Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:03

Vaak nog onder de 28, de ervaren tourrijders zitten rond de 31/32

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:06

Dan ga ik toch maar eens kijken of ik terecht kan bij de club. Een beetje ervaring opdoen met peletonrijden lijkt me tof en leerzaam.

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:16

JoopC, ik weet dat er in Amersfoort wel een vrouwen fietsclub is, is dat te ver voor je? Maar zoals Romyv zegt, het valt reuze mee wat betreft de snelheid bij tourrijders. Gewoon een keer meefietsen, of even vragen bij de desbetreffende club waar jij het beste bijpast.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:39

Bij mij in de buurt is niets iets van een vrouwen fiets club, helaas.

Ik heb een nieuw zadel gekregen, om uit te proberen of dat beter is!

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:47

Er zijn inderdaad niet zoveel vrouwen fietsclubjes. Al moet je het ook wel willen, wielrennen heeft al zo zijn charmes en de vrouwenclub bij mij in de buurt is lang niet wat ik zoek. Ik wil wielrennen dus niet kletsend met roze nagellak een rondje over de heide en bij iedere drempel op de hele groep wachten. Het feit dat wij wielrennen zegt toch al dat we geen softies zijn? :o

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:06

Ik herken mijn vrouwen clubbie echt totaaaaaal niet in jou beschrijving Quente_ , zijn allemaal stuk voor stuk serieuze fietsers...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:11

Wat ik van de meiden gisteren heb gezien zijn dat inderdaad ook geen types voor een theekransje op de fiets. Natuurlijk werd er wel gekletst, maar tijdens de oefeningen en intervaltraining was het niet banketstaaf maar poetsen. Daar houd ik ook wel van.

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:21

Haha, het zal ook wel per club enorm verschillen. Shiloh, toevallig bij Kek?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:25

Nee, Langszij

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:31

Oh dat ziet er inderdaad wel leuk uit aan de website te zien. Leuk! De club in Ermelo heeft alleen roze pakjes en roze nagellak :o

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:30

Amersfoort is lekker dichtbij. Ik ga ff googlen!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:11

Het leuke aan mijn studentenwielervereniging vind ik juist het contact met de mannen. Met de vrouwen heb ik (bijna) niks. Een vrouwenclub is dan ook niks voor mij. Alhoewel ik fietsend de mannen niet bij houdt, maar dat heeft ook met een gebrek aan training (en een gebrek aan ambitie) te maken.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:43

Ik kom ook maar weer eens binnenvallen :) Ben veel aan het skeeleren, maar heb laatst de racefiets ook maar weer eens uit het stof gehaald!

Veel van jullie fietsen toch wel bij een club he? Lijkt me wel fijn voor de gezelligheid, maar je hebt dan ook een stok achter de deur als je misschien eens een keer niet zoveel zin hebt :)

Ik fiets vooral met mijn vriend. Hij fietst wedstrijden, maar als hij een "rustige" training doet kan ik redelijk meekomen in zijn wiel. Zelf fiets ik naar m'n werk op de gewone fiets, dus heb wel een redelijke conditie.
Maandag staat rondje IJsselmeer op het programma, met vriend, z'n broer en z'n vader. Ben benieuwd..! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:42

Ik kom ff binnenvallen...

Ik doe aan wielrennen op een sportief recreatieve manier :)

Ik rij op een bulls Sora en heb er een tripple op zitten..best handig bij het klimmen ;)

Vanmorgen net een kort rondje gereden 22 km gemiddelde snelheid 25,9 en max. snelheid 49,7
en een wind :')

Afgelopen weekend zat ik op papendal voor t allereerste wielerweekend voor vrouwen echt ontzettend gaaf daar klimtraining gehad, techniek wat betreft bochten, etc. ontzettend leerzaam het was georganiseerd door NTFU en fietsvrouwen..

Ik fiets bij een fietsclub die een damesclub heeft erg leuk hoor!

Zo nu ga ik weer verder met kijken naar TDF
en ook naar giro rosa de dames rijden in Italië! !

Fijne dag!

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:40

Goedemorgen,

Inmiddels ben ik nu 2 maanden aan het fietsen en ik moet zeggen dat het steeds beter gaat, wordt ook steeds meer verslavend moet ik bekennen :o Heb ik 's ochtends nog een pittige training met mijn paard gedaan, ga ik toch 's middags nog ff een rondje fietsen. Ik fiets met een gemengt clubje mee vanuit onze sportschool, kon het in het begin maar net bijhouden maar inmiddels gaat het stukken beter :)

Dat vrouwenweekend klinkt heel gaaf en leerzaam! Zeker iets om voor een volgende keer in de gaten te houden.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:36

Pfff ik heb van het weekend samen met mn vriend eens ingelezen in de wetenschap van de maten bij een racefiets; stack and reach.

Op zich allemaal logisch en goed te berekenen, tot het punt dat we voor de gein mijn fiets dus na gingen meten (ik heb de mijne op maat laten maken omdat ik nogal moeilijke maten heb). Volgens al die berekeningen zou ik een 60frame moeten, de maat van mijn frame is 59 en de S en R zijn van een maat 56! Geen idee wat Tom Schouten heeft gedaan, maar knap staaltje deskundigheid dat hij er iets van heeft weten te maken want die fiets past perfect!! hahahaha

Mn vriend is geslaagd voor een nieuwe sensa racefiets, volgende week in oostenrijk maar eens uitproberen. Als beloning krijgt hij een nieuwe helm van me (250 euro, pfff ik hoop dat ik er ook eentje vna hem krijg! hahaha)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:26

Vraagje over mijn fietsbroek: Ik heb het probleem dat mijn zitknobbels te laag zitten. Dus ze zitten niet keurig op het zeem maar er net onder. Met het mtb-en heb ik er niet zo heel veel last van maar op de racefiets zit je toch een stuk stiller en langer op het zadel en breekt het me op.
Meer dames met dat probleem? Wie weet er een merk met een breed / groot zeem?
Ik kreeg al de suggestie om een herenbroek te proberen dus ik ga binnenkort de broek van mijn vriend maar eens passen. :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:32

Klinkt goed Manon, Oostenrijk.. Dat is vast een fijn vooruitzicht :D
Wij gaan halverwege augustus lekker nog een weekje fietsen in Frankrijk.
Waar in Frankrijk precies weten we nog niet, ligt een beetje aan het weer :')

Nu druk bezig met het klaarmaken van de fietsen, nieuwe casette/nieuwe ketting.
Dubbele remmetjes in plaats van enkele, nog even alles goed afstellen.
Jullie kennen het wel.. :j

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:22

250 euro voor een helm? :wow:
Silvia volgens mij is een mannen zeem juist smaller?

Ik moet nog steeds een kortere stuurpen fixen...

Gisteren zowaar 20 km op de fiets gezeten, was lekker even!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:52

Quente_ schreef:
JoopC, ik weet dat er in Amersfoort wel een vrouwen fietsclub is, is dat te ver voor je? Maar zoals Romyv zegt, het valt reuze mee wat betreft de snelheid bij tourrijders. Gewoon een keer meefietsen, of even vragen bij de desbetreffende club waar jij het beste bijpast.

Weet je bij welke club dat is? :)

Hoi, trouwens.
Heb een veldrijfiets, aangeschaft voor woon-werkverkeer maar inmiddels ben ik ook lekker aan het tochtjes rijden. Wissel het af met skeeleren.
Kan redelijke afstanden maken maar ga niet zo snel. En bergen, man man man gaat dat ooit makkelijker worden? Iemand de ultieme tip? :P

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:08

Helderder, het is een fietsclub die eerder bij Kek! aangesloten was maar die daar, door veranderingen in de organisatie, vanaf zijn gestapt en zelfstandig verder zijn gegaan, weet even niet onder welke naam ze nu fietsen. Kan ik eventueel wel even navragen! Dat is een fietsclub waar echt iedere fietsende vrouw zich bij aan kan sluiten.

WV Eemland heeft ook twee damesgroepen maar gaan wel wat sneller. Maar je zou het kunnen proberen, die starten vanuit Schothorst! Inclusief wielerbaan. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:09

Silvia schreef:
Vraagje over mijn fietsbroek: Ik heb het probleem dat mijn zitknobbels te laag zitten. Dus ze zitten niet keurig op het zeem maar er net onder. Met het mtb-en heb ik er niet zo heel veel last van maar op de racefiets zit je toch een stuk stiller en langer op het zadel en breekt het me op.
Meer dames met dat probleem? Wie weet er een merk met een breed / groot zeem?
Ik kreeg al de suggestie om een herenbroek te proberen dus ik ga binnenkort de broek van mijn vriend maar eens passen. :+

Dan heb jij een smal bekken zeker, ik heb een herenbroek maat 5 die zit prima, zit ook verschil in zemen onderling zo heb je zeempjes voor korte afstanden en zeemjes voor lange afstanden, ik gebruik die voor lange afstanden, ik vind het heerlijk om meer dan 100 km te fietsen :j

Als ik jou was zou ik Ultima proberen daar is mijn bibshort(broek met bretels) ook van maat vijf zit echt heerlijk :j

Hoe langer de afstanden hoe meer eisen je gaat stellen aan de fietskleding enne ik fiets er graag gesoigneerd bij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:13

Romyv schreef:
Pfff ik heb van het weekend samen met mn vriend eens ingelezen in de wetenschap van de maten bij een racefiets; stack and reach.

Op zich allemaal logisch en goed te berekenen, tot het punt dat we voor de gein mijn fiets dus na gingen meten (ik heb de mijne op maat laten maken omdat ik nogal moeilijke maten heb). Volgens al die berekeningen zou ik een 60frame moeten, de maat van mijn frame is 59 en de S en R zijn van een maat 56! Geen idee wat Tom Schouten heeft gedaan, maar knap staaltje deskundigheid dat hij er iets van heeft weten te maken want die fiets past perfect!! hahahaha

Mn vriend is geslaagd voor een nieuwe sensa racefiets, volgende week in oostenrijk maar eens uitproberen. Als beloning krijgt hij een nieuwe helm van me (250 euro, pfff ik hoop dat ik er ook eentje vna hem krijg! hahaha)

Ik had nog een liggen die al jaren werkloos in de kast lag, maar wil nu toch een model dat er wat gesoigneerder uit ziet...

Je geeft jou liefje een helm van 250 euries!? Das lief van jou!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:15

Gefeliciteerd Narnia :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:20

Helderder schreef:
Quente_ schreef:

Weet je bij welke club dat is? :)

Hoi, trouwens.
Heb een veldrijfiets, aangeschaft voor woon-werkverkeer maar inmiddels ben ik ook lekker aan het tochtjes rijden. Wissel het af met skeeleren.
Kan redelijke afstanden maken maar ga niet zo snel. En bergen, man man man gaat dat ooit makkelijker worden? Iemand de ultieme tip? :P

Klimmen is vooral een handigheidje, je komt aanrijden met flinke vaart en vlak voordat het zwaar word schakel je 1 a 2 tandjes lichter maar moet je wel doorblijven trappen ritme houden dan trappel je zo naar boven, tis een kwestie van veel oefenen daarom zoek ik de bruggen ook op want heb verder geen heuvels( echte bergen kennen we hier niet) waar ik het klimmmen kan oefenen, het afdalen is pas echt techniek, afdalen doe je altijd met je handen in de beugels bij de remmen, waar je been de bocht in gaat moet de trapper omhoog omdat je anders de grond raakt en tegen de grond smakt(is auw, wil je niet) het andere been is gestrekt en dat duw je een beetje, met de kant die de bocht ingaat leg je met je hand, beetje druk op t stuur, dat si de techniek en zo kan je op hoge snelheid afdalen door de bochten heen, ook altijd door de bocht heen kijken..

Geef je jezelf anders op voor een klimtraining tis echt gaaf :D :j