Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:31

Zusje en ik willen waarschijnlijk in september of oktober zo'n 'wedstrijd' gaan lopen. Had een paar foldertjes gekregen toen ik mijn schoenen ging kopen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:36

Bonjoy schreef:
Zusje en ik willen waarschijnlijk in september of oktober zo'n 'wedstrijd' gaan lopen. Had een paar foldertjes gekregen toen ik mijn schoenen ging kopen.

jaaa moeten jullie doen! Heb je een doel om heen te werken en een stok achter de deur :)

Nanne

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:13

Hoi!

Tijdje niet geweest en de boel vandaag toch weer opgepakt ondanks de regen.
Ging gewoon m'n les waar ik 3 weken geleden gebleven was lopen en ik liep het zo uit! :D

Ik wil nu op m'n rustdagen van het hardlopen gaan mountainbike'en. 3 om 2 zeg maar. :j

Romyv, wat kan je zelf eventueel aan krachttraining doen? Mij spreekt het ook wel aan omdat je lijf er "droger" van word, maar ik heb al vrij grove bovenarmen en brede schouders en ik zit er niet op te wachten dat dit zich nog verder ontwikkelt. :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:18

Oh nog een maandje wachten en dan kan ik hopelijk mn schoenen alvast uitzoeken. Dan nog een paar dagen geduld tot mn verjaardag....

Ik wil hardlopen -O-

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:32

Romyv schreef:
Bonjoy schreef:

jaaa moeten jullie doen! Heb je een doel om heen te werken en een stok achter de deur :)

Jup! :D Zit alleen een beetje te twijfelen over de afstand. 7 Oktober is de 'Bikkelloop'. http://bikkelloop.nl/
Wat houd de 'G-loop' in? Want weet niet of wij dan al klaar zijn voor de 5km.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:45

Als je het STR-programma gewoon doorloopt dan kan je dan makkelijk die 5 km lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:55

G-sporters bedoelen ze meestal gehandicapten mee, dus misschien dat de G-loop voor hun is? Maar als je nu al bezig bent kan je tegen die tijd makkelijk 5 km lopen :j

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:57

Romyv schreef:
goodwin schreef:
Mijn doel is trouwens een betere conditie krijgen en wat "strakker" worden;). Ook wil ik volgende jaar meedoen met een run voor een goed doel ofzoiets:)

wat goed!! Zijn er heel veel en is altijd wel leuk om te doen :) Heb je al een afstand in je hoofd? Doe j er ook krachttraining bij?

pff knieen en voetjes zijn nog wel gevoelig naar gister! :S moet eigenlijk vrijdag weer gaan lopen omdat het er volgende week ook weer niet in zit, maar vraag me heel hard af of ik daar zin in heb :d

Nee, de afstand denk ik nog niet echt over na, ik probeer gewoon steeds een wat groter rondje. Ik ben vorig jaar ziek geweest en heb ook wekedelenreuma dus ik begin niet bij 0 maar bij -10;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:59

Okee, dan gaan we gewoon voor de 5km! :)

TessaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:14

Bonjoy schreef:

Ja! :)

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:25

Janine1990 schreef:
Zijn hier ook mensen die 's ochtends lopen? En doen jullie dan voor of na ontbijt?

Ik loop vrijwel altijd 's ochtends, dat vind ik het fijnst! En dan wel na het ontbijt want anders hou ik het niet vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:40

Hoe installeer ik in godesnaam dat evyding op een mp 4!? :o?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:44

Bestand downloaden en dan je MP4 in je computer stoppen en kopiëren en plakken x)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:57

Nanne schreef:
Hoi!
Romyv, wat kan je zelf eventueel aan krachttraining doen? Mij spreekt het ook wel aan omdat je lijf er "droger" van word, maar ik heb al vrij grove bovenarmen en brede schouders en ik zit er niet op te wachten dat dit zich nog verder ontwikkelt. :')

Waardoor zijn ze grof? Ben je breed gebouwd of zit daar overtollig vet? Ik dacht namelijk altijd dat ik hele brede heupen had, na 12 kg af te vallen bleek dat ik ook gewoon met mn kont (en 188 lang) in jeansmaat 29 pas. Was dus vet, geen bouw......

Als je echt strakker wilt worden en wilt afvallen, moet je vooral bovenbeenspieren kweken. Dit zijn de grootste spiergroepen in je lichaam. Je moet het zo zien: spieren zorgen verbranding. hoe meer spier, hoe groter je verbranding. als je dus meer spier wilt, is het interessant de grootste spiergroepen snel te trainen :)

Je kan niet plaatselijk afvallen, je kan wel spieren op bepaalde plekken groter maken (niet perse in omvang, maar in kracht en intensiviteit) waardoor het strakker wordt. Maar eigenlijk is het mooiste om alle plekken van je lichaam te doen. Het is namelijk niet mooi als je bv (wat je bij mannen vaak ziet) een heel goed ontwikkeld bovenlichaam hebt en je benen als touwtjes onder je lijf bundelen omdat je er nooit iets mee hebt gedaan.

Wat ik doe is een setje maken van 7 tot 10 oefeningen. Doe oefeningen doe ik achter elkaar, paar min rust (of cardio er tussendoor) en dan begin ik weer opnieuw. Doe dat 3x en dan heb ik totall body gedaan. Je kan ook 3 schema's maken en de ene dag doe je bv benen, borst, bicept en rug. De andere keer doe je benen, buik, schouders en triceps en de laatste dag alleen buik (die spieren ontwikkelen het minst snel).. Je kan heeeel veel oefeningen body weight doen, dus ook thuis. je kan ook voor 20 euro een matje en 30 euro een dumblesetje kopen en dan heb je eigen al een goeie thuisfitness.. je kan ook naar een sportschool gaan (wat zeker is aan te raden als je onervaren bent om te voorkomen dat je oefeningen fout doet)..

hoop tekst! sorry :o is je vraag hiermee beantwooord?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:03

Teskizaantje schreef:
Bonjoy schreef:

*\o/*

En ik welke tijd!? (doelen moet je wel concreet formuleren, de 5 km wandelen lukt ons allemaal!)

Wat denken jullie van non-stop hardlopen met een gemiddelde snelheid boven de 9,5 km/h?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:26

Kasmir schreef:
Bestand downloaden en dan je MP4 in je computer stoppen en kopiëren en plakken x)

Dat klinkt dan weer gemakkelijk.....waarom lukt het dan niet!? :o?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:29

Keurig omschreven Romyv!! :D
Het hangt een beetje af van de persoon maar ik zou cardio echt na de krachttraining doen voor optimaal resultaat en dan min 30 min. lang.
De buikspieren ontwikkelen zich wel, maar het vet wat er op zit zorgt er voor dat je het minder snel ziet.
Als je thuis traint is het idd heel belangrijk om te weten hoe je de spier moet trainen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:59

Romyv _/-\o_ JIJ BENT LANGER DAN IK...
Wat heeeeeeeeeeerlijk om dat te weten!

Ik heb op dit moment jeansmaat 31, ik hoop dat ik in ieder geval terug kan naar 30, maar liever niet minder...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:05

missfitness, thnx :D

Janine, hahahaha fijn om te weten dat je niet helemaal alleen staat he ;) heb jij geen moeite met broeken kopen? Moet ook toegeven dat het niet mn doel was hoor, maar het is toch wel erg mooi! Zeker omdat ik nog steeds heupen, billen en borsten heb.. ben geen graspriet zonder vormen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:14

Gigantisch veel moeite... Met name vanwege de lengte, daarnaast kan ik nooit een leuk model kopen. Dat maakt me wel eens heel boos. Iemand die wat kleiner en dunner is, die een Guess broek past á la... Maar als mijn megadikke tante diezelfde Guessbroek draagt, word ik gewoon moedeloos en verdrietig.
Net als wanneer ik wat dikkere dames hippe broeken zie dragen.

Gelukkig werkt m'n zusje sindskort bij een modezaak waar ze ook veel spijkerbroeken hebben. Ze houdt voor mij ook in de gaten als er weer een broek is die mij past, of lengtemaat 36 heeft. Op het moment heb ik twee broeken van LTB, zelfde model verschillende kleuren.
Maar wat zou ik toch graag elke willekeurige broek passen. Heb ook best wel dikke billen, dus die hoop ik met het hardlopen wat te trainen. Spinning heeft daarbij niet echt geholpen. En natuurlijk wat minder snoepen.

Echt heupen heb ik niet, zit ook weinig kont aan mij vind ik zelf, helaas heb ik wel flinke lovehandles, die hopelijk ook wat slinken door wat training. Borsten heb ik wel, en die wil ik ook GRAAG houden. Dat ik daardoor wat bijnamen heb, vind ik helemaal geen probleem (het is niet ernstig hoor, gewoon een volle D wat niet eens gigantisch is op zo'n lang lichaam).

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:33

Romyv schreef:
Bonjoy schreef:

*\o/*

En ik welke tijd!? (doelen moet je wel concreet formuleren, de 5 km wandelen lukt ons allemaal!)

Wat denken jullie van non-stop hardlopen met een gemiddelde snelheid boven de 9,5 km/h?[/quote]

Dat moet wel haalbaar zijn :) Eerst maar eens de lessen van Evy uitlopen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:34

Ik deed ook altijd de lessen van Evy, maar ik werd de muziek een beetje zat. Dus ik doe het nu zelf op gevoel. Ik denk dat ik ongeveer 3,5 km loop en dan gewoon zo lang als ik redelijkerwijs volhou, dan even wandelen tot het weer gaat en dan weer rennen. En dan eigen muziek in mn oren :D7

Ik loop nu om de dag; dwz de ene week drie keer per week de andere vier keer per week. Maar of ik die frequentie ook volhou %) :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:36

Janine, heb je even een PB gestuurd :)

Arabesk, je hebt ook een app die je kan instellen dat je eigen muziek aangaat als je moet rennen en uitgaat bij wandelen.. Workoutmuse heet ti.. IDEAAL! Gebruikt hem altijd als ik bij krachttraining geen zin heb om te tellen :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:57

Zo, ik ben klaar voor les 3. Ochtendgymnastiek voor mij :D! Heb vandaag heerlijk geslapen en voel me fit, dus ga er zo tegen aan.
Overigens zijn nachtdiensten over het algemeen ook goed voor mijn lijn. Ik eet niet/nauwelijks 's nachts.....gewoon, vaak omdat ik er geen zin in heb. Maar ja, zie dat ik nu al 2kg lichter ben tov zondagochtend na het opstaan.....nu even doorzetten :D!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:01

Pfff verkeerde week van de maand is begonnen gggrrr net ff op de crosstrainer maar giga buik en rugpijn! Ga mezelf zo troosten met een mac flurry hahaha 1x in de maand mag dat! Morgen wel gewoon hardlopen!