Kom ik ook weer even binnen vallen, een hele tijd terug plaatste ik een post waarnaar ik vroeg naar opties:
magda_90 schreef:Qua eigen bijdragen ben ik al op de hoogte, bedankt voor die opmerking. Nu is het voor mij alleen kijken waar ik verstandig aan doe. Ik heb door de jaren heen al veel soorten pillen versleten die steeds maar een jaar goed functioneerden waarna bleek dat ze of te licht of te zwaar waren. Toen is mijn aangeraden, als het weer fout gaat, te gaan kijken naar andere opties.
- Spiraal: Ik lees dat de menstruaties hierbij velen malen heftiger zijn (en dat was net de reden dat ik met de pil begon om dit juist op te lossen). Daarnaast lees ik ook dat niet ieder lichaam hier vaak goed op reageert de getallen die ik lees baren mij zorgen;
- Prikpil: Het idee klinkt mooi, maar omdat ik al zo gevoelig ben op de hormonen, lijken mij die overdosis geen goed idee. Plus dat het lang kan duren voor je weer vruchtbaar bent;
- Implanon: Wat net hier ook gezegd is, het eerste jaar is dit prima maar later komen heftige menstruaties voor;
- Navuring; klinkt ideaal vooral omdat je nog steeds de controle met menstruatie hebt. Mijn grootste vraag is echter of mijn lichaam het hier langdurig goed op blijft doen.
Dat waren de meest gebruikte methodes die de revue zijn gepasseerd, over de andere soorten heb ik veelal mijn twijfels.
Qua pil zijn de Yasmin, Diana, Microgynon20/30/50 al gepasseerd. Zo irritant is mijn lichaam, en het enige wat ik vraag is vermindering van de klachten en anticonceptie (ondanks al veilig gebruik van voorbehoedsmiddelen), daarnaast vindt ik het persoonlijk ook erg fijn als ik het zelf kan regelen want zonder de pil is er geen naald aan vast te knopen zo onregelmatig ben ik dan.
Vandaar dat ik dus ook binnenkort de afspraak met de gynaecoloog heb omdat ik het ondertussen niet meer weet.
Owja, ik heb mij ook homeopathisch verdiept en momenteel slik in Teunisbloemolie voor de ondersteuning maar daar merk ik niet veel verschil van, die wil ik nog 2 maanden de kans geven (dan slik ik die 9 maanden) en als dat niet helpt dan ga ik kijken naar het assortiment van Avogel. Dit moet ervoor zorgen dat er meer regelmaat in komt, zeggen ze.
Vanwege dit riedeltje heb ik dus diverse gesprekken gehad met de gynaecologe en nu zit ik aan de prikpil, alweer voor een tijdje. Het blijkt namelijk dat de reden waarom ik steeds zo gevoelig reageer niet ligt aan de hormonen, maar aan de bindmiddelen die gebruikt worden bij de meeste soorten anti-conceptie. De hormonen maken het alleen wat erger.
Bij de prikpil zijn deze bindmiddelen namelijk niet aanwezig dus zullen de klachten ook weg moeten zijn. Ik ben mij daarnaast terdege bewust van alle nadelen, daar is dubbel en dwars over na gedacht. 
Ongeveer 1.5 week na het zetten van de prik ben ik in mijn periode gekomen en wat een opluchting, geen pijntje, geen kwaaltje, geen misselijkheidje, geen hoofdpijn, niks.
Het kwam en het hield na enkele dagen weer op, noffelijk. 
Mijn grote vraag aan de prikpil gebruikers hier is dat ik wel nieuwsgierig ben hoe lang het bij jullie heeft geduurd voordat alles in je lichaam weer tot rust kwam? Want de huisarts en gynaecologe heeft gewaarschuwd dat dit tot 3 kwart jaar kan duren, maar tot nu merk ik nog niets bijzonders eigenlijk. Ik heb juist meer positieve dingen (ik val af en voel mij echt fit op dit moment). Heb ik nu mazzel of zou het nog kunnen komen?
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 03-05-12 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt