Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:39

Opnieuw schema van vandaag, ik verander te snel.
O: drinkmaalijd
L: 1 pistolet met tomaat, 1 pistolet met kruidenboter
T: paar handjes vol studentenhaver
A: aardappelschotel met paprika, kipfilet, kaas, courgette en optimel yoghurt peer en appel.
T: 4 theebiscuitjes

Ik sport op dit moment niet, ik kan de motivatie echt niet opbrengen. Op vrijdag en zaterdag werk ik de hele dag en loop ik. Voor de rest v.d zit ik veel. Binnenkort toch maar eens het hardlopen weer eens oppakken. kan de motivatie alleen echt niet opbrengen. :\

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:35

daphne misschien kan je zo'n mp3 training downloaden? is een erg leuke manier van hardlopen denk ik! word je begeleid :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:22

Ja, ik heb dat al eens geprobeerd. Alleen ik ben geen volhouder daarin. Maar ik zal het weer eens proberen. :)

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:39

O: half bakje yogurt met special K + vers geperste sinasappelsap
- half uurtje hardlopen
T: 1 appel
M: 1 VK tosti
- met de hond wandelen
T: 1 kleine VK eierkoek
A: witlof met ham en kaas en krieltjes.
- Buikspieroefeningen
T: niks.

Vandaag ben ik vrij van school dus moet ik maar even gaan hardlopen ipv fietsen :+
Vandaag weer op de weegschaal gestaan na de eerste week diëeten.
Het gaat me nog wel redelijk goed af, alleen vrijdag met mijn verjaardag heb ik wel wat lekkere dingen gegeten.
Resultaat = 1,2 kilo eraf :D

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:11

_lizzy_: Wat goed 1,2 kilo eraf :D

Gister:
O:Magere yogurt+muesli+rozijnen
T: -
L: 2 VK ham + 2 VK slankie smeerkaas
T: Appel
T: Peer
A: Rijst+wokgroente+stukjes kip+zoetzure saus en een plakje aardbeicake (naja niet echt cake maar goed was het niet in ieder geval)(Avondeten was bij vereniging)
Beweging: 80 fiesen, 60 min roeien

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:17

wel fijn om te weten dat er meer mensen ( veel meer) zijn die met dit probleem te kampen hebben. Je word zo moe van al die kilo's der aan

maar @ kiki als ik zie wat jij mag eten dan denk ik waar val ik dan niet af daarmee ( eet nog minder) :s
ik ben begonnen met shakes en ga het nu echt volhouden en streng zijn voor mezelf. :D

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:26

marenmar85 schreef:
wel fijn om te weten dat er meer mensen ( veel meer) zijn die met dit probleem te kampen hebben. Je word zo moe van al die kilo's der aan

maar @ kiki als ik zie wat jij mag eten dan denk ik waar val ik dan niet af daarmee ( eet nog minder) :s
ik ben begonnen met shakes en ga het nu echt volhouden en streng zijn voor mezelf. :D

Wat ik mag eten dat heb ik nu zelf verzonnen :+
Woensdag ga ik naar de huisarts, en dan hoop ik dat ik een doorverwijzing naar de dietiste krijg.
Maar als ik dit eet (zonder dat aarbeicakeje) dan val ik wel af (in combinatie met sport) alleen lukt het me heel vaak niet
om dit vol te houden. Ik heb bijna altijd honger (maar dan ook echt in een boterham met kaas ofzo) en ik ben gewoon dol op chocolade.
Nou haal ik het gewoon niet in huis dus dan kan ik het ook niet eten dat scheelt. Maar als ik dan trek heb ga ik boterhammen eten. Dat moet ik echt afleren.
Misschien dat het komt omdat ik vroeger wel 8 boterhammen op een dag at!! (ik had een eigen paard waar ik elke dag heen ging op de fiets, en verder ook nog dansen, hardlopen, school, fietsen etc. dus ik had het ook wel nodig) Maar nu ik geen eigen paard meer heb, heb ik wel een stuk minder beweging. Ik sport nog wel minimaal 3x in de week.

Die shakes hoef ik echt niet te proberen denk ik. Dat kan ik echt niet volhouden! ik wil gewoon een gezond/normaal eetpatroon en dan blijvend houden. Zonder shakes of bepaalde dieten. Hou jij het wel vol met die shakes? vullen ze goed en zijn ze lekker?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:39

marenmar85 schreef:

Hoe minder je eet.. hoe meer je lichaam gaat opslaan. Als je dus onder je behoefte zit, gaat je lichaam alles opslaan ipv verbranden omdat hij op spaarstand gaat..

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:46

ja daar zit wel wat in

nee de shakes die ik heb zijn echt ranzig ik moet het er in stouwen en dat gaat met kokhalzen te samen yeah lang leve het afvallen :P maar ik ga deze pot leegmaken en dan van modifast ( zij ook chocola smaken) misschien zijn die lekkerder

ik sport ook 3 x inde week + werk nog in ziekenhuis dus hele dag rennen. + het paard erbij. Beweging genoeg
jammer dat spieren zwaarder zijn :S want ik heb heb harde benen daar ben ik wat minder blij mee

en helpt dan nog niet maar een een dieetist vragen

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:42

Vandaag:

O: 200 gr biogarde 4 eetlepels Volvezel en een eetlepel lijnzaad
T: trosje druiven
L: 2 vk met rosbief, een rode paprika, beker karnemelk
T: mineola, banaan (ga erna paardrijden dus eet pas laat)
D: Kop groentensoep, tosti, bakje magere yoghurt

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:51

bij jullie gaatt allemaal netjes zeg!
ik heb een paashaas van chocola van 60 cm op mijn kamer staan, zo kan ik ooit afvallen..

O: 1 bakje yoghurt ( kan niet zo goed sochtends eten)
ontbijtdrinken 1 glaasje
T: chocola :o
L: broodje met paste :o
T: chocola :o
A: wat de pot schaft,

Verder moet ik de hele week oppassen met die chocola.
ik meot gewooon andere tussendoortjes gaan eten, maar die paashaas keek me zo lachend aan *D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:57

Hubbie had ook twee zakjes paaseitjes gekocht... HELP! :=
Heb gisteravond dus ook 1 klein melkchocolade eitje op...

Verder heb ik gevraagd of hij die zakken zo snel mogelijk wil opeten of anders meenemen naar z'n werk. Ik wil ze niet hebben hier in huis! >;)

O: Brinta Wake Up en koffie (zonder melk, gaat steeds beter)
T: Kleine zuurdesemboterham met magere geitenkaas
L: Twee kleine zuurdesemboterhamen met 20+ kaas en ham, vk bol met 20+ kaas en rode paprika
T: Paar handjes cherrytomaatjes
A: Waarschijnlijk een salade, moet voor m'n werk op pad, dus snel effe een kant en klaar maaltijdsalade bij de AH halen.
T: -

En vanochtend weer een halve kilo eraf. Vanaf vandaag gaat de weegschaal de kast is. Ben nu tevreden omdat ik weer wat ben afgevallen, dus kan met goed gevoel nu proberen een maand me niet te wegen. Wordt moeilijk. :=

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:06

Ik vermijd zoveel mogelijk alle lekkere paashazen en paaseitjes. Is me tot nu toe aardig gelukt.
Alleen dit weekend toen ik thuis was bij mijn ouders 3, paaseitjes gehad.

O: drinkmaaltijd
T: 1 biscuitje
L: reuze rozijnenbol met cherry tomaatjes
T: nog geen idee
A: kipreepjes, sla, aardappelgratin, tomaat, komkommer. :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:44

O: Fries roggebrood met kaas
T: niks
L: 2 volkoren beschuitjes met muisjes (leuk joh, een veulen)
T: niks
A: Soep
T: een stokbroodje met pesto en mozzarella

Ik heb vanavond hardlooptraining om 7 uur, en als ik van te voren veel eet word ik misselijk. Dus vandaar mijn eten in 2en gesplitst.

Beweging: 20 km fietsen, en hardlopen vanavond.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:45

Vandaag:
O: 3 vb jam + anijshagel
T: plakje cake
L: 3 vb jam + anijshagel
A: Aardappelen, bloemkool en kipfilet.

Straks even een half uurtje Zumba abs doen.

Verder heb ik zowel oogontsteking aan beide ogen als blaasontsteking. Vanmiddag kan ik mijn kuurtje voor mn blaas ophalen en ik zal zo ff bellen voor een zalfje voor mijn ogen, ben al sinds zaterdag bezig en blijft etteren..

Jullie gaan wel goed zeg, ik heb gister zelf een weegschaal gekocht maar er nog niet op durven staan. Vanavond maar en ook meteen even omtrekken meten, wil ik ook wekelijks bij gaan houden. :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:47

@Angela: en wat een mooi veulen heb je om die beschuit met muisjes te eten! Had de foto gezien, maar vergeet er helemaal op te reageren. ;)
Vorig jaar om deze tijd heb ik me ook ongans gegeten aan al die beschuiten met muisjes. Maar ja, toen zat ik in m'n kraamtijd.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:52

O: meusli met melk en sinasappel
T:eierkoek en een appel
M:cuppasoup, 2vk boterhammen met kaas, 1 vk boterham met smeerkaas en augurk
T:koffieverkeerd
A:?

en heb vanochtend een half uur op de wii doorgebracht en ga vanmiddag nog een halfuur en als het goed gaat nog een uurtje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:31

Had ik vanmorgen netjes brood gesmeerd en flesje water klaar staan om mee naar school te nemen.. Vergeet ik het mee te nemen.. Dus ik heb al 2 broodjes uit de kantine op :+

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:31

vandaag:
O: brinta met cruesli
-50 minuten cardio-
t: appel + 4 wasa ,2 met appelstroop 2 met 20+ smeerkaas
L: 3 eierkoeken
t: ?
a: weet ik ook ngo niet

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:35

Relaxed schreef:
Had ik vanmorgen netjes brood gesmeerd en flesje water klaar staan om mee naar school te nemen.. Vergeet ik het mee te nemen.. Dus ik heb al 2 broodjes uit de kantine op :+

Dat is niet zo handig. Wel gezonde broodjes? :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:37

Duke zo'n klein paaseitje maakt toch niets uit! lekker toch :9

ai balen Relaxed! zeker omdat die broodjes meestal best duur zijn! (bij ons een pistolet gezond 1,50)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:31

SdaphneS schreef:
Relaxed schreef:

Dat is niet zo handig. Wel gezonde broodjes? :)

Een bruin pistoletje met kaas en komkommer en een italiaanse bol filet americain met ei en sla :9 Niet heel gezond, maar wel lekker! :P

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:38

Ik meld me hier ook.
Ben vandaag aan zon chras dieet begonnen, maar is eigenlijk ook niet goed en heb honger :+
Het probleem bij mij is dat ik onregelmatig eet, weinig beweeg en niet altijd even gezond.

Het bewegen gaat nu beter nu ik duur abbo op de sportschool heb en kans op een baan die een best eind fietsen is.
Regelmatig gaan eten, tja, ik eet pas wanneer ik honger krijg...
Gezonder, dat is mijn eigen schuld.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:53

Hmmm weer helemaal op en top fit. Gewoon normaal gegeten, had niet echt trek, maar mezelf wel verplicht om al mijn bammetjes op te eten. Geen tussendoortje gehad.
O: 2 boterhammen(bruin) leverpastei
T:-
M: 4 boterhammen(bruin) met leverpastei
T:-
A: Nasi, 3 kippenpootjes,kroepoek en ketjap eroverheen, geen toetje.

Beweging: 40 minuten fietsen, 1 uur gewiffitt(vooral arobics, voel het in mijn kuiten!) En daarnet 20 minuten met de hond gewandeld.

Volgens wiffit was ik in 8 dagen 2,5 kilo afgevallen. mede natuurlijk door het ziek zijn. Ben benieuwd volgende week of/hoeveel ik dan ook afgevallen ben :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:55

marcha1987 schreef:
Ik meld me hier ook.
Ben vandaag aan zon chras dieet begonnen, maar is eigenlijk ook niet goed en heb honger :+
Het probleem bij mij is dat ik onregelmatig eet, weinig beweeg en niet altijd even gezond.

Het bewegen gaat nu beter nu ik duur abbo op de sportschool heb en kans op een baan die een best eind fietsen is.
Regelmatig gaan eten, tja, ik eet pas wanneer ik honger krijg...
Gezonder, dat is mijn eigen schuld.

Kun je jezelf niet dwingen op vaste tijden te eten. Als je dan niet veel honger heb eet je minder. Waarschijnlijk heb je dan wel sneller honger mar als je ff doorbijt en dan op vaste tijden weer luncht dan kun je waarschijnlijk wel 'goed' eten. Op een gegeven moment zal je wel aan dat ritme wennen toch?