Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:48

Ik voed 2 borsten. Eigenlijk omdat ik dat vanaf dag 1 al doe en het goed bevalt. Achtermelk komen ze echt wel aan dan hoor, het is volgens mij maar net wat je gewend bent. En het is ook wel handig omdat Marinde soms bij de eerste borst nog een spuit/poep luier heeft, en klaarwakker is na verschonen. Dan vind ik het wel fijn als ze bij de tweede borst in slaap valt, en ik haar zo weer weg kan leggen. Heb wel geprobeerd om over te stappen naar het geven van 1 borst ivm het spugen, maar dat wordt niet getolereerd hier.

Marinde ligt ook altijd met haar armpjes boven de deken en ze kruipt omhoog dus als ze wakker wordt ligt ze met de deken halverwege borsthoogte. Ze heeft alleen koude handjes dan en is verder lekker warm, opwarmen is dus niet nodig hier. Ze wil eigenlijk vanaf dag 1 haar handjes al boven de deken, de zusters stopten haar ver in en zij bleef net zo lang wurmen tot ze haar handjes bevrijdt had.

Tsja, dat doorslapen. Snap ook niet waarom daar zo op gefixeerd wordt door allerlei omstanders. Was ook een van de eerste dingen die de CB arts vroeg, of ze al doorsliep. Heb zelf al besloten dat ik me daar niet op ga richten en gewoon het ritme van de kleine volg. Mijn schoonmoeder is trouwens ook van de suikerwater generatie, maar ik krijg niet aan haar verstand gepeuterd dat bv bij haar niet gelukt is ivm te weinig stimulatie.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:05

Apart he. Gaan zoveel fabeltjes rond over bv, terwijl er toch zoveel info over te vinden is tegenwoordig. Heb mijn schoonouders ook regelmatig artikelen laten lezen na weer een "moet ze alweer drinken? Jij denkt altijd maar dat ze honger heeft!" Achteraf vinden ze het dan wel weer leuk, een schoondochter met een eigen mening :D

(heb ook aan Rapley gedaan met beide, dat was lachen :+ )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:22

Nou, mijn schoonmoeder is er duidelijk nog niet klaar voor hoor, hoe wij het hier aanpakken. Zij leeft echt nog 35 jaar in het verleden wat baby's betreft en gaat er prat op dat ze de kraam heeft afgerond tijdens haar opleiding.

Dat Rapley lijkt me ook wel interessant voor straks, denk idd dat ze dat helemaal niet gaan vatten :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:25

Is echt superleuk, struikje broccoli in de hand en eten maarrrr! Kindjes eten nu beide heel goed, je weet natuurlijk nooit welk effect het heeft gehad of waar je zelf invloed op hebt, maar rauwe haring eten heb ik in ieder geval niet in de genen zitten :D

Cyntje

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 14:44

Ik heb de eerste 3/4 maanden 1 borst gevoed, daarna over gegaan naar 2 ;)

Rapley is leuk al vind ik het 3 keer niks omdat Chiara nog steeds maar 1/3 tandje heeft en nogal een schrokop is :+
Als ik ze alleen een boterham laat eten is ie binnen 3 minuten weg :')

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:46

Daar hoeven ze toch ook geen tandjes voor te hebben? Zachte worteltjes, courgette, broccoli, aardappeltjes, dat knagen ze zo weg hoor!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 14:47

Courgette enzo is zo slap als wat maar broccoli enzo moeten ze toch echt wel op kauwen, weet niet vind het een beetje akelig.
Moet wel zeggen dat de prak hier niet plat gepureerd wordt hoor.
Schrok me laatst kapot toen ik een Olvarit potje opende, met stukjes, stukjes??? :+

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:48

Is hier altijd heel goed gegaan! Ze hebben zich eigenlijk nooit verslikt.

haha, jaja, nieuwe fase!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 14:52

Nieuwe fase? Wat bedoel je?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:54

ehhh, stukjes in de Olvarit? (ik dacht dat je dan nu die van 12+ had gekocht?)

Edit: oh ja jij maakte zelf alle prakjes heuh dan snap ik even niet waarom je geschrokken was van de stukjes }:0 )

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 15:07

Ik heb altijd de happen zelfgemaakt inderdaad, zelden krijgt ze Olvarit.
Had laatst snel fruithap nodig,... had alleen 12+ staan gekregen van mijn moeder. Ze was dus 11 maanden, ik denk zal wel gewoon kunnen.
Ben ik haar dat aan het geven, nou ik weet niet waar die stukjes dan zaten maar kon ze niet ontdekken :')

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:23

Oh haha, ja, dat moet je langzaam opbouwen he met die stukjes :+
(als je de potjes volgt kunnen ze vast voer eten als ze 16 zijn :D )

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:46

benangelique schreef:
nee, want dan moet ik ook afkolven en vul ik het weer aan hihi. en weggooien doe ik echt niet!

diepvries ijsklontzakjes
heel makkelijk

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:13

Men, heb weer zo'n pijn aan mijn rechtertepel. Is iedere keer zo. Gaat het weer even goed, komt het weer opzetten. Zo naar. Weet niet goed waar het door komt en wat ik er aan zou kunnen doen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 16:18

Is denk ik van verkeerd aanleggen... heb ik ook geregeld last van gehad :)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:24

Ik heb altijd wel een 1 probleempje met aanleggen. Dame is nogal ongeduldig en maakt niet altijd een grote hap. Doet ze hem, dan is hij al weer kleiner, als ze bij mijn borst is. Heel irri. Heb op borstvoedings.com ook al de stap voor stap foto's bekeken en het op die manier gedaan. Heb rechts eigenlijk nog nooit pijnvrij gevoed..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 16:25

Kan hoor, bij mij is dat dus links ;)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:55

Net 200cc met mijn nieuwe kolf :)
Helemaal trots, want deze hoeveelheid heb ik nog nooit op een avond gekolfd.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:59

Mijn dochtertje heeft ook snel koude handjes. Dus heb ik de hele winter een slaapzakje met wat langere mouwtjes aangehad. Nooit meer koude handjes gehad :D Ze heeft ze nu nog aan. Als het wat warmer is sla ik de mouwtjes om, alhoewel het bij deze niet hoeft, want die wordt te klein :P

Ik heb ook altijd 2 borsten gegeven. Joy dronk zo weinig, dat ik tussendoor een luier deed en daarna inderdaad de andere borst aanbood.

Joy krijgt eigenlijk alleen een stuk appel en banaan uit het knuistje. Zal inderdaad die groente eens geven. Brood gooit ze direct op de grond. Getver zegt ze er bijna bij :+

-gaat weer verder met kolven-

Oh nee nog even vertellen dat de koorts iets gezakt is, maar nu eet en drinkt ze heel weinig... Zelf droge luiers gehad. Kind is doodmoe, maar slapen nee hoor... Vanmiddag en net ruim een uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Ze draait zich om op de buik en gaat kruipen/zitten/staan maar niet slapen. Dus houd ik haar in de houdgreep :o Inbakeren geen slecht idee hi hi. Nee, iemand nog tips? Als ik wegloop gaat ze hard huilen, dus dat werkt niet. Houdgreep volhouden? Zou ze het dan ooit opgeven en sneller gaan slapen? Ze slaapt in 24 uur maar gemiddeld 11 uur en als het aan haar ligt nog minder... ;(

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:15

ik baker ook in jenny, proberen kan altijd toch!

lynn, hoe krijg je het in die zakjes dan?

anke, ik heb het links, daar kan ze op de een of andere manier niet zo goed aanhappen als links.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:29

WowAmigo schreef:
(heb ook aan Rapley gedaan met beide, dat was lachen :+ )

Rapley is echt leuk :j Mijn jochie is nu dan ook gek op groente en ik heb het gevoel dat het rapleyen hier wel een grote rol in heeft gespeeld. Ik was vorige week op de groenteafdeling van de supermarkt en had geen eet/kookinspiratie dus heb mijn uk even om advies gevraagd:
Spesjes? Nee, asperges duurt te lang om te maken vandaag, maar dat kunnen we een andere keer wel eten.
Boemkool? Dat gaan we zondag wel eten, maar nu nog iets voor vandaag.
*uk rent weg en komt met een gigzak spinazie aanrennen* Naasie? Goed plan!

De verbaasde gezichten van de omstanders waren echt te komisch :D

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:49

Ik denk dat ik wel weet wat er aan de hand is met mijn pijnlijke tepel: raynaud fenomeen. Hij slaat na het voeden en onder de douche helemaal wit uit.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:27

Het kwam inderdaad bij me op, veel over gelezen op het bv-forum, maar ik dacht laat ik es even niet zo bijdehand zijn , maar dat zou dus wel kunnen inderdaad! Is daar wat aan te doen?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 11:33

Raynaud, wat is dat dan??

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:29

Dat ken ik ook niet? Is er wat aan te doen?

Hier ook pijn vannacht, mevrouw hapte naast de tepel en begon gelijk enthousiast te zuige. Au.

Vandaag even kolfapparaat schoonmaken, vacuum doet het niet goed. Volgens Medela kun je dan met een sopje het motortje schoonmaken. Manlief is ermee aan de slag en de resultaten zijn hoopgevend.