De ziekte van lyme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:51

Nou mijn huisarts vertrouwt het niet helemaal, bloedtest is voor de normen negatief, kring is niet echt een kring maar wel een plek dus ze geeft 2 weken antibiotica, met de opdracht voor mij dat ik verbeteringen in me gezondheid moet op schrijven en natuurlijk verslechteringen en dus weer terug kom.
dus ik ga het zien :)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:32

@Lenaatje: En wat voor een antibiotica en welke hoeveelheid heb je gekregen? Laat me raden je hebt vast niet de tip gekregen van je huisarts om probiotica te nemen en om Serrapeptase of Nattokinase of Bromelain erbij te nemen. Doe dat nou juist wel anders dringt de antibiotica alleen in de bloedbaan door en dus niet in de gewrichten of cystes die ze vanaf dag 1 al kunnen creeren.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:38

@loveidefix, het is zeer ongepast als jij komt posten dat jijzelf heel goed oplet en het daarom niet erg vind. Dit is een topic voor mensen die besmet zijn, zelfs door muggen, steekvliegen en ook teken, het heeft niks met goed opletten te maken. En over de ongesteldheid, door de ziekte van lyme en velen cystes heb ik middels een operatie mijn eileiders moeten laten verwijderen waardoor ik niet meer ongesteld kan worden, en ook geen kinderen kan krijgen. Dus bedankt voor je domme opmerking, het blijkt wel dat je de ziekte vreselijk onderschat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:02

Ik denk doxycline, hoeveelheid weet ik niet (moet het nog ophalen) zal er anders nog even achter aan bellen. Ik moet ook een beetje uit kijken ivm gewirchtspijn die ik al heb... en ik wil dat eigenlijk ook niet verergeren.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:06

Bel ik net naar de huisarts voor de uitslag van mijn lyme test, is ze op vakantie en neemt de vervangende arts niet op :Y) diepe zucht. Die vervangende arts heeft mijn uitslagen toch ook gewoon? Drie weken wachten vind ik vrij veel als je iets weten wil :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:07

Roane ik neem aan van wel hoor, denk dat dat gewoon door gaat en dus doorgezonden word naar de vervangende huisarts. Weet van mijn eigen huisarts dat alles gecombineerd is met de vervangende huisarts

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:27

Ik kom hier ook even binnen vallen.Ik ben een jaar of 5/6 geleden gebeten door een teek op mijn onderrug.
Er zat toen een rode plek,geen kring.Ik heb dat laten zien aan de H.A.maar die zei:er zit geen kring omheen dus kan geen kwaad.Maar na een paar jaar kreeg ik op die plek heel erg jeuk en werd de plek ook weer rood.Daarna was het weer rustig en weer een jaar later,weer erge jeuk op die plek en weer rood.
Ik heb ook allerlei vage klachten,zou het kunnen dat ik Lyme heb?
Ik heb wel een bloedonderzoek gehad maar niet op Lyme,wel op heel veel andere dingen.
Herkent iemand die jeuk op de plek van de tekenbeet na een hele tijd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:30

Gohya, als het zeker een tekenbeet was dan ben je dus wel besmet want er hoeft geen ring te komen, de helft van de mensen die geen rode ring van de beet krijgen zijn achteraf wel besmet, je zou je arts zover kunnen krijgen dat hij voor twee weken doxicycline voorschrijft, niet dat het genoeg is maar dan kun je vaak wel merken of het Lyme is want dan verergeren je klachten de eerste dagen meestal ( herxheimer) en daarna nemen ze af, dit is iig een sein dat er iets in je lichaam zit wat reageert op de antibiotica.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:39

Issy schreef:
@loveidefix, het is zeer ongepast als jij komt posten dat jijzelf heel goed oplet en het daarom niet erg vind. Dit is een topic voor mensen die besmet zijn, zelfs door muggen, steekvliegen en ook teken, het heeft niks met goed opletten te maken. En over de ongesteldheid, door de ziekte van lyme en velen cystes heb ik middels een operatie mijn eileiders moeten laten verwijderen waardoor ik niet meer ongesteld kan worden, en ook geen kinderen kan krijgen. Dus bedankt voor je domme opmerking, het blijkt wel dat je de ziekte vreselijk onderschat.

amen.
jeetje zeg, ik wist niet dat het zelfs door de lyme kon zijn dat je cystes in je eileiders kon krijgen.
wat erg dat je door die poedersuiker ziekte geen kinderen kan krijgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:14

@bigone
Het zeer zeker een tekenbeet,ik heb hem er zelf uit getrokken,perongeluk want ik zag niet wat het was.Ik voelde wat op mijn onderrug zitten en krabte het zeg maar eruit.Pas toen ik het in me handen had zag ik dat het een teek was.
Maar is dat niet te laat om nu nog "doxicycline" te nemen?
Ik moet morgen toch bloed prikken,ga ik eerst langs me H.A. of ze ook op de lyme willen prikken.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:58

Doxycycline is in de zomer geen aanrader, want je kan niet eens onbeschermd in de schaduw zitten dan verbrand je al, je huid wordt door de doxy heel dun, en je loopt echt zware verbrandingen op als je wel in de zon hiermee gaat. Vraag voor de zomer een andere antibiotica, waar je geen reactie van krijgt in de zon.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:18

Dat is idd zo maar om voor je gezondheid twee weken uit de zon te blijven is voor de meeste mensen geen probleem, als je je er maar van bewust bent en oplet, mocht ze wel Lyme hebben dan zijn de eerste dagen meestal toch geen pretje en heb je ook niet echt zin in een zonnebad.

Issy schreef:
Doxycycline is in de zomer geen aanrader, want je kan niet eens onbeschermd in de schaduw zitten dan verbrand je al, je huid wordt door de doxy heel dun, en je loopt echt zware verbrandingen op als je wel in de zon hiermee gaat. Vraag voor de zomer een andere antibiotica, waar je geen reactie van krijgt in de zon.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:22

Issy schreef:

vond ik wel meevallen hoor, ik heb nu 6 jaar geleden 4 weken lang een dubbele dosis gehad in Juli (en wanneer hebben we een goede zomer juist ja toen) maar wel veel bedekt maar toch redelijk veel nog in de zon gezeten en bijna geen last gehad ;)
Nu weet ik wel dat ze dat niks voor niks zeggen maar zon is sowieso niet goed voor je en als je gewoon veel in de schaduw zit dan hoeft dat ook geen probleem te zijn.
desondanks ben ik blij dat ik mijn kuur nu heb en niet als ik op vakantie ga :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:24

ik heb trouwens dit maal 2x daags 100 miligram doxycycline 2 week lang wat dus echt minimaal is.
Laatste keer had ik 4 week 2 of 3x daags (weet niet meer zeker) 200 miligram
Vind die antibiotica echt troep trouwens!

Issy wat rijd jij trouwens een mooi paard, heb je daarbij geen last van je lyme symptomen zeg maar?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:25

Ik zit helemaal niet meer aan de anitbiotica..
helpt geen ene zak voor mijn gevoel..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:28

juudii5 schreef:
Ik zit helemaal niet meer aan de anitbiotica..
helpt geen ene zak voor mijn gevoel..

ben jij nu bezig met voornamelijk homeopathie?

ik ben ook niet van de antibiotica, dit is alleen nu om een eventuele her. besmetting tegen te gaan omdat we er in mijn ogen (denk ik) vroeg bij zijn.
Verder heb ik veel homeopathie gehad en het resultaat is dat mijn klachten wel stabiel zijn en ik slik nu ook verder geen homeopatische middelen meer.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:46

Ik heb 7 maanden lang 3 zware AB kuren geslikt..
Sinds feb gestopt en zit nu aan natuurlijker AB.. Maar is erg zwaar
Hierin merk ik een kleine vooruitgang.. dus ga ermee door :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:59

juudii5 schreef:
Ik heb 7 maanden lang 3 zware AB kuren geslikt..
Sinds feb gestopt en zit nu aan natuurlijker AB.. Maar is erg zwaar
Hierin merk ik een kleine vooruitgang.. dus ga ermee door :)

als je hier vooruitgang mee boekt is het inderdaad de moeite om door te gaan! ik hoop dat je tot het gewenste resultaat komt zeg maar

_Rapido_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:03

Ik heb een half jaar antibiotica geslikt, allemaal verschillende en samen met cystekillers biofilmers, etc. Ook tabletten voor m'n maag. Na 6 maanden dacht ik dat het wel iets beter ging, vervolgens zak ik binnen een week terug op m'n oude niveau. Voor mij persoonlijk heeft het helemaal niets uitgehaald. Ja, slechte darmen ondanks de maagbeschermers. De antibiotica komt alleen in de bloedbaan, zelfs met biofilmers en cystekillers kan het nooit alle Lyme verwijderen. Daarna ben ik naar een arts in Driebergen gegaan. Hij heeft heel veel apparatuur staan en nu ben ik echt aan het opknappen. De afgelopen 2 maanden eigenlijk al. Hij kon de Lyme nog steeds meten nadat ik 6 maanden antibiotica had geslikt. De frequentie was 32, bij 0 is de Lyme weg. Vandaag weer naar de arts geweest (ik ga elke week) en de frequentie is 4. Het eind is in zicht! Tenminste, als er uberhaupt wel een eind aan komt want je weet het nooit met Lyme. Maar met het eind is in zicht bedoel ik meer dat ik weer naar school kan gaan en een bijbaan kan hebben. Vorig jaar rond deze tijd had ik uitval aan de rechterkant van mijn lijf en nu kan ik weer 20 uur in de week werken. Ik ben erg blij dat het nu zo goed gaat. Als iemand wil weten welke arts het is, ik heb pb ;)

Mijn advies: blijf volhouden en doorzoeken naar een goede arts, laat je niet afscheppen! Ik heb van alles geprobeerd, maar nu heb ik eindelijk iets gevonden dat helpt. Ook samento en al die natuurlijke middelen heb ik geprobeerd, maar daarmee kom je niet van de Lyme af. Het maakt het een klein beetje draaglijker, maar als echte behandeling werkt het niet.

@loveidefix: aan jouw post te zijn ben je nooit echt heel ziek geweest, anders had je zoiets nooit gezegd. Het gaat er niet om of je wel oplet. In zoveel gevallen krijg je geen rode kring. Ik heb zelf niet eens de teek gezien (of mug?) en ja ik lette altijd goed op als ik buiten was geweest.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:03

Jups..
Ik heb sinds vandaag weer hoop :D
Je kan er écht vanaf komen..

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:05

Rapido dat is dus ook altijd wat ik zeg :D
AB helpt je niet van de lyme af...
Alternatief alleen ook niet.. ik slik nog veel medicatie ernaast...
Maar het helpt... duurt alleen erug lang

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:06

Dank je voor jullie uitleg,ik ga morgen vóór het bloed prikken even langs me H.A. en zal vragen of hij ook op Lyme wil laten onderzoeken.Is kleine moeite,hij hoeft het alleen maar het vakje zwart te maken.
Ik heb ook best veel symptonen van Lyme,dus zou me nix verbazen als ik idd. Lyme heb.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:07

maar... een ziekenhuis kan niet goed testen op lyme ;)

_Rapido_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:10

juudii5 schreef:
Rapido dat is dus ook altijd wat ik zeg :D
AB helpt je niet van de lyme af...
Alternatief alleen ook niet.. ik slik nog veel medicatie ernaast...
Maar het helpt... duurt alleen erug lang

De kunst is om de juiste combinatie te vinden. Ik slik naast de behandelingen nog veel medicijnen (veel daarvan zijn supplementen) en dat werkt. Ik heb soms nog wel een terugval maar dat is niet te vergelijken met eerst. Als ik nu een terugval heb, ben ik gewoon moe, alsof je een hele dag gewerkt heb zeg maar. Eerst kon ik bij een terugval dagenlang achter elkaar op de bank liggen, toen kon ik helemaal niks.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:11

Rapido je lijkt mij wel :D
Ik heb dus precies hetzelfde ;)

Mijn terugvallen kunnen nog wel heftig zijn...
Maar ik ga in sommigen dingen vooruit.. al is het echt met kleine stapjes