Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:Glossi schreef:Als je cyanocobalamine krijgt kun je over stappen op hydroxocobalamine. Er zijn meerdere mensen die niet goed op de cyanocobalamine reageren, dat komt door de hulpstof die daar in zit.
Bedoel je hier niet Centrafarm (bevat hulpstof benzylalcohol) en Nycomed / Takeda (bevatten dat niet)?
Cyanocobalamine is een andere vorm van B12, en werkt minder effectief maar levert (vziw) geen negatieve reacties op. Ook komen cyanocobalamine-injecties in Nederland volgens mij niet voor. (In Belgie heb je ze wel, een combinatie met nog twee andere Btjes.)
StalNollie schreef:dag dames, ik begin van het lezen van dit topic nu van alles op te zoeken, veel dingen komen overeen waarbij ik denk goh, dat komt me bekent voor.
vermoeidheid, ademnood vooral zomers, soms pijn op borst,stemmingswisselingen, hoofdpijn, verkeerd woordgebruik, laatste 2 weken geen eetlust, vergeetachtigheid.
heb wel eens tabletten b12 bijgeslikt en dan ging het wel iets beter zeker qua vermoeidheid. het is de ene week ook meer als de andere. lig nu ook erg vermoeid op bed en geen zin gehad om naar paardjes te gaan.
ik zou me graag willen laten testen maar kan ik dan gewoon de assistent opbellen en dit vragen of zou je eerst op gesprek moeten. doe dit nooit zo snel.
zal morgen mijn zus een opbellen heb haar ook weleens gehoord over vit bij laten spuiten. maar dat was eens in de zoveel maanden en niet wat jullie aangeven 2 per week om op te starten.
wat denken jullie b12, en huisarts kunnen bellen of zou ik eerst op gesprek moeten komen
Citaat:Wat zijn die restverschijnselen precies? Mijn dokter had het hier ook over dat dit mogelijk was..
Citaat:Bah, wat vervelend!
Hopelijk gaat dat bij mij nog wel weg na voldoende injecties..
Lughnassadh schreef:Citaat:Bah, wat vervelend!
Hopelijk gaat dat bij mij nog wel weg na voldoende injecties..
Ja maar je leert er mee leven. En als ik zie hoeveel problemen en klachten ik niet meer heb. Ik kan er wel stil bij blijven staan maar dat helpt niet. Het is zoals het is.
) en aan het einde van maart ga ik met school naar Parijs toe.

x_Jeanine_x schreef:Ik voel me door de injecties langzaam aan beter. Maar ik probeerde er wel alleen gezon bij te gaan eten. Geen suiker in mijn thee, snoepjes laten staan etc. etc.
En nu ik sinds anderhalve week licht aan het sporten ben, merk ik dat mijn lichaam weer iets van energie aanmaak. Wel ben ik nog steeds gesloopt s'avonds. En heb ik veel slaap nodig. Maar merk aan mij lichaam dat ik beweging ook nodig heb.
xxxjanna schreef:x_Jeanine_x schreef:Ik voel me door de injecties langzaam aan beter. Maar ik probeerde er wel alleen gezon bij te gaan eten. Geen suiker in mijn thee, snoepjes laten staan etc. etc.
En nu ik sinds anderhalve week licht aan het sporten ben, merk ik dat mijn lichaam weer iets van energie aanmaak. Wel ben ik nog steeds gesloopt s'avonds. En heb ik veel slaap nodig. Maar merk aan mij lichaam dat ik beweging ook nodig heb.
Hoelang heb je nu al injecties?