Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:35

odetteke schreef:
Nou, zulke uitspraken
"Ik heb nooit enige vorm getoond van doen alsof.
Ik pak geen baby's beet, ga ook niet op babybezoek, want ik vind er geen donder aan."
vind ik behoorlijk respectloos. Dat je zelf geen kinderen wilt is niets op tegen, maar een beetje interesse tonen voor een vriend of kennis die net bevallen is, is toch niet teveel gevraagd denk ik dan.

Tja, ik ging vroeger wel gewoon op kraamvisite, terwijl ik zelf niet zoveel met baby's had. Ik was altijd juist heel blij voor degenen die ik dan opzocht. En zo'n kindje vond ik verder heel lief, hoor. Ik had toen nog niet door wat een heftige ervaring het eigenlijk is, daar kwam ik zelf jaren later achter. ;)
En toen vond ik het ook heel fijn dat iedereen kwam kijken, met of zonder kinderen, gewoon, even samen iets delen met elkaar als familie of vrienden. Wat is daar mis mee?

Net als dat ik ook ga kijken, als een vriendin van me een nieuwe hond heeft. Ik heb niets met honden, maar ik zie hoeveel liefde zij voor dat dier voelt, wat ik snap (heb ik met mijn huisdieren ook). Dan deel je dat toch samen, gun je dat iemand toch ook, zonder te vervallen in 'ik vind er geen donder aan'. Het gaat in eerste instantie om die vriendin en haar hond, of kind of wat dan ook. Je leeft toch mee met elkaar? Nou ja, ik wel in elk geval. :)

(beetje raar voorbeeld misschien, maar daar moest ik even aan denken....) ;)

Geerke, niet iedere moeder overstelpt anderen met foto's, hoor. Ikke niet, in elk geval. Bovendien staan mijn foto's nog vrijwel allemaal op de computer, want ik heb nog steeds geen baby-albums e.d. gemaakt. Moet ik nog steeds doen, haha! Staat ook nog op mijn to-do lijst. ;)

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:35

Ik zou ook zeker geen kind nemen omdat een partner dat wil hoor, echt niet. Maar het lijkt me zo dat dat zoiets is dat blijft sluimeren...dat altijd een soort verwijt kan blijven...
Ik vind het moeilijk uit te leggen. Maar nav mijn laatste relatie, hij zei dat hij het niet erg vond, geen problemen mee had...maar het kwam wel om de zoveel tijd terug...kreeg daar een vreemd gevoel bij. Alsof ik goed moest maken dat ik geen kind wilde ofzo...

Bedankt voor het meedenken beiden. Ik had het inderdaad ook al vrij vroeg gezegd.

Alet, dat vind ik juist de moeilijkheid. Wat als een partner bij je blijft, maar je het gevoel blijft houden dat hij het je verwijt?
Waarbij dat misschien bij mannen nog wel lastiger is, ook die kunnen een sterke kinderwens hebben maar komen ze daar dan ook voor uit...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:37

Only_Hellen schreef:
geerke schreef:
Vervolgens neemt de ander wel de vrijheid om je te overstelpen met pakken foto's van hun prins of prinsesje...niet eerlijk eigelijk.

Ja, is ook zo. Ik moet mezelf ook echt weleens inhouden als ik bv een doldwaze middag met mijn paard heb beleefd. Het boeit anderen voor geen meter. Maar ik bekijk ook vakantie-foto's van mensen. Heel vaak nietszeggend voor een ander, maar blijkbaar wel iets waar een ander erg enthousiast over kan zijn.

Maar dat doe ik dan ook bewust niet, een hoop foto's van de paarden laten zien. Daar geven ze gewoon niets om. En dat is prima.
Maar het blijft wel onfatsoenlijk als ik niets heb met kinder foto's. Echt dat snoetje vol met pudding of die eerste stapjes dat doet me niks. Leuk voor de ouders, zeker. En ik luister er ook naar als ze het vertellen. Maar hoef geen 100 gelijk uitziende foto's en er een uur over te hebben hoe wonderbaarlijk het niet is. :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:37

Only_Hellen schreef:
Nee, toegegeven. Is netjes.

Dank je. :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:38

@Ezter: Dat zou ik dan wel zo duidelijk mogelijk proberen te krijgen. Begrijp me goed, dat zou ik toen ook niet gedurfd hebben. Ik had het er verder nooit meer over, maar nu ik wat ouder ben (en een NLP-trajectje op zak) zou ik dat wel doen.
Het moet niet iets worden wat blijft sluimeren.

Ik ben ook geen foto-moeder, heb niet eens een foto van dochterlief in mijn handtas. Oeh, fout?? ;)

_sparta_

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:39

Heb je wel een handtas? :P

Alet74

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:39

haha, ja dat wel (mijn tas is een weerspiegeling van mijn leven ;) ). Vind het niet zo stoer, maar weet anders niet waar ik mijn zooi moet laten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:40

maar het is toch eigelijk van de gekke dat we dan niets zeggen en braaf meekijken?
Ik dus ook....

Mijn vriend daarintegen heeft een keer op een verjaardag gezegt dat hij het niet wilde zien...heeft er nu geen last meer van....maar ik ben echt een d.o.o.s wat dat betreft....kijk weer braaf mee en zeg ook nog...oh wat schattig,wat een hypocriet ben ik eigelijk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:41

Ben dol op foto's, maar ik ga echt geen uren foto's showen en al helemaal niet aan iemand die het niet boeit :D . Heb wel wat beters te doen! Als ze willen kijken ze maar op mijn hyves ofzo. Daar staan zat foto's op van mij, mijn kind, onze dieren, vakanties. Overigens alleen zichtbaar voor hyvesvrienden. :)

Ik heb in mijn portemonnee twee foto's van mijn dochter. Pasfotootjes, nog van de peuterspeelzaalperiode. Wordt tijd voor een recentere, haha! Maar boven mijn bed hangt er een van mijn dochter op ons paard. Mijn twee grote liefdes!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:42

Wendy schreef:
Jij bent zelf moeder toch?
Je weet dan waarschijnlijk maar al te goed hoe jonge moeders overladen worden met allemaal mensen die zo snel mogelijk op kraambezoek willen komen, met de meest dure cadeautjes aan komen zetten en zoveel mogelijk de baby willen vasthouden.
Wat is dan het probleem als er iemand niet meteen op de stoep staat?

Ik ben persoonlijk iemand die heus wel interesse toont, maar dat doe ik liever op een andere manier. Gewoon het normale contact houden, en ook daarin de baby bespreken, net zoals dat er ook andere dingen besproken worden. Dus de moeder als mens, met de baby als onderdeel van haar leven.
Waarom zou je interesse moeten tonen die niet gemeend is? Dat vind ik persoonlijk pas echt respectloos...

Ik vind het een heel verschil tussen niet gelijk op de stoep staan en zeggen dat het je allemaal niet interesseert en dat je helemaal niet komt. Bij mensen waar je ook op de verjaardag komt hoort dat gewoon bij de normale omgangsnormen. Als je dan niet wil komen omdat je zo anti-kind bent vind ik dat gewoon wat asociaal en vraag ik me echt af waar dat vandaan komt. Zelf sta ik als moeder zijnde ook nooit vooraan bij het kraambezoek en sla ik het vasthouden ook meestal af :o

_sparta_

Ik kijk altijd met een half oog met een ander mee. Vervolgens proppen ze het album in mijn handen en dan zeg ik dat ik al meegekeken heb. :oo

Alet74

Heb ik ook hoor, ik kijk braaf foto's terwijl ik er ook niet zoveel mee heb (met baby's). Maar ik vind het dan voor de andere partij wel erg leuk natuurlijk!
Als mensen mijn foto's (van kind of dieren of huis) willen zien, vind ik dat wel erg leuk! Ik show wel graag met mijn trots! (dat dan weer wel)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:43

MamboBeach schreef:
Een werkgever is daar dan wel voor verzekerd en kiest zelf of het via het bedrijf of UWV wordt uitbetaald.

Ik reageer even als spuit 11, zit vol verbazing het ene na het andere (bij) te lezen tussendoor, maar een verzekering is voor een klein bedrijf echt heel duur!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:44

Ach, ik ken ook mensen die veel reizen en dan krijg je ook urenlange opnamen op film te zien of tig foto's. Zit ik ook niet op te wachten, terwijl ik andere landen heel boeiend vind, hoor. :D
Vroeger kreeg je ook vaak een dia show, nou, dat is leuk! :+

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:44

Toen ik mijn ex man leerde kennen (hij was de liefde van mijn leven) heb ik meteen verteld dat ik geen kinderen kon krijgen helaas.
Was helemaal geen probleem, want hij wilde ze ook niet.

Na ruim 7 jaar liet hij me zitten voor een jonger exemplaar want hij miste toch wel een "gezinnetje".
Note bene op Valentijnsdag .
Meneer heeft nu twee dochtertjes.

Ik zou hem nu niet graag tegen komen met zijn koters....weet niet hoe ik zou reageren want hij heeft mij toen de kans om moeder te worden ontnomen.
En toch....we zijn nu 9 jaar gescheiden en ik ben ook inmiddels weer hertrouwd, blijft hij de liefde van mijn leven.
Dat weet mijn huidige man ook.
Jajaa...soms kan het zo eerlijk zijn ook erg pijnlijk zijn.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:45

odetteke schreef:
Wendy schreef:
Jij bent zelf moeder toch?
Je weet dan waarschijnlijk maar al te goed hoe jonge moeders overladen worden met allemaal mensen die zo snel mogelijk op kraambezoek willen komen, met de meest dure cadeautjes aan komen zetten en zoveel mogelijk de baby willen vasthouden.
Wat is dan het probleem als er iemand niet meteen op de stoep staat?

Ik ben persoonlijk iemand die heus wel interesse toont, maar dat doe ik liever op een andere manier. Gewoon het normale contact houden, en ook daarin de baby bespreken, net zoals dat er ook andere dingen besproken worden. Dus de moeder als mens, met de baby als onderdeel van haar leven.
Waarom zou je interesse moeten tonen die niet gemeend is? Dat vind ik persoonlijk pas echt respectloos...

Ik vind het een heel verschil tussen niet gelijk op de stoep staan en zeggen dat het je allemaal niet interesseert en dat je helemaal niet komt. Bij mensen waar je ook op de verjaardag komt hoort dat gewoon bij de normale omgangsnormen. Als je dan niet wil komen omdat je zo anti-kind bent vind ik dat gewoon wat asociaal en vraag ik me echt af waar dat vandaan komt. Zelf sta ik als moeder zijnde ook nooit vooraan bij het kraambezoek en sla ik het vasthouden ook meestal af :o

Zijn er dan zoveel personen die helemaal niet komen? Ik ga ook uit fatsoen. En vind het ook wel mooi om te zien hoe over gelukkig de ouders kunnen zijn. Maar mij persoonlijk doet dat kind me niets. Wil het ook niet in de armen, dat breekt af bij mij.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:47

Twiggy2008 schreef:
En toen vond ik het ook heel fijn dat iedereen kwam kijken, met of zonder kinderen, gewoon, even samen iets delen met elkaar als familie of vrienden. Wat is daar mis mee?

Niets zolang dat delen maar van 2 kanten komt en er niet word doodleuk word gezegd als je kat vermoord is , ach...dan haal je toch gewoon een nieuwe.
En dat terwijl ze verdomde goed weten hoe dierbaar mijn dieren me zijn, JUIST omdat ik geen kinderen heb KUNNEN krijgen.
Nou sorry hoor....maar dan kan ik niet schijnheilig daar gaan zitten baby knuffelen. :o

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:50

Nou, _sparta_, ik zat als moeder ook niet echt te wachten op al die mensen die mijn kind vast wilde houden, hoor, dus dat word je vast wel vergeven. ;)

Onassa, wat heftig, dat je ex toch nog de liefde van je leven is gebleven. Ik denk dat ik in elk geval altijd een speciaal gevoel voor de vader van mijn kind zal houden. Of hij de liefde van mijn leven zal blijven, de tijd zal het leren. Daar is het bij mij nog te vers voor allemaal. Ik geloof niet zo in de ware. Ik geloof in meerdere ware liefdes. Voor hem heb ik ook intens gehouden van een man, die ik ook nooit meer zal vergeten. Al ben ik wel over die man heen, hoor, die hoef ik niet meer terug. :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:51

Alet74 schreef:
Ik ben ook geen foto-moeder, heb niet eens een foto van dochterlief in mijn handtas. Oeh, fout?? ;)

Wat een ontaarde moeder ben jij zeg!!! :P
Maar wel 1tje die ik kan waarderen ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:52

Vond dat ook wel een rotopmerking, zeggen dat je dan maar een nieuwe kat moest halen. Zo'n dier is toch je vriend, daar heb je een band mee. Zegt dan wel iets over de boodschapper in mijn opinie. Deze had geen respect voor jou Onassa. Wel verdrietig eigenlijk.

(Ik wil je gerust het linkje van onze fotosite mailen hoor Onassa, daar staan ze wel! ;) en Dankje)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:52

Dat denk ik ook wel dat me dat vergeven wordt. Ook beter dan het kind afbreken natuurlijk. :D

Ik ben nu bij de liefde van mijn leven, hopelijk voor altijd.
Rare opmerking van de kat, ik had hem al eerder gelezen. Maar sommige mensen zien echt niet wat een dier voor iemand kan zijn. Al zal dat op bokt wel mee vallen.
Laatst bijgewerkt door _sparta_ op 31-03-10 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:53

Onassa schreef:
Niets zolang dat delen maar van 2 kanten komt en er niet word doodleuk word gezegd als je kat vermoord is , ach...dan haal je toch gewoon een nieuwe.
En dat terwijl ze verdomde goed weten hoe dierbaar mijn dieren me zijn, JUIST omdat ik geen kinderen heb KUNNEN krijgen.
Nou sorry hoor....maar dan kan ik niet schijnheilig daar gaan zitten baby knuffelen. :o

Nou, lieverd, ik zou zoiets nooit tegen je kunnen zeggen, hoor :n . Heb zelf twee katten, waar ik stapelgek op ben <3 . Net als mijn nijntjes en mijn paard, idem dito. Ik denk ook niet dat dat ouders-eigen is, dat ligt gewoon aan de personen in kwestie. Ik ken zelf ook kinderloze personen, die niets met dieren hebben. Die bestaan ook, echt! :j

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:54

Onassa schreef:

Hangt er denk ik ook vanaf wie de moeder is of wie de ouders zijn. Want stel dat er iets uitgevonden wordt waardoor jij ze wel kunt krijgen en je ze ook wilt. Dan zouden we allemaal heel gericht en ook gemeend belangstellend naar je foto's kijken en zo ontzettend blij voor je zijn. Gewoon omdat het je zo ontzettend gegund is.
Begrijp je wat ik bedoel? Als iemand zo lelijk tegen je heeft gedaan, zoals die persoon over je kat, dan is het ook moeilijk daar gemeende belangstelling voor te hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:55

_sparta_ schreef:
Dat denk ik ook wel dat me dat vergeven wordt. Ook beter dan het kind afbreken natuurlijk. :D

Ik ben nu bij de liefde van mijn leven, hopelijk voor altijd.

Ik zal je zeggen; ik voel ook nooit zo de behoefte om een baby vast te houden, hoor. Behalve destijds die van mezelf dan. En die van mijn zus ook en die van mijn beste vriendin ook. Daar had ik toch het meeste mee, omdat die mensen dicht bij me staan. Dus je ziet, ook moeders hebben zo hun momenten, haha! :D

Ik hoop ook voor je dat jullie altijd gelukkig samen blijven. Ik gun niemand het verdriet van een scheiding of break up van je grote liefde. :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:56

_sparta_ schreef:
Zijn er dan zoveel personen die helemaal niet komen? Ik ga ook uit fatsoen. En vind het ook wel mooi om te zien hoe over gelukkig de ouders kunnen zijn. Maar mij persoonlijk doet dat kind me niets. Wil het ook niet in de armen, dat breekt af bij mij.

Bij mij is iedereen gekomen, maar het was een reactie op een post uit dit topic ;)
Kraambezoek doe je ook niet voor het kind, maar vooral om de ouders te zien glunderen (met enorme wallen onder de ogen :+) Wat je ook van kinderen vindt.... iedereen kan zich er vast wel in inleven dat zwanger zijn en bevallen een behoorlijke prestatie is en met alles wat in die 9 maanden mis kan gaan moet het gewoon gevierd worden dat het goed is gegaan.