[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:50

Jelleee schreef:
Even een vraagje! Ik weet dat je tijdens je stopweek gewoon beschermd bent met seks enzo, maar is dat ook zo als je gewoon een stopweek inlast? Ik doe dat nooit echt regelmatig, soms slik ik de pil 2 maanden door, dan weer niet etc. Ik kijk gewoon hoe het het beste uitkomt. Maar ik vind het wel een 'velig' gevoel om af en toe ongesteld te worden, dus wil ik maar weer eens een stopweek inlassen. Ben ik dan wel gewoon beschermd? Sorry voor de domme vraag :P

Dat kan hoor, geen probleem :)
Als je maar wel in de gaten houd dat je hem wel minimaal 3 weken achtereen geslikt hebt, maar dat spreekt voor zich.

Ik slikte de pil ook maanden achtereen door soms wel 6-7 maanden achtereen. Vond het ook weleens prettig om af en toe eens een stopweekje in te lassen om te kijken of de boel nog functioneert en er niet stiekem iets in mijn buik aan het groeien was ;)

Susanne

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:58

Oke top, dankjewel!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:46

Maar het maakt dus niks uit als je de pil 5 weken achter elkaar slikt? en dan stopt en dan weer normaal begint?!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:50

Nee, in principe is dat niet erg, het zou wel kunnen zijn dat je lichaam even van slag af is maar verder kan het geen kwaad.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:00

Hey, ik had even een vraagje;

Ik neem ongeveer een jaartje de pil en ik ben er super tevreden over :)
Maar.
Ik begin veel te laks te worden, soms neem ik ze niet omdat ik dan naar beneden moet en dan denk ik 'och ik neem ze morgevroeg wel'.
Soms die ik dat dan ook, maar soms vergeet ik het ook en denk ik er 'savonds pas aan.
Nuja dat is absoluut niet de bedoeling.
Hebben jullie tips hoe ik minder laks word. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:07

Kan je je strip niet gewoon op je nachtkastje leggen of in de badkamer bij je tandenborstel?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:09

Als gewoonte steek ik het bij al mijn pillen in mijn pillenzakje (ik blijf soms onverwachts bij men vriend slapen) en die blijft altijd in mijn tas en die ligt beneden :D
Misschien tas mee naar boven nemen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:56

Hallo, ook even een kort vraagje! Ik slik nu anderhalve week voor het eerst de pil, als ik me niet vergis Levonorgestrel/Ethinylestradiol blabla. Nu ben ik eigenlijk me gelijk al niet lekker gaan voelen, misselijkheid, hoofdpijn en vooral moe. Nu weet ik dat je lichaam er aan moet wennen, maar de laatste dagen ben ik echt te beroerd. Ik ben vooral moe en heb last van kortademigheid, ik moet telkens (te) diep inhalen om soort lucht te pakken. Nu ben ik altijd wel snel buiten adem geweest, maar nu is het echt extreem.
Zou dit door de pil kunnen komen? Ik heb voor de rest niet echt pijn op de borst, vooral veel soort moeite met ademhalen. Bij echt inspanning ga ik wel hyperventileren en dan ga ik wel echt piepen, en krijg kramp in mijn benen (begrijpelijk).
Ik ga sowieso naar de huisarts, maar dat staat pas volgende week gepland. Heeft dit met de pil te maken, en moet ik gewoon wennen, of is het verstandig om zo snel mogelijk te gaan? Alvast bedankt! :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:07

Ik heb dezelfde pil gehad en ook een slechte ervaring. Misselijkheid/moeheid en hoofdpijn zijn wel typisch dingen die bij de gewenning aan de pil horen. Officieel moet je je lichaam drie maanden de tijd geven om te wennen aan de pil, maar omdat ikzelf sterke moodswings etc kreeg van deze pil mocht ik na anderhalve maand al overstappen naar een andere (Yasmin) en dat voelde meteen beter. Je zou even telefonisch kunnen overleggen met je HA, want ik kan me voorstellen dat de kortademigheid niet heel fijn is. En anders sowieso volgende week even aangeven bij je afspraak, wellicht dat de HA het verstandig vind over te stappen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:07

Griep heerst nu ook wel heel erg dus ik zou het niet meteen aan de pil linken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:30

Misselijk zijn etc. vind ik ook niet zo erg, dat is even jammer. Alleen dat iedere keer buiten adem zijn; bij alles wat ik doe is vergrotend.. Maar weet dus niet in hoe verre dat een bijwerking zou kunnen zijn..
Maar bedankt voor de adviezen. :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:35

Hitime, ik slik deze pil ook en heb geen een bijwerking er van gehad..... Maar daar heb je natuurlijk niks aan. Hopelijk gaat het snel beter!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:44

Iedereen kan anders reageren op de pil en de een loopt weken met bijwerking en de ander heeft nergens last van :) Gewoon even navragen bij je HA is het verstandigst.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:46

Morrow_Less schreef:
Hey, ik had even een vraagje;

Ik neem ongeveer een jaartje de pil en ik ben er super tevreden over :)
Maar.
Ik begin veel te laks te worden, soms neem ik ze niet omdat ik dan naar beneden moet en dan denk ik 'och ik neem ze morgevroeg wel'.
Soms die ik dat dan ook, maar soms vergeet ik het ook en denk ik er 'savonds pas aan.
Nuja dat is absoluut niet de bedoeling.
Hebben jullie tips hoe ik minder laks word. :)

De inplanon nemen die heb ik nu voor 3de keer ( dus bijna 9 jaar) vind hem super enige wat je moet doen 1x in 3 jaar laten vervangen:d
voor de rest hoef je er niet meer aan te denken!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:26

Moet morgen weer een spiraaltje. Heb deze keer *na de bevalling* echt geeeeeen zin. :')
Ik heb moral support nodig.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:32

*\o/* *\o/* *\o/*
Goooooo Iris!!!
*\o/* *\o/* *\o/*

Tot zover de support :D

Zonder gekheid, t gaat hartstikke goed komen hoor, echt :j Wij zijn dit hele topic lang al de Mirena promotors bij uitstek
dus het gaat echt wel lukken! En ik heb begrepen dat je juist als je al eens bevallen bent nog minder van voelt :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:35

Ja dat klopt ook Mas. :') Daarom vind ik mezelf ook zo'n mietje. :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:38

Nee joh, je bent helemaal geen mietje :n
Ik kan me voorstellen dat je na een bevalling helemaal niet meer zit te wachten op gerommel 'daar beneden'. Maar je weet zelf: je staat echt binnen no time weer buiten, even een goede pijnstiller slikken vantevoren en daarna lekker even een kruik op je buik en een bakkie thee.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:42

Een baby op je buik zul je bedoelen. :')
Van rust zal weinig komen helaas. Daarom zal ik er een beetje tegenop zien.

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:11

Iris82 schreef:
Moet morgen weer een spiraaltje. Heb deze keer *na de bevalling* echt geeeeeen zin. :')
Ik heb moral support nodig.

Dan zijn we met 2 :P
Na mijn hersentrombose moeten stoppen met de pil en vanaf morgen voor het eerst een spiraal ... "Zenuwachtig" is nog een onderschatting van hoe ik mij voel :')

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:18

@froukjeloves, ik zou niet te hard roepen dat implanon super is....ik ben er namelijk, net als vele anderen enorm ontevreden over...

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:05

zoals ik al zei heb hem 9 jaar ik zweer der echt bij hahah.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:11

Kom ik ook weer even binnen vallen, een hele tijd terug plaatste ik een post waarnaar ik vroeg naar opties:

magda_90 schreef:
Qua eigen bijdragen ben ik al op de hoogte, bedankt voor die opmerking. Nu is het voor mij alleen kijken waar ik verstandig aan doe. Ik heb door de jaren heen al veel soorten pillen versleten die steeds maar een jaar goed functioneerden waarna bleek dat ze of te licht of te zwaar waren. Toen is mijn aangeraden, als het weer fout gaat, te gaan kijken naar andere opties.

- Spiraal: Ik lees dat de menstruaties hierbij velen malen heftiger zijn (en dat was net de reden dat ik met de pil begon om dit juist op te lossen). Daarnaast lees ik ook dat niet ieder lichaam hier vaak goed op reageert de getallen die ik lees baren mij zorgen;
- Prikpil: Het idee klinkt mooi, maar omdat ik al zo gevoelig ben op de hormonen, lijken mij die overdosis geen goed idee. Plus dat het lang kan duren voor je weer vruchtbaar bent;
- Implanon: Wat net hier ook gezegd is, het eerste jaar is dit prima maar later komen heftige menstruaties voor;
- Navuring; klinkt ideaal vooral omdat je nog steeds de controle met menstruatie hebt. Mijn grootste vraag is echter of mijn lichaam het hier langdurig goed op blijft doen.

Dat waren de meest gebruikte methodes die de revue zijn gepasseerd, over de andere soorten heb ik veelal mijn twijfels.

Qua pil zijn de Yasmin, Diana, Microgynon20/30/50 al gepasseerd. Zo irritant is mijn lichaam, en het enige wat ik vraag is vermindering van de klachten en anticonceptie (ondanks al veilig gebruik van voorbehoedsmiddelen), daarnaast vindt ik het persoonlijk ook erg fijn als ik het zelf kan regelen want zonder de pil is er geen naald aan vast te knopen zo onregelmatig ben ik dan.

Vandaar dat ik dus ook binnenkort de afspraak met de gynaecoloog heb omdat ik het ondertussen niet meer weet.

Owja, ik heb mij ook homeopathisch verdiept en momenteel slik in Teunisbloemolie voor de ondersteuning maar daar merk ik niet veel verschil van, die wil ik nog 2 maanden de kans geven (dan slik ik die 9 maanden) en als dat niet helpt dan ga ik kijken naar het assortiment van Avogel. Dit moet ervoor zorgen dat er meer regelmaat in komt, zeggen ze.

Vanwege dit riedeltje heb ik dus diverse gesprekken gehad met de gynaecologe en nu zit ik aan de prikpil, alweer voor een tijdje. Het blijkt namelijk dat de reden waarom ik steeds zo gevoelig reageer niet ligt aan de hormonen, maar aan de bindmiddelen die gebruikt worden bij de meeste soorten anti-conceptie. De hormonen maken het alleen wat erger.
Bij de prikpil zijn deze bindmiddelen namelijk niet aanwezig dus zullen de klachten ook weg moeten zijn. Ik ben mij daarnaast terdege bewust van alle nadelen, daar is dubbel en dwars over na gedacht. :)

Ongeveer 1.5 week na het zetten van de prik ben ik in mijn periode gekomen en wat een opluchting, geen pijntje, geen kwaaltje, geen misselijkheidje, geen hoofdpijn, niks. :D Het kwam en het hield na enkele dagen weer op, noffelijk. :j

Mijn grote vraag aan de prikpil gebruikers hier is dat ik wel nieuwsgierig ben hoe lang het bij jullie heeft geduurd voordat alles in je lichaam weer tot rust kwam? Want de huisarts en gynaecologe heeft gewaarschuwd dat dit tot 3 kwart jaar kan duren, maar tot nu merk ik nog niets bijzonders eigenlijk. Ik heb juist meer positieve dingen (ik val af en voel mij echt fit op dit moment). Heb ik nu mazzel of zou het nog kunnen komen?
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 03-05-12 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:50

magda: ik heb geen ervaring met de prikpil, maar vind het wel heel fijn voor je dat je nu een vorm van anticonceptie hebt gevonden die bij je lijkt te passen en waar je je goed bij voelt :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:53

IK zeg het nu nog even voorzichtig maar als het na een jaar nog steeds zo goed gaat dan ben ik helemaal blij. :D