Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quente_ schreef:JoopC, ik weet dat er in Amersfoort wel een vrouwen fietsclub is, is dat te ver voor je? Maar zoals Romyv zegt, het valt reuze mee wat betreft de snelheid bij tourrijders. Gewoon een keer meefietsen, of even vragen bij de desbetreffende club waar jij het beste bijpast.
Silvia schreef:Vraagje over mijn fietsbroek: Ik heb het probleem dat mijn zitknobbels te laag zitten. Dus ze zitten niet keurig op het zeem maar er net onder. Met het mtb-en heb ik er niet zo heel veel last van maar op de racefiets zit je toch een stuk stiller en langer op het zadel en breekt het me op.
Meer dames met dat probleem? Wie weet er een merk met een breed / groot zeem?
Ik kreeg al de suggestie om een herenbroek te proberen dus ik ga binnenkort de broek van mijn vriend maar eens passen.
Romyv schreef:Pfff ik heb van het weekend samen met mn vriend eens ingelezen in de wetenschap van de maten bij een racefiets; stack and reach.
Op zich allemaal logisch en goed te berekenen, tot het punt dat we voor de gein mijn fiets dus na gingen meten (ik heb de mijne op maat laten maken omdat ik nogal moeilijke maten heb). Volgens al die berekeningen zou ik een 60frame moeten, de maat van mijn frame is 59 en de S en R zijn van een maat 56! Geen idee wat Tom Schouten heeft gedaan, maar knap staaltje deskundigheid dat hij er iets van heeft weten te maken want die fiets past perfect!! hahahaha
Mn vriend is geslaagd voor een nieuwe sensa racefiets, volgende week in oostenrijk maar eens uitproberen. Als beloning krijgt hij een nieuwe helm van me (250 euro, pfff ik hoop dat ik er ook eentje vna hem krijg! hahaha)
Helderder schreef:Quente_ schreef:JoopC, ik weet dat er in Amersfoort wel een vrouwen fietsclub is, is dat te ver voor je? Maar zoals Romyv zegt, het valt reuze mee wat betreft de snelheid bij tourrijders. Gewoon een keer meefietsen, of even vragen bij de desbetreffende club waar jij het beste bijpast.
Weet je bij welke club dat is?![]()
Hoi, trouwens.
Heb een veldrijfiets, aangeschaft voor woon-werkverkeer maar inmiddels ben ik ook lekker aan het tochtjes rijden. Wissel het af met skeeleren.
Kan redelijke afstanden maken maar ga niet zo snel. En bergen, man man man gaat dat ooit makkelijker worden? Iemand de ultieme tip?