[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

stunning

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:39

Oh dat is idd nog wel een goede, wij hebben ook zo'n winkeltje, OP = OP. Misschien dat die um ook wel hebben!

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:45

LynnDenise Ja ik soms dus niet aangezien me ouders er ook niet aan denken soms hebben we dan ook niet alle gezonde dingen in huis.. best irritant soms.. Maar ga er nu weer tegen aan en dan hopen dat volgende week ik 8 kilo in totaal kwijt ben dat geeft me weer een oppepper :P

En over 18 jaar en ouder die alleen in dit topic mogen.. Ik ben zelf 17 dus eigenlijk mag ik hier ook niet posten dan O:)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:59

17 vind ik dan nog wel kunnen, maar waar ik niet tegen kan zijn sprietmagere 14-15 jarige die zeggen dat ze 40 kilo willen afvallen :P

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:13

Ik heb net echt lekker geluncht! Lekker volkorenbrood met kaas en cocktailtomaatjes en wat droge basilicum! mjaaaaam!! :))

Nu nog een gezond avondmaal bedenken waarvan vriendlief niet direct begint te schelden.. Ik denk iets van vegaburgers met prei ofzo..?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:17

Gewokte prei :9

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:01

Ik ga vanavond lekker zilvervliesrijst eten met chicken tonight en wat extra groenten.. Lekker lekker!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:26

Mijn zusje heeft een zak M&M's opengemaakt dus jullie raden het al :( Die verleiding kon ik niet weerstaan :') Klein handje gegeten maar ik vond het het niet waard! haha.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:49

Negerzoen schreef:
Mijn zusje heeft een zak M&M's opengemaakt dus jullie raden het al :( Die verleiding kon ik niet weerstaan :') Klein handje gegeten maar ik vond het het niet waard! haha.

en nu dan?

wanneer moet jij je weer gaan wegen dan?

ik ben nog steeds niet lekker te pas.
keelontsteking is inmiddels weg, maar heb nog steeds voorhoofdsholte ontsteking.
eten gaat wel beter, maar vandaag heb ik

O: 2 crackers met vruchtenhagel gehad.
T: kopje thee
L: 1 bruine boterham met sandwichspread 1 activia toetje en karnemelk gehad
T: niets ( heel veel thee gedronken)
WM: helemaal niets, alleen thee drinken.

heb gewoon geeen trek meer in avond eten.
morgenavond moet ik even oppassen op de hond van me ouders, en dan maak ik daar zelf een maaltijdsalade klaar.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:52

Chicken Tonight! lekker. :9

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:53

En negerzoen die m&m's zijn niet goed maar als je voor jezelf die zelfde dag of de dag erna weer wat extra beweegt dan compaseert dat toch weer een beetje...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:58

Naamloos1 schreef:
Ik ga vanavond lekker zilvervliesrijst eten met chicken tonight en wat extra groenten.. Lekker lekker!

yamyam, chicken tonight is best lekker op zun tijd ja.

helaas had ik vandaag geen trek om me avond eten klaar te maken.

dus heb gewoon op thee geleefd. -O-

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 00:53

Dan zal je deze dagen denk wel wat extra gewicht verloren zijn Ketaki??

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 07:24

ik merk toch dat ik steeds minder afval.. nu zit ik al 2 weken op 62.5 overal hoor ik dat ik niet meer moet afvallen maar mijn streef was 60. Ik baal wel een beetje dat het nu niet meer wil, terwijl ik wel mijn best doe ( wel iets minder overigens maar toch)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:58

Ketaki schreef:
Negerzoen schreef:

en nu dan?

wanneer moet jij je weer gaan wegen dan?
.

Ik weeg mezelf niet, dus eigenlijk is er geen 'probleem' maar ik ging zo lekker en merk dat ik nu ook steeds srrakker wordt en dan vind ik dat soort uitspattingen een beetje zonde :o helemaal omdat het niet zo lekker was als ik hoopte en het het dus niet waard was :p weinig kunnen bewegen gisteren ivm schoolwerk en wat last van mijn knieën, dus vandaag wat beter opletten en vanavond ga ik wel weer hardlopen :)
Gisteren met mijn zusje naar de bios geweest en in pkaats van popcorn oid samen een zakje wortels weggewerkt :=

Ik weeg mezelf pas als ik zeker weet dat er veel af is. Zodra er niet genoeg naar mijn zin af is word ik chagerijnig en wordt afvallen een obsessie. Op deze manier hou ik mijn motivatie, ik weet immers toch niet hoeveel er af is :)
Maar nu mij omgeving en ik echt verschil zien wordt ik soms ietsje té gemotiveerd :p

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:40

Mijn vriend is er weer *\o/* *\o/* maar heb nog steeds geen eetlust :( zo raar...

Probeer nu wel wat meer te eten vandaag om mijn spijsvertering op gang te helpen. Heb nu een cracker met honing voor mij al een half uur en heb nu pas het gevoel dat ik hem kan eten.

dus hier mijn lijstje:

O: Cracker met honing
T: Cracker met pindakaas
M: 3 crackers met kipsate
T: Crcker met pindakaas/honing/kipsate maar net waar ik zin in in heb.
A: vanavond bedrijfsfeestje we gaan BBQ en, ik ga gewoon proberen niet zo veel te eten. Saladen etc dat lust ik niet dus zal ik het bij de kip houden en niet te veel saus. en veel water drinken zodat het vol voelt.

beweging is vandaag practisch niets: de hele dag voor een bureau zitten, daarna bedrijfsuitje dan gaan we een uur op een scooter zitten en met de BBQ loop je wel wat maar niet veel.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:49

Annemieke, je eet erg veel crackers. Lust je geen brood dat je er zoveel eet of heeft dat een andere reden?

*heb hele tijd terug wat gepost en ben nu meelezer :) *

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:52

Annemieke je zult echt even door de zure appel heen moeten bijten en toch gaan eten. Ik ken het gevoel van geen hongergevoel hebben, maar ondanks dat zul je wel moeten eten. Het lijstje wat je nu hebt is enorm karig en ik denk dat kipsate niet echt heel bevordelijk voor je is wanneer je al een aantal dagen zo weinig hebt gegeten. Zoek iets met vezels, of groente. Op deze manier afvallen is eigen verkapt aankomen, het heeft geen zin..

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:57

@ Annemieke
Daar ben ik weer...
Probeer van die pindakaas af te blijven, want er is qua vetheid vrijwel niks ergers te vinden dan dat, wel 100 kcal per boterham. Honing zitten ook veel calorieen in, maar wel de helft minder dan in pindakaas.
En echt, jou lijstje ziet er helemaal niet gezond uit. Je bent zo'n moeilijke eter dat je belangrijke voedingsmiddelen mist. Misschien dat het verstandig is om multi vitamines te gaan slikken ter compensatie.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:58

In pindakaas zitten goede vetten dus is helemaal niet zo verkeerd :n
Er zitten inderdaad wel een hoop kcal in :j

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:00

'Laura en amary: jullie hebben wel gelijk hoor, tis wel erg karrig en mist heel veel dingen.
Brood lust ik wel maar vind ik niet lekker ik vind wasa vezelrijk crackers echt heerlijk.

Kipsate is toevallig omdat dit op moet. Ik heb ondanks dat ik absoluut geen honger heb toch de cracker met honing gegeten dus dat is al positief.

Ik ga zaterdag wel even naar de supermarkt en wat gezondere dingen halen. Het is een beetje een rare week geweest qua afvallen. Ben wel van -1,5 naar -2,8 gegaan. Maargoed niet de juiste manier en ook absoluut niet expres. (al is het mooi meegenomen)

Ik ben van plan volgende week weer vollop te gaan sporten, dat is er erg uitgeslopen laatste 2-3 weken.

Volgende week is de planning om ongeveer dit lijstje aan te houden:
O: 2 broodjes met mager beleg (kipfile/zuivelspread) of een bakje magere yogurt met honing
T: een vezelrijk cracker met iets
M: als ik brood eet 4 crackers met iets en als ik yogurt eet 3 broodjes met iets.
T: iets van een appel (ook al kokhals ik van fruit ga ik het toch proberen)
A: gewoon wat de pot schaft. en lettend op veel groente....met een groot glas Melk

de rest van de dag veel water en thee.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:55

mooie lijstjes en iets minder mooie lijstjes.
heb een vraag heb vandaag currsus maar vanacht ook hele nacht nachtdienst vraag me af hoe mn eetpatroon dan moet...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:24

Pindakaas is inderdaad heel gezond, je moet het alleen niet te vaak eten. Ik eet het ongeveer één keer per week op een dag dat ik moet sporten. Wij hebben van die light pindakaas en die zegt 89 kcal per boterham. Ik eet het dan vaak op een cracker. Wij hebben crackers van 33kcal per stuk en ik ga uit van tussendoortjes van 120kcal dus ik kom niet eens zo gek uit. Dan zorg ik dat mijn middagtussendoortje gewoon minder calorieën bevat.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:11

Negerzoen schreef:
Pindakaas is inderdaad heel gezond, je moet het alleen niet te vaak eten. Ik eet het ongeveer één keer per week op een dag dat ik moet sporten. Wij hebben van die light pindakaas en die zegt 89 kcal per boterham. Ik eet het dan vaak op een cracker. Wij hebben crackers van 33kcal per stuk en ik ga uit van tussendoortjes van 120kcal dus ik kom niet eens zo gek uit. Dan zorg ik dat mijn middagtussendoortje gewoon minder calorieën bevat.

Light pindakaas zit bomvol suikers. Ze hebben het vol suiker gegooit zodat er minder kcal inzitten. Je kunt beter de gewone hebben met de goede vetten :j

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:13

Elmira je haalt me de woorden uit de mond. Dat is helemaal waar.
Het scheelt maar een paar kcal ook :) Dus zeker niet de moeite waard om light te nemen :n

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:20

De light bevat 35gram koolhydraten op 100gram, de gele dop 20gram en de bruine 9 gram!