Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:42

SAKKIA schreef:
Oh jeetje :(:) wat een domper!! En nu?

En nu is er helaas niet veel meer mogelijk. Een paar dagen janken, laten bezinken en dan voor een second opinion naar het AVL.

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:37

Tjee meis wat verschrikkelijk :(:) Heel erg veel sterkte :*

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:39

Hee!

Ik zie dat iedereen dit weekend weer fanatiek gelopen heeft. Goed hoor!
Ik ben gisterenavond terug gekomen uit Berlijn echt super fijn geweest.
Alles net ff bijgelezen en ik ga zo boodschappen doen en naar Telstar.
De carnavalsoptocht is net onder mijn balkon door gekomen en dat is dan ook
alles wat ik heb meegekregen miss vanavond nog even de kroeg in.
En ik ga morgen weer ff lopen les 2 van STR.

Noor echt super veel sterkte de komende tijd. :(:)

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:57

Noor, bah.....ik kan me jouw gevoel nog zo goed herinneren, toen bij mijn vader 't zelfde gebeurde. Ik hoop zo dat ze in het AVL iets beter nieuws kunnen vertellen. Dat is dan jullie allerlaatste hoop!? Heel veel sterkte deze dagen en de komende tijd!

Ik ben vanmiddag bij Shagoya geweest, 't lijkt toch best goed te gaan met haar wond. Ondanks dat 't tot op het bot is en het niet geheel dicht gehecht kon worden (er miste een heel stuk huid) lijkt de pees wel in tact. Want ze staat er wel goed op, zelfs tijdens de injectie antibiotica presteerde ze het om op haar achterbenen te gaan staan. (wond zit linksachter). Ik ben dus wel heel blij met 't nieuws. Morgenochtend zie ik de wond voor 't eerst, ze vroeg mij te helpen met de wondverzorging morgenochtend. Natuurlijk wil ik dat doen, dus moet ik al om 9.00u op stal zijn. Denk dat hardlopen 't morgen ook niet wordt, probeer wel op de mountainbike naar stal te gaan. Heb ik toch nog 18km gefietst (= heen en terug).

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:50

Noor :(:) als je je hart wilt luchten, pb-inbox staat open!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:28

Mooi marjoleintje dat het mee lijkt te vallen!

Nou ik ben bij de ha geweest en mijn vermoeden was juist! Het syndroom van tietze, hij heeft wat testen gedAan om andere dingen uitgesloten, maar de symptomen en de vreselijk pijn toen hij op mijn borstbeen drukte maakt hem veel duidelijk! Nu dus 3 maal daags ibuprofen en een maag beschermer tegen de schade die de ibu's kunnen aanrichten aan de maagwand! De pijn tussen mijn schouders komt hier ook vandaan! Ben blij dat ik nu weet waar die pijn vandaan komt.
Maar die HA van mij is echt eensecreet! Hij begon heel lief bovenaan met drukken met 1 duim! Tot de plek waar het zeer doet! Daar drukte hij ineens met twee duimen en echt heel hard! Dacht dat ik door de grond ging!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:27

Hey meiden!

Ben der ook weer en voel me gelukkig weer een stuk beter :) bedankt voor de steun!

Noor: Voor jou een hele dikke knuffel! Sterkte!!

Bom: Met paarden beest alleen maatr beetje wezen knuffelen poetsen en wassen, hihi als ik me ze rot voel hoef ik er niet op te stappen dat laat ie me alle hoeken van de bak zien!

Marjoleintje: gelukkig klinkt het wel beter en lijkt het mee te vallen :)

Jaan: Wat balen van je zadel zeg! Helaas heb ik geen tips heb t zelf nog nooit meegemaakt!

Tara: Enn scriptie af? :D

Sak: Ik zal straks is opzoeken wat het precies is! Nog nooit van dat syndroom gehoord? Is het ook gevaarlijk of iets of alleen vooral heel erg lastig?

Ik heb gister nog een rondje geloipen ging wel oké! Net een stuk wezen wandelen met de hond dat de spiertjes weer een beetje tot rust komen en morgen maar weer lekker lopen :)

Fijne avond allemaal!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:29

Bedankt voor alle lieve berichtjes! Het moet allemaal nog echt even bezinken hoor, gewoon zo bizar allemaal. Ook de mededeling dat we niet in jaren maar in maanden moeten gaan denken wat betreft de levensverwachting is gewoon... -O-

Heb niet echt bijgelezen. Zag alleen dat Sakkia eindelijk wat duidelijkheid heeft, voor jou ook een :(:)

Hoop morgen even te kunnen hardlopen, maar voorlopig ben ik gewoon gesloopt. :O

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:31

Noor, heel veel sterkte meid, weet verder niet echt wat ik tegen je kan zeggen :(:)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:39

Sterkte Noor! Wat een klap! Denk maar even aan je zelf, doe gewoon waar je de energie voor hebt. :(:)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:32

Pfff, bijgelezen maar alleen het nieuws van Noor en Sak is blijven hangen.

Noor, heel erg veel sterkte de komende tijd. Zorg voor jezelf, neem de tijd en doe vooral rustig aan.

Sak, wat houdt dat nou in dan, dat syndroom? Lijkt me prettig dat je nu weet waar je aan toe bent.

Nah, hier vandaag weer eens overgewerkt en dus niet gelopen... Morgen MOET ik op tijd weg van werk, ga met Lis elders trainen, dus moet de trailer halen, spullen in de auto mikken, mezelf omkleden en Lis inladen. Lukt wel binnen de gestelde tijd, maar niet als ik een uurtje langer blijf... :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:02

Hello, ik kom ook even weer om de hoek kijken :wave:
Er is hier weer vanalles gebeurd lees ik (leuke en minder leuke dingen).

Noor: jemig wat heftig zeg!!! Vanochtend gingen jullie nog met goede moed naar het ziekenhuis en dan krijg je dit te horen. Echt super heftig hoor dat jullie niet in jaren moeten gaan denken maar in maanden, gewoon onvoorstelbaar. Heel veel sterkte :(:)

Sak: heb dat syndroom even opgezocht, kende het nog niet. Lijkt me wel pijnlijk zeg dat je kraakbeen ontstoken is! Maar wel een fijne gedachte dat het dus niet je hart is waar het aan ligt.

Jaan: vreemd ja dat je steeds last hebt van je knien met je nieuwe zadel! Dat heb ik zelf nog niet eerder meegemaakt :n Misschien een rijbroek met (kunst)lederen zitvlakken gaan dragen?

Ik ben letterlijk en figuurlijk even een tijdje uit de running geweest.
Ik begon begin januari last van mijn onderrug te krijgen en ipv dat het weer over ging werd het steeds erger, zo erg dat ik 's ochtends amper op kon staan en als ik naar de badkamer wilde lopen moest ik me soms gewoon op de grond laten vallen omdat ik de pijn/steken in m'n rug niet op kon vangen.
Paardrijden en hardlopen ging uiteraard niet meer.
Ben naar de HA gegaan, die zag dat het gelukkig geen hernia o.i.d. was en heeft me doorgestuurd naar de fysio. Ik moet nu thuis wat oefeningen doen en ze gaat me nog begeleiden in de sportschool.
Maar het gaat gelukkig alweer stukken beter, ben weer aan het opbouwen. Alleen bukken is nog pijnlijk maar de rest van mijn dagelijkse dingen kan ik wel doen.
Heb vandaag weer voor de 2e keer hardgelopen en dat ging wel lekker :) Ben maar begonnen met mijn rondje van 4.2 km.
Over een aantal weken is er hier in het dorp een hardloopwedstrijd waar ik stiekem eigenlijk wel aan mee wil doen := Maar ik ben op dit moment natuurlijk niet super goed in vorm omdat ik er even uit heb gelegen.
Maar aan de andere kant is het gewoon al leuk om mee te doen en dan maar een iets minder goede tijd neerzetten.....
Ik denk dat ik wel mee ga doen. Ik kan kiezen tussen 5 km, 12.5 km en een halve marathon maar dan hou ik het eerst maar bij 5 km :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:41

Oh Noor, mop ik vind het zo vreselijk voor je. Als je een keer wilt praten moet je het zeggen hoor, ik heb ook een hele zieke papa....En ik weet hoe vreselijk moeilijk dat is. Ik ben ook de enige dochter in huis en echt een papa's kindje (zit nu ook bij mijn ouders ontstaan toen het echt heeeeeel slecht ging)
Soms kan gewoon even zeuren en even vreselijk janken zo veel helpen en dat mag best bij mij als er op dat moment IRL even niemand is :*

Ja hetsyndroom van Tietze is alleen maar vervelend ;) En pijnlijk, heb vanavond de hele avond muziek gespeeld en tijdens het spelen was de pijn heel erg, maar ik heb doorgezet en heb de repetitie afgemaakt, wel meegedeeld dat ik misschien tot de pauze zou blijven maar gebleven.
De pijn bij inspanning kan omdat de borstkast dan wat gaat uitzetten en dat extra pijn veroorzaakt, is ook niet erg :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:37

Noor, hoe is het met je? Beetje kunnen slapen? Wel weer naar het werk gegaan of nog even een dagje voor jezelf genomen? Rustig aan doen hoor meis, en als het een dag niet gaat, dan niet en kom je hier maar lekker uithuilen. Genoeg schouders ;)

Sak, lastig dat syndroom. Is het nu een kwestie van leren omgaan hiermee?

Wen, op tijd naar huis en lopen }>

Annika, ook weer opgeknapt, gelukkig maar :j

Pebble, balen van je rug! Enig idee waardoor het komt? En welke oefeningen heb je gekregen van de fysio? Leuke oefeningen om de buikspieren te versterken? >;)

Marjo, fijn dat het met Shagoya beter gaat. En het is heerlijk weer om te fietsen, wel handschoentjes aan.

Vandaag een lange dag, eerst hele dag werken en om half 6 door naar Amsterdam, bijeenkomst van de universiteit voor mijn cursus. Hoop rond half 11 vanavond weer thuis te zijn :z

Heup is minder geworden omdat ik even niet hardloop, inmiddels is het wel in mijn onderrug geschoten :( Vandaar ook mijn vraag aan Pebblesther, welke oefeningen je had gekregen. Nog een kleine week en dan heb ik ook de afspraak bij de fysio. Tot die tijd even aanmodderen, helaas.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:44

Goedemorgen,
Nogmaals bedankt voor de lieve berichtjes. Ik heb alles bijgelezen, maar sluit me voor het gemak even aan bij de bijleesactie van Bom hierboven :o . Ik ben wel op het werk, echt veel komt er (nog) niet uit mijn handen. Maar goed, mijn vader gaat zelf ook werken en met z'n allen thuis zitten janken, schiet ook niet op ;( Het is allemaal erg moeilijk (of eigenlijk niet) te bevatten!!

Bom: succes met je lange dag vandaag! En :(:) voor je heup en rug!

Gaan jullie nog lekker lopen vandaag? Ik hoop dat ik er tijd voor kan maken, even lekker het hoofd leeg! Gaan in principe nu beginnen met het DR schema voor de 10 km.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:49

Nou ja eerst veel pijnstillers :j en dan hopen dat het weggaat :j Kans dat het chronisch is, is wel erg groot omdat ik hier echt al heel lang last van heb, maar ik het altijd toeschreef aan verkeerde houding, niet goed achter de computer zitten en die pijnlijke plek op het borstbeen, ach ja had ook weleens last van maagzuur e.d. :')
Nou ja heb nu enorme pijn in mijn lijf, maar dat komt denk ik omdat de HA me gisteren flink heeft lopen kneden en ik daarna naar muziek ben geweest, dat was misschien een beetje te veel van het goede :+
Maar goed het is wel uit te houden en vanavond ga ik even een ronde wandelen want ik ben dus gewoon wat stijf :j Daarna lekker douchen en dan lekker op de bank :j

Noor :(:) goed dat je bent gaan werken, dat geeft misschien toch de broodnodige afleiding :*

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:01

Hey dames,

Het klinkt hier wel een beetje als een zieken/blessure boegje!!
Voor iedereen die het nodig heeft.. Hierbij een hele dikke virtuele knuffel!!!

(nee, heb nog niet gelopen...)

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:56

Noor, knap dat je toch naar je werk bent gegaan. Maar ik kan me voorstellen dat jouw gedachten daar nu niet 100% zijn. Ook je vader is toch naar z'n werk gegaan? Ik hoop dat jullie nog heel wat maanden samen zullen hebben en fijne dingen met elkaar kunnen doen! :(:) Ik ga zelf vandaag niet meer lopen, was wel m'n bedoeling maar heb genoeg andere dingen te doen. Dus ga tussen de middag nog even een flinke wandeling met de hond maken. Ook fijn. :j

Sak, hopen dat de ibuprofen aanslaat maar om dat langdurig te gebruiken is ook geen optie toch? Wel goed dat je er een maagbeschermer bij hebt gekregen voor langere tijd!

Bom, ja 't weer is heel fijn, maar 't was nog wel erg koud vanmorgen. Uiteindelijk ben ik toch met de auto heen gegaan, mountainbiken lukte qua tijd niet meer. Er was een hondje uit de buurt weggelopen die mij achterna liep, gelukkig had ie een penning om. Dus ik heb de eigenaren kunnen bellen. Maarja al met al was ik toen al veel te laat. Dus straks maar even een fijne wandeling met de hond maken!Jij ook een lang dagje vandaag, zo te zien! Ik moet ook tot 24.00u werken vanavond. Wat balen van die pijn in je onderrug!

Pebblesther, gelukkig gaat 't nu weer wat beter met je. Rustig aan opbouwen hoor met hardlopen!

Wen, werkse vandaag! En succes met trainen vanavond!

Ik was vanmorgen al om 9.00u op stal, heb mee geholpen met de wondverzorging van Shagoya. Ze was heel braaf, de wond ziet er nog wel wat onstoken uit, maar dat blijkt lokaal. Ze is niet ziek, heeft geen koorts en kijkt gelukkig helder uit haar ogen. Ze belast het been ook goed, dus dat geeft mij goede hoop. Daarna heb ik nog even mee geholpen alle paardjes naar de paddocks te brengen, ze zijn zo braaf allemaal. Gewoon op een halstertouwtje om de hals te leiden, alle 15! :j Nu even een cake bakken, wat dingentjes in huis doen, douchen, wandeling maken en vanmiddag komt m'n moeder even gezellig koffie drinken. Daarna van 18-24u werken.

Fijne dag iedereen!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:11

goedemiddag allemaal

Hier ff snel vanaf t werk :P

Bom: Welke universiteit ga je?

Noor: Knap hoor toch naar je werk, maar mss ook wel lekker voor de afleiding! Nogmaals veel sterkte :)

Marjoleintjee: MM cake lekker :D!

Ik hoop vanavond weer ff een rondje te doen :) Nu eerst nog werken tot 5 en daarna nog naar huis!

Fijne dag allemaal!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:24

hetbommeke schreef:
Pebble, balen van je rug! Enig idee waardoor het komt? En welke oefeningen heb je gekregen van de fysio? Leuke oefeningen om de buikspieren te versterken? >;)

Marjo, fijn dat het met Shagoya beter gaat. En het is heerlijk weer om te fietsen, wel handschoentjes aan.

Heup is minder geworden omdat ik even niet hardloop, inmiddels is het wel in mijn onderrug geschoten :( Vandaar ook mijn vraag aan Pebblesther, welke oefeningen je had gekregen. Nog een kleine week en dan heb ik ook de afspraak bij de fysio. Tot die tijd even aanmodderen, helaas.
Ik moet 's ochtends en 's avond op bed of op de grond gaan liggen en dan om en om mijn knieën optrekken en daarbij inderdaad mijn buikspieren aanspannen. En mijn vader heeft zo'n grote bal en daar moet ik op gaan zitten en dan wat van die draaiende beweging met mijn heupen/kont maken en daarbij ook mijn buikspieren aanspannen. Ik moet zeggen dat ik op dit moment de oefeningen niet zo vaak meer doe, heb er niet altijd zin in :P Maar binnenkort gaat de fysio dus met mij mee naar de sportschool en dan gaan we ook een aantal oefeningen doen, waarschijnlijk ook om m'n rug sterker/soepeler te krijgen.

SAKKIA: hoe lang heb je dat syndroom ongeveer? Al jaren? Wel fijn dat je nu weet wat het is. Dat zou echt vervelend zijn als het chronisch wordt! Is het niet te verhelpen met rust/medicijnen?

Tnx Judith :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:46

Annika, de cursus doe ik bij de Open Universiteit, dat is voor mij goed te combineren met werk, gezin en paard.

Pebble, dank voor de uitleg, duidelijk! En toch weer die buikspieroefeningen, zucht :=

Marjo, lekker een stukje cake :9 Graag hier ook een plakje :j En werkze vanavond.

Noor, even de zinnen verzetten op het werk is ook lekker. En vooral genieten de komende tijd. Niet teveel vooruit kijken, iedere dag is er 1!

Wat een super weer is het buiten, ik ga zo ook even een frisse neus halen en even naar de supermarkt, wat te eten halen voor eind van de middag. Er staat hier een magnetron, zat te denken aan een stoommaaltijd van Appie of zo.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:09

Marjolein, dat is dan inderdaad wel goed nieuws over Shagoya! Ik had niet begrepen dat 't zo'n heftige wond was trouwens :oo
Wat voor cake ga/heb je gebakken?

Sakkia, wat apart dat 't dan inderdaad dat syndroom is wat iemand tegen je zei. Wel "fijn" dat 't nu iig een naam heeft. Kun je er verder ook nog iets aan doen?

Annika, ja scriptie is af! 16 maart krijg ik m'n cijfer te horen :=

Noor, je bent gewoon maar 5 jaar ouder dan mij en dan al zoiets horen over je vader... Neem inderdaad tijd en rust voor jezelf, als je 't niet trekt op je werk ofzo. Kan me voorstellen dat je ook wel wat afleiding kunt gebruiken natuurlijk maar toch. Heel veel sterkte :(:) Pb staat hier ook altijd open, voor iedereen trouwens :)

Esther, meedoen kan nooit kwaad toch :)

Bom, lange dag zeg. Hoe lang duurt die cursus nog?

Hardlopen staat hier momenteel op een laag pitje := Ik heb echt geen puf om die 3 keer 9 minuten te gaan... Iedere keer op m'n stopwatch kijken hoe lang ik nog moet. Ik wil gewoon een half uur kunnen gaan, gewoon hup gaan een rondje van 4/5 km en dan wel zien hoe lang ik erover doe. Nja vanavond wel sporten, morgen naar de paarden (18 km fietsen), donderdag weer sporten en dan hoop ik dat vrijdag en zondag m'n zusje weer mee wil op de fiets als ik hardloop, kan zij ja en stop maar roepen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:21

Pffff, ik heb het nu wel zwaar hoor :O . Kan merken dat ik weinig slaap heb gehad de afgelopen dagen.
Ga zo naar huis, moet even langs het ziekenhuis de scan + papieren ophalen want morgen gaan mijn ouders naar het VU en dan hoeven ze dat niet eerst nog op te halen!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:26

Tara, heb je een smartfoon? Hierop kun je een interval app zetten, die laat jou via de oortjes weten wanneer je moet lopen of wandelen. Of een mp3-schema gaan gebruiken, dat op je mp3-speler zetten, oortjes in en lekker lopen :j

Wel lekker dat je je scriptie afhebt. Is er nu een olifant van je schouders afgevallen?

21 juni heb ik tentamen := Heb nog een avondbijeenkomst in april en in juni. In mei nog een zaterdagbijeenkomst.

Noor, :(:) Blijf knuffelen ;) Bestaat er een kans dat bij een second opinion een totaal andere uitslag uitkomt?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:36

Noor, rustig aan :(:)

Bom, ik heb 1 keer geprobeerd om met oortjes in te lopen maar daar word ik helemaal kriegel van. Ik heb van die in ear dopjes dan hoor je constant dat geritsel van 't draadje langs je jas of ze vallen haast uit enz enz. Van die gewone dopjes hoef ik al niet te proberen, die vallen ook uit. Gewoon vrijdag met m'n zusje :j

Zeker een olifant van m'n schouders af! Ben ook blij dat 't zonnetje schijnt :D Net de kooi van m'n hamster verschoont, nu even stofzuigen, lekker bezig blijven :j Moet wel een tentamen voorbereiden voor ergens eind maart. Dat is een vak dat ik nog in moet halen voor ik met m'n master kan beginnen.

21 juni tentamen, ik zal voor je duimen!