Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:52

Ik heb al een tijdje niet meer gesport. Ik heb donderdag gesprot en wilde zondag gaan, maar toen moest ik op het werk invallen voor iemand.
En nu is de masmachine kaduuk en ik heb maar 1 fijn sportsetje en woensdag komt pas de monteur. Dus ik weet nog niet of ik morgen of woensdag ga sporten en dan vrijdag weer (in de hoop dat dan de wasmachine weer gemaakt is :+ )

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:06

rustig aan dddmakkink!

Nancy whats going on ? :*

ik ben vandaag ook weer GEWWEEEEEST joehoeeee weegschaaltje moet weer going downnn

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:16

BAM!!! lijkt wel of ik net de dag sterker wordt :D!
Vandaag benen en buik gedaan. ook beetje biceps erbih.
Calf press van de week nog op 113 kilo daarvoor max 70/80
En nu zat ik op de max van 143 kilo *\o/* ook de leg press van
59 naar 73 kilo. :) en squatten gedaan op 20 kilo in plaats van 12,5.
Kon denk ik de 30 makkelijk alleen rugje deed zeer :(
Biceps apparaat pak ik al op 36 kilo nu :) mooi als je van max 14 komt :)
Cardio gaat ook sl super. Hartslag blijft mooi balanceren op de 130, zelfs met zware cardio.

Nancy dat klinkt niet goed :(:)
Anne: gewoon een ander setje aan doen en gaan met die banaan!! Haha :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:36

Ff met de hand wassen en dan buiten hangen te drogen, dan isset morgen avond droog Anne!

DDDmakking, ff rust nemen idd. Als je zoveel sport en afvalt dan geeft je lijf op gegeven moment vanzelf aan als het teveel word. Je hormonen moeten namelijk ook in balans komen met je nieuwe gewicht, en het kan dus geen kwaad om ff rustiger aan te doen en wat langzamer af te vallen zodat je lichaam kan wennen en aanpassen aan het nieuwe gewicht. Dan heb je weer een fijne basis, die wat beter in balans is, om vbanuit verder te gaan.

Klinkt goed SL!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:40

Ah dat is ook wel weer zo Airborn.
Dan ga ik morgen wat cardio doen. Dan heb ik geen spierpijn en kan ik woensdag dan eindelijk een lesje B.B.B. gaan meepakken.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:47

DDD, beterschap! Ziek zijn is echt rot! Maar misschien is rustig aan doen wel een goede ja...

SuzanLarissa, wauw top! :D Mooie resultaten :D

Ik heb gister behoorlijk gefaald voor mezelf. Ging avondeten met huisgenootjes. Nu heb ik 1 huisgenootje die niet kan koken. Ze is zelf vegetarisch, maar dat is tegenwoordig prima te doen. Ze maakt wel eens 'nasi/bami' (rijst/mie met kruiden, zonder vlees en groenten). Of pasta, met ketchup. Van die dingen. Sinds kort neemt ze in ieder geval groenten erbij, nog steeds bijna nooit iets met eiwitten helaas. Nu vroeg ze ons vorige week of we gister weer kwamen eten. Ja prima. Ze zou wraps gaan maken met salade. Dus ik dacht nou lekker, wat mais, vegetarisch gehakt of zo in een prutje en dat op de wrap, met daarnaast een hoopje sla. Nou nee dus. We kregen droge wraps met een salsa sausje (kant en klaar) en blaadjes sla en tomaat. GRRRRRRR!! Ik heb dus de hele avond echt zo'n hongergevoel gehad. Wel nog wat gegeten, maar dat voelt gewoon niet fijn. Dus ik ging 's avonds hardlopen, maar ik was echt licht in mijn hoofd. Heb maar 20 minuten gelopen. Ik voel echt alsof ik heb gefaald dat ik niet langer kon. Nou ja, hopen dat ik vanavond op tijd terug ben. Dan wordt het hardlopend naar de sportschool, daar sporten en hardlopend terug. Dan heb ik sowieso 20 minuten hardgelopen en fitness...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:24

nancy, gaat het goed met je?? Je maakt ons wel nieuwsgierig hoor!!!

DDD: knap hoor, ga zo door! (als je weer beter bent)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:57

SSDesign, oeps := ja dat is niet echt een maaltijd.. kan je geen subtiele hint geven aan je huigenoot?

Nancy :(:) je kan me altijd pb'en !

SL goed bezig!!

Nou hier nog steeds spierpijn van het houthakken :oo rug en polsen nog..
gisteren half uurtje geskeelerd tijdens het leren door.
Wil straks na school eigenlijk even gaan fitnessen..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:00

SSDesign hoezo falen? Vind dat wel erg ver gaan hoor.. Je hebt veel te weinig gegeten waardoor je niet zo lang kan hardlopen. Dat is toch normaal/logisch?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:02

Marije, heb je nog tips :P... Ik weet echt niet hoe ik dat moet zeggen, maar een huisgenootje denkt precies hetzelfde. Zij heeft gister ook nog wat anders gegeten (lust geen sla, dus die zou anders een lege wrap eten).

Jildau... Ik weet niet, voelt gewoon slecht. Heb het weekend ook al niet gesport. Ik wil gewoon lekker bezig zijn... En het is bijna altijd als ik met die huisgenoot eet dat ik gewoon niet kan eten waar ik behoefte aan heb (een fatsoenlijke, vrij stevige maaltijd zodat ik 's avonds niks meer hoef te gaan eten). Het zijn gewoon vaak prutmaaltijden met slechts heel weinig voedingswaarde. Het liefste zou ik haar een kookboek kado doen met allerlei vegetarische recepten, maar het duurt nog even voor ze jarig is helaas. En om nu altijd voor mezelf te koken... Tja, vond het wel makkelijk om af en toe met anderen te eten :P. Maar ik heb nu toch wel minstens 1x in de 2 weken dat zij kookt en dat het dan iets is waar ik de rest van de avond niet meer op kan teren zeg maar.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:27

Nee maar dat is toch niet jouw schuld? En dan kan jij er toch niks aan doen dat je niet lang kan hardlopen? Snap dat dat echt heel rot is hoor maar je moet niet het gevoel hebben dat jij hebt gefaald.. Zij heeft gefaald in haar kookkunsten. :P

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:28

oef moet ruim 2 kilo binnen 4 dagen eraf krijgen.. Help.. (crassen??) Maakt niet uit of het goed is of niet hahah.. dag erna eet ik gewoon weer normaal.. :') kak kak kak... helpt vliegen ook? moet vrijdag ochtend met vliegtuig naar Slowakije...

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:29

Zo kun je het ook stellen ja :P. Maar ik heb dan altijd het gevoel dat dat aan mij ligt (ik kan niet goed sporten als ik te weinig gegeten heb...).

Nou ja vanavond nog maar weer een poging.

Nicole, waarom 2 kilo eraf :P? Nou ja sowieso weinig drinken voor je gewogen wordt... Verder heb ik echt geen idee.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:34

SSDesign schreef:
Zo kun je het ook stellen ja :P. Maar ik heb dan altijd het gevoel dat dat aan mij ligt (ik kan niet goed sporten als ik te weinig gegeten heb...).

Nou ja vanavond nog maar weer een poging.

Nicole, waarom 2 kilo eraf :P? Nou ja sowieso weinig drinken voor je gewogen wordt... Verder heb ik echt geen idee.

anders kom ik niet in de categorie waar ik in moet/wil met de wedstrijd die ik zaterdag heb.. Maar totaal onverwachts weeg ik toch zwaarder dan ik dacht -O- kak.. Nu wel veel drinken toch, vooral koud water, de dag zelf even lang in de sauna?? vandaag maar even gaan skieleren enzo.. Ik heb een heel schommelt gewicht dus hoop gewoon dat het er af is vrijdag..

:')

Edit: baal echt dat ik niet eerder heb gewogen.. ;( de volgende cras dieet ga ik volgen ik denk ziekenhuis of soep dieet..

Dinsdag middag:
1 sinaasappel of grapefruit
1 ei
2 bekers yoghurt of een bak kwark
2 geroosterde boterhammen

Dinsdag avond:
1 tomaat
1 beker yoghurt of een halve bak kwark
1 geroosterde boterham
1 stukje biefstuk

Woensdag middag:
1 ei
2 bekers yoghurt of bak kwark

Woensdag avond:
1 stukje biefstuk
1 beker yoghurt of halve bak kwark

Donderdag middag:
halve bak kwark
1 tomaat
1 geroosterde boterham

Donderdag avond:
1 appel
2 tomaten
1 stukje biefstuk

Iedere ochtend:
1 geroosterde boterham
thee zonder suiker en melk

Nou heb ik dus wat vraagjes.. IK BEN EEN SUPER ZEURZAK kwa eten..
sinaasappel eet ik niet echt zou appel ook mogen? 1 ei zonder iets bleah en geroosterd brood zou ik daar franch toast van mogen maken (ei opkloppen en brood er door heen halen en in de pan en dan zonder olie/boter) en die kwark wat voor kwark bedoelen ze? En ook drink ik geen thee, kan een mok melk ook gewoon elke ochtend..?

al vast bedankt..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:19

SSdesign, niet zo streng zijn voor jezelf. Het is niet raar dat je het niet lang volhoud met zo weinig eten. Ik herken dat wel. Door de zenuwen ontbeet ik vroeger slecht voor het voetballen of at niks. 9 van de 10 keer stond ik dan op het veld te hyperventileren.

Ik denk dat je idd even rustig aan moet doen DDD. Beterschap iig!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:20

Ik zo een theelepeltje pindakaas op je geroosterde broodje doen :j
En crashdieeten ben ik geen fan van -O-

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:26

SuzanLarissa schreef:

Helaas zit er voor mij deze 4 dagen geen andere oplossing op.. kan me zelf wel voor mn kop slaan dat ik niet even eerder heb gewogen.........

Na wegen gewoon weer goed eten..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:39

Maar heb je dan op de wedstrijd zelf wel genoeg kracht? want als je nu weinig eet en wel sport bouw je natuurlijk geen glucogeen voorraad op in je spieren...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:42

Airborn schreef:
Maar heb je dan op de wedstrijd zelf wel genoeg kracht? want als je nu weinig eet en wel sport bouw je natuurlijk geen glucogeen voorraad op in je spieren...

Het is gelukkig vroeg in wegen.. en dan goed eten en die zaterdag nog goed eten.. onze spieren kunnen gelukkig heel snel herstellen

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:45

oh, dat scheelt dat er nog een dag tussen zit! Geloof dat boxers ook dan gaan sporten met dikke kleren aan desnoods met regenpak toch? Of doen ze dat alleen in films? :+

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:47

Airborn schreef:
oh, dat scheelt dat er nog een dag tussen zit! Geloof dat boxers ook dan gaan sporten met dikke kleren aan desnoods met regenpak toch? Of doen ze dat alleen in films? :+

Ik ga inderdaad nu deze dagen even goed skieleren en fietsen naar werk en niet scooter :') en die vrijdag voor wegen zitten we eerst paar uur in de sauna om al dat vocht wat ik nu allemaal op drink er hopelijk uit te zweten..

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:17

SSDesign schreef:
Marije, heb je nog tips :P... Ik weet echt niet hoe ik dat moet zeggen, maar een huisgenootje denkt precies hetzelfde. Zij heeft gister ook nog wat anders gegeten (lust geen sla, dus die zou anders een lege wrap eten).

Misschien kan je als grapje brengen als ze weer vraagt of jullie mee eten en dat ze kookt, of het lekker is om nog iets er bij te eten. of dat je het kan aanvullen met...
of misschien is het ook nog lekker als we ... erbij eten.. zoiets, ? en anders gewoon niet met haar mee eten, bedoel... het moet wel je eigen keuze blijven natuurlijk, maar maaltijd is maaltijd :P en niet half half wat eten zegmaar

En kook je ook wel eens wanneer zij mee eet? eet ze dan maar een beetje ofzo?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:19

Nicole schreef:
SuzanLarissa schreef:

Helaas zit er voor mij deze 4 dagen geen andere oplossing op.. kan me zelf wel voor mn kop slaan dat ik niet even eerder heb gewogen.........

Na wegen gewoon weer goed eten..

En waarom wil je perse een bepaald gewicht wegen dan? zie je er dan ook beter uit? of kan je er misschien ook beter uitzien door vandaag, morgen, overmorgen te gaan sporten en op je voeding te letten? even de vette/zoete producten aan de kant en wat meer gezond eten.. water drinken etc.
ik bedoel, als je ergens dik van wordt is het wel van een crash dieet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:20

Kan je huisgenoot niet gewoon 2 porties maken dan? Eentje met groente voor jullie en eentje die ze zelf lust. Ik kook ook regelmatig en vaak ook dingen die ik zelf niet lust. Dan houd ik voor mezelf wat apart en voor de andere kook ik dan normaal.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:23

Nicole schreef:
anders kom ik niet in de categorie waar ik in moet/wil met de wedstrijd die ik zaterdag heb.. Maar totaal onverwachts weeg ik toch zwaarder dan ik dacht -O- kak.. Nu wel veel drinken toch, vooral koud water, de dag zelf even lang in de sauna?? vandaag maar even gaan skieleren enzo.. Ik heb een heel schommelt gewicht dus hoop gewoon dat het er af is vrijdag..

Nou heb ik dus wat vraagjes.. IK BEN EEN SUPER ZEURZAK kwa eten..
sinaasappel eet ik niet echt zou appel ook mogen? 1 ei zonder iets bleah en geroosterd brood zou ik daar franch toast van mogen maken (ei opkloppen en brood er door heen halen en in de pan en dan zonder olie/boter) en die kwark wat voor kwark bedoelen ze? En ook drink ik geen thee, kan een mok melk ook gewoon elke ochtend..?

al vast bedankt..

Sorry, had niet gelezen dat het erom ging dat je dan met de wedstrijd mocht meedoen. hmm lastig, misschien je trainer om advies vragen? heb wel eens gehoord dat mensen met vuilniszak om gaan sporten ja..

wat antwoorden op je voedingsvragen: ik denk magere kwark..
thee moet je niet gaan vervangen door melk :). tenzij je meer eiwitten nodig hebt, maar in dit geval zou ik gewoon thee kiezen.
Ehm appel kan ook prima ipv sinaasappel, het beste zou nog een grapefruit zijn. eitje met peper en zout is best te doen toch? en ja misschien iets minder lekker, maar je wil afvallen right? en met de wedstrijd meedoen. dus dan moet je misschien ook even door de zure appel heen bijten.. en dingen eten/drinken die je misschien niet normaal gesproken zou eten.