaf het altijd op na 3 weken, durfde hem toen een maandje of 2/3 niet meer te slikken)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:19

Poeh, dat is niet best nee. Zo ga je niet met een pil om :n.

Als je misselijk wordt van een pil kan je het beste een andere vragen bij de huisarts. Je lichaam is nog niet gewend aan de pil en je gaat hem gelijk doorslikken. Dan kan het best zijn dat je lichaam van slag is, waardoor je dit nu krijgt.

Ben je wel begonnen met de pil toen je ongesteld werd of ben je de pil zomaar gaan slikken? En waarom slik je de pil? Betrouwbaar is de pil ook niet echt op deze manier.

Ik zou zeggen, las een stopweek in en ga over 7 dagen weer verder met een nieuwe strip en laat dan je lichaam wennen aan de pil. Dus blijven slikken, niet ineens weer stoppen, en misschien de eerste paar keren een stopweek inlassen. Wil je een andere pil, dan kan je het beste naar de huisarts en na je stopweek beginnen met een nieuwe soort pil.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:50

nestle schreef:
Ik kom even binnen vallen met een vraagje !
Ik ben nu denk een half jaar aan de pil (jasmin).
Maar helaas reageer ik heel heftig op hormonen en nu dus zins ik aan de pil ben heel down en huilerig.
Nu ben ik van plan om te stoppen met de pil en even gewoon niks te nemen maar weten jullie wat ik kan verwachten als ik stop met de pil , soort van ontwenningsverschijnselen van je lichaam ofzo ? ( als ik het zo lees klinkt het best stom maar ja vraag het me gewoon af :+ )

Ik heb hetzelfde probleem gehad, slikte ook de Yasmin.. Had precies hetzelfde als jij reageerde alles op m'n vriend af en kon om alles huilen en boos worden.. Ook had ik erg last van misselijkheid/diarree en viel heel erg af!
Nu heb ik sinds anderhalve week de Inplanon (staafje dat in je arm wordt gezet) en heb tot nu toe nog nergens last van..
Ontwennings verschijnselen heb ik niet gehad, denk ook niet dat je dat kan krijgen van de pil..
Ben gewoon gelijk gestopt en ik voelde me veel beter zonder pil!
Hoop dat het snel beter met je gaat :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:58

zap schreef:
Poeh, dat is niet best nee. Zo ga je niet met een pil om :n.

Als je misselijk wordt van een pil kan je het beste een andere vragen bij de huisarts. Je lichaam is nog niet gewend aan de pil en je gaat hem gelijk doorslikken. Dan kan het best zijn dat je lichaam van slag is, waardoor je dit nu krijgt.

Ben je wel begonnen met de pil toen je ongesteld werd of ben je de pil zomaar gaan slikken? En waarom slik je de pil? Betrouwbaar is de pil ook niet echt op deze manier.

Ik zou zeggen, las een stopweek in en ga over 7 dagen weer verder met een nieuwe strip en laat dan je lichaam wennen aan de pil. Dus blijven slikken, niet ineens weer stoppen, en misschien de eerste paar keren een stopweek inlassen. Wil je een andere pil, dan kan je het beste naar de huisarts en na je stopweek beginnen met een nieuwe soort pil.

Heb meerde pillen gehad, deze werkt wel (geen overgeven etc). Dus nu stoppen en over een week weer beginnen, 3 weken, stopweek (en dit herhalen aantal keer) voor ik ga doorslikken?
Ben de pil gaan slikken zodra mijn ongesteldheid over was. Pil is meer om ongesteldheid uit te stellen, ook om ongelukjes te voorkomen, heb geen zin in retourtje abortuskliniek.
Nu ik al 5 weken slik ben ik toch wel veilig, mocht iets scheuren, of niet dan? Gezien ze zeggen dat je na je 1e/2e week slikken veilig 'bent' ? :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:02

Dat zou je even na moeten lezen in je strip. Als je begonnen bent op de eerste dag van je menstruatie ben je zeker safe. Ben je 'zomaar' midden in de je cyclus begonnen, moet je even nalezen in de bijsluiter wanneer je dan veilig bent.

Ik zou inderdaad nu een stopweek inlassen en dan weer gewoon beginnen. Ik denk dat als je dit een paar keer herhaald en je dan een keer doorslikt je geen problemen meer moet krijgen. Mocht dat wel zo zijn, dan kan het zijn dat je pil te licht is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:05

Oke bedankt. Kan indd best zijn dat de 30 in het begin te zwaar was, maar nu beter is. Maar dan las ik nu een stopweek in :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:31

zap schreef:
Laux schreef:
Het is al gelukt via pilonline! :)

En dat vertrouw je? Al ik de pil nodig heb, dan ga ik niet even uittesten of dat via pilonline werkt. Als je naar de apotheek fietst krijg je zo de juiste pil mee. Is dat niet mogelijk, dan bel je de huisarts en is het recept er binnen een paar minuten waardoor je alsnog snel je pil mee kan krijgen. Ik zou niet afwachten of pilonline op tijd is.

Hij zou er morgen zijn. Zo niet, dan ga ik alsnog langs de apotheek.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:18

Oh van de pil kun je wel ontwenningsverschijnselen krijgen hoor hahaha heb echt 2 weken afgekickt toen ik er mee stopte. Kreeg echt rare hyper aanvallen en vreetbuien hahaha Nu ben ik weer stabiel gelukkig!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:27

Hoi allemaal

Ik heb eigenlijk een vraag aan alle hormoon gebruiksters van boven de 25 (dit om pubertijd in combinatie met synthetische hormonen uit te sluiten)

Ik heb mn hele leven microgynon 30 geslikt, eigenlijk vrijwel zonder bijwerkingen, behalve enorme buikkrampen in mn stopweek. Tenminste, dit denk ik, want ik dacht toen helemaal nog niet zo na over al die hormonen enzo

Ik ben over gestapt op de mirena omdat ik het ideaal vond dat ik niet meer aan de pil hoefde te denken, en eerlijk, het vooruitzicht dat ik niet meer ongesteld zou worden sprak me wel aan...
Ik heb 2 jaar heel tevreden de spiraal gebruikt, maar na 2,5 jaar kreeg ik klachten:
haaruitval
pijn tijdens de sex
droge vagina
puisten op mn gezicht
dikke ontstoken klieren in mn liezen (pijn met rijden pfffff)

Ik heb hem direct laten verwijderen, maar nu zit ik met de vraag, wat wil ik?
Welke pil slikken jullie en waarom? Bijwerkingen wil ik graag allemaal weten.

Ik twijfel tussen microgynon gewoon en dan zonder stopweek of yasmin, voor mn onrustige huid.
Ik heb niet een extreem slechte huid, maar ik word heel onzeker van al die pukkels in mn gezicht |(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:36

Ik ben 25, heb voor mn spiraal een tijdje de Yasmin geslikt en ik had echt een puntgaaf huidje. Bijwerkingen had ik er gek genoeg niet van, geen wisselende stemmingen, geen hoofdpijn, geen doorbraakbloedingen.... nada. Ik had hem nog steeds geslikt als ik niet langdurig aan de AB moest en een spiraal meer vertrouwde.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:45

Okeoke

Je leest zoveel horror over de yasmin
Maar ik rook niet, ik rijd dagelijks 2 paarden en probeer zo gezin mogelijk te eten dus ik verwacht ook niet een trombose risico te hebben.

Hoe oud was je toen je de spiraal liet plaatsen Mars?

Vervelend dat je zo langdurig aan de AB moest dan.
Ik was echt 2 jaar lang heel tevreden over mn spiraal, maar ineens veranderde dat...

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:46

Waarom veranderde dat ineens bij jou Kel2004?

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:57

Geen idee, zou niets kunnen bedenken hoe en waarom :n Enige wat ik kan bedenken is dat ik stopte met roken :=
Eierstokken zijn gewoon schoon, dus ook geen cystes oid

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:58

Kel2004 schreef:

24 :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:51

Kel2004 schreef:
Okeoke

Je leest zoveel horror over de yasmin
Maar ik rook niet, ik rijd dagelijks 2 paarden en probeer zo gezin mogelijk te eten dus ik verwacht ook niet een trombose risico te hebben.

Vervelend dat je zo langdurig aan de AB moest dan.
Ik was echt 2 jaar lang heel tevreden over mn spiraal, maar ineens veranderde dat...

Ik rook niet, drink geen alcohol, rijd dagelijks, eet gezond maar bleef er ook niet van gespaard.
Of je trombose risico hebt of niet weet je enkel als je het laat onderzoeken.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:27

Ik heb al veel pillen gehad en de yaz24+4 beviel het beste! Mooie huid en op migraine na geen bijwerkingrn! Ivm migraine toch naar de nuvaring gegaan maar veel meer klachten! Maar een suoer gebruiksgemak!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:35

Ik heb jaren de diane35 geslikt, ook omdat mijn huid erg onrustig was. (toen was ik overigens wel jonger) Daardoor werd mijn huid mooi rustig. Maar toen heb ik vorig jaar een longembolie gekregen en moest ik stoppen met de pil. In het begin was het een drama qua huid, maar toen begon het gelukkig weg te trekken. Nu met het spiraaltje is hij wel een beetje onrustig, maar het is nog acceptabel.

Ik rook trouwens ook niet, drink zelden alcohol en sport veel. Eetpatroon is ook redelijk gezond. Het is ook 7 jaar goed gegaan, maar tijdens een blessure rust nemen was uiteindelijk toch niet zo best.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:03

ik heb nu al bijna 2 jaar de pil (yasmin) maar krijg steeds meer last van bijwerkingen en vooral veel doorbraakbloedingen.

ik heb de pil nodig omdat ik anders bijna altijd menstrueer, en dat is helemaal niks.
omdat ik wedstrijden rijdt in de zomervakantie zou het handig zijn als ik een keertje een paar dagen kan doorslikken.

iemand een idee welke pil goed zou zijn voor mij ?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:27

Vraagje: ik slik sinds vier maanden de Microgynon 50 (hiervoor 30). Nu heb ik sinds gisterochtend allemaal grote, jeukende bulten en ik heb een half uur terug weer een pil genomen, krijg spontaan een nieuwe uitbraak van bulten :\ Huiduitslag/galbulten zijn een bijwerking van de pil maar kan dit ook pas na vier maanden ontstaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:30

Allergie kan overal door komen, even de dokter bellen, ik had die reactie van antibiotica :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:30

Dat kan inderdaad ja :j Maar omdat het zo acuut optreed lijkt het me wel verstandig om je HA even te bellen. Dit soort verschijnselen zijn niet tof om mee rond te blijven lopen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:37

Nee, niet bepaald.. Ga morgenochtend meteen bellen ja, verdorie.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:49

Waarom ben je overgestapt op zo'n zware pil als ik vragen mag? :) Wat dat betreft zijn hormonen ook best een aanslag op je lijf natuurlijk.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:52

Bij de 30 bleef ik doorbraakbloedingen houden :)