[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:55

@ Muisbal als je hem eruit haalt ben je dan nog wel steeds goed beschermt?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:07

Kaspar schreef:
@ Muisbal als je hem eruit haalt ben je dan nog wel steeds goed beschermt?

Hij mag er 3 uur per 24 uur uit.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:01

Bedankt voor je antwoord.
Binnen 3 uur moet 'het' toch wel gelukt zijn :-)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:35

Ik haal hem er ook uit dan hoor haha moet er niet aan denken hem te laten zitten. Ik haal hem er tussendor toch regelmatig uit. Voelt dan toch schoner heb ik het idee!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:49

Ja, ik vraag me ook af wat ik daar mee ga doen hoor. Ik vind het nogal een onsmakelijk idee dat je m laat zitten, met de rest wat er in komt... Ik ga m trouwens vrijdag ophalen.. Change of plans..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:50

Ik laat hem altijd zitten zowel mijn vriend als ik voelen hem niet zitten, alleen met voorspel voelt hij hem wel maar dan werkt hij er gewoon omheen.
Elke keer als ik douche spoel ik hem even schoon.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:38

_Inga schreef:
Ik heb nu sinds een maand een koperspiraaltje..

1 van de bijwerkingen was is dat het bloedverlies tijdens de mentruatie toeneemt.. Maar in welke mate neemt 'ie toe. Want ik vind dit echt heel erg worden, van eigenlijk niks (zeg maar 3 maandverbandjes in 24 uur) naar om het uur een tampon en maandverband, vergeet ik het (aangezien ik het ook niet gewend ben) dit ik er onder.. Normaal was het slijmerig en donkerrood, nu is het vuurrood en gewoon waterig (zoals het uit mn arm komt). Ik ben het niet gewend, misschien jullie wel of is dit toch wel overmatig?

Niemand? ;(

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:17

Mijn moeder raad me af een spiraaltje (beide) te nemen. Omdat hevige menstruatie in de familie zit (met de daarmee gepaarde klachten en pijn) omdat er over bekend is dat ze de menstruatie heftiger maken. Ik zit niet op bloedarmoede of nóg meer pijn te wachten.

Maar ik heb er dus geen ervaring mee

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:22

Met spiraaltje is het meestal zo dat in de eerste paar maanden (tot een maand of 7 a 8 dacht ik) je een heftigere, langere en zwaardere menstruatie hebt. Daarna wordt het beter.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:40

Ik heb weer een vraagje, ik ben nu aan de pil, heb vandaag de laatste pil van deze strip genomen en wil doorslikken, zou ik ook van de 2e strip 2 weken door kunnen slikken en dan een stopweek houden, omdat ik in mn originele stopweek(na de 2e strip) weer op vakantie ben. Zo voorkom ik dat ik 2 keer door moet slikken. Ik hoop dat iemand het nog snapt en een antwoord heeft :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:41

Jolienn schreef:
Mijn moeder raad me af een spiraaltje (beide) te nemen. Omdat hevige menstruatie in de familie zit (met de daarmee gepaarde klachten en pijn) omdat er over bekend is dat ze de menstruatie heftiger maken. Ik zit niet op bloedarmoede of nóg meer pijn te wachten.

Maar ik heb er dus geen ervaring mee

Als je een mirena neemt wordt je menstruatie in 99/100 gevallen juist lichter. Ik loop zonder pil/spiraal 10 dagen per maand leeg, met mirena heb ik 8 dagen per maand net een tampon nodig :)

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:55

Met de mirena wordt het inderdaad minder en met koper meer, maar het gaat me juist om de hoeveelheid, want ik lijk echt leeg te lopen.. Dit is gewoon op m'n werk/stage niet te doen..

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:57

Ja, met de pil hoort alles ook minder te worden.. Ik geloof er niet meer in! maarja, t zit dan ook in de familie.. Moeders lag 2 dagen per maandstonde op bed, omdat ze helemaal niets kon. Die periode heb ik ook meegemaakt, maar dan met 1 dag op bed liggen. Ik was echt een bosje spaghetti. Ik zit regelmatig in de klas en dan trek ik een raar hoofd en "kramp" in elkaar, en dan kan best een paar minuten aanhouden..

voor mij ook de reden om eerst nuvaring uit te proberen en het spiraaltje nog even achterwege te laten!

Wat voor maat tampon gebruik je? Voor mij klinkt het allemaal niet zo raar! Elk uur/1,5 uur moeten wisselen. Maarja..

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:13

ik zit net deze maand aan de pil nu hoor ik te stoppen maar slik hem door ivm operatie àn me lies, maar ben ik in me doorslik week al veilig met vrije?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:41

Ja bony dan is hij ook gewoon veilig.

@steef, ja je kan gewoon twee weken na het starten van de tweede strip stoppen, mits je natuurlijk niet een meer fasen pil hebt. Dan weet ik niet zeker hoe het zit, misschien weten andere bokkers dat?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:45

Ik had de eerste minera meer maar die zat wel niet goed, tweede heb ik sinds de plaatsing geen maandstonden meer

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:46

Heeft antibiotica nu eigenlijk invloed op de Mirena?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:08

Met de meerfasenpil als je 2 weken langer wil doorslikken moet je de laatste kleur van je strip 2 weken langer slikken.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:48

Jans schreef:
Met de meerfasenpil als je 2 weken langer wil doorslikken moet je de laatste kleur van je strip 2 weken langer slikken.

Volgens mij heb ik geen meerfasepil, op elke pil staat hetzelfde en allemaal dezelfde kleur etc :')

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:00

InekeH87 schreef:
Ja bony dan is hij ook gewoon veilig.

@steef, ja je kan gewoon twee weken na het starten van de tweede strip stoppen, mits je natuurlijk niet een meer fasen pil hebt. Dan weet ik niet zeker hoe het zit, misschien weten andere bokkers dat?

het is wel me 1e maand hé? 1e x dat ik ongesteld hoor te zijn:)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:06

Bonnyyyyyy schreef:

Wanneer ben je begonnen? Op de eerste dag van je menstruatie? Dan issie meteen veilig. Anders duurt het een poosje, weet alleen die termijn niet. Mijn dokter heeft het toen gezegd, zou best 1 strip kunnen zijn, staat t niet in je bijsluiter?

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:09

Jolienn schreef:
Bonnyyyyyy schreef:

Wanneer ben je begonnen? Op de eerste dag van je menstruatie? Dan issie meteen veilig. Anders duurt het een poosje, weet alleen die termijn niet. Mijn dokter heeft het toen gezegd, zou best 1 strip kunnen zijn, staat t niet in je bijsluiter?

staat niet in bijsluiter:(
en ehm ik ben de 2e dag van me menstruatie begonnen vorige maand

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:40

Ik heb ook al meer als een jaar de nuvaring en bij bevalt prima :)
Ik weet dat je dat ring minimaal 21 dagen moet laten zitten (3 weken) en dan mag je m verwisselen of stopweek houden, je mag niet eerder een stopweek houden, want dan is ie niet meer veilig. Tenzij dit ring 2 of meer is(dan zit je al over je 21 dagen en blijft ie veilig o.i.d.) Ik haal de ring er nooit uit, alleen om te spoelen. Tijdens de seks voelen we de ring beide niet zitten en mijn vriend zegt zelf dan ook dan heb ik liever dat ik m af en toe voel dan dat ie kwijt is en er straks problemen volgen. In het begin dat ik de ring had, had ik wel eens last van het idee dat de ring eruit kwam en dat was ook wel eens zo. Maar nou helemaal nergens meer last van, hij blijft netjes om mijn baarmoedermond heen zitten en als ik een tampon gebruik (ben soms nog wel eens ongesteld als ik een nieuwe ring pak) heb ik er ook geen last van dat ik de ring meeneem, anders is het gewoon afspoelen en terug erin.
Ik vind het een ideaal iets!! Al mijn vriendinnen hebben de pil en vinden 'die ring van haar' maar een raar idee - ik zelf ook in het begin, schaamde me er ook wel een beetje voor - maar nou heb ik dit veeeel liever dan de pil.
Ik mag de pil niet slikken ivm de hormonen. Mijn moeder is vrij vroeg gestorven aan borstkanker en weten de oorzaak niet zo goed en om bij mij het een beetje te voorkomen, hebben ze mij de pil afgeraden en juist de nuvaring aangeraden.

Ik zit nou niet met ongelukkige slikmomenten en als ik ziek ben, diarree heb of moet overgeven hoef ik mij geen zorgen te maken dat de anticonceptie een verminderde werking krijgt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:46

Anseltje schreef:
Ik heb ook al meer als een jaar de nuvaring en bij bevalt prima :)
Ik weet dat je dat ring minimaal 21 dagen moet laten zitten (3 weken) en dan mag je m verwisselen of stopweek houden, je mag niet eerder een stopweek houden, want dan is ie niet meer veilig. Tenzij dit ring 2 of meer is(dan zit je al over je 21 dagen en blijft ie veilig o.i.d.) Ik haal de ring er nooit uit, alleen om te spoelen. Tijdens de seks voelen we de ring beide niet zitten en mijn vriend zegt zelf dan ook dan heb ik liever dat ik m af en toe voel dan dat ie kwijt is en er straks problemen volgen. In het begin dat ik de ring had, had ik wel eens last van het idee dat de ring eruit kwam en dat was ook wel eens zo. Maar nou helemaal nergens meer last van, hij blijft netjes om mijn baarmoedermond heen zitten en als ik een tampon gebruik (ben soms nog wel eens ongesteld als ik een nieuwe ring pak) heb ik er ook geen last van dat ik de ring meeneem, anders is het gewoon afspoelen en terug erin.
Ik vind het een ideaal iets!! Al mijn vriendinnen hebben de pil en vinden 'die ring van haar' maar een raar idee - ik zelf ook in het begin, schaamde me er ook wel een beetje voor - maar nou heb ik dit veeeel liever dan de pil.
Ik mag de pil niet slikken ivm de hormonen. Mijn moeder is vrij vroeg gestorven aan borstkanker en weten de oorzaak niet zo goed en om bij mij het een beetje te voorkomen, hebben ze mij de pil afgeraden en juist de nuvaring aangeraden.

Ik zit nou niet met ongelukkige slikmomenten en als ik ziek ben, diarree heb of moet overgeven hoef ik mij geen zorgen te maken dat de anticonceptie een verminderde werking krijgt.

Even voor de mensen die misschien twijfelen over Nuvaring en denken van: help :oo Om m'n baarmoedermond, hoe dan? :oo
Dat hoeft niet perse. Als 'ie er maar (net als een tampon) ver genoeg in zit is alles prima. Het is niet een soort afsluiting van je baarmoedermond ofzo :P

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:32

Even een vraagje (ga niet echt 95 pagina's doorlezen, sorry)
Ik haat het -zoals de meeste vrouwen- om ongesteld te zijn. Het past ook ècht nooit.
Ik lig dan 2 dagen lam van de rugpijn in m'n bed en paardrijden gaat niet soepel voor een week.
Dus heb ik 2 opties: veranderen van pil OF alleen stopweek inlassen als de paarden een week vakantie krijgen.
Maar dan ben ik meestal zèlf op vakantie, en een trektocht in de Alpen + ongesteldheid is eigenlijk ook niet zo leuk.

Kan het nu kwaad van mijn pil héél lang door te pakken?
Huisarts zei: Nee, maar je wordt wel minder veilig, Gynae zegt: Nee, en dat minder veilig zijn is een fabeltje, maar probeer telkens om de drie strips toch eens te stoppen. Waarom zei ze dan weer niet.
Veranderen van pil vinden zowel HA als Gynae niet nodig: heb alleen maar positieve bijwerkingen en ook NOOIT doorbraakbloedingen gehad als ik eens doorpakte.

Wat denken jullie?
Ohja, pil die ik pak is Mercilon, en ben er dus echt SUPERcontent van: minder puistjes, méér goesting, ... noem maar op.