Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:10

Meloen, nouksjkens & Lovebonney, gefeliciteerd! En wat een mooi babytje op die foto! :)

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:50

Goedemorgen Dames!Hoe gaat het met jullie allemaal?
ik ben helaas nog steeds zo ziek als een hond, dus ik ga morgen maar eventjes langs de huisarts want hoest me helemaal kapot.
Wat hebben jullie weer veel bijgepraat! alles bijgelezen en geantwoord (vanaf pagina 84) aantal dagen op bed gelegen.

Babyspulletjes
:zie dat er ook al over babyspulltjes gepraat word. afgelopen weekend komt schoonzus met 8 dozen babykleding aanzetten in alle maten!ideaal kast is al redelijk gevuld :j
Alleen nog wat kleine dingtjes zoals boxpakjes moet ik nog even bijhalen.
Gister ook even naar de rommelmarkt geweest leuke schilderijtjes en lampjes gekocht voor de babykamer!

BabykamerOmdat wij hier boven de zaak wonen was er al een kamertje klaar voor kind.Blauw behang met gele sterretjes erop (geven licht in het donker) ga er niet zo heel veel aan doen.
Productennog niet aanwezig wel fijn om hier ervaringen te lezen
@skim :ik wordt nog wel gewogen in het ziekenhuis
[b]nouksjens:Gefeliciteerd met je zoontje! *\o/* wat een prachtige naam!
Nadine[/b]:Welkom!
BoOtje:Zo tie zien heb jij ook al een aardige kast vol!
Barbaras:toen ik 10 weken zwanger was kon ik een babykamer overnemen voor heel weinig dus dit hebben we maar gedaan. Was wel aan de vroege kant maar als je ziet wat die kamertjes nieuw kosten....
Odetteke:wat een plaatje zeg!
LoveBonney:Van harte gefeliciteerd met je dochter Amber. heb de foto stiekem al gezien op hyves. wat een plaatje is het! hoe voel je je nu inmiddels?
Tijn:Waar kan je die mamatas van de Kruidvat aanvragen?
latnahc2:Wat een heerlijk meisje om te zien!
lakshmi:Welkom!
lisch: hoe gaat het nu met je? al enige tekenen van een naderende beeb?
Yelwat een situatie zeg! rot allemaal! heel veel succes bij het maken van de juiste beslissing.
uniekhorse:van harte welkom!
Meloenheerlijk genieten van je kleine popptje!
Meiden ik zie dat jullie gaan te shoppen in Duitsland! ik woon in Dld koffie staat klaar hoor! _/-\o_

ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die slecht slaap en zo moe is.ik ben de hele week al zo ziek als een hond.
sinds gister heb ik last van de neusholtes en kiespijn maar weet niet of dit met elkaar te maken kan hebben.

CarinaR

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:53

Dat heb ik ook gehad. En bloedneus erbij. Bleek bijholte ontsteking. Paar dagen AB en was over.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:58

ik heb er idd af en toe ook een bloedneus bij, maar ik ben net goed en wel klaar met de vorige ab kuur voor blaasontsteking..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:00

Maar die werkt weer op andere delen in.
Ik heb overigens ook al dagen last van mn holtes incl bloedneuzen maar ik heb niet het idee dat het ontstoken is. Goed stomen met kamillethee!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:01

Morgen toch maar even naar de dokter anders?

Ik had voornamelijk knallende hoofdpijn, bloedneus en als je hoofd naar beneden doet klopte het bij mn neus.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:06

Ja ik ga morgen zeker even langs de huisarts aangezien ik ook diabetes heb en mijn bloedsuikers van hot naar her vliegen.
ik ga zo even lekker in bad...

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:41

Jeetje dat is nu de derde emma geloof ik :+
Nou vanaf nu geen emma's meer hoor jongens :j

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 09:48

Mogguh meiden!

Meloen, geniet er lekker van!
Valeria, succes bij de h.a.
Latnah, de mijne wordt geen Emma hoor! Hahaha. Maar ik heb nog ff, hihi.

Hier lekker aan de kellogs cornflakes met choco :9 Zo douche, hondjes uitlaten en dan weer verder met opruimen van de babykamer. Wil die kast er vandaag ECHT UIT!!!

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:53

Goedemorgen!

Valeria, door op de kruidvatsite jouw voordeelkaart aan te vragen. Ik heb weer eens ruzie met de quote functie op mijn ipad maar op blz. 90 heeft bo0tjeee het helemaal opgeschreven :)
Succes bij de ha, hoop dat je snel je suiker onder controle krijgt.

Latnahc, ik denk dat ik voor mijn kleine man ook een andere naam verzin ;)

Hier ook een snotkoppie, komt vast ook door het rare weer.
Ik heb wel veel last van bloedneuzen gehad en dan voornamelijk aan 1 kant maar dat lijkt nu over.

Thirty, heb je eigenlijk ook zwangerschapsverlof of werkt dat heel anders daar?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:26

Ninita schreef:
Gisteren tijdens de echo even gevraagd wat er nu precies steeds in mijn ribben aan de linkerkant ligt te duwen en dat blijkt het kontje van de kleine meid te zijn :D .

Dan is ze lekker aan het gymnastieken.

wythlove schreef:
Beeb wordt in ieder geval niet na 16 nov geboren....Ook kijken ze nu echt per controle aan of ze niet eerder willen inleiden.

Ik hoop dat ze het zo lang mogelijk kunnen uitstellen. Sterkte in ieder geval.

@uniekhorse: welkom en gefeliciteerd!

@Thirty, beterschap. Ik hoop dat je blaasontsteking snel over is.

Schoonmaakwoede: daar heb ik nu wel een beetje last van. Al komt er niet heel erg veel van, omdat ik nog steeds rustig aan moet doen.

@lovebonny, wat een schatje is Amber. Leuk lakentje.

@meloen. Zware bevalling :(:) Sterkte met je hoofdpijn. Geniet lekker van Emma

@Carina, is je humeur al weer wat bijgetrokken? Ach, manlief komt er ook wel weer overheen.

@valeria, beterschap. Hopelijk knap je snel op.

Helaas moet ik het nog steeds wat rustig aan doen. Ik voel me prima, maar mijn lichaam werkt nog niet helemaal mee zoals ik zou willen. Daarnaast ben ik nu ook verkouden geworden. Zit aan de neusspray (gister nog bij de nachtapotheek gaan halen) en moet veel rusten. Als het echt doorzet hebben ze liever niet dat ik de couveuseruimte binnen ga. Dus ik hou met netjes aan wat ze willen.

Vanochtend is Wessel tijdens heb ochtendritueel geflimd. Straks heb ik een nagesprek met een pedagogisch medewerker. Ik krijg wat uitleg over de reactie die Wessel op ons geeft. Erg leuk om te doen. Ik ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:34

Hier geen Emma hoor. Ik denk niet dat iemand hier dezelfde naam als ons zal hebben. Het is geen heel aparte naam maar toch hoor je 'm niet vaak.
Ik ken niemand die zo heet maar wellicht dat het in een ander deel van Nederland een meer voorkomende naam is.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:39

Ninita : zie dat je je ook niet zo lekker voelt veel beterschap. :(:)

ga zo toch maar even aan de "zwaardere" pijnstilling dan de paracetamol ik verga van de pijn in mn holtes maar tegelijkertijd lijkt het op kiespijn.. |(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:40

Zoals? Wat wil je pakken dan?

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:40

Mistic schreef:
Ninita schreef:
Gisteren tijdens de echo even gevraagd wat er nu precies steeds in mijn ribben aan de linkerkant ligt te duwen en dat blijkt het kontje van de kleine meid te zijn :D .

Dan is ze lekker aan het gymnastieken.

wythlove schreef:
Beeb wordt in ieder geval niet na 16 nov geboren....Ook kijken ze nu echt per controle aan of ze niet eerder willen inleiden.

Ik hoop dat ze het zo lang mogelijk kunnen uitstellen. Sterkte in ieder geval.

@uniekhorse: welkom en gefeliciteerd!

@Thirty, beterschap. Ik hoop dat je blaasontsteking snel over is.

Schoonmaakwoede: daar heb ik nu wel een beetje last van. Al komt er niet heel erg veel van, omdat ik nog steeds rustig aan moet doen.

@lovebonny, wat een schatje is Amber. Leuk lakentje.

@meloen. Zware bevalling :(:) Sterkte met je hoofdpijn. Geniet lekker van Emma

@Carina, is je humeur al weer wat bijgetrokken? Ach, manlief komt er ook wel weer overheen.

@valeria, beterschap. Hopelijk knap je snel op.

Helaas moet ik het nog steeds wat rustig aan doen. Ik voel me prima, maar mijn lichaam werkt nog niet helemaal mee zoals ik zou willen. Daarnaast ben ik nu ook verkouden geworden. Zit aan de neusspray (gister nog bij de nachtapotheek gaan halen) en moet veel rusten. Als het echt doorzet hebben ze liever niet dat ik de couveuseruimte binnen ga. Dus ik hou met netjes aan wat ze willen.

Vanochtend is Wessel tijdens heb ochtendritueel geflimd. Straks heb ik een nagesprek met een pedagogisch medewerker. Ik krijg wat uitleg over de reactie die Wessel op ons geeft. Erg leuk om te doen. Ik ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen.

Heel veel suc6 straks bij het gesprek en jij natuurlijk ook beterschap meid!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:41

pijnstilling
Laatst bijgewerkt door Valeria op 23-10-11 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:41

hier ook geen emma, hoewel ik het wel een mooie naam vind! vannacht een vreselijke nacht gehad.. straks lekker met me paardje naar het strand samen met mijn zusje..

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:43

Beccy veel plezier op het strand!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:43

Tramadol is eigenlijk niet echt (lees helemaal niet) een pijnstiller die je gewoon in huis moet hebben liggen voor als je het nodig denkt te hebben. Je kunt veel beter alles weggooien / naar de apotheek brengen dan denken 'handig voor later'. Als je zoveel last hebt zou ik eerder naar de HA gaan dan zelf aan de zware pijnstillers gaan.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:49

http://www.apotheek.nl over tramadol

Citaat:
Zwangerschap
Gebruik dit medicijn NIET als u zwanger bent of binnenkort zwanger wilt worden. Over het gebruik van dit medicijn tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend.

Meld het in elk geval aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent of binnenkort wilt worden. Zo mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op een ander medicijn. Gebruik dit medicijn in elk geval niet na de achtste maand. Het kan namelijk de ademhaling van de baby bemoeilijken na de geboorte.

Lijkt me dus niet zo'n prettig medicijn om nu te nemen.

Neem anders even contact op met de huisartsenpost. Wellicht kunnen die je iets voorschrijven wat je bij de dienstdoende apotheek kan halen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:10

Ninita schreef:
Hier geen Emma hoor. Ik denk niet dat iemand hier dezelfde naam als ons zal hebben. Het is geen heel aparte naam maar toch hoor je 'm niet vaak.
Ik ken niemand die zo heet maar wellicht dat het in een ander deel van Nederland een meer voorkomende naam is.

Wij hebben ook niet super bekende namen.

Hoeveel namen doet iedereen hier? mijn vriend heeft maar één naam, maar ik vind 2 of 3 juist wel mooi..

xxxmarexxx schreef:
pff meloen wat een verhaal. lijkt me erg vervelend. gelukkig kun je nu eindelijk je meisje in je armen sluiten.
maandag heb ik mijn eerste echo ben echt heel benieuwd hoever ik nu ben. slaap al 2 nachten niet :o

succes!'

Meloen :(:)

CarinaR schreef:
CentrO, wat is dat?

Tjee, zag net op hyves fotos van beeb van vriendin welke met 27weken geboren is...
Wat iniminie zeg....

pff wat erg zeg!!
is het beebje wel helemaal gezond?

Ninita schreef:
Eerste symptoom hier was lage rugpijn. Had ik bij mijn eerste ook dus toen ik dat nu ook had dacht ik wel zwanger te zijn of flink de griep te krijgen. Dag later testje gedaan en jawel :D .

En de dag daarna kotsmisselijk en overgeven. Heb ik tot ongeveer 16 weken last van gehad.

aah ik begon ook met overgeven in week vier tot vijf..

mariposa schreef:
jeetje dames wat gaan jullie hard zeg,
ik had nog een vraagje aan jullie.
heeft een van jullie misschien gehad dat je testen elke x negatief waren maar je wel de symptomen had van zwanger zijn?
en na hoelang moet je dan weer een test doen?

Ik heb nooit een test gedaan dus kan het je niet vertellen.. :')

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:20

Nooit een test gedaan? Hoe wist je dan dat je zwanger was?

Wij doen trouwens 2 namen. Roepnaam en daarachter nog een tweede (doop)naam. Geen vernoeming of zo, gewoon nog een naam die we mooi vinden.

Ik heb echt even iets teveel gedaan gisteren en vanmorgen. Gisteren natuurlijk geshopt en daarna muurtje roze geverfd. Vanmorgen eerst een giga stapel was gestreken. Daar was afgelopen week niks van gekomen door al die ziekenhuisbezoeken. En toen kreeg ik ineens het idee om de zolder op te gaan ruimen :') . Wij wonen nu ruim 2 maanden in dit huis en op zolder was alles neer gegooid wat we niet direct nodig hebben, enorme chaos dus. Nu is alles netjes tegen de muur gestapeld of opgeruimd, wat een ineens ruimte zeg! Daarna vond ik dat de bovenverdieping ook nog wel een schoonmaakbeurt nodig had dus die heb ik ook nog helemaal gedaan en vriendje heeft het hele huis gestofzuigd :+:. Nu heb ik echt overal spierpijn, lekker slim dus :+ .

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:21

Mevrouw die de echo's deed bij mij kwam erachter..

Ik heb pcos dus ben zwanger geraakt met injecties.. zonder medicijnen kan ik niet zwanger raken.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:26

Ohh dus ook grotere kans op tweeling daardoor.

Humeur is weer ok. Hihi

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:27

doet er iemand mee aan moeders voor moeders?