odetteke schreef:Nou, zulke uitspraken
"Ik heb nooit enige vorm getoond van doen alsof.
Ik pak geen baby's beet, ga ook niet op babybezoek, want ik vind er geen donder aan."
vind ik behoorlijk respectloos. Dat je zelf geen kinderen wilt is niets op tegen, maar een beetje interesse tonen voor een vriend of kennis die net bevallen is, is toch niet teveel gevraagd denk ik dan.
Tja, ik ging vroeger wel gewoon op kraamvisite, terwijl ik zelf niet zoveel met baby's had. Ik was altijd juist heel blij voor degenen die ik dan opzocht. En zo'n kindje vond ik verder heel lief, hoor. Ik had toen nog niet door wat een heftige ervaring het eigenlijk is, daar kwam ik zelf jaren later achter.

En toen vond ik het ook heel fijn dat iedereen kwam kijken, met of zonder kinderen, gewoon, even samen iets delen met elkaar als familie of vrienden. Wat is daar mis mee?
Net als dat ik ook ga kijken, als een vriendin van me een nieuwe hond heeft. Ik heb niets met honden, maar ik zie hoeveel liefde zij voor dat dier voelt, wat ik snap (heb ik met mijn huisdieren ook). Dan deel je dat toch samen, gun je dat iemand toch ook, zonder te vervallen in 'ik vind er geen donder aan'. Het gaat in eerste instantie om die vriendin en haar hond, of kind of wat dan ook. Je leeft toch mee met elkaar? Nou ja, ik wel in elk geval.

(beetje raar voorbeeld misschien, maar daar moest ik even aan denken....)

Geerke, niet iedere moeder overstelpt anderen met foto's, hoor. Ikke niet, in elk geval. Bovendien staan mijn foto's nog vrijwel allemaal op de computer, want ik heb nog steeds geen baby-albums e.d. gemaakt. Moet ik nog steeds doen, haha! Staat ook nog op mijn to-do lijst.